
Interesuje Was balans postaci? Uważacie, że Mnich, oraz Łowca Demonów to bardzo pokrzywdzone klasy postaci, które potrzebują gruntownych zmian? Jeśli denerwuje Was wewnętrzny przymus używania konkretnych przedmiotów i brak możliwości ich alternatywnego dopasowania, to zapraszam do rozwinięcia newsa, gdzie przeczytacie wypowiedź, w której community manager Xarishflar wyjaśnia jakie kroki poczyni Blizzard, aby zwiększyć balans w Diablo 3.
Wypowiedź Xarishflara dotycząca Mnicha
W zbliżającej się wielkimi krokami aktualizacji 2.1 wiele klas czekają poważne zmiany dotyczące kluczowych funkcji. Zmiany te wynikają z ważnych powodów i chcielibyśmy dzisiaj przygotować was na to, jakich modyfikacji możecie się spodziewać.
Potrzeba modyfikacji Jedności już od dawna była zgłaszana przez społeczność, ale chcieliśmy mieć pewność, że możemy rozwiązać ten problem w sposób, który zajmie się wszystkimi jej elementami, nie zmniejszając jednocześnie poziomu przeżywalności mnicha. Istnieją dwa główne problemy dotyczące Jedności.
Zajęliśmy się tą kwestią na dwa sposoby. Po pierwsze, zręczność nie będzie już dawać mnichom i łowcom demonów szansy na unik. Zamiast tego będą oni otrzymywać punkty pancerza, podobnie jak barbarzyńcy i krzyżowcy. Więcej informacji na ten temat we wpisie zapowiedź aktualizacji 2.1.0 PST.
Po drugie, Jedność zostanie zastąpiona nową umiejętnością pasywną o nazwie Zgodność. Dzięki niej 30% odporności od poszczególnych żywiołów z wyposażenia zostanie dodane do odporności na wszystkie żywioły.
Po wprowadzeniu tych dwóch zmian mnisi nie będą już zmuszeni do tego, by polegać na swoich dodatkowych afiksach w kwestii wytrzymałości. W zależności od używanego wcześniej ekwipunku poziom wytrzymałości może się zmniejszyć po tej zmianie, ale zamiana uniku na bardziej niezawodne statystyki przeżywalności, takie jak pancerz oraz bardziej dostępne odporności od wszystkich żywiołów powinny zapewnić podobny poziom przeżywalności i nie powinniście zauważyć dużej różnicy.
Zmiany te już wkrótce będą dostępne na PST. Mamy nadzieję, że je wypróbujecie i poinformujecie nas, czy się wam podobają. Chcemy poznać waszą opinię na temat tej i innych zmian w aktualizacji 2.1.
Potrzeba modyfikacji Jedności już od dawna była zgłaszana przez społeczność, ale chcieliśmy mieć pewność, że możemy rozwiązać ten problem w sposób, który zajmie się wszystkimi jej elementami, nie zmniejszając jednocześnie poziomu przeżywalności mnicha. Istnieją dwa główne problemy dotyczące Jedności.
- Jest po prostu za dobra, co powoduje, że mnisi czują się zmuszeni do jej używania.
- Zmusza mnichów do dobrania określonego wyposażenia, co jest trudne i frustrujące.
Zajęliśmy się tą kwestią na dwa sposoby. Po pierwsze, zręczność nie będzie już dawać mnichom i łowcom demonów szansy na unik. Zamiast tego będą oni otrzymywać punkty pancerza, podobnie jak barbarzyńcy i krzyżowcy. Więcej informacji na ten temat we wpisie zapowiedź aktualizacji 2.1.0 PST.
Po drugie, Jedność zostanie zastąpiona nową umiejętnością pasywną o nazwie Zgodność. Dzięki niej 30% odporności od poszczególnych żywiołów z wyposażenia zostanie dodane do odporności na wszystkie żywioły.
Po wprowadzeniu tych dwóch zmian mnisi nie będą już zmuszeni do tego, by polegać na swoich dodatkowych afiksach w kwestii wytrzymałości. W zależności od używanego wcześniej ekwipunku poziom wytrzymałości może się zmniejszyć po tej zmianie, ale zamiana uniku na bardziej niezawodne statystyki przeżywalności, takie jak pancerz oraz bardziej dostępne odporności od wszystkich żywiołów powinny zapewnić podobny poziom przeżywalności i nie powinniście zauważyć dużej różnicy.
Zmiany te już wkrótce będą dostępne na PST. Mamy nadzieję, że je wypróbujecie i poinformujecie nas, czy się wam podobają. Chcemy poznać waszą opinię na temat tej i innych zmian w aktualizacji 2.1.
Wypowiedź Xarishflara dotycząca Łowcy Demonów
W zbliżającej się wielkimi krokami aktualizacji 2.1 wiele klas czekają poważne zmiany dotyczące kluczowych funkcji. Zmiany te wynikają z ważnych powodów i chcielibyśmy dzisiaj przygotować was na to, jakich modyfikacji możecie się spodziewać.
