|
..:: DIABLO 1 & HELLFIRE - AFFIXY ::..
Affixy dzielą się na prefixy (przedrostki) i suffixy (przyrostki). Tworzą one nazwę magicznego przedmiotu i decydują o jego właściwościach, np. Crystal Sword of the Bear gdzie Crystal i the Bear to odpowiednio prefix i suffix a Sword to nazwa przedmiotu. Przedmiot który w nazwie posiada prefix lub suffix (albo oba naraz) otrzymuje dodatkowe magiczne właściwosci. I tak np. prefix Crystal dodaje Resist Magic o wartosci 41 - 50 a suffix Bear daje właściwość "knocks target back".
| A |
Armor & Helms (Zbroje i Hełmy) |
t |
Laski, lecz tylko w Hellfire |
| S |
Shields (Tarcze) |
B |
Bows (Łuki) |
| W |
Weapons => Axes, Clubs and Swords (Bronie => Topory, Pałki i Miecze) |
J |
Jewelry (Biżuteria) |
| T |
Staves (Laski) |
|
|
PREFIXY
|
+ Mana |
| Prefix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| hyena's |
-25 - -11 |
---T-J |
4 |
| frog's |
-10 - -1 |
---T-J |
1 |
| spider's |
10 - 15 |
---T-J |
1 |
| raven's |
15 - 20 |
---T-J |
5 |
| snake's |
21 - 30 |
---T-J |
9 |
| serpent's |
30 - 40 |
---T-J |
15 |
| drake's |
41 - 50 |
---T-J |
21 |
| dragon's |
51 - 60 |
---T-J |
27 |
| wyrm's1 |
61 - 80 |
---t-- |
35 |
| hydra's1 |
81 - 100 |
---t-- |
60 |
|
1Występuje tylko w Hellfire |
|
+% Armor Class |
| Prefix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| vulnerable |
-100 - -51 |
AS---- |
3 |
| rusted |
-50 - -25 |
AS---- |
1 |
| fine |
20 - 30 |
AS---- |
1 |
| strong |
31 - 40 |
AS---- |
3 |
| grand |
41 - 55 |
AS---- |
6 |
| valiant |
56 - 70 |
AS---- |
10 |
| glorious |
71 - 90 |
AS---- |
14 |
| blessed |
91 - 110 |
AS---- |
19 |
| saintly |
111 - 130 |
AS---- |
24 |
| awesome |
131 - 150 |
AS---- |
28 |
| holy |
151 - 170 |
AS---- |
35 |
| godly |
171 - 200 |
AS---- |
60 |
|
+% To Hit |
| Prefix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| tin |
-10 - -6 |
--W-BJ |
3 |
| brass |
-5 - -1 |
--W-BJ |
1 |
| bronze |
1 - 5 |
--W-BJ |
1 |
| iron |
6 - 10 |
--W-BJ |
4 |
| steel |
11 - 15 |
--W-BJ |
6 |
| silver |
16 - 20 |
--W-BJ |
9 |
| gold |
21 - 30 |
--W-BJ |
12 |
| platinum |
31 - 40 |
--W-B- |
16 |
| mithril |
41 - 60 |
--W-B- |
20 |
| meteoric |
61 - 80 |
--W-B- |
23 |
| weird |
81 - 100 |
--W-B- |
35 |
| strange |
101 - 150 |
--W-B- |
60 |
|
+% To Hit, +% Damage Done |
| Prefix |
To Hit |
Damage |
Występowanie |
qlvl |
| clumsy |
-10 - -6 |
-75 - -50 |
--WTB- |
5 |
| dull |
-5 - -1 |
-45 - -25 |
--WTB- |
1 |
| sharp1 |
1 - 5 |
20 - 35 |
--WTB- |
1 |
| fine |
6 - 10 |
36 - 50 |
--WTB- |
6 |
| Warrior's |
11 - 15 |
51 - 65 |
--WTB- |
10 |
| soldier's |
16 - 20 |
66 - 80 |
--WT-- |
15 |
| lord's |
21 - 30 |
81 - 95 |
--WT-- |
19 |
| knight's |
31 - 40 |
96 - 110 |
--WT-- |
23 |
| master's |
41 - 50 |
111 - 125 |
--WT-- |
28 |
| champion's |
51 - 75 |
126 - 150 |
--WT-- |
40 |
| king's |
76 - 100 |
151 - 175 |
--WT-- |
28 |
| doppelganger's2 |
21 - 30 |
81 - 95 |
--Wt-- |
11 |
1W mieście nie można kupić
przedmiotów z tym prefixem, gdyż gra traktuje go jako przeklęty
przedmiot.
