Kolejne informacje z forum Battle.net

Dodał: Astolus, 11.02.2009 21:19, Kategoria: Diablo 3

Na oficjalnym forum Battle.net po raz kolejny udzielił się Community Manager Blizzarda, Bashiok. Tym razem powtórnie wypowiedział się w temacie o ekonomii w Diablo 3, o którym pisaliśmy we wcześniejszym newsie. Wyjaśnił także znaczenie odrębnego koloru dla kuli Furii u Barbarzyńcy. Oto jego słowa:

Bashiok: "Wolny system handlu nie ma takiego wpływu niż to wszystko, co oparte jest na złocie. Chodzi tu o kontrolowanie złota w obiegu, i udostępnianie istotnych miejsc do wydawania go. Głównymi błędami Diablo II były „wyrzucane” tony złota wraz z brakiem dostatecznej ilości miejsc do wydawania ich. Było to super ponieważ każdy uwielbia podnoszenie pieniędzy, ale bez ani jednego miejsca by je wydawać, wydaje się to bezwartościowe. Jak już powiedziałem istniał hazard, ale tak naprawdę nie był on zajmujący w sposób w jaki został „ustawiony”, z wyjątkiem tego, że… było go naprawdę nie wiele.

Teraz, jeśli żądasz złota ponieważ pojawiło się cos, gdzie możesz je wydawać na to co cię interesuje, wtedy jest cos warte, i nagle sprzedaż przedmiotu za złoto staje się bardzo zajmująca.

Poniekąd pytasz mnie gdzie będzie można wydawać pieniądze – w tej chwili nie mogę udzielić ci takiej odpowiedzi."
"


Pomiędzy użytkownikami na forum rozpoczęła się dyskusja i domysły na temat koloru kuli Furii Barbarzyńcy. Bashiok wyjaśnił ten aspekt w następujących słowach:

Bashiok: ""Jedyną klasą korzystającą z Furii jest Barbarzyńca. Po ogłoszeniu podczas WWI, kula Furii Barbarzyńcy była koloru seledynowego, po to by pokazać, iż nie jest to mana. Pracowaliśmy nad innymi kolorami, lecz żaden nas dostatecznie nie zadowolił przed ogłoszeniem, tak więc aktualna barwa pozostała. Już podczas Blizzconu kolor kuli Furii nieco się zmienił. Niedługo poinformujemy was o zmianach, które zaszły w samej Furii.""

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
Hades

Dodał: Hades, 13.02.2009 23:08

Super sa te runy umiejętności Thx Blood za wstawkę ze jest to na Youtubie bo nawet nie wiedziałem.

Dodał: BloodTemplar, 13.02.2009 17:43

Na Youtubie sa filmiki jak goscie graja w demo na blizzconie, i kula furii jest koloru pomaranczowego z plomieniami dookola, laduje sie podczas zwyklych atakow, niektore skille tez ja laduja, w sumie fajnie bo barb uzywajacy many w DII byl smiesznylol

__________________
"A rzeki spływają krwią"

cossi

Dodał: cossi, 12.02.2009 21:45

Alekskaj_Glider masz racje... do diablo nie pasuja takei profki jak w wowie i chodz musze przyznac ze to swietna zabawa to osobisice nie widze tego jakso w diableku... ale to z tym wykozystywaniem npc do tawkich zeczy to ciekawy pomysł... a co do furi to... furia jest fajna ale jedno ale: to juz było... chodz nie wiedze innego zastepnika do many... no moze by byl fajny taki jakis matrix czy cos... ale jesteym za tym by ta furie odnawiało by sie miksturkami (taki bardziej diabelkowy klimat) no i tymi kulami furi co maja wypadac...

