Diablo III – Bashiok o Wizardzie i systemie niestabilności

Dodał: Wanderer, 01.04.2010 12:30, Kategoria: Diablo 3

Bashiok – Community Manager Blizzard ds. Diablo III – na oficjalnym forum Battle.net odpowiedział na kilka wątpliwości dotyczących systemów energii, których będą używać dwie z pięciu klas postaci w Diablo III – Witch Doctor oraz Wizard.

Kilka słów wstępu: Każda z klas postaci w Diablo III będzie używać własnego, indywidualnego systemu energii, np. Barbarzyńca będzie korzystał z furii, Witch Doctor – many, a Wizard z niedawno ogłoszonego systemu – niestabilności (ang. Instability), o których nadal brak szczegółów (Monk oraz piąta, jeszcze nie ogłoszona klasa, parać się będą bliżej niesprecyzowanymi typami energii).

Bashiok:

W dalszym ciągu nie uważamy, aby mana pasowała do stylu klasy Wizarda, a korzystanie z niej, aby wpasować się w pewną definicję postaci władającej magią z innej gry, z innej dekady byłoby pójściem na łatwiznę ze względu na nostalgię.

Używamy systemu niestabilności dla Wizarda, ponieważ ma on sens dla stylu tej klasy nie tylko tematycznie, lecz także w kwestii mechaniki rozgrywki. Jeśli mana spełniłaby te wymagania, użylibyśmy jej, ale ich nie spełnia.

[…]

Nie chcę, abyśmy byli zrozumiani jako ludzie lekceważący pewne sprawy. Każdy powinien być świadomy tego, że praca ciągle wre, a głównym powodem ogłoszenia szczegółów dotyczących niestabilności jest fakt, iż jeszcze się nie sprawdził. Jeśli okaże się, że nie działa odpowiednio, wypróbujemy czegoś innego. Może być tak, że mana będzie po prostu najlepszym rozwiązaniem i w końcu zdecydujemy się z niego skorzystać, ale na tą chwilę próbujemy czegoś zgoła innego.


Fragment wywiadu IGN z Jay’em Wilsonem – Głównym Projektantem Diablo III - z 2009 roku. Jay wypowiada się m. in. o charakterze gry Wizardem.

"Chcemy podkreślić fakt, iż Wizard jest „szklaną armatą” (ang. Glass cannon - postać zadająca ogromne obrażenia, ale słaba w defensywie). Nie uważam, aby brak many był fajną sprawą. Naprawdę nie jestem zainteresowany rozszerzonym zasobem energii dla niej. Co się tyczy Witch Doctora – mana jako system energii jest OK, gdyż posiada on kilka bardzo dobrych umiejętności do jej odzyskiwania. Nie jest on również bezbronny bez many – może przywoływać istoty, z których pomocą nie będzie zużywał większych jej ilości. Ten typ energii sprawdzi się więc dla tej postaci.

Co do Wizarda, gdy zabraknie mu/jej many, po prostu umiera. I nie ma w tym nic fajnego. Jeśli już się ma się czymś wyróżniać, pragniemy, aby gra nią była bardziej otwarta, zdecydowana. Jest postacią, która najpierw uderza, a następnie zadaje pytania, bardzo wrażliwą na obrażenia. Ze względu na to chcemy zaimplementować system który sprawi, że obrażenia przez nią zadawane będą większe, ale jeszcze bardziej wrażliwa na obrażenia. Chcemy, by to właśnie gracz o tym decydował. “Czy chcę stać się bardziej “kruchy”, w zamian będąc silniejszym.” I to jest właśnie fajny ruch rozgrywkowy.
"

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
alin

Dodał: alin, 06.05.2010 15:17

Ludzie, już po linku "wrrref/" widać, że to ref :/

"Co do Wizarda, gdy zabraknie mu/jej many, po prostu umiera." Tak, naprawdę Glass Cannon

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 06.05.2010 15:18

__________________
Bóba.

tenlepszy

Dodał: tenlepszy, 17.04.2010 22:16

Tu macie demo gry Diablo 3 bigsmile.Super strona poswiecona diablo 3.Tu link do dema: http://www.ultrasonline.com/ref/Ostr0/

kucyk3

Dodał: kucyk3, 04.04.2010 22:55

Ja to mam tylko nadzieję, że będzie klimat "jedynki" i "dwójki" ze wskazaniem na 2 smile Blizzard niech się stara, bo może na tym albo sporo zarobić albo sporo stracić

__________________
Bóg, Honor, Ojczyzna...

Travincal

Dodał: Travincal, 03.04.2010 13:58

wiemsmile2 tylko mówię, że podobny system jest w l2, nie wiem jak jest w guild wars

