Informacji od Bashioka ciąg dalszy

Dodał: Wanderer, 17.02.2009 19:28, Kategoria: Diablo 3

Bashiok – Community Manager Blizzarda ds. Diablo 3 – w ostatnim czasie wypowiedział się w wielu kwestiach dotyczących najnowszej odsłony “diabełka”, m.in. o systemie identyfikacji grze, oraz o wielkości świata Sanktuarium w Diablo 3. Zapraszamy do lektury.

Przemyślenia Bashioka na temat systemu identyfikacji:

"System identyfikacji został już poddany kilku wewnętrznym zmianom, i uważam, iż prawdopodobnie będzie ich jeszcze kilka. Jest to interesujący system na wiele sposobów ponieważ po pierwsze, jest to coś, co każdy pamięta z poprzednich gier, więc jeśli ten system nie pojawiłby się, zapewne byście się zastanawiali gdzie „uciekł”. W innym świetle, można by go dosłownie usunąć całkowicie i zapewne nie miałoby to zbyt dużego wpływu na grywalność. System ten jest również otwarty na tyle, aby zrobić z nim coś nowego i fajnego. Ostatecznie ( wiem, że w tym momencie zabrzmię jak zacinająca się płyta) zrobimy wszystko to, co jest najlepsze dla gry i to, co składa się na najlepsze możliwe doświadczenie z grą.

Osobiście uważam, że z tym systemem można zrobić cokolwiek, a i tak będzie w porządku. Nie irytowało mnie podczas grania w poprzednie części, była to po prostu część gry, jeśli system ten usunięty, nie sądzę, abym za nim tęsknił, i jeśli zostałby zmieniony na lepsze, wtedy jest to w porządku.
"

Rozważania Bashioka co do systemu checkpointów, i ich wpływie na grę:

"Możliwe jest, iż system checkpointów będzie mógł wpływać na pojedynki z bossami. Jeśli okaże się, że checkpointy robią z “biegów kamikaze” wydajną technikę do ich pokonywania, prawdopodobnie będą musiały zostać przedsięwzięte pewne środki, by utrzymać ten system w ryzach.

Widziałem także obawy o to, że może to zostać użyte do uprzykrzania życia innym, lub nadużywania tego systemu. Są to z pewnością ważne sprawy, ale sądzę, że przedwczesne wyciąganie pochopnych wniosków jest nie na miejscu.

Ogólnie, wygląda na to, że niektórzy za dużo przypuszczają, że zamierzamy zaimplementować pewną funkcję, otrzepać ręce z kurzu, przytaknąć i powiedzieć – misja ukończona. Tak nie jest, jeśli funkcja sprawia, że gra robi się zbyt łatwa, zbyt trudna lub co ważniejsze, nie sprawia, że gra jest zabawna i angażująca, na pewno ulegnie ona zmianom. Potrzebna będzie ogromna liczba prób i testowania by to osiągnąć, a jeszcze nie jesteśmy na tym etapie. Można zgadywać, które kwestie zostaną wycięte, ale odbędzie się to w późniejszym czasie. Kończąc już – nie wypuścimy gry, z której nie jesteśmy zadowoleni.
"

W odpowiedzi na wypowiedź użytkownika forum Battle.net, który przedstawił swoje uwagi o nieużytecznych affixach na poniektórych przedmiotach, Bashiok odpowiedział:

"Poruszasz dobry temat, ale ja przedstawię kilka moich własnych przemyśleń na temat tego, że ograniczanie losowych atrybutów może być złym pomysłem.

Po pierwsze, prawdopodobnie sprawa skończyła by się na ograniczeniu puli przedmiotów poprzez upewnienie się, że tylko optymalne przedmioty będą wyrzucane przez potwory. Może nie brzmi to bardzo fajnie, ale chcemy, żeby pewna ilość nieoptymalnych przedmiotów była przez potwory wyrzucana i krążyła w grze. Pomaga to stworzyć sytuację, w której można zdobyć wiele przedmiotów. Jest to jedna z rzeczy, która sprawia, że Diablo jest tak fajne, widząc przedmioty wyrzucane dosłownie wszędzie. Pewnie, możesz kilka z nich pominąć, ale pojawia się fajne uczucie, gdy widzisz tonę łupów zdobytych z potworka lub ze skrzyni. Bez tego, nie była by to ta sama gra.

