Jako, że ja łukiem zbyt dużo nie grałem, raczej dla odmiany niż jako główna profesja na stronie zamieszczam 2 poradniki dla łuków graczy, którzy się w tym specjalizowali a sam podzielę się tylko spostrzeżeniami dotyczącymi gry.

W/g mnie luk jest bardzo elastyczny i to jest jego zaletą a w dobrych rękach potrafi naprawdę posiać strach.

- Wojownik: (można lightforge jak się zgodzi, w co wątpię)
CFG: Gotter (jeśli gra bez lajta)/RC, 3xDragon's/Zodiac, MBOS, APOS/APOP (można APOL, ale wole APOL'a na potem). W plecaku KSOH, LSOH, Stormshield, APOL.

Gramy z MS i infrawizją. Tutaj potrzebne są szybkie ręce, dobra mysz i opanowanie:).

Zrozumiałem dlaczego łuki narzekają na wojów i na lagi;d. Generalnie trzymaj woja z daleka, ale na oku. Najlepiej pod ciągłym ostrzałem i dodawaj naprowadzanki.
Nie daj mu się uleczyć i nie daj się złapać na miecz, bo wtedy jedyne co może Cię uratować to szybkie ręce Koreańca z sc i zamiana MBOS'a na storma.
Jeśli wojak gdzieś stanie i będzie zgarniać wszystko na tarcze lej go FB. Czasem jeśli jest blisko lepiej załadować te 3fb, które uratują Ci życie niż ładować z łuku.
Jeśli dojdzie do sytuacji, że woj Cię dorwie i zacznie okładać, szybko zmieniaj łuk na Storma (zakładam, że właśnie ściąga Ci MS). I teraz jeśli woj stoi w miejscu i okłada Cię po tarczy, zakładasz LSOH'a.
Jeśli zacznie uciekać w momencie jak założysz tarcze, to załóż KSOH'a i jak odejdzie na bezpieczna odległość na MBOS'a i seryjke, jak się zacznie zbliżać to Storm+miecz.
W tej sytuacji, kiedy nie mamy już MS i bazujemy na HP, można zamienić APOS/APOP na APOL.

Można też grać na samym łuku jeśli uda Ci się wyrwać spod miecza woja (jeśli tak, to zostajesz raczej bez MS), ale z doświadczenia wiem, że jeśli wojowi została mana, to jeden dobry tele i złożysz się jak leżak.
Ale jeśli chcesz tak grać, to staraj się ulokować w górnym rogu i nawalać non stop, tak, żeby woj musiał iść ślimakiem. W pewnym momencie musi zmienić skos a im mniejsza odległość tym mniejsze możliwości manewru.
Można założyć Rift Bowa i czekać aż woj się zatnie i próbować go wtedy przebić w miejscu, ale taka strzała przebija średnio 1/20, poza tym atak jest wolniejszy a niektóre strzały wloką się jak żółw.
Generalnie co kto lubi, ale raczej odradzam tego typu zabawy.

- Mag:
CFG: Ruby helm of the Whale, Ruby klata of the Whale, 3xDragon's/Zodiac, MBOS/The Needler

Gramy z infrą i healem. UWAGA!!! Łuczniczka pada po 2FB gdzie standardowy woj pada po 3, przy b.mocnym cfg po 4 (z MS po 5-6).

Murzyn prawdopodobnie będzie grał z laską, co nam troszeczke uprości sprawę, bo nie zablokuje 1strzały i łatwiej będzie w niego ładować seriami.
Podobnie jak wojakiem nie healuj się na otwartej przestrzeni. Murzyna staraj się dorwać z napro, jeśli wejdzie to ładujesz serią ile wlezie. Albo go wykończysz
albo zdaży się wyrwać (40HP,Harmony), wtedy może zdążyć Ci sprzedać FB, dlatego od razu spierdalaj phasem. Jeśli ścigasz maga z tele to staraj się zajść go
z boku/z tyłu a raczej unikać frontu, bo to się źle skończy ;p.

