WstępneDiablo 3Diablo 2Diablo 1DownloadTwórczośćReszta |
Drzewo umiejętności w Diablo 3Dodał: Redgrad, 12.05.2009 21:57, Kategoria: Diablo 3
Na oficjalnym forum Battle.Net Community Manager Blizzarda – Bashiok obszernie opisał koncepcję budowy nowego drzewa umiejętności. Opisał możliwości nowego sposobu rozdawania punktów oraz wyglądu wizualnego drzewka umiejętności:
Bashiok: „Jak wspomniałem w swoich długich wypowiedziach jesteśmy pod głębokim zakłopotaniem. Wersja pokazana na BlizzCast jest dopiero prototypem i może być jeszcze zmieniana na wiele sposobów. Aktualnie pracujemy nad modyfikacją drzewka testując i analizując wszelkie niedociągnięcia. Nie jest to oczywiście efekt końcowy. Jesteśmy zadowoleni z naszych pomysłów, jednak będziemy stale rozwijać ten projekt. Więc, system nad którym pracujemy teraz... musicie sobie sami wyobrazić, przepraszamy ale w tej chwili nie potrafimy pokazać go w żaden sposób wizualnie. Nie ma tam jakiś radykalnych zmian, jedyną innowacją może być to, że pojawiła się możliwość przeglądania kilku drzewek jednocześnie bez potrzeby przeskakiwania pomiędzy oknami za pomocą jakiegoś klawisza. Jest to ważne ze względu na ujednolicenie systemu rozwoju w ramach drzewa. Nowy pomysł pozwala wydać zdobyte punkty w dowolny sposób np. jeżeli posiadamy 5 punktów to musielibyśmy je wydać na pierwszym poziomie drzewka Berserkera aby przejść na drugi. Przykładowo mogę wydać 2 punkty na umiejętność Wytężone Zmysły (drzewo Berserkera) oraz 3 punkty w umiejętność Odrzucenie (drzewo Niszczyciel) da nam to razem 5 punktów i odblokuje we wszystkich drzewkach drugi poziom z umiejętnościami. Można tutaj zauważyć jak łatwo będzie się wyróżniać własny sposób budowy postaci. Rozwijając postać nie musicie już kierować się ustalonymi schematami jednego drzewka, ale korzystać z osobistych preferencji całego zestawu umiejętności. Z pewnością wyróżniać się będą różne rodzaje strategii rozwoju postaci. Wszystkie drzewka umiejętności są teraz dla was otwarte, możemy je oczyszczać usuwając zbędne umiejętności. Jeżeli chodzi o ważne umiejętności, takie jak zmniejszenie obrażeń to będziemy mieli do nich dostęp zawsze co spowoduje, że będziemy mogli skupić się na ważniejszych umiejętnościach. Prawdopodobnie każdy barbarzyńca chciałby mieć trąbę powietrzną. Czemu nie ? W ten sposób nie staniemy przed dylematem „Jestem barbem używającym umiejętności z drzewka Berserkera więc nie korzystam z trąby„ zamiast tego powiemy „Jestem barbarzyńcą! Wybiorę sobie umiejętności z których chce korzystać!„ Jednym z ważniejszych tematów jest jeszcze limit punktów jakie będziemy mogli dodać w daną umiejętność. Obecnie planujemy, że większość umiejętności będzie posiadała limit 5 punktów. Mamy także w planach umożliwienie graczom zwiększenie tego progu do nawet 15 punktów. Jednak wszystkie te modyfikacje są cały czas w fazie testów, ponieważ zwiększanie limitu jest bardzo ważnym elementem nowego systemu umiejętności. Tak więc, po raz kolejny powtarzam wszelkie te projekty są cały czas w fazie testów. Chociaż wydaje się nam, że wszystko razem współgra cały czas natrafiamy na drobne problemy, które należy poprawić. Może się okazać, że w efekcie końcowym wszystko się zmieni„ Bashiok odpowiedział na parę nowych pytań związanych z drzewkiem umiejętności: „ Jeżeli tak ma wyglądać drzewko umiejętności, dlaczego robić parę osobnych kategorii a nie stworzyć jedno drzewo ze wszystkimi umiejętnościami ? „ Bashiok „Zasadniczo wszystko jest jednym drzewem. Ich podzielenie na grupy tematyczne ma pewne ciekawe funkcje grupując podobne umiejętności i ułatwiając ich rozpoznanie. Daje to możliwość szybkiego opisania kim gramy „ Jestem zadziornym barbem z 10/10 w drzewku z trąbą powietrzną. „ „ Te zmiany zachęcają graczy do budowania określonych strategii, bo gracze w końcu dowiedzą się w jakie umiejętności najlepiej rozdać punkty ( wystarczy parę rachunków matematycznych ). Ja jakoś w ogóle nie widzę tego sposobu… „ Bashiok „ Zawsze pojawiać się będą określone strategie rozwoju postaci. Zawsze znajdziemy pomysły graczy na unikalne rozdanie statystyk oraz dobranie odpowiedniego ekwipunku. Jedyną rzeczą jaką możemy zrobić to tak zrównoważyć grę aby takich strategii było jak najwięcej, nie chcemy doprowadzić do ciągłego powtarzania tych samych pomysłów na rozwój postaci. Niezależnie, zmiany które