Wywiad z Leonardem Boyarskim dla Gamestar.de

Dodał: Astolus, 03.02.2009 21:59, Kategoria: Diablo 3

Główny projektant świata gry w Diablo 3, Leonard Boyarsky udzielił wywiadu dla serwisu Gamestar.de. Leonard mówi nam nieco o synergii w przypadku run, parę słów o nowym Battle.necie oraz o losowych zadaniach. Całość wywiadu znajduje się w rozwinięciu newsa.

Leonard: "W zasadzie synergia kładzie nacisk na więcej niż jedną umiejętność. Podobne rozwiązanie chcemy wdrożyć do systemu run. Powróci także losowe wypadanie przedmiotów znane z poprzednich części Diablo. Gdy już znajdziesz jakieś runy, możesz je umieścić w dowolnych umiejętnościach bądź czarach, po czym możesz je wyjąć co sprawia, iż nie są jednokrotnego użytku. To właśnie sprawia nam radość – modyfikacja."

Gamestar: Czego gracze mogą się spodziewać od nowego Battle.netu? Czy pozostanie płatny? Może zastosujecie coś w rodzaju dodatków do ściągnięcia?

Leonard: "Tworząc nowy Battle.net najbardziej skupiamy się na tym, by gracze doświadczyli wspaniałej przygody podczas rozgrywek dla wielu graczy. Pracujemy także nad redukcją zbędnych rzeczy, które szkodzą grze w trybie kooperacji. Będzie PvP, interakcja, ogółem mówiąc chcemy dostarczyć graczom jak najwięcej frajdy.

Dobrym przykładem może być sposób handlu między bohaterami. Trudno mi jest sobie wyobrazić handel pomiędzy dwiema postaciami, które znajdują się w jednej grze… Dokładnie tego jeszcze nie obmyśliliśmy, jednak chodzi nam mniej więcej o coś takiego.

Co do spraw finansowych od zawsze naszym celem było najpierw stworzenie gry. Wiesz to co sprawi, iż będzie najlepszą grą. Wtedy zastanawiamy się nad finansami. Oczywiście rozumiemy czego gracze oczekują, a czego nie od modelu finansów. Blizzard zawsze stawia na pierwszym miejscu potrzeby graczy – nigdy nie chcielibyśmy, aby poczuli się w jakikolwiek sposób oszukani. Za wydane pieniądze na nasze gry, pragniemy oddać graczom jak najwięcej zabawy."


Gamestar: Była już wzmianka o zadaniach i losowych przygodach. Wiem, że system zadań w Diablo II składał się z ustawienia 6 zadań na akt. Czy ujrzymy coś podobnego do tego rozwiązania, czy faktycznie odbędą się przenosiny na system losowych przygód?

Leonard: "Będzie to coś innego, przedstawione na wiele sposobów. Możesz dostać losowe przygody jak również losowe zadania. Niektóre z nich są bardzo krótkie. Przykładowo, natykasz się na atakowaną karawanę i ratujesz ludzi. Lub też nie ratujesz. Możesz uzyskać zadania losowe, które łączą się ze sobą. Poza tym, masz zadania poboczne i zadania główne i nie dostajesz ich tylko w mieście. Przedtem było to bardzo podzielone, dostajesz zadanie, wychodzisz z miasta i wykonujesz je.

Teraz nadal zlecane ci są zadania w mieście, ale mogą cię spotkać losowe wydarzenia w świecie gry. Zrobiliśmy dużo na rzecz losowości zewnętrznych terenów. Losowość w lochach wciąż jest jednak ta sama. Tereny zewnętrzne są budowane statycznie, by było wiadomo gdzie znajdują się miasta i ważniejsze obiekty, jednak „wrzucamy” losowe wydarzenia.

Pewnego razu możesz znaleźć karawanę, następnym razem możesz znaleźć pustą drogę, a jeszcze innym razem możesz zmierzyć się z potworem. Mamy taki sposób “poruszania” rzeczami i ich używania, aby w pewien sposób zbudować poczucie żyjącego i zmieniającego się świata."



Zauważmy, że Leonard nie powiedział jasno, iż Battle.net 2.0 będzie darmowy, tak więc kwestia opłaty tej usługi wciąż pozostaje pod znakiem zapytania.

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 09.02.2009 08:39

No pewnie,kasę na utrzymanie łącza i ekipy technicznej trzeba dorabiać robiąc płatny net...Bzdura, to tylko dodatkowe grube pieniądze a nie konieczność - kasę drogi kolego to oni będą mieli dzięki temu że BN podtrzymuje sprzedaż gry nawet jeśli jest bardzo stara(przykład D2),Blizz karze oszustów kasowaniem kluczy-to 2x sprzedana gra 1 osobie,każda reklama, link do sklepu itp.jakie zobaczysz wchodząc na Bnet to ogromne pieniądze dla nich.W wymaganiach gry niech napiszą że świetnie współpracuje z układami np. Nvidia i już worek złota u stup leży..Płatny Bnet to wyłącznie chęć pomnożenia kasy a nie konieczność.