Umiejętność Przygotowanie (Zbrodnia i kara) obniżała przyjemność z rozgrywki, wspierając konwersję dyscypliny bezpośrednio na obrażenia na sekundę (ONS). Efektem ubocznym było to, że łowcy demonów zwykle zostawali pozbawieni umiejętności obronnych lub funkcjonalnych, co kończyło się częstszą śmiercią bohatera. Żeby temu zaradzić, modyfikujemy tę runę tak, aby nie zużywała już dyscypliny, a zamiast tego miała 20 sekundowy czas odnowienia.
Chociaż ta zmiana może wydawać się z początku drastyczna, niesie za sobą wiele korzyści i mamy nadzieję, że gracze zyskają okazję, by je odkrywać i eksperymentować:
Zdajemy sobie sprawę z tego, że zmienia to konfigurację i styl rozgrywki dla niektórych łowców demonów. Intensywnie pracujemy nad dostosowaniem innych umiejętności i wprowadzeniem legendarnych przedmiotów, nie tylko dla tej aktualizacji, ale również regularnie w przyszłości, by umożliwić nowe, ekscytujące sposoby prowadzenia rozgrywki.
Zmiana ta już wkrótce będzie dostępna na PST. Mamy nadzieję, że ją wypróbujecie i poinformujecie nas, czy się wam podoba. Chcemy poznać waszą opinię na temat tej i innych zmian w aktualizacji 2.1.
Umiejętność Przygotowanie (Zbrodnia i kara) obniżała przyjemność z rozgrywki, wspierając konwersję dyscypliny bezpośrednio na obrażenia na sekundę (ONS). Efektem ubocznym było to, że łowcy demonów zwykle zostawali pozbawieni umiejętności obronnych lub funkcjonalnych, co kończyło się częstszą śmiercią bohatera. Żeby temu zaradzić, modyfikujemy tę runę tak, aby nie zużywała już dyscypliny, a zamiast tego miała 20 sekundowy czas odnowienia.
Chociaż ta zmiana może wydawać się z początku drastyczna, niesie za sobą wiele korzyści i mamy nadzieję, że gracze zyskają okazję, by je odkrywać i eksperymentować:
- Cała dyscyplina jest teraz zarezerwowana na umiejętności obronne i funkcjonalne, co zachęca łowców demonów do lepszego ich wykorzystywania.
- Nocny łowca nie będzie się już wydawał niezbędny w połączeniu ze Zbrodnią i karą, co w wielu konfiguracjach zwolni miejsce na umiejętność pasywną.
- Jeśli zdecydujecie się zostawić Przygotowanie (Zbrodnia i kara) w waszej konfiguracji, czas odnowienia będzie mniej więcej odzwierciedlał czas regeneracji odpowiedniej ilości dyscypliny (o ile nie macie wysokiej redukcji kosztów zasobów).
- Redukcja czasu odnowienia staje się bardziej atrakcyjną statystyką, co może otworzyć nowe możliwości konfiguracji skupionych na skróceniu czasu odnowienia.
Zdajemy sobie sprawę z tego, że zmienia to konfigurację i styl rozgrywki dla niektórych łowców demonów. Intensywnie pracujemy nad dostosowaniem innych umiejętności i wprowadzeniem legendarnych przedmiotów, nie tylko dla tej aktualizacji, ale również regularnie w przyszłości, by umożliwić nowe, ekscytujące sposoby prowadzenia rozgrywki.
Zmiana ta już wkrótce będzie dostępna na PST. Mamy nadzieję, że ją wypróbujecie i poinformujecie nas, czy się wam podoba. Chcemy poznać waszą opinię na temat tej i innych zmian w aktualizacji 2.1.
Co myślicie o planach zastosowania tych zmian? Wprowadzą one poważne zmiany w rozgrywce, czy po prostu są półśrodkiem? Zapraszamy do komentowania!







Dodał: Zathroth, 19.06.2014 10:58
Nie rozumiem niektórych argumentów:
*"Zmusza mnichów do dobrania określonego wyposażenia, co jest trudne i frustrujące" rzeczywiście, kompletowanie sprzętu w grze opartej o farmienie sprzętu jest czymś złym.
*"Efektem ubocznym było to, że łowcy demonów zwykle zostawali pozbawieni umiejętności obronnych lub funkcjonalnych, co kończyło się częstszą śmiercią bohatera" nikt nie zmusza do używania żadnego skilla. Są ci, którzy wolą zabić przeciwnika zanim ten zabije ich (w tym ja) i są tacy, którzy nie umieją odpowiednio używać tej umiejętności. Czy to, że coś wymaga myślenia prosi się o automatyczną zmianę?
Inną sprawą jest od wyjścia rosa nie udało mi się użyć dyscypliny na coś innego niż przewrót. Po prostu nie uważam tych defensywnych umiejętności za tak atrakcyjne, aby mogły zastąpić podejście "kill or be killed" z przygotowania.
Sama zmiana uniku na pancerz to rzeczywiście spory ukłon w stronę przeżywalności łowcy/monka, jednak brak możliwości uniku podczas wybuchu zamrażających kulek będzie odczuwalny.
__________________
Baptised in fire