wprowadzamy nie zmieniają ilość rodzajów rozwoju postaci, najwyżej czynią je bardziej zróżnicowanymi. Dajemy tutaj wolną rękę dla każdego gracza… Zdajemy sobie sprawę z tego, że gracz będzie chciał koncentrować się na stosunkowo niewielkiej ilości umiejętności, ponieważ nie będziemy wstanie rozdać punktów w każdą umiejętność maksymalnie, biorąc pod uwagę to, że limit punktowy będzie wynosił 15. Więc jeśli chcesz grać Barbarzyńcą, który rozdaje punkty w każdą dostępną umiejętność, oczywiście jest to możliwe. Ja jednak skupiłbym się na dwóch lub trzech konkretnych umiejętnościach i to pod nie będę szukał przedmioty, runy itd. A ktoś inny może zrobić podobnie korzystając z innego dostępnego drzewka umiejętności, możliwości jest wiele ktoś może spróbować metody „ troszkę tu ,a troszkę tam „ inny stworzy postać pomijając drzewko Berserkera. „ Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
Dodał: LuQ89, 14.05.2009 00:10Zgadza się "cossi" to co na początku może się wydawać że będzie słabsze od tej danej wyżej umiejętności nie znaczy że bedzie lepsze __________________ Dodał: Rafox, 13.05.2009 18:38Jeśli nie zamierzają wprowadzać synergii to reset skilli jak najbardziej. Dodał: Hades, 13.05.2009 18:22Cossi dobrze napisales Dodał: cossi, 13.05.2009 16:22Co wypitolicie o tom resecie skili ciegle? grunt ze bedzei mozna dawac w 3 drzewka dowolnie czyli we wszystko najlepsze z danego drzewka __________________ Dodał: Eryczek, 13.05.2009 16:18To zajefajny pomysł! Dodał: Redgrad, 13.05.2009 15:06Reset skilli będzie dostępny tylko w pewnym stopniu nikt nie mówił, że będzie można do zera zrestartować skille i rozdać je na nowo Dodał: mat230, 13.05.2009 10:52reset skili jest ok chociażby dlatego że sam opis działania umiejętności wcale nie obrazuje tego jak będzie sie ona sprawować podczas użycia i nawet na 1 poziomie na normalu może wymiatać to ostatni poziom na piekle może być już bezuzyteczny. 100% NA TAK!!! Dodał: Valdek, 13.05.2009 10:49Mi też się podoba. Szczególnie, że będzie nowy system dostępu do umiejętności. Wolałbym jedynie, żeby można było przydzielić więcej punktów niz 5... Ale pewnie i tak jestem w błedzie, bo będzie to odjechany system (albo go nie będzie, bo - jak mówi Bashiok - wszystko ulegnie zmianie) I podoba mi się reset skilli. Najlepiej, żeby był możliwy poprzez wykonanie jakiegoś questa (np jak w Silkroad Online) __________________ Dodał: zico77, 13.05.2009 10:37wiecie w WoWie jest i jest dobrze tu tez moze byc.Ogolnie sam jestem wrogiem zapożyczeń z WoWa,ale takie system maja juz inne gry.Naprawda on nie jest duzym problem. W D2 gdyby nie bylo taxi to bys sie wsciekl .Bo za 10x juz gry by ci sie nie chcialo przechodzic.Na koniec powiem tak pierwszy raz jak uslyszalem ze bedzie prawdopodobnie mozna kasowac skille to powiedzialem KU%*$ co oni robia!ale po namyśle uznalem to za słuszne. Dodał: qruwka, 13.05.2009 10:12"zwłaszcza, że na początku trzeba będzie duuuużo próbować z diablo 3" Dodał: dakmor, 13.05.2009 09:58hmm... ciekawe. Dodał: zico77, 13.05.2009 09:51No wiesz reset skilli to nic strasznego zastępuje robienie taxi jesli np za pierwszym razem coś źle rozdamy bedzie mozna to poprawic. Znowu gdyby nie było resetu pisali by na forum nie ma taxi glupie glupie Dodał: Ush, 13.05.2009 05:33No własnie, że nie wiadomo, bo na forum ludzie mówili, że mają nadzieję, że nie będzie resetu skilli. __________________ Dodał: V, 13.05.2009 02:10to że będzie reset skilli wiadomo od samej premiery.. __________________ Dodał: Ush, 12.05.2009 22:41dziwne Komentarz został edytowany 3 razy, ostatnio: 12.05.2009 22:45 __________________ Dodał: Hades, 12.05.2009 22:38Super. Dzieki temu będziemy mogli stworzyć swój niepowtarzalny build (bez strat pkt. a dawac je w to co nam pasuje) i mniec swoje strategie grania a nie "nawalac jak wszyscy",tyle tylko ze mocniej lub slabiej. Moze i jeszcze(pewnie napewno) zmnienia drzewko talentow i wymysla cos nowego, ale napewno bedzie to lepsze niz to co juz wymyslili a co juz jest bardzo dobre. Ja pierdziu |
Zaloguj się!Ostatnio na forumSzukajAnkietaLosowy screen
Buttony |
Dodał: Serious_Pandzior, 16.05.2009 17:52
Mnie słowa Bashiok'a nie hipnotyzują, a reset skilli (Jeśli będzie) uznam tylko jako jedno razowy, z dużymi wymaganiami. Nie chodzi o pieniądze czy inne itemy, tylko np. bramkę lvlową lub jeden z ostatnich�questów.