![]()
Jako,
że ja łukiem zbyt dużo nie grałem, raczej dla odmiany niż jako główna profesja
na stronie zamieszczam 2 poradniki dla łuków graczy, którzy się w tym
specjalizowali a sam podzielę się tylko spostrzeżeniami dotyczącymi gry.
W/g mnie luk jest bardzo elastyczny i to jest jego zaletą a w dobrych rękach
potrafi naprawdę posiać strach.
- Wojownik: (można lightforge jak się zgodzi, w co wątpię)
CFG: Gotter (jeśli gra bez lajta)/RC, 3xDragon's/Zodiac, MBOS, APOS/APOP (można
APOL, ale wole APOL'a na potem). W plecaku KSOH, LSOH, Stormshield, APOL.
Gramy z MS i infrawizją. Tutaj potrzebne są szybkie ręce, dobra mysz i
opanowanie:).
Zrozumiałem dlaczego łuki narzekają na wojów i na lagi;d. Generalnie trzymaj
woja z daleka, ale na oku. Najlepiej pod ciągłym ostrzałem i dodawaj
naprowadzanki.
Nie daj mu się uleczyć i nie daj się złapać na miecz, bo wtedy jedyne co może
Cię uratować to szybkie ręce Koreańca z sc i zamiana MBOS'a na storma.
Jeśli wojak gdzieś stanie i będzie zgarniać wszystko na tarcze lej go FB. Czasem
jeśli jest blisko lepiej załadować te 3fb, które uratują Ci życie niż ładować z
łuku.
Jeśli dojdzie do sytuacji, że woj Cię dorwie i zacznie okładać, szybko zmieniaj
łuk na Storma (zakładam, że właśnie ściąga Ci MS). I teraz jeśli woj stoi w
miejscu i okłada Cię po tarczy, zakładasz LSOH'a.
Jeśli zacznie uciekać w momencie jak założysz tarcze, to załóż KSOH'a i jak
odejdzie na bezpieczna odległość na MBOS'a i seryjke, jak się zacznie zbliżać to
Storm+miecz.
W tej sytuacji, kiedy nie mamy już MS i bazujemy na HP, można zamienić APOS/APOP
na APOL.
Można też grać na samym łuku jeśli uda Ci się wyrwać spod miecza woja (jeśli
tak, to zostajesz raczej bez MS), ale z doświadczenia wiem, że jeśli wojowi
została mana, to jeden dobry tele i złożysz się jak leżak.
Ale jeśli chcesz tak grać, to staraj się ulokować w górnym rogu i nawalać non
stop, tak, żeby woj musiał iść ślimakiem. W pewnym momencie musi zmienić skos a
im mniejsza odległość tym mniejsze możliwości manewru.
Można założyć Rift Bowa i czekać aż woj się zatnie i próbować go wtedy przebić w
miejscu, ale taka strzała przebija średnio 1/20, poza tym atak jest wolniejszy a
niektóre strzały wloką się jak żółw.
Generalnie co kto lubi, ale raczej odradzam tego typu zabawy.
- Mag:
CFG: Ruby helm of the Whale, Ruby klata of the Whale, 3xDragon's/Zodiac, MBOS/The
Needler
Gramy z infrą i healem. UWAGA!!! Łuczniczka pada po 2FB gdzie standardowy woj
pada po 3, przy b.mocnym cfg po 4 (z MS po 5-6).
Murzyn prawdopodobnie będzie grał z laską, co nam troszeczke uprości sprawę, bo
nie zablokuje 1strzały i łatwiej będzie w niego ładować seriami.
Podobnie jak wojakiem nie healuj się na otwartej przestrzeni. Murzyna staraj się
dorwać z napro, jeśli wejdzie to ładujesz serią ile wlezie. Albo go wykończysz
albo zdaży się wyrwać (40HP,Harmony), wtedy może zdążyć Ci sprzedać FB, dlatego
od razu spierdalaj phasem. Jeśli ścigasz maga z tele to staraj się zajść go
z boku/z tyłu a raczej unikać frontu, bo to się źle skończy ;p.