2Występuje tylko w Hellfire. Posiada 10% szansę
podwojenia uderzenia potwora - oprócz Diablo i potworów
unikalnych (bossów). |
|
+% Damage Done |
| Prefix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| useless |
-100 |
--WtB- |
5 |
| bent |
-75 - -50 |
--WtB- |
3 |
| weak |
-45 - -25 |
--WtB- |
1 |
| jagged |
20 - 35 |
--WtB- |
4 |
| deadly |
36 - 50 |
--WtB- |
6 |
| heavy |
51 - 65 |
--WtB- |
9 |
| vicious |
66 - 80 |
--WtB- |
12 |
| brutal |
81 - 95 |
--WtB- |
16 |
| massive |
96 - 110 |
--WtB- |
20 |
| savage |
111 - 125 |
--W-B- |
23 |
| ruthless |
126 - 150 |
--W-B- |
35 |
| merciless |
151 - 175 |
--W-B- |
60 |
| decay1,2 |
150 - 250 |
--WtB- |
1 |
| crystalline1 |
200 - 280 |
--W--- |
5 |
1Występuje tylko w Hellfire.
2Bonus zmniejsza się o 5% po każdym trafieniu, kiedy
osiągnie 100% - broń zostaje zniszczona (znika). Posiada również
od -30 do -70% zmniejszoną wytrzymałość. |
|
+% Resist Magic1 |
| Prefix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| white |
10 - 20 |
ASWTBJ |
4 |
| pearl |
21 - 30 |
ASWTBJ |
10 |
| ivory |
31 - 40 |
ASWTBJ |
16 |
| crystal |
41 - 50 |
ASWTBJ |
20 |
| diamond |
51 - 60 |
ASWTBJ |
26 |
| 1Potrafi redukować
obrażenia poniżej 1. |
|
+% Resist Fire |
| Prefix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| red |
10 - 20 |
ASWTBJ |
4 |
| crimson |
21 - 30 |
ASWTBJ |
10 |
| crimson |
31 - 40 |
ASWTBJ |
16 |
| garnet |
41 - 50 |
ASWTBJ |
20 |
| ruby |
51 - 60 |
ASWTBJ |
26 |
|
+% Resist Lightning |
| Prefix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| blue |
10 - 20 |
ASWTBJ |
4 |
| azure |
21 - 30 |
ASWTBJ |
10 |
| lapis |
31 - 40 |
ASWTBJ |
16 |
| cobalt |
41 - 50 |
ASWTBJ |
20 |
| sapphire |
51 - 60 |
ASWTBJ |
26 |
|
+% Resist All |
| Prefix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| topaz |
10 - 15 |
ASWTBJ |
8 |
| amber |
16 - 20 |
ASWTBJ |
12 |
| jade |
21 - 30 |
ASWTBJ |
18 |
| obsidian |
31 - 40 |
ASWTBJ |
24 |
| emerald |
41 - 50 |
-SWTB- |
31 |
|
+ Spell Levels |
| Prefix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| angel's |
1 |
---T-- |
15 |
| arch-angel's |
2 |
---T-- |
25 |
|
x Charges |
| Prefix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| plentiful |
2 |
---T-- |
4 |
| bountiful |
3 |
---T-- |
9 |
|
+ Lightning Damage |
| Prefix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| lightning |
2 - 20 |
--WT-- |
18 |
|
+ Fire Damage |
| Prefix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| flaming |
1 - 10 |
--WT-- |
7 |
|
Inne |
| Prefix |
Efekt |
Występowanie |
qlvl |
| jester's1,2,3,4 |
each swing does x 0-6 damage5 |
--W--- |
7 |
| |
|
|
|
1Nie działa przeciwko innym graczom.
