diablo 3

Widok z kamery w Diablo 3

Dodał: Redgrad, 03.11.2009 21:32, Kategoria: Diablo 3

Na oficjalnym forum Battle.Net, Community Manager Blizzarda – Bashiok wypowiedział się na temat systemu działania kamery w Diablo 3 podczas dialogów z postaciami oraz w trakcie walki.

Bashiok „ Kamera jest stała. W trakcie pierwszych prezentacji gry kamera przybliżała się podczas dialogu i mogłeś zobaczyć postać z bliska. Jednak odrzuciliśmy ten pomysł jakiś czas temu ale tylko dlatego, że było to zbyt natrętne za bardzo wyciągało nas z akcji przerywając jednocześnie rozgrywkę. Występowały także sytuacje kiedy przybliżaliśmy widok do danej postaci podczas pewnej animacji ataku przy jednoczesnej próbie zmiany broni. To także nie wyglądało zbyt dobrze dodatkowo sprawiało wiele problemów i generowało błędy.

Kamera nie przybliża się, nie przechyla i nie obraca jest całkowicie stała

Fajnie jest obserwować graczy, którzy nigdy nie grali w Diablo przedtem. Niezwłocznie wciskają klawisze WASD, a gdy nic się nie dzieje próbują przytrzymać prawy klawisz myszy aby obrócić kamerę. Czasem zdarza się, że przez przypadek przycisną lewy klawisz myszy i odkryją, że służy on do poruszania się.

Jest to system schematu kontroli kamery nie wykorzystywany już od dobrych 5 lat w grach typu aRPG. My jednak dumnie kontynuujemy tradycję ponieważ jest to najlepszy sposób na zaprezentowanie kolejnej części serii Diablo. "

Dodaj komentarz  

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!

Dodał: alanus, 15.11.2009 00:04

uwielbiam żut izometryczny
galsses

__________________
diablo jest królem

nightwolf19

Dodał: nightwolf19, 07.11.2009 22:13

Zdecydowanie jestem za stała kamerą. Obecnie wiele gier h&s daje niemalże dowolność w oglądaniu wydarzeń dzięki możliwości obracania czy przybliżania kamery, ale IMO psuje to zabawę, bo zamiast skupić się na rzeźni to trzeba jeszcze operować kamerą.
Co do samego podziwiania naszego bohatera to może w samym menu wyboru postaci będzie taka możliwość, w sumie fajnie by było zobaczyć detale takiej powiedzmy Arcane's Valor hey

Travincal

Dodał: Travincal, 07.11.2009 18:26

uważam iż takie rozwiązanie jest dobre. Ruchoma kamera to dość duży problem w wirze walki. Lepiej starym sprawdzonym sposobem, a i tak każdemu się podoba. Nie ma co na siłę wprowadzać coś nowego jeśli stare jest dobre.

__________________
"Mówią, że gdy człowiek traci wszystko i nie ma już nadziei, możemy śmiało powiedzieć, że umarł" – Travens Oferius „Zrozumieć człowieka

Peci

Dodał: Peci, 07.11.2009 14:22

Według mnie gdyby kamera była ruchoma D3 wyglądało by troche jak metin czy coś w tym stylu jeśli bd dobra widoczność to stała kamera bd superpwnt

__________________
Niema człowieka nie ma problemu!

Dodał: Franklinx, 05.11.2009 16:43

Dobry pomysł. Jeżeli będzie dobra widoczność no to bomba.

__________________
Michał D.

rychuvip

Dodał: rychuvip, 04.11.2009 18:56

a ja powiem tak - dobrze że nie będzie ruchomej kamery bo bez 3d gra zyska na grywalności , i klimacie , ale z drugiej strony obawiam się że jeśli będziemy w jakiś podziemiach widoczność może być kiepska (chodzi mi o to żeby jakieś przedmioty czy ściany nie zasłaniały nam akcji) no i zgadzam się z "emmilius" ja też lubię podziwiać moją postać - no ale cóż może w menu postaci będą one widoczne smile generalnie pomysł fajny ale zobaczymy jak z wykonaniem :p

__________________
porch monkey 4 life

norek55

Dodał: norek55, 04.11.2009 18:09

I bardzo dobrze!
Przybliżanie przy każdej gatce to byłaby masakra! Niby to h&s więc gadania nie powinno być zbyt wiele, ale jednak kupiec też człowiek lol ...