__________________
SeX, drag i rap....

Dodał: Expozee_POLSKA, 12.02.2009 19:08

z tym złotem to nawet ciekawy pomysł o ile gracze będą wymieniać sie także nim a nie samymi itemami ( podwyższyło by to wartość pieniądza) galsses

Alekskaj_Glider

Dodał: Alekskaj_Glider, 12.02.2009 15:19

Te profesje to jak się domyślam bardzo fajna i ciekawa sprawa. Mi nie chodziło o to żebyśmy my jako postacie uczyli się jakiejś profesji tylko że jak na przykład zbierzemy trochę itemów iść na przykład do takiego kowala, czy wspomnianego alchemika i spróbować coś z nich zrobić, ale nie "własnoręcznie" tylko za pomocą tych NPC-ów.

Dodał: Vergil77, 12.02.2009 15:13

Hades, z tą furią nie jest zupełnie tak jak mówisz. Warrior zdobywa ją nie tylko otrzymując obrażenia, ale także samemu atakując. Do tego niektóre z jego umiejętności generują furię (np. Charge: wojownik szarżuje na wroga i generuje przy tym niewielką ilość furii). Otrzymywanie obrażeń to tylko jeden sposób zdobycia furii.
Po drugie, to "zbieranie szmatek i jedwabi by zrobić z nich zbroje" nie jest jedynym sposobem na tworzenie zbroi (a tak mógłby wnioskować ktoś kto nie grał w WoWa po przeczytaniu Twojego posta). Pozostałe to kowalstwo i garbarstwo (tworzenie przedmiotów ze skór zwierząt).
Co do craftingu w D3, to ktoś z Blizza wspominał już, że będzie (nie wiadomo tylko w jakiej postaci). Mam szczerą nadzieje, że nasza ukochana firma wprowadzi coś bardziej ambitnego niż kostka Horadrimów. Byłbym jednak sceptyczny co do wprowadzenia profesji podobnych do tych z WoWa. W MMORPGu sprawdziły się znakomicie, ale kto wie czy pasowałyby do hack'n'slasha? Mogłoby to spowolnić rozgrywkę: np. atakuje nas 10-15 demonów, my ich zabijamy, a potem, zanim będziemy mogli wrócić do akcji, będziemy musieli stać po kilka sekund przy każdym żeby go oskórować... po dużej walce może to potrwać nawet kilka minut... podobnie by było z innymi profesjami "zbierackimi". IMO powinni zastosować jakiś inny system, albo przerobić go tak, żeby nie spowalniał rozgrywki.

Hades

Dodał: Hades, 12.02.2009 12:43

Ja bym chciał zeby profesje pojawiły sie w kolejnej części Diabła, tracenie takiego potencjalu na znakomita zabawe oraz wydawanie zlota, pewnie nie przejdzie kolo nosa prac. Blizza. Aleks~~ taka profesja jak robienie przedmiotów jest w WoWie ( zbieranie odpowiednich scrollow oraz jedwabi i szmatek, by za ich pomocą stworzyć nowa zbrojke ). Ale osobiscie bym wolal alhemie i herbalism. Bieganie po calym swiece i zbieranie odpowiednich roslin, a później robienie z nich eliksirow. W D 2 Alkor byl w tym dobry smile a w jedynce ten kapłan u ktorego mozna bylo sie uleczyc. Nie chcial bym jednak zeby zaporzyczyli z wowa inne profesje, ale stworzyli nowe równie ciekawe.

tAb

Dodał: tAb, 12.02.2009 10:24

w sumie z ta furią by sie zgadzało ;d bo potrzebować many do skakania to nigdy mi nie pasowało ;d

__________________
ciamciaramcia

Valdek

Dodał: Valdek, 12.02.2009 09:58

Alekskaj_Glider , zupełnie niezły pomysł z tym kowalstwem bigsmile tylko powiedzmy, że zamiast kostki horadrimów znajdziemy jakiś młot, a w mieście będzie kowadłobigsmile no i oczywiście duża ilość receptur (może nawet na unikaty, które można tylko wykuć??) hey

