Diablo 3 - Wywiad z Jayem Wilsonem dla G4TV

Dodał: Wanderer, 28.08.2010 23:26, Kategoria: Diablo 3

Przedstawiamy uporządkowane informacje z wywiadu Jaya Wilsona - Głównego Projektanta Diablo 3 - dla serwisu G4TV. Jay opowiada między innymi o współdzielonym schowku i możliwościach run. Zapraszamy do rozwinięcia newsa.


Cytat:
Jednym z naszych celów projektowych było znalezienie dla graczy lepszych sposobów używania przedmiotów niechcianych. Dodaliśmy więc funkcję, gdzie gracze mogą używać podobnego do kostki urządzenia (salvage cube) do rozbicia swoich nadmiarowych przedmiotów na czyste materiały. Materiały te następnie mogą zostać wykorzystane w craftingu. Gracze często znajdują przedmioty użyteczne, ale nie dla danej postaci. W Diablo 2 nie było prostego sposobu na ich transfer. Chcieliśmy rozwiązać ten problem i rozważyliśmy kilka możliwych metod. Wysłanie przedmiotu pocztą innej postaci jest jedną z nich. Pragniemy tę funkcję ostatecznie dodać, ale nie jest ona najważniejsza , gdyż może zabraknąć nam czasu, aby ją dodać, więc nie możemy liczyć na jej pojawienie się w grze.

Swoją drogą - tak działa nasz proces projektowania. Zawsze wyważamy scenariusze i możliwe opcje. Który system będzie najlepszą metodą zaimplementowania funkcji?

Dodanie współdzielonego schowka w Diablo 3 uważam za pierwszy wybór każdego z nas. Gracz bardzo łatwo może sobie z nim poradzić, a jego posiadanie w grze stwarza niezłe, powszechne miejsce, gdzie gracze mogą zbierać się w grze. Jednakże stwarza on kilka problemów. Jednym z nich jest to, że naprawdę zachęca graczy do mułowania przedmiotów na różnych postaciach. Nie chcemy, abyście musieli to robić. Wolelibyśmy, aby istniał lepszy sposób na magazynowanie zapasowych przedmiotów.

Jest to jeden z naszych dylematów projektowych. Często widzimy funkcję, której gracze naprawdę chcą, ale której nie zamierzamy dodawać. Nie jest to tak, że nie doceniamy wysuwanych przez graczy powodów. Chodzi o to, że zwracamy uwagę na problem i widzimy to, czego pragną gracze, ale myślimy nad lepszym sposobem jego zaimplementowania.

Town Portale były wygodną funkcją, umożliwiającą powrót do miasta i zarządzanie swoim inwentarzem. Stworzyły one jednak kilka problemów. Jednym z nich jest fakt, że wracanie do miasta za każdym razem, gdy inwentarz był zapełniony (co zdarzało się dość często w Diablo 2)było bardzo niewygodne. Wszystkie te regularne powroty niszczyły tempo walki bardziej niż tego pragnęliśmy. W zasadzie można było użyć ich gdziekolwiek i wydostać się z jakiejkolwiek sytuacji bez problemu. To naprawdę psuje wiele pracy przeprowadzanej przez nas do stworzenia gry, która ma o wiele więcej głębi w walce.

Jest z nimi wiele problemów i wypróbowaliśmy wiele sposobów, by je naprawić. Testowaliśmy wprowadzenie ograniczeń czasowych na ich używanie. Tworzyliśmy jednostronne portale. Próbowaliśmy wszystkich metod - nawet zrobienie zwojów Town Portali naprawdę rzadkimi. Żadna z tych dróg nie rozwiązała problemu. Zmieniły one jedynie jego naturę. W końcu doszliśmy do konkluzji, że muszą zostać usunięte.

Oznacza to, że musieliśmy rozwiązać problem postępowania w sytuacji, gdy inwentarz był pełny. Dlatego stworzyliśmy salvaging [odzyskiwanie] i Zwoje Bogactwa, które pozwalają na sprzedawanie przedmiotów w miejscu, w którym się znajdujesz. Jeśli nie musisz zarządzać swoimi przedmiotami w mieście, bo możesz robić to w dowolnym miejscu, wtedy nie musisz wracać tak często i Town Portale stały się niepotrzebne. I jest to naszym celem.

Umieszczamy również waypoints [punkty nawigacyjne] odrobinkę częściej. Zrobiliśmy to, aby wziąć pod uwagę fakt, że ludzie czasem chcą wziąć przerwę.

System run w tej chwili jest wspaniały. Jest dodany do prawie każdej klasy i do większości umiejętności. Jest pięć różnych run. Każda z nich ulepsza skille w inny sposób. Niektóre jedynie podnoszą statystyki. Skoncentrowaliśmy się na stworzeniu tylu zmian do charakterystycznych umiejętności na ile to tylko możliwe.

Jedną z moich ulubionych jest ta dla Wizarda. Posiada ona umiejętność o nazwie Hydra, która w dużym stopniu jest taka sama jak ta z Diablo 2 (Ogniste smocze głowy strzelające kulami ognia). Zależnie od tego, jaką runę Wizard zagnieździ w tej umiejętności, smocze głowy zmieniają żywioły i jest to duża zmiana. Cały ich wygląd podlega przemianie. Mogą stać się głowami trucizny, które strzelają pociskami zostawiającymi kałuże kwasu na ziemi. Istnieją głowy elektryczności, które strzelają Chain Lightning. Głowy mrozu strzelają pociskami, które zamrażają i spowalniają wrogów. Następna runa sprawia, że ogniowy atak staje się większy, a głowa po prostu zionie stożkiem ognia.