__________________
norek55

Hellstein

Dodał: Hellstein, 04.11.2009 15:38

Obracanie - cóż, niby mogłoby się przydać w jakiś poplątanych podziemiach, w celu uzyskania lepszego widoku na akcję, ale takie sytuacje w Diablo zdarzają się rzadko, jeśli w ogóle; przybliżanie jest mi zupełnie obojętne - w końcu w tej grze nie mamy podziwiać swojej postaci, a i tak nikt by nie walczył przy takim ustawieniu kamery. Podsumowując, miło by było, ale nic się nie stałopwnt System jest dobry i sprawdzony, nie ma sensu go zmieniać. Co do NWN - tam mamy trzy rodzaje kamery ruchomej i każdy ma jakieś denerwujące wady.

Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 04.11.2009 15:47

zico77

Dodał: zico77, 04.11.2009 15:00

Obracanie kamery i zblizanie moglo byc :p ale jesli nie bedzie to tym lepiej ;P

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 04.11.2009 15:01

Trang_Oul

Dodał: Trang_Oul, 04.11.2009 14:13

NWN to zupełnie inna kategoria. Tam walka jest turowa, najpierw wydajemy rozkazy, a później rozkoszujemy się rzezią. W Diablo jedynie necro mógłby stać i patrzeć.

__________________
Wszyscy rodzą się po to, aby umrzeć i dołączyć do mojej armii nieumarłych.

cossi

Dodał: cossi, 04.11.2009 09:08

I o to chodzi niech zyje klasyka ;D galssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalsses

__________________
Jestem prostym, wesołym chłopcem. Dobrze się napić, dobrze się naćpać i dobrze podymać - czyż świat może zaoferować coś więcej niż tylko zajebistą scenografię do tych trzech rzeczy?

gadgetpl

Dodał: gadgetpl, 04.11.2009 08:06

Stała kamera tak jak w poprzednich częsciach to BARDZO BARDZO DOBRY wybór Blizza smile. Gdyby byla obrotowa jak np w NN (Never winter) to by czlowieka wnerwialo bo ne pasuje do Diabelka (Jeśli natomiast chodzi o NN to tam obrotowa kamera akurat pasuje bo akcja jest wolniejsza no i co tu duzo mowic).
Blizz tak trzymaj xD

Alekskaj_Glider

Dodał: Alekskaj_Glider, 04.11.2009 02:55

Prawda, w Dungeon Siege dało rade spokojnie grać. Ale Diablo to Diablo i dobrze, że zostało po staremu.
Mimo wszystko jestem ciekaw jak by się grało z obracaną kamerą. Trzeba tez przyznać, że chłopaki ułatwili sobie sprawę bo nie muszą tak bardzo się skupiać na wielu obiektach bo praktycznie tylko z 3 stron będziemy je widzieć. W dobie nowoczesności może to być uznane za pójście na łatwiznę. Jednak my starzy gracze docenimy ten zabieg na pewno smile2

Dodał: emmilius, 03.11.2009 23:09

Obracanie kamery to by lipa była, ale ja np. detalowiec jestem i uwielbiam oglądać swoją postać z bliska, zwłaszcza jak zdobędę nową zbrojkę lub broń. Mam nadzieję że jak nie w trakcie rozgrywki to gdzie indziej będzie można nasycić gały.

__________________
www.emmilius.pl

Trang_Oul

Dodał: Trang_Oul, 03.11.2009 22:57

Szkoda 3D, ale obracanie kamery w ogniu walki, żeby cokolwiek zobaczyć byłoby wkurzające.

Z drugiej strony, ten, kto grał w Dungeon Siege wie, że jednak da się zrobić h&s z obracaną i przybliżaną kamerą. Mimo wszystko lepiej pozostać przy systemie z D1 i D2.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 04.11.2009 00:20

__________________
Wszyscy rodzą się po to, aby umrzeć i dołączyć do mojej armii nieumarłych.

Bartosz-Diablo

Dodał: Bartosz-Diablo, 03.11.2009 22:55

Czasem zdarza się, że przez przypadek przycisną lewy klawisz myszy i odkryją, że służy on do poruszania się. xD

__________________
DwaKamienie z diablo-slayers.pl

Xetasi

Dodał: Xetasi, 03.11.2009 21:51

W sumie Diablo to dość dynamiczna gra i ruchoma kamera (moim zdaniem) mogła by przeszkadzać w dobrej zabawie. Cieszy mnie ta wiadomość smile

__________________
Bądź człowiekiem, daj kartofla

northerr

Dodał: northerr, 03.11.2009 21:49

Czyli podejście do dwójkowej wersji, mi się w sumie podoba, nie wybijemy się z rytmu.

__________________
Dead Eyes See No Future




Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.