__________________
Did you see Leoric the King? I saw... I saw his bones

necroo

Dodał: necroo, 12.02.2009 09:21

Ciekawe tylko co z tego wyjdziewink

__________________
http://s2.bitefight.onet.pl/c.php?uid=147649

Alekskaj_Glider

Dodał: Alekskaj_Glider, 12.02.2009 00:10

W WoWa nigdy nie grałem i z tego co widzę z jednej strony to dobrze, a z drugiej źle. Dobrze bo nie wiem co poszczególne rzeczy, nazwy itp mogą znaczyć i dawać (co powoduje, że całość będzie dla mnie nowością, czymś wyjątkowym, pełne odkrywanie świata i tego co mnie w nim czeka...), z drugiej zaś strony może to niewątpliwie utrudnić grę.
Co do złota to cieszy mnie postawa pracowników Blizzarda, pozwala liczyć na ciekawe rozwiązania. W końcu może "waga" złota będzie odpowiednia i na przykład znajdą się jacyś kupcy, którzy będą posiadać "bajeczne" przedmioty, ale na prawdę dla nielicznych, którzy oszczędzali złoto może nawet w kilku postaciach przechodząc grę po kilka razy... A może system jakiegoś kowalstwa jak w niektórych RPG-ach (np.: niezapomniany Baldur's Gate II), łączenie przedmiotów, szukanie po całej grze kolejnych elementów jakiegoś super itemu (na dodatek tylko dla graczy na odpowiednim poziomie smile2 ). Dodatkowo próby tworzenia własnych przedmiotów, coś jak Kostka Horadrimów bigsmile
Oczywiście to tylko moje przemyślenia mogące nie mieć nic wspólnego z tym co ujrzymy w ostatecznej wersji, ale wydaje mi się że pomysły były by ciekawe...

Hades

Dodał: Hades, 11.02.2009 23:09

Furia zamniast many, w WoWie sprawdza sie to u wariora który otrzymując obrażenia regeneruje sobie rage (furie). W Diablo III sadzac po filmiku ta furia bedzie regenerować sie sama, wiec kule many i potki nie beda użyteczne dla barba (nawet jak bedzie mnial malo rage to nie bedzie mogl uzyc kuli many-bo to nie dla niego). Narazie nie udalo mi sie wymyslec innej roznicy many od Furii. Ale na pewno takowe będą.
W WoWie rage zmusza wojownika do "szukania" obrażeń po to zeby zadawać większe obrażenia.
Co do handlu to nie dowiedzielismy sie prawie niczego nowego. Kasa bedzie cennejsza ale nie koniecznie ze wzgledu na handel, np. przedmiotami mniedzy graczami, ale ze wzgledu na ... i tu konkretow nie ma. W WoWie przedmioty sb co ogranicza handel nimi, mimo to kasa potrzebna na mounty dajace wieksza szybkosc, profesje udoskonalajace nasza efektywnosc w walce, czy kamnienie magiczne wsadzane w przedmioty polepszające ich statystyki. Ale to dopiero wierzchołek góry na co potrzebny jest $, (nie koniecznie przedmioty).
Wspominam tak o tym WoWie ale nie bez kozery, mysle ze taki styl obrotu zlotem moga chciec lub chca wcielic w życie prac Blizz. Bo jest on po prostu dobry.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 11.02.2009 23:19

MCkendorh

Dodał: MCkendorh, 11.02.2009 22:21

jak obejrzysz gameplay Diablo 3 to możesz zobaczyć ze kula po prawej stronie to jest kula many, tak jak w poprzednich częściach diablo, tylko ze w diablo 3 barbarzyńca ma inny kolor tej kuli, bo to nie jest mana tylko ta zwana furia... która w ogóle inaczej działa
pozdro

__________________
muwcie mi kendorh =D

LordXman

Dodał: LordXman, 11.02.2009 22:11

Jaki kolor? Jakiej Furii? Coś mnie ominęło?

Ciekawie gada ten Bashiok, ciekawe tylko jaki będzie tego efekt.

__________________
www.egodota.blogspot.com (E - Gates of: Defense of the Ancients) - mój DotA'owy blog, zapraszam!