2Te efekty nie kumulują się jeżeli masz więcej niż
jeden. Kumulują się jednak z innymi efektami.
3Dostępne tylko w Hellfire.
4Bonus do obrażeń odnosi się do sumy obrażeń, nie
tylko do obrażeń broni
5Gra błędnie podaje, że to daje x 0-5. wartość
średnia to x 2. Nie dizała na Diablo. |
SUFFIXY
|
+ Strength |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| frailty |
-10 - -6 |
ASW-BJ |
3 |
| weakness |
-5 - -1 |
ASWtBJ |
1 |
| strength |
1 - 5 |
ASWtBJ |
1 |
| might |
6 - 10 |
ASW-BJ |
5 |
| power |
11 - 15 |
ASW-BJ |
11 |
| giants |
16 - 20 |
A-W-BJ |
17 |
| titans |
21 - 30 |
---W--J |
23 |
|
+ Magic |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| the fool |
-10 - -6 |
ASWTBJ |
3 |
| dyslexia |
-5 - -1 |
ASWTBJ |
1 |
| magic |
1 - 5 |
ASWTBJ |
1 |
| the mind |
6 - 10 |
ASWTBJ |
5 |
| brilliance |
11 - 15 |
ASWTBJ |
11 |
| sorcery |
16 - 20 |
A-WTBJ |
17 |
| wizardry |
21 - 30 |
-----T-J |
23 |
|
+ Dexterity |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| paralysis |
-10 - -6 |
ASW-BJ |
3 |
| atrophy |
-5 - -1 |
ASWtBJ |
1 |
| dexterity |
1 - 5 |
ASWtBJ |
1 |
| skill |
6 - 10 |
ASW-BJ |
5 |
| accuracy |
11 - 15 |
ASW-BJ |
11 |
| precision |
16 - 20 |
A-W-BJ |
17 |
| perfection |
21 - 30 |
------BJ |
23 |
|
+Vitality |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| illness |
-10 - -6 |
ASW-BJ |
3 |
| disease |
-5 - -1 |
ASWtBJ |
1 |
| vitality |
1 - 5 |
ASWtBJ |
1 |
| zest |
6 - 10 |
ASW-BJ |
5 |
| vim |
11 - 15 |
ASW-BJ |
11 |
| vigor |
16 - 20 |
A-W-BJ |
17 |
| life |
21 - 30 |
--------J |
23 |
|
+ All Attributes |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| trouble |
-10 - -6 |
ASWtBJ |
12 |
| the pit |
-5 - -1 |
ASWtBJ |
5 |
| the sky |
1 - 3 |
ASWtBJ |
5 |
| the moon |
4 - 7 |
ASWtBJ |
11 |
| the stars |
8 - 11 |
A-W-BJ |
17 |
| the heavens |
12 - 15 |
---W-BJ |
25 |
| the zodiac |
16 - 20 |
--------J |
30 |
|
+ Life |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| the vulture |
-25 - -11 |
AS---J |
4 |
| the jackal |
-10 - -1 |
AS---J |
1 |
| the fox |
10 - 15 |
AS---J |
1 |
| the jaguar |
16 - 20 |
AS---J |
5 |
| the eagle |
21 - 30 |
AS---J |
9 |
| the wolf |
30 - 40 |
AS---J |
15 |
| the tiger |
41 - 50 |
AS---J |
21 |
| the lion |
51 - 60 |
A----J |
27 |
| the mammoth |
61 - 80 |
A----- |
35 |
| the whale |
81 - 100 |
A----- |
60 |
|
+ Damage Done |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| quality |
1 - 2 |
--WtB- |
2 |
| maiming |
3 - 5 |
--WtB- |
7 |
| slaying |
6 - 8 |
--W--- |
15 |
| gore |
9 - 12 |
--W--- |
25 |
| carnage |
13 - 16 |
--W--- |
35 |
| slaughter |
17 - 20 |
--W--- |
60 |
|
- Damage Taken1 |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| pain |
+4 - +2 |
AS---J |
4 |
| tears |
1 |
AS---J |
2 |
| health |
1 |
AS---J |
2 |
| protection |
