Kolejny wywiad z Jayem Wilsonem z GC 08

Dodał: Wanderer, 26.08.2008 00:08, Kategoria: Diablo 3

W kolejnym wywiadzie z zakończonej dwa dni temu imprezy Games Convention 2008 w Lipsku - tym razem dla niemieckiego serwisu InGame.de, główny projektant D3, Jay Wilson, wypowiedział się m.in. na temat najemników oraz o mechanizmie śmierci w Diablo 3.

InGame.de: Czy będzie istniał system, który będzie wspierał klany na Battle.net, by usprawnić grę kooperatywną?

Jay Wilson: "Pracujemy nad nową wersją Battle.net, ale nie ogłosiliśmy jeszcze żadnych szczegółowych funkcji. Mogę wam powiedzieć, że naszym celem jest stworzenie najlepszego rodzaju doświadczenia online, jakie znajdziecie w jakiejkolwiek grze, i że zjednoczy on fanów gier Blizzarda. Mamy najlepszych na świecie fanów i naprawdę chcemy pozwolić im na o wiele łatwiejszą komunikację, i wspólną grę. Tylko tyle mogę na razie powiedzieć, ale w przyszłości ogłosimy więcej informacji o nowej platformie Battle.net."

InGame.de: Gdy postać umiera, traci ona złoto i doświadczenie tak jak w Diablo 2?

Jay Wilson: "Właściwie, jeszcze nie podjęliśmy decyzji w sprawie ostatecznego mechanizmu śmierci. Mogę zagwarantować, że nie będzie tracone doświadczenie. Nie dążymy do dużych kar po śmierci. Ale chcemy, by istniała pewnego rodzaju kara, aby śmierć miała znaczenie! Na przykład strata odrobiny czasu, pewnego rodzaju 'skaza'. Na chwilę obecną nie istnieje kara w postaci utraty wytrzymałości przedmiotów, ale pewnego rodzaju… koszt w złocie, który właściwie nie jest taki zły. A fakt, że gracz traci trochę czasu, z pewnością jest ważnym czynnikiem. Ogólnie wychodzimy z założenia, że śmierć sama w sobie jest karą. Po prostu gracze nie chcą umierać. Więc nie ma powodu dodawać kolejnego dla nich „szoku” do czegoś, co już okazało się dla nich niekorzystnym wydarzeniem. Ale jeszcze nie zdecydowaliśmy nad ostateczną formą tegoż mechanizmu."

InGame.de: Czy będą istnieli najemnicy, których będzie można wynająć i czy będą mogli nosić pełny ekwipunek, włączając w to amulety, pierścienie, pasy, rękawice i buty?

Jay Wilson: "Tak, nazywamy ich teraz 'stronnikami', ale przywracamy ich z powrotem. Nie ogłosiliśmy na ich temat jakiejkolwiek informacji, więc nie rozmawiamy jeszcze o nich. Mogę powiedzieć, że zostali znacznie usprawnieni w stosunku do najemników z D2. Są z całą pewnością bardziej interesujący, ale więcej informacji o nich udzielimy w późniejszym czasie."

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
V

Dodał: V, 10.09.2008 03:35

najemnik chyba okaże się bardzo istotną częścią gry i dobrze smile2

__________________
What if I say I'm not like the others? /// BLIZZARD Fanatic * Team

rixin

Dodał: rixin, 02.09.2008 22:39

Nie masz pewności czy będzie Akara, ja gdybym miał się chować to pod spódnicą Leah (dobrze piszę?)lol

__________________
Hello my friend, stay a while and listen...

Karolxd

Dodał: Karolxd, 02.09.2008 13:28

Co do śmierci: Myśle że brak kary oprócz samej śmierci jest korzystnym rozwiązaniem z tego względu iż ludzie będą się bali wyjść z miasta taki np. rudy_96 nigdy nie wyjdzie spod spódnicy Akarypwnt A co do merca: Mam nadzieje że będzie mógł się sprawdzić w trybie PvP jak i PvE.

__________________
Jak ktoś jest kozak na duelach niech pisze ;d

Dodał: Opi94, 29.08.2008 18:09

po co mercowi plecak jak i tak wszystko zajmuje jedną kratkę pwnt

Valdek

Dodał: Valdek, 27.08.2008 10:27

dokładniebigsmile ja też wolałbym premię za nieużywanie merca, niz akty frustracji, kiedy merc zginie, a ja za wskrzeszenie musze zapłacić furmanke złotawrr

__________________
20 years ago Diablo died... but not forever

Myrkul

Dodał: Myrkul, 27.08.2008 08:12

Aa tak, zgadzam się. Ciekawie by było mieć gromadę takiego mięcha armatniego, które będzie efektownie ginąć w fontannie krwi. O taak.