- Łuczniczka

2 opcje. Jeśli chcesz grać z s/s, to gramy jak wojownik vs łuk. Jeśli chcesz grać z łukiem to polecam 50lvl i płytę z harmony.

CFG: 3xDragon's/Zodiac, Gotter, MBOS, dowolna klata z harmony.

Gramy z MS i infrą.

NIE IDŹ!!! na wymianę, przynajmniej na początku. Staraj się siekać łuka z napro, jeśli będziesz mieć przewagę (znaczy on dostał więcej razy niż Ty),
to wtedy można spróbować wymiany. Więcej phasuj niż łaź, bo możesz się nadziać na tele i seryjkę i możesz nie zdążyć zareagować na czas.

Łuk by Brunatny(BD):



VS mag

 

Położenie

Przedmiot

Głowa

Ruby Cap of the Whale

Klata

Ruby Mail of the Whale

Ręce

Massive Bow of Swiftness

Amulet

Dragons Amulet of Zodiac

Lewy pierścień

Dragons Ring of Zodiac

Prawy pierścień

Dragons Ring of Zodiac

 


Na początku wybieramy jeden z dwóch wariantów: decydujemy na ile butli będzie toczyć się rozgrywka /proponowany - "standard" 0 butli do 3 zwycięstw/.
Następnie rzucamy czar Infravision. Łuczniczka może wybrać jeden z dwóch stylów, które zostały opracowane na maga.
Za pierwszy z nich uważa się technikę polegająca na ciągłym chodzeniu po skosie, za pomocą którego wymijamy kolejno puszczane FireBall'e.
Atakujemy początkowo z dalszych odległości, podczas starcia systematycznie przybliżamy się do maga, by w odpowiednim momencie zaatakować wypuszczając druzgocącą ilość strzał.
Stosując ta technikę należy urozmaicać chodzenie błyskawicznym transportem - czar Phasing /stosujemy go, gdy jesteśmy pewni, iż nie narazi się na atak maga, który wykorzysta do tego celu laga/.
Ponadto możemy rozpocząć walkę zarówno rzucając czar ManaShield, jak również zastępujac ten czar częstym używaniem czaru Healing, który jednak stwarza duża szansę do ataku dla maga, co przy dużym lagu jest dla naszej łuczniczki zabójcze.
Natomiast drugi styl polega na ciagłym teleportowaniu się w pobliżu maga, nieustającym ataku. Zalecana jest gra z czarem ManaShield na 8 butelek. UWAGA! BattleNet to zbiorowisko lam, 80% magów ma 1/1 HP, jednak i przed tym łuczniczka potrafi się obronić.
Jeżeli nie jesteś doświadczonym graczem, a mag z takim HP wciąż Ci się wyrywa, zacznij używać The Needler - nieocenionej broni, która z łatwością powstrzyma takiego delikwenta. Jedynym sposobem w jaki mag może zneutralizować właściwości The Needler'a jest założenie przedmiotu Harmony - FastesHitRecovery "FHR".


ŁUCZNICZKA VS. ŁUCZNICZKA

 

