WstępneDiablo 3Diablo 2Diablo 1DownloadTwórczośćReszta |
Diablo III – Bashiok o Wizardzie i systemie niestabilnościDodał: Wanderer, 01.04.2010 12:30, Kategoria: Diablo 3
Bashiok – Community Manager Blizzard ds. Diablo III – na oficjalnym forum Battle.net odpowiedział na kilka wątpliwości dotyczących systemów energii, których będą używać dwie z pięciu klas postaci w Diablo III – Witch Doctor oraz Wizard.
Kilka słów wstępu: Każda z klas postaci w Diablo III będzie używać własnego, indywidualnego systemu energii, np. Barbarzyńca będzie korzystał z furii, Witch Doctor – many, a Wizard z niedawno ogłoszonego systemu – niestabilności (ang. Instability), o których nadal brak szczegółów (Monk oraz piąta, jeszcze nie ogłoszona klasa, parać się będą bliżej niesprecyzowanymi typami energii). Bashiok: ”W dalszym ciągu nie uważamy, aby mana pasowała do stylu klasy Wizarda, a korzystanie z niej, aby wpasować się w pewną definicję postaci władającej magią z innej gry, z innej dekady byłoby pójściem na łatwiznę ze względu na nostalgię. Używamy systemu niestabilności dla Wizarda, ponieważ ma on sens dla stylu tej klasy nie tylko tematycznie, lecz także w kwestii mechaniki rozgrywki. Jeśli mana spełniłaby te wymagania, użylibyśmy jej, ale ich nie spełnia. […] Nie chcę, abyśmy byli zrozumiani jako ludzie lekceważący pewne sprawy. Każdy powinien być świadomy tego, że praca ciągle wre, a głównym powodem ogłoszenia szczegółów dotyczących niestabilności jest fakt, iż jeszcze się nie sprawdził. Jeśli okaże się, że nie działa odpowiednio, wypróbujemy czegoś innego. Może być tak, że mana będzie po prostu najlepszym rozwiązaniem i w końcu zdecydujemy się z niego skorzystać, ale na tą chwilę próbujemy czegoś zgoła innego.” Fragment wywiadu IGN z Jay’em Wilsonem – Głównym Projektantem Diablo III - z 2009 roku. Jay wypowiada się m. in. o charakterze gry Wizardem. "Chcemy podkreślić fakt, iż Wizard jest „szklaną armatą” (ang. Glass cannon - postać zadająca ogromne obrażenia, ale słaba w defensywie). Nie uważam, aby brak many był fajną sprawą. Naprawdę nie jestem zainteresowany rozszerzonym zasobem energii dla niej. Co się tyczy Witch Doctora – mana jako system energii jest OK, gdyż posiada on kilka bardzo dobrych umiejętności do jej odzyskiwania. Nie jest on również bezbronny bez many – może przywoływać istoty, z których pomocą nie będzie zużywał większych jej ilości. Ten typ energii sprawdzi się więc dla tej postaci. Co do Wizarda, gdy zabraknie mu/jej many, po prostu umiera. I nie ma w tym nic fajnego. Jeśli już się ma się czymś wyróżniać, pragniemy, aby gra nią była bardziej otwarta, zdecydowana. Jest postacią, która najpierw uderza, a następnie zadaje pytania, bardzo wrażliwą na obrażenia. Ze względu na to chcemy zaimplementować system który sprawi, że obrażenia przez nią zadawane będą większe, ale jeszcze bardziej wrażliwa na obrażenia. Chcemy, by to właśnie gracz o tym decydował. “Czy chcę stać się bardziej “kruchy”, w zamian będąc silniejszym.” I to jest właśnie fajny ruch rozgrywkowy." Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
Dodał: tenlepszy, 17.04.2010 22:16Tu macie demo gry Diablo 3 Dodał: kucyk3, 04.04.2010 22:55Ja to mam tylko nadzieję, że będzie klimat "jedynki" i "dwójki" ze wskazaniem na 2 __________________ Dodał: Travincal, 03.04.2010 13:58wiem __________________ Dodał: Bartosz-Diablo, 03.04.2010 13:13Ja tego nie z innej gry wziąłem tylko tak napisałem żeby cos napisac __________________ Dodał: Travincal, 03.04.2010 12:38no w l2 też się skille ładują, jedne szybko inne wolno __________________ Dodał: vitaminerrr, 02.04.2010 22:55Chcialem poinformowac ze wczoraj mieliscie zainfekowana strone przez trojana jakiegos bo przy probie polaczenia antywirus krzyczal ze macie trojana na stronie i nie wiem czy to z okazji prima aprilis czy jak Dodał: Travincal, 01.04.2010 22:50cos jak w l2 __________________ Dodał: Bartosz-Diablo, 01.04.2010 22:08Mogliby zrobić coś typu zegarka __________________ Dodał: Travincal, 01.04.2010 19:20Po pierwsze nie będzie many, i nie wiadomo czy będzie miał jakiś limit mocy.. co najwyżej limit rzucania czarów... A po drugie to ma tak mało życia, że jeśli będzie coś a'la mana to na wątpie żeby było coś tego typu __________________ Dodał: Golibroda, 01.04.2010 18:20W teamie z tankami taki mag to ciężka artyleria . Nawet nie da barbom dojść. I Jeszcze te jego obszarowe czary to już całkiem rzeźnia. Dodał: Travincal, 01.04.2010 17:49hmm... tzn. że chodzi Ci o to że nie ma ograniczeń maną itd. tylko walenie combo czarami do jakiegoś tam limitu. Po czym musi chwile odetchnąć by użyć czaru. Hmmm... To by było w sumie dobre. Małe HP mega DMG czarami. Ogólnie mega niszczyciel, tyle że przy bliższym kontakcie 2 hity i go nie ma. Cena potęgi za cenę życia;D jak dla mnie BOMBA __________________ Dodał: grimonce, 01.04.2010 17:03Być może coś jak "przegrzanie" się karabinu... ^^ Dodał: Travincal, 01.04.2010 13:45przedmioty będę pewnie albo dopasowane do odpowiedniej klasy postaci, albo każdy przedmiot będzie jakoś losowo dawał. Chyba że w statystkach będzie jakieś jedne określenie np. energia czy coś. Ja jestem bardziej ciekawy jak ma niby wyglądać ten system niestabilności. Może cos w stylu im mniej życia tym większe obrażenia i więcej energii. W ogóle nie rozumiem tego. __________________ Dodał: vtch, 01.04.2010 12:52Zastanawia mnie, jak będą działać premie do energii z przedmiotów, skoro każda klasa ma korzystać z innego systemu. |
Zaloguj się!Ostatnio na forumSzukajAnkietaLosowy screen
Buttony |
Dodał: alin, 06.05.2010 15:17
Ludzie, już po linku "
ref/" widać, że to ref :/
"Co do Wizarda, gdy zabraknie mu/jej many, po prostu umiera." Tak, naprawdę Glass Cannon
Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 06.05.2010 15:18
__________________
Bóba.