WstępneDiablo 3Diablo 2Diablo 1DownloadTwórczośćReszta |
Pytania i odpowiedzi ciąg dalszy...Dodał: Redgrad, 17.09.2009 20:49, Kategoria: Diablo 3
Kolejna porcja Pytań i Odpowiedzi prosto z tegorocznego Blizzconu. Tym razem pochodzą z panelu poświęconemu całej „Sztuce” odpowiedzialnej za wygląd wizualny gry. Materiał został udostępniony przez serwis diii.net.
Pytanie: Jak często zdarza się wam stworzyć coś niesamowitego, co jednak z przyczyn technicznych nie może zostać wprowadzone, lub powoduje długie ładowanie się elementów ? Odpowiedź: Takie rzeczy zdarzają się dość często zdajemy sobie jednak sprawę, że nie wszystko jest do końca możliwe do wykonania na tym etapie pracy. Tworząc coś staramy się starannie przemyśleć nasze pomysły aby takie błędy nie zdarzały się zbyt często. Jeżeli naprawdę podoba nam się jakiś projekt to dążymy do jego wprowadzenia. Nie boimy się czegoś wyrzucić jeżeli to nie działa. Pytanie: Pytanie dotyczące świata sanktuarium. Widzieliśmy mapę na stronie głównej, ale ile z mapy świata zobaczymy w grze ? Odpowiedź: Diablo III należy do uniwersum Diablo. Także podczas swojej wędrówki odnajdziesz wiele wskazówek dotyczących lokalizacji umieszczonych w grze. Chcemy aby gracze uzyskali produkt warty wydanych pieniędzy. (Ed-Jay wcześniej wymieniał lokalizacje niewidoczne na mapie z gry) Staramy się aby wszystko co robimy było na tyle niesamowite ile się da! Pytanie: Pytanie dotyczące wyglądu lochów z Diablo I. Były niesamowicie mroczne czy Diablo III idzie w tym kierunku ? Odpowiedź: Inspirujemy wiele swoich pomysłów w oparciu o Diablo I jak i II. Staramy się utrzymać nastrój i atmosferę, ale także poprawić to i owo utrzymując nadal ten niezapomniany klimat świata Diablo. Pytanie: O wyglądzie przedmiotów. Byłem rozczarowany unikalnymi przedmiotami w Diablo I i II. Wyglądały ładnie w ekwipunku ale za to gdy je zakładaliśmy postać wyglądał jakby nosiła zwykły normalny przedmiot, czy w Diablo III może się to zmienić ? Odpowiedź: Cieszę się ,że oto pytasz. Jednak na to pytanie powinien odpowiedzieć Mike Nicholson odpowiedzialny za wygląd broni i przedmiotów. Jednak w jego imieniu powiem, że nie zawsze wszystko będzie się zgadzać. Przed Blizzconem cały nasz zespół roboczy pracował nad tym aby dopasować wygląd przedmiotu w ekwipunku do jego rzeczywistego wyglądu. Niedawno panel ekwipunku przeszedł dość szeroką renowację, stale pracujemy nad tym aby to ulepszyć. Pytanie: Pytanie o projekt Barbarzyńcy. Jak tworzyliście jego wygląd, projektowaliście go od podstaw czy stosowaliście pomysły z Diablo II ? Odpowiedź: Spoglądaliśmy na wiele elementów z Diablo II. Facet odpowiedzialny za pierwsze projekty wyglądu barbarzyńcy cały czas ma oko na wszystko. Jest to Barbol z Diablo II tylko większy i jeszcze bardziej zły. Zespół odpowiedzialny za koncepcję wyglądu postaci spędza wiele czasu nad każdym najmniejszym aspektem postaci. Nic nie jest łatwe. Musimy starać się aby wszystko wyglądało tak dobrze na ile silnik pozwoli. Pytanie: Jestem pod wrażeniem walki w Diablo III. Jest naprawdę niesamowita. Widać, że ludzie za to odpowiedzialni znają się na rzeczy. Jak wygląda praca w takim zespole ? Odpowiedź: Polega głównie na dobrej współpracy. Staramy się aby wszystko działało. Cele projektu są proste ale trudne do uzyskania. Stworzenie takiego systemu trwa dużo czasu. Dostajemy pomysł, a następnie staramy się go zrealizować, po czym zwołujemy specjalne zebranie projektantów na którym szalone pomysły wchodzą w życie. Pytanie: Pytanie do zespołu odpowiedzialnego za mapy. Czy system