- Łuczniczka
2 opcje. Jeśli chcesz grać z s/s, to gramy jak wojownik vs łuk. Jeśli chcesz
grać z łukiem to polecam 50lvl i płytę z harmony.
CFG: 3xDragon's/Zodiac, Gotter, MBOS, dowolna klata z harmony.
Gramy z MS i infrą.
NIE IDŹ!!! na wymianę, przynajmniej na początku. Staraj się siekać łuka z napro,
jeśli będziesz mieć przewagę (znaczy on dostał więcej razy niż Ty),
to wtedy można spróbować wymiany. Więcej phasuj niż łaź, bo możesz się nadziać
na tele i seryjkę i możesz nie zdążyć zareagować na czas.
Łuk by Brunatny(BD):
VS mag
|
Położenie |
Przedmiot |
|
Głowa |
Ruby Cap of the Whale |
|
Klata |
Ruby Mail of the Whale |
|
Ręce |
Massive Bow of Swiftness |
|
Amulet |
Dragons Amulet of Zodiac |
|
Lewy pierścień |
Dragons Ring of Zodiac |
|
Prawy pierścień |
Dragons Ring of Zodiac |
Na początku wybieramy jeden z dwóch wariantów: decydujemy na ile butli
będzie toczyć się rozgrywka /proponowany - "standard" 0 butli do 3 zwycięstw/.
Następnie rzucamy czar Infravision. Łuczniczka może wybrać jeden z dwóch stylów,
które zostały opracowane na maga.
Za pierwszy z nich uważa się technikę polegająca na ciągłym chodzeniu po skosie,
za pomocą którego wymijamy kolejno puszczane FireBall'e.
Atakujemy początkowo z dalszych odległości, podczas starcia systematycznie
przybliżamy się do maga, by w odpowiednim momencie zaatakować wypuszczając
druzgocącą ilość strzał.
Stosując ta technikę należy urozmaicać chodzenie błyskawicznym transportem -
czar Phasing /stosujemy go, gdy jesteśmy pewni, iż nie narazi się na atak maga,
który wykorzysta do tego celu laga/.
Ponadto możemy rozpocząć walkę zarówno rzucając czar ManaShield, jak również
zastępujac ten czar częstym używaniem czaru Healing, który jednak stwarza duża
szansę do ataku dla maga, co przy dużym lagu jest dla naszej łuczniczki
zabójcze.
Natomiast drugi styl polega na ciagłym teleportowaniu się w pobliżu maga,
nieustającym ataku. Zalecana jest gra z czarem ManaShield na 8 butelek. UWAGA!
BattleNet to zbiorowisko lam, 80% magów ma 1/1 HP, jednak i przed tym łuczniczka
potrafi się obronić.
Jeżeli nie jesteś doświadczonym graczem, a mag z takim HP wciąż Ci się wyrywa,
zacznij używać The Needler - nieocenionej broni, która z łatwością powstrzyma
takiego delikwenta. Jedynym sposobem w jaki mag może zneutralizować właściwości
The Needler'a jest założenie przedmiotu Harmony - FastesHitRecovery "FHR".
ŁUCZNICZKA VS. ŁUCZNICZKA
|
Położenie |
Przedmiot |
|
Głowa |
Royal Circlet |
|
Klata |
Awesome Plate of Harmony |
|
Ręce |
Massive Bow of Swiftness |
|
Amulet |
Dragons Amulet of Zodiac |
|
Lewy pierścień |
Dragons Ring of Zodiac |
|
Prawy pierścień |
Dragons Ring of Zodiac |
Na początku wybieramy jeden z dwóch wariantów: decydujemy na ile butli
będzie toczyć się rozgrywka. Następnie rzucamy czar Infravision. Łuczniczka ma
do wyboru jeden z wielu stylów.
Pierwszym z nich jest technika polegająca na chodzeniu po skosie, rzucaniu czaru
Phasing, szukaniu najlepszej pozycji do rozpoczęcia zmasowanego ataku.
Lag jest wrogiem łuczniczki, gdy jest on zbyt duży ograniczamy chodzenie po
skosie do minimum, gdyż nie możemy wówczas skutecznie wymijać strzał, więc
otrzymujemy dodatkowe obrażenia podczas chodzenia.