Położenie

Przedmiot

Głowa

Royal Circlet

Klata

Awesome Plate of Harmony

Ręce

Massive Bow of Swiftness

Amulet

Dragons Amulet of Zodiac

Lewy pierścień

Dragons Ring of Zodiac

Prawy pierścień

Dragons Ring of Zodiac


Na początku wybieramy jeden z dwóch wariantów: decydujemy na ile butli będzie toczyć się rozgrywka. Następnie rzucamy czar Infravision. Łuczniczka ma do wyboru jeden z wielu stylów.
Pierwszym z nich jest technika polegająca na chodzeniu po skosie, rzucaniu czaru Phasing, szukaniu najlepszej pozycji do rozpoczęcia zmasowanego ataku.
Lag jest wrogiem łuczniczki, gdy jest on zbyt duży ograniczamy chodzenie po skosie do minimum, gdyż nie możemy wówczas skutecznie wymijać strzał, więc otrzymujemy dodatkowe obrażenia podczas chodzenia.
Łuczniczka stosująca drugi wariant zakłada King's Sword of Haste i Stormshielda + Awesome Plate of the Stars. Jeżeli przeciwnik nie zdecyduje się na zmianę broni pozostając przy luku to technika jest następująca.
Chodzimy po skosie, wykonujemy minimalne korekty ruchu, rzucamy czar Teleport w pobliżu wroga, by w ten sposób szybciej go dopaść. Jeżeli przeciwnik jest bardzo "oporny" ukrywa się, atakując rzadko z dużej odległości, możemy błyskawicznie zmienić broń na Massive Bow of Swiftness, który dokończy dzieła zniszczenia.
Tak zaskoczony przeciwnik, nie tylko nabierze respektu, będzie również ostrożniejszy podczas kolejnej rundy. Za ostatni wariant uważa się "wymarła" technikę polegająca na staniu w miejscu i nieustannym ataku - NIE POLECAM - /zwycięża ten który ma: wyższy lev, lepszy sprzęt mniejszego laga, szybciej rozpocznie atak/.
Technika ta pozwala nam na gre z użyciem 0, lub 8 butli, a także na użycie Windforce /gdy gramy na 0 butli/.

 

ŁUCZNICZKA VS. WOJOWNIK
 

Położenie

Przedmiot

Głowa

Royal Circlet

Klata

Awesome Plate of the Stars

Ręce

Massive Bow of Swiftness

Amulet

Dragons Amulet of Zodiac

Lewy pierścień

Dragons Ring of Zodiac

Prawy pierścień

Dragons Ring of Zodiac

 


Na początku ustalamy zasady: duel musi być zakontraktowany na 0 butli do 3 wygranych, używamy czarów defensywnych, jeżeli przekonamy wojownika do zaniechania leczenia się Healing'iem to zyskujemy kolejny punkt.
Następnie rzucamy czar Infravision. Wojownik jest mistrzem w wykorzystywaniu laga, lecz Ty nie ułatwisz mu zadania. Nigdy nie wież w to co widzisz, zdaj się na instynkt, który jest niezwykle istotny w starciu z wojownikiem. Rzucaj czar Phasing przeplatając go z wypuszczeniem pojedynczej strzały, szybkość to twój atut!
Nie popełniaj błędu, zaniechaj używania Strange Bow of Burning/Lightning! Strzała jest jak MAGIA, grając z wojownikiem nie ważne jest twoje CTH, gdyż przeciwnika musisz trafić w ruchu. W przypadku gdy wojownik zedrze nam ManaShield, otwierają się przed nami dwie (pod) techniki. Przy pierwszej stajemy w rogu, za drzwiach /jeżeli jest taka komnata/, następnie puszczamy cała serię.
Jeżeli naszym przeciwnikiem jest wojownik, który nie zwykł grywać z łuczniczkami, to istnieje duża szansa, iż duel który był de facto przegrany, przechylamy na własna korzyść. Drugim sposobem - POLECAM - jest natychmiastowa zmiana sprzętu. Zakładamy Lightning Sword of Haste i Stormshield, niski CTH nie pozwoli nam przebić w zwarciu większość wojowników, dlatego w zanadrzu chowamy King's Sword of Haste.
Gdy wojownik będzie próbował się wycofać, zmieniamy błyskawicznie broń, która zadajemy śmiertelne obrażenia! Kolejnym wariantem gry, jest rozpoczęcie rozgrywki z Lightning Sword of Haste/Stormshield/Gold Ring&Amulet of Heavens. Ponieważ wcześniej umówiliśmy się na czary defensywne, rzucamy czar Teleport w pobliżu wojownika, zadając mu dotkliwe rany, gdy ten przemieszcza się. Ponieważ gramy używając Lightninga, unikamy rozejść.
Wielu wojowników się teraz oburzy, gdyż rozejście to jedynie dobra wola łuczniczki, która nie ma obowiązku grać na rozejścia! PS. Szybkość ataku łuczniczki zależy od poziomu postaci, im wyższy level tym szybszy atak. Jest to cecha niewidoczna!