@Koralina, mam nadzieję że będą jakieś znaczące premie za nieużywanie merca. Sam używam go z konieczności, bo bez niego trudność na hellu znacząco idzie w górę, ale gdybym mógł, hack'n'slashowałbym w pojedynkę.

__________________
Do you fear death?

rixin

Dodał: rixin, 26.08.2008 22:54

pomysł na rozkazy ciekawy, ten dodatkowy ekwipunek "stronnika"(wtf?) to też nie najgorsza opcja.
Można mieć w d3 więcej niż 1 merc, z tym że są to tacy pseudo-mercowie, jak łucznicy z gameplaya, tacy co są tylko po to, żeby ginąć w efektowny sposób(pod ścianą lub po jednym ciosie bossa) i w sumie nic nie robią

__________________
Hello my friend, stay a while and listen...

northerr

Dodał: northerr, 26.08.2008 22:51

Rudy_96 >> +1

__________________
Dead Eyes See No Future

Koralina

Dodał: Koralina, 26.08.2008 20:54

Pojawiajacy sie argument w stylu "nie chcesz merca to go nie kupuj" jest chybiony, bo po obecnej grze w D2 widac, ze autorzy zalozyli to, ze gracz wykorzysta pomoc w postaci merca niemal tak samo jak to, ze nie bedzie latal z wolnym miejscem na ekwipunek. Poziom trudnosci Pieklo z dobrze zbudowanym mercem to zupelnie inna gra niz bez niego.

Tak, czuje sie zmuszona uzywac merca. Byabym zadowolona gdyby nie korzystanie z merca bylo jakos rekompensowane, ale nie jest, wiec wszystkim mowiacym "nie musisz uzywac merca" mowie: "nie musisz uzywac zbroi".

Rudy_96

Dodał: Rudy_96, 26.08.2008 18:30

Ale powinno sie wydawac jakies rozkazy mercowi. Np. zostan tu, lub cos w tym stylu smile kapujecie o co biega i tez jestem za tym zeby bylo mozna dac pelny eqwipunek mercowi + ze on tez ma swoj plecak ze jak ty nie masz miejsca w plecaku to dajesz mercowi jakies itemki ;D

__________________
Diablo III nadchodzi.....

Myrkul

Dodał: Myrkul, 26.08.2008 17:05

Nikt was nie zmusza do merca. Imo merc powinien być bardziej rozbudowany niż dotychczas.

__________________
Do you fear death?

haxite

Dodał: haxite, 26.08.2008 15:35

imo najemnik lepiej brzmi niż stronnik :p co do kary gość mądrze mówi, po co jeszcze bardziej "szokować" po śmierci xDDDDDD ciekawi mnie w jaki sposób chcą zjednoczyć fanów gier blizza doświadczeniem ;D

LordXman

Dodał: LordXman, 26.08.2008 14:39

"Mogli by tak zrobić", żeby nie było tyle crapu i innych takich. Zawsze miałem problem ze skrytką. Zawsze było tego wszystkiego było za dużo. Rozmiar skrytki był dobry. Nie wiem jak temu zaradzić, ale wiem, że coś takiego na bank by się przydało.

__________________
Bądź Hobbitem, podziel się Lembasem.

Senega

Dodał: Senega, 26.08.2008 14:01

Mogli by tak zrobić, że najęcie stronnika to podwyższenie poziomu hp dla potworów (tak jakby grały dwie osoby - "Siły diablo rosną w siłę"smile2

__________________
Magia to potęga

rixin

Dodał: rixin, 26.08.2008 13:06

mnie w d2 wkurzało że mam fajny amulet, pas czy rekawice a merc nie może ich ubrać, mógłby się zmieniać jego wygląd, ja zakładałem(na początku gry)na merca itemy które mogłyby mi się przydać w pewnym momencie i je sobie przerzucałem na postać jak były potrzebne. Albo można byłoby merca wysyłać do miasta żeby sprzedał łup a ja zbierałbym już nowy

__________________
Hello my friend, stay a while and listen...

northerr

Dodał: northerr, 26.08.2008 12:44

Super, najemnicy to ważna sprawa! Poza tym z tym traceniem doświadczenia po śmierci też jest dobrym pomysłem jeśli odbiegną od tego pomysłu, a jeśli chodzi o złoto... hmm, wolałbym go tracić jak najmniej ;p. I mam nadzieję, że battlenet to będzie imperium, cały świat, a nie jak dotychczas w II...