Łuczniczka stosująca drugi wariant zakłada King's Sword of Haste i Stormshielda
+ Awesome Plate of the Stars. Jeżeli przeciwnik nie zdecyduje się na zmianę
broni pozostając przy luku to technika jest następująca.
Chodzimy po skosie, wykonujemy minimalne korekty ruchu, rzucamy czar Teleport w
pobliżu wroga, by w ten sposób szybciej go dopaść. Jeżeli przeciwnik jest bardzo
"oporny" ukrywa się, atakując rzadko z dużej odległości, możemy błyskawicznie
zmienić broń na Massive Bow of Swiftness, który dokończy dzieła zniszczenia.
Tak zaskoczony przeciwnik, nie tylko nabierze respektu, będzie również
ostrożniejszy podczas kolejnej rundy. Za ostatni wariant uważa się "wymarła"
technikę polegająca na staniu w miejscu i nieustannym ataku - NIE POLECAM -
/zwycięża ten który ma: wyższy lev, lepszy sprzęt mniejszego laga, szybciej
rozpocznie atak/.
Technika ta pozwala nam na gre z użyciem 0, lub 8 butli, a także na użycie
Windforce /gdy gramy na 0 butli/.
ŁUCZNICZKA VS. WOJOWNIK
|
Położenie |
Przedmiot |
|
Głowa |
Royal Circlet |
|
Klata |
Awesome Plate of the Stars |
|
Ręce |
Massive Bow of Swiftness |
|
Amulet |
Dragons Amulet of Zodiac |
|
Lewy pierścień |
Dragons Ring of Zodiac |
|
Prawy pierścień |
Dragons Ring of Zodiac |
Na początku ustalamy zasady: duel musi być zakontraktowany na 0 butli do 3
wygranych, używamy czarów defensywnych, jeżeli przekonamy wojownika do
zaniechania leczenia się Healing'iem to zyskujemy kolejny punkt.
Następnie rzucamy czar Infravision. Wojownik jest mistrzem w wykorzystywaniu
laga, lecz Ty nie ułatwisz mu zadania. Nigdy nie wież w to co widzisz, zdaj się
na instynkt, który jest niezwykle istotny w starciu z wojownikiem. Rzucaj czar
Phasing przeplatając go z wypuszczeniem pojedynczej strzały, szybkość to twój
atut!
Nie popełniaj błędu, zaniechaj używania Strange Bow of Burning/Lightning!
Strzała jest jak MAGIA, grając z wojownikiem nie ważne jest twoje CTH, gdyż
przeciwnika musisz trafić w ruchu. W przypadku gdy wojownik zedrze nam
ManaShield, otwierają się przed nami dwie (pod) techniki. Przy pierwszej stajemy
w rogu, za drzwiach /jeżeli jest taka komnata/, następnie puszczamy cała serię.
Jeżeli naszym przeciwnikiem jest wojownik, który nie zwykł grywać z
łuczniczkami, to istnieje duża szansa, iż duel który był de facto przegrany,
przechylamy na własna korzyść. Drugim sposobem - POLECAM - jest natychmiastowa
zmiana sprzętu. Zakładamy Lightning Sword of Haste i Stormshield, niski CTH nie
pozwoli nam przebić w zwarciu większość wojowników, dlatego w zanadrzu chowamy
King's Sword of Haste.
Gdy wojownik będzie próbował się wycofać, zmieniamy błyskawicznie broń, która
zadajemy śmiertelne obrażenia! Kolejnym wariantem gry, jest rozpoczęcie
rozgrywki z Lightning Sword of Haste/Stormshield/Gold Ring&Amulet of Heavens.
Ponieważ wcześniej umówiliśmy się na czary defensywne, rzucamy czar Teleport w
pobliżu wojownika, zadając mu dotkliwe rany, gdy ten przemieszcza się. Ponieważ
gramy używając Lightninga, unikamy rozejść.
Wielu wojowników się teraz oburzy, gdyż rozejście to jedynie dobra wola
łuczniczki, która nie ma obowiązku grać na rozejścia! PS. Szybkość ataku
łuczniczki zależy od poziomu postaci, im wyższy level tym szybszy atak. Jest to
cecha niewidoczna!