LuQ89

Dodał: LuQ89, 05.02.2009 19:00

Pożyjemy zobaczymy. Jak bedzie płatny to ja sobie napewno nie pogramwrr. Ale kij z tym, jakoś przeżyję bez tego. Z Blizzardem jest wszystko możliwe o_O

__________________
Szukasz Baala?!

Sickert

Dodał: Sickert, 05.02.2009 18:13

Dajcie sobie na spokój z ponownym biadoleniem "Blizz chce nas oszukać i ściągnąć kasę". Może jeszcze temat oprawy graficznej wróci ? A odnośnie kwestii czysto finansowej: jeżeli bnet miałby być kompletnie za darmo, to kto opłaci serwerownie (która z pewnością będzie duża), ekipa techniczną i Game Masters ?

__________________
Prick your finger it is done...The moon has now eclipsed the sun... The angel has spread its wings... The time has come for bitter things...

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 05.02.2009 13:40

Bo można teraz tworzyć o wieeeeleee za potężne słowa runiczne..Aury paladyna przestały być jego domeną i cechą wyjątkowa dla danej postaci.A i pojedynki PvP straciły smak od kiedy wygrana zależy od tego kto pierwszy trafi (wspaniały sprzęt)albo zrobi szarża laga lub komu łącze lepiej chodzi..Cena Diablo 3 będzie wysoka i nie będzie długo spadać, a jak zrobią płatny Bn. to ja się z tego wypisuję. LordXman ma rację zaciemniają bo coś knują.

LordXman

Dodał: LordXman, 05.02.2009 00:04

Alekskaj_Glider nie mylisz się, a przynajmniej nie wydaje mi się, żebyś się mylił wink.

__________________
www.egodota.blogspot.com (E - Gates of: Defense of the Ancients) - mój DotA'owy blog, zapraszam!

Alekskaj_Glider

Dodał: Alekskaj_Glider, 04.02.2009 22:45

Co do run, coś mi się kojarzy, że w jednym z artykułów (wywiad z kimś) było napisane, że runy tylko do poprawy umiejętności będą służyć. Nie chce mi się teraz przeszukiwać news-ów, ale mam wrażenie, że tak było. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Osobiście runy na początku mi się podobały, ale z kolejnymi patchami robiło się jak dla mnie coraz gorzej...
Pozdro.

LordXman

Dodał: LordXman, 04.02.2009 18:14

To jest mydlenie oczu, oni mówią "Gracz jest dla nas najważniejszy - dlatego chcemy, żeby płacił, za coś za co warto zapłacić."

__________________
www.egodota.blogspot.com (E - Gates of: Defense of the Ancients) - mój DotA'owy blog, zapraszam!

tAb

Dodał: tAb, 04.02.2009 18:04

Jak już będzie płatny to pewnie jedna wpłata będzie wystarczyć żeby grać i w D3 i SC2.W ogóle to jakby sobie kazali płacić za BN to gracze starcrafta by wpadli w szał ;d (gra podzielona na 3+jeszcze opłata BN) jakieś nierealne mi sie to wydaję,jeszcze przy tych wszystkich wywiadach w których mówią że 'gracz jest dla nas najważniejszy'.

__________________
ciamciaramcia

LordXman

Dodał: LordXman, 04.02.2009 17:39

Na pewno będzie płatny Battle.net 2, ludzie z WOWa przejdą na D3, więc skąd by brali zysk?

Co gorsza! Obawiam się, że skoro Diablo 3 Bnet będzie płatny to i StarCraft Bnet również. x2 abonament, o w dupę. Coś mi się to nie widzi :/.

Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 04.02.2009 17:44

__________________
www.egodota.blogspot.com (E - Gates of: Defense of the Ancients) - mój DotA'owy blog, zapraszam!

nightwolf19

Dodał: nightwolf19, 04.02.2009 17:32

Ciągle wierzę że Blizz pozostanie przy bezpłatnym BN, abonament niech płacą za WoW`a. W Diablo BN był darmowy i tak powinno pozostać.
Co do run to ciekaw jestem jak będą wpływać na umiejętności i czary, no i czy z przedmiotów też będzie można je wyjmować.

MiC

Dodał: MiC, 04.02.2009 09:20

Jak battle.net będzie płatny to szczelam fochasad

__________________
<3

Alekskaj_Glider

Dodał: Alekskaj_Glider, 04.02.2009 07:31

A ja właśnie czytałem ten news z nadzieją, że dowiem się czegoś więcej o opłatach lub ich braku za Battle.net. Nie zmienia to jednak faktu, że i tak grę kupie. Jeśli opłaty będą zbyt wysokie to będę grał na singlu i już hey
Dobrze, że runy nie będą jednorazowego użytku, nie będzie niekończącej się pogoni połowy graczy tylko za runami.
Pozdrawiam