__________________
Dead Eyes See No Future

miodek85

Dodał: miodek85, 26.08.2008 12:04

NIE dla złagodzenia kary śmierci!!!!! Co to za śmierć bez stresu, że coś się traci (kasę po deadzie mogą se w d... wsadzić xD ). Niech pozostanie taka jak jest w d2, i tak jest łagodna (w porównaniu do tibii pwntpwnt)

Valdek

Dodał: Valdek, 26.08.2008 11:03

Rasta, nie o to mi chodziło. W niektórych grach MMORPG system zwierząt jes zamieszczony i srawuje się zupełnie nieźle.. Nie odbiera to zupełnie przyjemnośći z grania, gdyż "plecak" takiego zwierzaka jest ograniczony do absolutnego minimum, a na dodatek można wybrać jakiego typu itemy mają być zbierane. Grałem w kilka takich gier... A jeśli chodzi o najemników, to podzielam zdanie LordXman'a - najemnik powinien być siła samą w sobie, a nie "drugą postacią"

__________________
20 years ago Diablo died... but not forever

Mendel

Dodał: Mendel, 26.08.2008 11:01

1. Już to gdzieś słyszałem
2. imo chcą troszke złagodzić diabełka, powinna być wieksza kara za śmierć, niż tylko odstawienie gracza do miasta i kilka sztuk złota w plecy wrr
3. z najemnikami z raczej stronnikami to fajna sprawa, zawsze to szybsza gra i szybsze rozpi*** potworków bigsmilebigsmile, ale może nie będą aż tak ułatwiali gry jak w d2
czekam na more news lol

Rasta

Dodał: Rasta, 26.08.2008 10:34

lub zbierał przedmioty... - yhy, Ty lecisz, tniesz wszystko co się rusza, a zwierze za Ciebie zbiera bigsmile bez sensu bigsmile

TomexSkyline

Dodał: TomexSkyline, 26.08.2008 10:32

Valdek, Do najemnika nikt Cię niezmusza...
Rudy_96, To by była przesada -.-'

Osobiście chę już następny news z informacjami bo robi się ciekawie!

Brawa dla Newsmenów!

__________________
Instrukcja: Gdy śpię, niebudzić mnie, w razie wojny, przenieść w bezpieczne miejsce.

Valdek

Dodał: Valdek, 26.08.2008 09:55

Według mnie najemnik troche psuje gre.. wiadomo pomaga, ale ja z reguly gram samotnie, gdyz po prostu nastawiony jestem na gre "samotniczą" bigsmile wiem, ze dla niektórych moze to byc dziwne, ale wedlug mnie najemnika mogliby sobie w Diablo 3 odpuścić. O wiele lepiej by było, gdyby np można było kupić sobie jakieś małe "zwierzątko" bigsmile , któremu nie można dać EQ ale np: miałoby x% szanzy na rzucenie przekleństwa na wrogów lub okrzyku wspomagającego bohatera... albo taki, który pożerałby ciała wrogów i dodawał mp/hp lub zbierał przedmioty...

Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 26.08.2008 10:06

__________________
20 years ago Diablo died... but not forever

Koralina

Dodał: Koralina, 26.08.2008 07:30

A moje zdanie jest takie, ze najemnicy zbytnio ulatwiaja gre i moglabym pozostac tylko przy umiejetnosciach przywolywania walkirii, ciena, golema i tego typu "stronnikow".

LordXman

Dodał: LordXman, 26.08.2008 03:55

A wg. mnie najemnicy powinni mieć mało opcji EQ, aby tylko DMG armor. Najemnik to powinna byc siła sama w sobie! Reszta jest ok. Wydaje mi się, że spełnią moje marzenia - wszystkie B.nety będą połączone :-).

__________________
Bądź Hobbitem, podziel się Lembasem.

Dodał: Ismal, 26.08.2008 01:37

Jak na moje, to wystarczy, że tym najemnikom będzie można dać pełen ekwipunek tak jak naszej postaci i- co było by po prostu świetne- żebyśmy sami awansowali tych najemników- oczywiście rozdając im cechy i umiejętności xD

Rudy_96

Dodał: Rudy_96, 26.08.2008 01:03

Według mnie powinni dodac takie cos ze mozna kilku najemnikow wynajac bigsmile

__________________
Diablo III nadchodzi.....