statycznych map rzeczywiście działa ? Czy będą one generowane losowo jak w Diablo II ? Odpowiedź: Tak i nie. Statyczne i losowe mapy łączą się ze sobą. Zespół projektantów określa ilość przypadkowo wylosowanych lokalizacji. W Diablo II kochaliśmy losowe mapy i ponowne poszukiwania interesujących nas miejsc. Chcemy wprowadzić wiele losowych miejsc, podziemi a także losowe zadania ale będzie też wiele statycznych miejsc. Ogromny Mix wszystkiego! Pytanie: Czym się inspirujecie ? wiadomo Diablo I, II ale może jeszcze coś ? literatura, filmy ? Odpowiedź: Mówimy w imieniu działu koncepcji, istnieje wiele różnych inspiracji. Filmy, inni twórcy, inspirujemy się także kompozycjami Bhramsa, który współpracuje teraz z nami w Blizzardzie. Mamy w biurze książkę „szalone koguty” . Jest ona ogromną inspiracją podczas tworzenia nowego potwora. Szalonego koguta! Pytanie: Lasy w Diablo III ? Czy je zobaczymy ? Odpowiedź: Tak i to w wielu odmianach. Na razie dostępny jest jedynie niewielki ułamek tego co planujemy stworzyć. Pytanie: Diablo III jest bardzo malownicze. Jak stworzyliście te tekstury ? Czy korzystaliście z jakieś nowej techniki ? Czy inne gry Blizzarda opierają się o ten system ? Odpowiedź: Mamy najbardziej utalentowanych malarzy. Bez specjalnych narzędzi są to po prostu utalentowani chłopcy. Blizzard to firma, której zależy na wykorzystywaniu pracy ludzi a nie jakiegoś narzędzia. Pytanie: Słyszałem, że Diablo III przeszło kilkakrotnie zmianę wyglądu, Odpowiedź: Diablo III przeszło już trzykrotną zmianę stylu. Dlaczego ? było wiele powodów. Za wczesny projekt odpowiedzialny był Blizzard North ale nie oddawało to całości naszych pomysłów. Dlatego postanowiliśmy wprowadzić nowy, aktualny teraz koncept. Wcześniejszy styl był świetny ale nie doskonały. Teraz jest o wiele lepiej. Pytanie: Co robicie w sytuacji gdy model postaci, potwora nie pasuje do stworzonego wcześniej otoczenia ? Odpowiedź: Jest to kwestia odpowiedniego dopasowania. Ostatecznie, projektujemy potwory pasujące tylko do danej lokalizacji. Duża ilość takich samych potworów w podobnych otoczeniach sprawie, że będzie to nużące i bardzo przewidywalne. Pytanie: Czy w grze zobaczymy jakieś lokalizacje z poprzedniej części tak jak, np. Tristram w nowej odsłonie ? Odpowiedź: Być może ... zobaczysz niektóre z nich, lecz nie możemy na razie o tym mówić. Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
Dodał: Alekskaj_Glider, 19.09.2009 10:42Valdek, mam nadzieję, że się mylisz. Targów teraz tyle, że myślę że jakaś okazja na wywiad/panel się znajdzie. Dodał: cossi, 18.09.2009 20:34Ciekawe co im nie pasowało w projekcie graficznym blizzard north... __________________ Dodał: Bartosz-Diablo, 18.09.2009 14:55Interesujące, ale żeczywijście jak pisali poniżej, za mało okazji do wywiadów. __________________ Dodał: Valdek, 18.09.2009 08:57z tego to się można się dużo dowiedzieć. Mi się coraz bardziej podoba __________________ Dodał: Serious_Pandzior, 18.09.2009 06:05Bardzo ciekawy wywiad, możemy się z tego dowiedzieć trochę o DIII. Dodał: Alekskaj_Glider, 17.09.2009 22:22Tak jak poprzedni panel i ten całkiem ciekawy. Szkoda, że okazji do przeprowadzania wywiadów jest tak mało... Zna ktoś terminy jakichś kolejnych targów czy innych imprez gdzie Blizzard będzie?? |
Zaloguj się!Ostatnio na forumSzukajAnkietaLosowy screen
Buttony |
Dodał: Uther, 19.09.2009 16:46
Coś czuje że D3 będzie jedną z najlepszych gier , jakie zagram po battle necie , doczekać się nie idzie



__________________
Uważaj na słowa bo wyłapiesz w zęby młotek , odwijam oO