2 |
AS---- |
6 |
| absorption |
3 |
AS---- |
12 |
| deflection |
4 |
A----- |
20 |
| osmosis |
5 - 6 |
A----- |
50 |
|
1Działa na wszystkie rodzaje obrażeń,
nawet na obrażenia od czarów, lecz nie działa przeciwko innym
graczom. Obrażenia nigdy nie będą zmniejszone poniżej 1. |
|
+ Fire Damage1 |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| flame |
1 - 3 |
-------B- |
1 |
| fire |
1 - 6 |
-------B- |
11 |
| burning |
1 - 16 |
-------B- |
35 |
| flaming2 |
1 - 10 |
--WT-- |
7 |
|
1Jest kilka błędów w grze związanych
ze strzałami ognia i błyskawic strzałami które często zadają
niewłaściwe obrażenia (zbyt duże lub bez obrażeń).
1Prefix |
|
+ Lightning Damage |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| shock |
1 - 6 |
-------B- |
13 |
| lightning |
1 - 10 |
-------B- |
21 |
| thunder |
1 - 20 |
-------B- |
60 |
| lightning1 |
2 - 20 |
--WT-- |
18 |
| 1Prefix |
|
% Steal Life1 |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| the leech |
3 |
--W--- |
8 |
| blood |
5 |
--W--- |
19 |
|
1Ilość jest bazuje na zadanych
obrażeniach nawet jeśli potwór posiada mniej punktów życia. Jeśli
posiadasz więcej niż jeden przedmiot ze zdolnością wykradania życia,
wartość wysysania życia nie zostanie zsumowana (przedmiot z affixem
"blood" ma pierwszeństwo przed przedmiotem z affixem "leech").
Wyjątkiem jest "The Undead Crown" która kumuluje się z oboma
przedmiotami "blood" i "leech" z czego otrzymamy - dla 3% to
15,5% lub 5% to 17,5% kradzieży życia. Przedmioty; Helm of Sprits,
Shadowhawk oraz Eater of Souls są traktowane jako przedmioty z
affixem "blood". Affixy "leech" oraz "blood" nie działają przeciwko
innym graczom. |
|
% Steal Mana1 |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| the bat |
3 |
--W--- |
8 |
| vampires |
5 |
--W--- |
19 |
|
1Ilość jest bazuje na zadanych
obrażeniach nawet jeśli potwór posiada mniej punktów życia. Jeśli
posiadasz więcej niż jeden przedmiot ze zdolnością kradzieży many,
wartość wysysania many nie zostanie zsumowana (przedmiot z affixem
"vampire" ma pierwszeństwo przed przedmiotem z affixem "bat").
Przedmiot Eater of Souls jest traktowany jako przedmioty z affixem
"vampire". Affixy "bat" oraz "vampire" nie działają przeciwko innym
graczom. |
|
Damage / Penetrate Armor1 |
| Suffix |
Wartość2 |
Wartość3 |
Występowanie |
qlvl |
| piercing |
2 - 6 |
25%3 |
--W-B- |
1 |
| puncturing |
4 - 12 |
50%3 |
--W-B- |
9 |
| bashing |
8 - 24 |
75%3 |
--W--- |
17 |
|
1W Diablo, ten suffix obniża klasę
pancerza celu o pewną losową liczbę pokazaną w tabeli. W
Hellfire obniżają klasę pancerza celu o pewien % pokazany w
tabeli. Nie działa przeciwko graczom. Dokładna wartość (w
Diablo) jest zależna od czasu stworzenia przedmiotu oraz
specjalnego To Hit nigdy nie pokazanego w charakterystyce
postaci.