Na dodatek, nawet wtedy, gdy gra się „odpala”, prawdopodobnie nie będziemy świadomi wszystkiego tego, co możemy osiągnąć. Chcemy mieć dużo różnorodności w tym, jak postacie mogą być zbudowane, a w tej różnorodności będzie dużo niewiadomych. Wątpię, żebyśmy doprowadzili do perfekcji wszystkie sprawy przed oddaniem gry w ręce graczy. Jest to dla nas przerażająca myśl, ale również ekscytująca, i poprzez stwarzanie przedmiotów dokładnie tak jak uważamy, że powinny zostać stworzone, ograniczylibyśmy waszą zdolność do próbowania szalonych rzeczy i być może znalezienia nowego fajnego buildu dla klasy. Podsumowując, nie uważam, że twój pomysł jest zły. Uważam, iż można by ustawić pewien „inteligentny” limit na co niektóre czynniki, ale powody, które wymieniłem ( o kilku z nich pewnie nie pomyślałem), nie uważam, że nie jest to sprawa, nad którą nie będziemy się w tym momencie „pochylać”.
"

Jeden z użytkowników forum Battle.net który zwrócił uwagę, że bazując na mapie Sanktuarium, powierzchnia świata w Diablo 3 jest ok. 25 razy większa od tej z Diablo II, Bashiok odpowiedział:

"Mapa świata, jest po prostu… mapą świata. Nie będzie możliwe zwiedzenie wszystkich lokacji podczas gry w Diablo III."

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
nightwolf19

Dodał: nightwolf19, 18.02.2009 17:32

Z tego co wiem Trang Oul to dużo osób znało "tożsamość" itemów po nazwie, bo tylko jeden był taki przedmiot danego typu np w zestawach. Ja na szczęście nie posiadłem tej "wiedzy tajemnej", co pozwoliło mi dobrze się bawić jak również mieć dobrą postać. hey

Dodał: JoeBlack, 18.02.2009 10:15

'Mapa świata, jest po prostu… mapą świata.' facet pozytywnie zniszczył mnie tym zdaniem. Lokacje wielkie jak w FinalFantasy, a miasto zapewne będzie naprawdę miastem, a nie kupcem, mądralą i dajacym najemników =]

Trang_Oul

Dodał: Trang_Oul, 17.02.2009 22:33

Ta losowość i niepewność przed identyfikacją dodawała urokowi gry. Zwłaszcza ta frustracja po znalezieniu kolejnego Manalda czy Nagela, a nie BK5... Szkoda, że w D2 większość itemów miała tylko 1 unikatową/setową wersję i od razu wiedzieliśmy, że np. setowa zbroja chaosu = Łuski Tranga => crap, nie podnosić (no chyba że tylko ja jestem takim noliferem i znam itemy na pamięć bigsmile ). Mam nadzieję, że to zmienią.

Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 17.02.2009 22:39

__________________
Wszyscy rodzą się po to, aby umrzeć i dołączyć do mojej armii nieumarłych.

nightwolf19

Dodał: nightwolf19, 17.02.2009 20:59

Zdecydowanie system identyfikacji powinien zostać, tak jak napisał Alekskaj_Glider szczególnie fajne było identyfikowanie złotych ringów i pytanie - co znalazłem tym razem? może to już SoJ a może Nagel?
IMO dobrze że będą w grze przedmioty, jak to napisał Bashiok "nieoptymalne", przynajmniej będzie co sprzedać, żeby potem przetestować nowe sposoby Blizza na "goldsink". hey

Dodał: Expozee_POLSKA, 17.02.2009 20:08

Co do systemu identyfikacji w D III to Bashiok sprytnie sie wywinął ponieważ niedowiedzieliśmy się czy zostanie on usunięty czy nie, odnośnie ograniczenia affixów - źle by było żeby je ograniczyć (co zmniejszyło by zaangażowanie graczy) a nieograniczenie ich dawało by nieograniczone możliwości i np. 2 barby z takim samym buildem ale innymi itemami całkowicie by się od siebie różniły co uważam za pozytywną część gry. A odnośnie mapy (cytuję: NIE będzie możliwe zwiedzenie wszystkich lokacji) to po co robić taką mapę (chyba że NIE bedzie można określonej klasie postaci co dało by więcej zabawy z gry. wink

Alekskaj_Glider

Dodał: Alekskaj_Glider, 17.02.2009 19:54

Co do identyfikacji: zawsze lubiłem tą niepewność przed identyfikacja przedmiotu. Nigdy nie miałem pewności na jaki przedmiot w danym momencie trafiłem, albo jeszcze lepiej unikatowy amulet lub ring: "Ciekawe na co trafiłem??"
Co do systemu checkpointów to do końca nie wiadomo jak to będzie wyglądać i do czego ostatecznie będzie służyć. Jeśli na przykład zginę i się "odrodzę" przy najbliższym checkpoincie to OK. Albo jak będę mógł zacząć grę od ostatnio odkrytego checkpointa - tylko po co wtedy WP??
A co do przedmiotów, statystyk, affixów to absolutnie nie zrozumiałem o co Bashiok-owi chodziło pwnt
O wielkość świata i czas gry się nie martwię, na pewno będzie dużo do zwiedzania, już wiadomo, że będą 4 akty jak ostatnio (gdzieś tak było chyba napisane), poza tym kilkukrotne przechodzenie gry na różnych poziomach też swoje robi smile2