Runy będą także działać z Rzemieślnikami. Jeśli dostaniesz parę run, których nie chcesz, prawdopodobnie Mistyk będzie w stanie kilka z nich zabrać i wygenerować nową, losową runę.

Na zakończenie mogę powiedzieć, że tegoroczny BlizzCon odnośnie newsów o Diablo będzie największym, jaki kiedykolwiek mieliśmy. Może innym niż ten (2008), na którym fani pierwszy raz zagrali w grę. Ale co się tyczy nowych wiadomości, idziemy w tym roku na dużą skalę.

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
LuQ89

Dodał: LuQ89, 03.09.2010 03:14

Już nie mogę się doczekać tegorocznego BlizzCon'a, ale chyba nie tylko jagalsses.

__________________
Niebiosa zapłaczą płomiennymi łzami, prawi upadną przed niegodziwcami i całe stworzenie zadrży na widok płonących sztandarów w niebie!

Wanted

Dodał: Wanted, 30.08.2010 09:02

może trochę z innej beczki pytanie; wie może ktoś, czy świat w D3 będzie ograniczony podobnie jak miało to miejsce w D2? czy będzie można zwiedzać całą mapkę która jest na którymś screenie?
pozdro.

Mendel

Dodał: Mendel, 29.08.2010 23:57

cieknie ślinka ;p, zobaczymy co blizzCon przyniesie, obawiałem się zbytnich ułatwień w grze, ale wygląda na to że ładnie wszystko zrównoważą smile

Tkanek

Dodał: Tkanek, 29.08.2010 23:14

Ja raczej spodziewam się na Blizzconie nie tyle ogłoszeniem premiery co wypuszczeniem Bety lub jej daty chociaż termin premiery by się przydał no i oświecenie na temat ostatniej postaci.Ja wam kurcze mówię poczekamy na Diablo III ale kiedy wyjdzie będziemy sobie w myślach mówić że było warto.Teraz Blizzcon 2010 to jest dla mnie jak klucz do skrzyni tajemnic blizzardalol

qruwka

Dodał: qruwka, 29.08.2010 23:01

Nie zdążą zaimplementować systemu mailboxów? Śmierdzi mi tu ogłoszeniem premiery na BlizzConie.

supratec4

Dodał: supratec4, 29.08.2010 20:19

ja słyszałem o pięciu poziomach a nie rodzajach run... hmm mam nadzieję że bęzie się dało umiescić więcej niż jedną rune w tych umiejętnosciach bo mało spektakularnie brzmi.. Two worlds 2 będzie dawał możliwosć podobno stworzenia własnych efektów magii zobaczymy jak rozbudowany będzie ten system
widzialem gameplaye i bylo niezle

Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 29.08.2010 21:52

Attyla79

Dodał: Attyla79, 29.08.2010 18:14

a może tak zamiast wiadomości na duża skalę, tak dla żartu D3 wypuścić.

Agako

Dodał: Agako, 29.08.2010 17:29

Ajjj, mój błąd. Myślałam o grudniu 2011 wink Nie ma szans na D3 pełną wersję w tym roku, niestety.

Tkanek

Dodał: Tkanek, 29.08.2010 16:48

Grudzień 2010 to ewentualnie Betasmile

Agako

Dodał: Agako, 29.08.2010 13:07

Ja obstawiam niezmiennie grudzień 2010 - albo ostatni kwartał tego roku na premierę D3. wink

W sumie dobrze, że nie trzeba będzie tyle wracać do miasta, choć na początku ciężko mi było sobie wyobrazić, że nie będzie Town Portali (obecnych i w 1 i w 2 Diablo). Runa zmieniająca żywioły Hydry chyba będzie jedną z moich ulubionychgalsses

Tkanek

Dodał: Tkanek, 29.08.2010 12:35

Dosyć prawdopodobne pytanie tylko czy możliwe?wrr2

Szewczak00

Dodał: Szewczak00, 29.08.2010 09:04

Pragniemy tę funkcję ostatecznie dodać, ale nie jest ona najważniejsza , gdyż może zabraknąć nam czasu, aby ją dodać, więc nie możemy liczyć na jej pojawienie się w grze.


myślę że to zdanie może dla nas- fanów być ważne, moim zdaniem mówi ono o premierze d3 w pierwszym kwartale 2011, ale to tylko moje przemyślenia smile

edit:
wydaje mi się, że coraz więcej wiadomości można znaleźć w wywiadach z twórcami d3 smile

Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 29.08.2010 09:06

Tkanek

Dodał: Tkanek, 29.08.2010 02:14

Na zakończenie mogę powiedzieć, że tegoroczny BlizzCon, odnośnie newsów o Diablo będzie największym, jaki kiedykolwiek mieliśmy. Może innym, niż ten (2008), na którym fani pierwszy raz zagrali w grę. Ale co się tyczy nowych wiadomości, idziemy w tym roku na dużą skalę.

Aż ślinka cieknierotfl