 ajemników w "Diablo II" są trzy rodzaje. W pierwszym akcie występują Łotrzyce walczące łukiem, w drugim Wojownicy walczący włóczniami, a w trzecim Magowie posługujący się... yyy... magią! :-). Po zainstalowaniu "Lord of Destruc- tion" pojawia się kolejny rodzaj najemników - Barbarzyńcy, rozwalający wrogów mieczami. Gdy wynajmiemy sobie pomocnika (można to zrobić u specjalnych Npc-ów, zazwyczaj u dowódców straży), wędruje on wraz z nami i walczy (jest sterowany przez komputer).
W podstawowej wersji gry nie ma w zasadzie żadnego pożytku z najemnika.
Jest słaby, nie można ingerować w jego ekwipunek, szybko ginie, nie przemieszcza się pomiędzy aktami. Dopiero po zainstalowaniu "Lord of Destruction" najemnik staje się prawdziwym skarbem... Może awansować na wyższe poziomy doświadczenia, posiada swoje własne statystyki (siła, zręczność, obrażenia, obrona, odporności na magie) oraz ekwipunek (zbroja, hełm oraz dwa miejsca na broń dwuręczną {najemnicy z aktu 2}, broń jednoręczną bądz dwuręczną {akt 5}, łuk {akt 1} lub broń i tarczę {akt 3}). Oprócz tego ten sam najemnik może wędrować z nami przez wszystkie akty i poziomy trudności. Gdy nam zginie możemy go wskrzesić (za odpowiednią opłatą) wraz z całym jego ekwipunkiem i poziomem doświadczenia. Statystyki najemników rosną same co poziom. Nie da się w nie ingerować (chyba, że przedmiotami). Trzeba też zaznaczyć, że po zainstalowaniu dodatku istnieje już możliwość uzdrawiania naszego pomocnika. Wystarczy przeciągnąć miksturę leczenia bądz wzmocnienia na jego fotkę (w lewym górnym rogu ekranu) i kliknąć lewy przycisk myszki. Z buteleczkami many nie musimy tego robić ponieważ wszyscy najemnicy mają nieograniczoną ilość energii magicznej.
Poniżej dokładny opis najemników ze wszystkich aktów (w akcie IV nie można nikogo wynająć).
|
AKT 1 - ŁOTRZYCA |

|
Specjalizacja: Łuki;
Ekwipunek: Zbroje, Hełmy, Łuki;
Umiejętności: Strzała Chłodu + Wewnętrzny Wzrok lub Płonąca Strzała + Wewnętrzny Wzrok;
Co Poziom: +1 do Siły, +2 do Zręczności, +6,5 do Obrony, +2 do Wszystkich Odporności, +10 do Życia;
Wynajmowanie: U Kashyi po wykonaniu zadania "Krwawa Orlica";
Ocena: plusy: walczy na dystans, potrafi zamrażać przeciwników; minusy: troszeczkę za słaba.
|
|
AKT 2 - WOJOWNIK |

|
Specjalizacja: Włócznie i Broń Drzewcowa;
Ekwipunek: Zbroje, Hełmy, Włócznie lub Bronie Drzewcowe;
Umiejętności: Walka - Dzgnięcie + Modlitwa + Ciernie, Obrona - Dzgnięcie + Śmiałość + Święty Chłód, Atak - Dzgnięcie + Błogosławiona Celność + Moc;
Co Poziom: +1,5 do Siły, +1,5 do Zręczności, +9,5 do Obrony, +2 do Wszystkich Odporności, +10 do Życia;
Wynajmowanie: Od początku aktu II, u dowódcy straży Greiza;
Ocena: plusy: wytwarza aure; minusy: walczy wręcz, szybko ginie.
|
|
AKT 3 - ŻELAZNY WILK |

|
Specjalizacja: Magia Żywiołów;
Ekwipunek: Zbroje, Hełmy, Miecze, Tarcze;
Umiejętności: Wiązka Błyskawic + Błyskawice lub Lodowcowy Grot + Lodowe Uderzenie + Lodowata Zbroja lub Inferno + Ognista Kula;
Co Poziom: +1,5 do Siły, +1,5 do Zręczności, +4,5 do Obrony, +2 do Wszystkich Odporności, +10 do Życia;
Wynajmowanie: U Ashery po wykonaniu zadania "Ostrze Dawnej Religii";
Ocena: plusy: walczy na dystans, może zamrozić przeciwnika, w ekwipunek można włożyć miecz i tarcze; minusy: w zasadzie brak.
|
|
AKT 5 - BARBARZYŃCA |

|
Specjalizacja: Miecze;
Ekwipunek: Zbroje, Hełmy, Hełmy Tylko dla Barbarzyńców, Miecze (tylko pojedyncze);
Umiejętności: Odrzucanie lub Ogłuszenie ;
Co Poziom: +2 do Siły, +1,5 do Zręczności, +7,5 do Obrony, +2 do Wszystkich Odporności, +10 do Życia;
Wynajmowanie: Po wykonaniu zadania "Ratunek na górze Arreat", u Qual-Kehka;
Ocena: plusy: jest twardy i ogólnie rzecz biorąc jest Barbarzyńcą :-); minusy: walczy w bezpośrednim starciu z bestiami przez co często ginie.
|
Polecamy także dwa artykuły pt. "Merc" autorstwa sinned'a oraz Kariosa. Teksty pochodzą z naszego działu Artykuły:
Merc, autor: sinned, dodano: 15.10.06
Merc, autor: Karios, dodano: 10.09.05
|