2W Diablo.
3W Hellfire.
4Dodaje 12.5 kiedy jest użyte przez Barbarzyńcę (nieoficjalna postać w Hellfire) |
|
+% Light Radius1 |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| the dark |
-40 |
A-W-J |
6 |
| the night |
-20 |
A-W-J |
3 |
| light |
20 |
A-W-J |
4 |
| radiance |
40 |
A-W-J |
8 |
|
1Odzdziaływuje również na odległość z
której uaktywniają się potwory. Większa wartość oznacza że potwory
będą się aktywować z większej odległości. Nie ma żadnego dodatkowego
efektu używania powyżej +50% lub niżej niż -80% light radius.
Ciekawostką jest to, że w katakumbach zawsze light radius ma zasięg
o jedną kratkę mniej. |
|
+ Mana |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| corruption |
-all |
ASW--- |
5 |
|
Weapon Speed1 |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| readiness2,3 |
quick |
--WTB- |
1 |
| swiftness3 |
fast |
--WTB- |
10 |
| speed |
faster |
--WT-- |
19 |
| haste4 |
fastest |
--WT-- |
27 |
|
1Bard dostaje bonus tylko od
najszybszej broni.
2Nie ma efektu w Diablo
3W Hellfire, powoduje szybsze przemieszczanie się strzał
zamiast szybkości wystrzału
4Ma taki sam efekt jak szybkość mimo tego co było
napisane w changelogu patcha 1.07. |
|
Hit Recovery1 |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| balance1 |
fast |
A----J |
1 |
| stability1 |
faster |
A----J |
10 |
| harmony1 |
fastest |
A----J |
20 |
|
1Postać dostaje bonus tylko z
najszybszego przedmiotu, jako ze wartosci sie nie sumują. |
|
+% Durability |
| Suffix |
Wartość |
Występowanie |
qlvl |
| fragility |
=1 |
ASW--- |
3 |
| brittleness |
-75 - -26 |
ASW--- |
1 |
| sturdiness |
26 - 75 |
ASWt-- |
1 |
| craftsmanship |
51 - 100 |
ASWt-- |
6 |
| structure |
101 - 200 |
ASWt-- |
12 |
| many |
100 |
-------B- |
3 |
| plenty |
200 |
-------B- |
7 |
| the ages |
indestruct. |
ASWt-- |
25 |
|
Inne |
| Suffix |
Efekt |
Występowanie |
qlvl |
| the bear2 |
knocks target back |
--WTB- |
5 |
| blocking2 |
fast block |
-S---- |
5 |
| thieves1,2,3 |
absorbs half trap damage |
AS---J |
11 |
| thorns1,2 |
attacker takes 1-3 damage |
AS---- |
1 |
| devastation1,2,4,5,6 |
5% chance of doing x 3 damage |
--WtB- |
1 |
| jester's1,2,4,5,7 |
each swing does x 0-6 damage9 |
--W--- |
7 |
| peril1,2,4,6,8 |
x 2 damage to monster, x 1 to user |
--WtB- |
5 |
1Nie działa przeciwko innym graczom.
2Te efekty nie kumulują się jeżeli masz więcej niż
jeden. Kumulują się jednak z innymi efektami.
3W Hellfire również absorbuje połowę magicznych
obrażeń (magic, fire, lightning and apocalypse) i strzał od
ataków potworów.
4Dostępne tylko w Hellfire.
5Bonus do obrażeń odnosi się do sumy obrażeń, nie
tylko do obrażeń broni
6Nie działa na łukach.
7Prefix
8Powoduje ogólne obrażenia na potworach lecz tylko
obrażenia z broni oraz postaci na graczach. Obrażenia są
modyfikowane przez jakiekolwiek -damage od wrogów.
9Gra błędnie podaje, że to daje x 0-5. wartość
średnia to x 2. Nie działa na Diablo. |
|
Czy jesteś zadowolony z tego, że nastąpił reset laddera w Diablo 2 ?
|