__________________
"Mówią, że gdy człowiek traci wszystko i nie ma już nadziei, możemy śmiało powiedzieć, że umarł" – Travens Oferius „Zrozumieć człowieka

Bartosz-Diablo

Dodał: Bartosz-Diablo, 03.04.2010 13:13

Ja tego nie z innej gry wziąłem tylko tak napisałem żeby cos napisac pwnt

__________________
DwaKamienie z diablo-slayers.pl

Travincal

Dodał: Travincal, 03.04.2010 12:38

no w l2 też się skille ładują, jedne szybko inne wolno

__________________
"Mówią, że gdy człowiek traci wszystko i nie ma już nadziei, możemy śmiało powiedzieć, że umarł" – Travens Oferius „Zrozumieć człowieka

Akila

Dodał: Akila, 03.04.2010 10:50

Raczej jak Guild Wars

__________________
I'am the game.

vitaminerrr

Dodał: vitaminerrr, 02.04.2010 22:55

Chcialem poinformowac ze wczoraj mieliscie zainfekowana strone przez trojana jakiegos bo przy probie polaczenia antywirus krzyczal ze macie trojana na stronie i nie wiem czy to z okazji prima aprilis czy jak

Travincal

Dodał: Travincal, 01.04.2010 22:50

cos jak w l2smile w sumie Bartosz-Diablo, dobry pomysłsmile

__________________
"Mówią, że gdy człowiek traci wszystko i nie ma już nadziei, możemy śmiało powiedzieć, że umarł" – Travens Oferius „Zrozumieć człowieka

Bartosz-Diablo

Dodał: Bartosz-Diablo, 01.04.2010 22:08

Mogliby zrobić coś typu zegarka smile że np odlicza czas od 1 do 10 sekund, każdy czar musi się nsładować (np jeden pół skeundy, drugi 5 sekund) aby można było go użyć bigsmile

__________________
DwaKamienie z diablo-slayers.pl

Travincal

Dodał: Travincal, 01.04.2010 19:20

Po pierwsze nie będzie many, i nie wiadomo czy będzie miał jakiś limit mocy.. co najwyżej limit rzucania czarów... A po drugie to ma tak mało życia, że jeśli będzie coś a'la mana to na wątpie żeby było coś tego typu

__________________
"Mówią, że gdy człowiek traci wszystko i nie ma już nadziei, możemy śmiało powiedzieć, że umarł" – Travens Oferius „Zrozumieć człowieka

Golibroda

Dodał: Golibroda, 01.04.2010 18:20

W teamie z tankami taki mag to ciężka artyleria . Nawet nie da barbom dojść. I Jeszcze te jego obszarowe czary to już całkiem rzeźnia.
Mógłby jeszcze tracić życie zamiast many kiedy mu takowej zabraknie.

Travincal

Dodał: Travincal, 01.04.2010 17:49

hmm... tzn. że chodzi Ci o to że nie ma ograniczeń maną itd. tylko walenie combo czarami do jakiegoś tam limitu. Po czym musi chwile odetchnąć by użyć czaru. Hmmm... To by było w sumie dobre. Małe HP mega DMG czarami. Ogólnie mega niszczyciel, tyle że przy bliższym kontakcie 2 hity i go nie ma. Cena potęgi za cenę życia;D jak dla mnie BOMBAbigsmile

__________________
"Mówią, że gdy człowiek traci wszystko i nie ma już nadziei, możemy śmiało powiedzieć, że umarł" – Travens Oferius „Zrozumieć człowieka

grimonce

Dodał: grimonce, 01.04.2010 17:03

Być może coś jak "przegrzanie" się karabinu... ^^
Jak przesadzisz to nie strzelasz i tyle... - oczywiście z różnymi warunkami itd itp, ale to zostawiamy do obliczania tym z blizza.. smile

Travincal

Dodał: Travincal, 01.04.2010 13:45

przedmioty będę pewnie albo dopasowane do odpowiedniej klasy postaci, albo każdy przedmiot będzie jakoś losowo dawał. Chyba że w statystkach będzie jakieś jedne określenie np. energia czy coś. Ja jestem bardziej ciekawy jak ma niby wyglądać ten system niestabilności. Może cos w stylu im mniej życia tym większe obrażenia i więcej energii. W ogóle nie rozumiem tego.

__________________
"Mówią, że gdy człowiek traci wszystko i nie ma już nadziei, możemy śmiało powiedzieć, że umarł" – Travens Oferius „Zrozumieć człowieka

vtch

Dodał: vtch, 01.04.2010 12:52

Zastanawia mnie, jak będą działać premie do energii z przedmiotów, skoro każda klasa ma korzystać z innego systemu.