Kowal stracił całą swoją rodzinę (w rzeczywistości zamieniona została w zombie) podczas ataku na Tristram. Gracz musi pomóc im spocząć w pokoju, by zyskać lojalność Kowala.
Jubiler jest bardziej chciwy, gracz napotyka go podczas jego poszukiwań pewnego rzadkiego klejnotu. Gracz ma za zadanie zabicie paskudnego demona, by pomóc mu w zdobyciu klejnotu. Po tym wydarzeniu Jubiler uświadamia sobie, że przyłączenie się do gracza może być w miarę korzystne.
Żadnych szczegółów nt. zadania Mistyka bądź jego historii, gdyż wciąż jest w fazie produkcji. Jay [Wilson] zdecydowanie używa zaimka “on” w odniesieniu do Mistyka, co burzy spekulacje odnośnie powrotu Adrii [czarownicy z Diablo 1].
Tych trzech Rzemieślników spotyka się na wczesnym etapie gry. Pierwszy z nich [Kowal] znajduje się w 1/3 pierwszego aktu, drugi pod koniec pierwszego aktu, a trzeci mniej więcej na początku drugiego aktu.
Salvage Cube [Kostka Odzyskiwania] można uzyskać od Kowala, ale gracze napotykają go wcześnie i tak naprawdę nie posiadają dostatecznej ilości sprzętu by rozpocząć odzyskiwanie.

Urządzenie do odzyskiwania jest przedmiotem, który początkowo zajmuje miejsce w inwentarzu, ale kiedy już postać użyje jej po raz pierwszy, znika z inwentarza i staje się dostępne poprzez guzik w interfejsie użytkownika. Ta sama technika jest używana na innych funkcjach, więc nie zajmują cennego miejsca. Projekt inwentarza widziany na zrzutach ekranu jest niemalże ostateczny; nie zmienił się wcale od co najmniej pół roku.
Złoto i materiały do craftingu (zdobywane z odzyskiwania) są potrzebne do ulepszania Rzemieślników. Późniejsze/wysokopoziomowe ulepszenia wymagają rzadszych i bardziej wartościowych materiałów. Zwiększanie poziomu swoich Rzemieślników jest kosztowne, ale nie czasochłonne. Musisz jedynie udostępniać materiały Rzemieślnikowi do pracy i polepszania się. Jak Jay powiedział, „Dlaczego gracz ma stać w mieście, oglądając Kowala przy pracy?”
Gracze nigdy nie muszą zbierać swoich ciał. Kiedy umierasz, odradzasz się na ostatnim przekroczonym punkcie kontrolnym. (Są one bardzo powszechne; napotyka się je o wiele częściej niż punkty nawigacyjne). Jedyną karą wskutek śmierci dla graczy Non-Hardcore w Diablo 3 jest utrata wytrzymałości całego uzbrojenia, które może być kosztowne do naprawienia. Zamienia to śmierć w kolejny sposób na wydawanie pieniędzy [popularny termin „gold sink”].
Inwentarz jest o wiele większy od tego z Diablo 2. Wczesne pomysły projektu, zakładające zwiększanie się go w miarę odnajdywania większych plecaków przez gracza, dawno zostały porzucone. Schowek na początku jest mały, ale staje się “absurdalnie wielki” w miarę postępów w grze, kiedy złoto jest wydawane do jego zwiększania.
System dialogu z NPC widziany na filmie gameplay’u został usunięty, gdyż odciągał graczy od toku akcji. Bardzo dużo czasu zajęłoby także wprowadzenie go do każdej rozmowy w grze i z łatwością przesunąłby premierę o dwa lata. Teraz rozmowy z NPC mają miejsce na głównym ekranie, z bardzo delikatnie zbliżoną kamerą oraz tekstem wyświetlanym nad lub obok postaci. Możliwe jest zwiększenie szybkości jego wyświetlania lub całkowite jego pominięcie.

# Plotki o zmianach w wyglądzie postaci zależnie od wybranych umiejętności postaci są nieprawdziwe. Wyjątek stanowi kilka z nich o efektach podobnych do Aury - nie ma jednak żadnych, które faktycznie zmieniają wygląd postaci.
# Zespół prowadził dyskusje na temat zaimplementowania przerywników w czasie rzeczywistym przy użyciu silnika gry (tak jak zostało to uczynione w Starcraft 2), ale skreślił ten pomysł, gdyż byłoby to zbyt pracochłonne. Jest zbyt wiele postaci, zbyt wiele NPC i z pięcioma klasami, razy dwa dla każdej płci, plus osiemnaście różnych zestawów zbroi/wyglądu.
# Sugestia, żeby na następny prima aprilis Blizzard ogłosił piątą postać w Diablo 3, która miałaby zmieniać kształty i używać kuszy doprowadziła do przyznania się Jay’a, że zespół zajmujący się prowadzeniem stron internetowych Blizzarda był odpowiedzialny za wszystkie dotychczasowe primaaprilisowe żarty tej firmy.
# Postacie w Diablo 3 stworzone za pośrednictwem Battle.net będą istniały na zawsze, bez względu na status konta gracza. Powinny pozostać nawet w przypadku odinstalowania gry czy nieużywanie jej przez rok.
# Dużo czasu i wysiłku zostało włożone w historię opowiedzianą w grze, zwłaszcza w jej zakończenie. Jest tak, gdyż chcą sprawić, aby podjęcie fabuły w przyszłym rozszerzeniu było łatwiejsze.
nie posiadając gry. Nawet jeśli zrobiłeś grę na hasło to i tak cały ekran zawali spamer za pomocą whisper. Dlatego uważam, że coś powinni z tym zrobić



Dodał: Mendel, 30.08.2010 00:16
jak nie bug to niedociągnięcie
muszą to zmienić
h'n's!!)
@ questy na rzemieślników nie wydają się zbyt efektowne, epickie (i to mi się podoba, tradycji ciąg dalszy
śmierć bohatera znowu spowoduje ciągłe latanie tam i z powrotem i kpinę z niej;( tu by mogły być większe konsekwencje tego czynu;p)
a i plecak to co innego jak w d1 i d2, przynajmniej nie zbierało się śmieci, a tu to już nikogo nie będzie obchodziło
Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 30.08.2010 00:17