diablo 3

Diablo 3 - Utracony ekwipunek w trybie Hardcore oraz Treasure Goblin

Dodał: CoNaObiad, 26.04.2012 20:24, Kategoria: Diablo 3

Blizzard wyjaśnił co się stanie z ekwipunkiem postaci trybu Hardcore po jej śmierci. Ponadto twórcy rozwiali wątpliwości odnośnie specjalnego potwora - Treasure Goblin. Więcej informacji znajduje się w rozwinięciu newsa.

W Diablo 2, gracze trybu HC mogli pozwolić innym na ograbienie zwłok swojego bohatera. Dzięki temu znaczna część noszonego ekwipunku mogła zostać uratowana, jednak wszystkie przedmioty z plecaka, skrzyni i Kostki Horadrimów przepadały. Sytuacja jest zupełnie odwrotna w Diablo 3, gdzie skrzynka jest dzielona pomiędzy postaciami. Z drugiej jednak strony, nie ma już opcji podnoszenia ciała.

Może to spowodować, że gracze czasami wręcz nie będą zakładać swojego najlepszego pancerza. Jeśli umrzesz mając go na sobie - przepadnie. D2 nauczyło nas, że zdobycie dobrych przedmiotów było znacznie trudniejsze od samego wytrenowania postaci. Podobna sytuacja może mieć miejsce w Trójce. Najlepsze rzeczy mogą być więcej warte, niż sama postać, która je nosi. Jeśli więc chcesz się udać w niebezpieczne miejsce, zastanów się najpierw czy warto ryzykować. Można przecież schować najcenniejsze przedmioty w skrzyni, a w zamian założyć trochę słabszy sprzęt.

Taka jest przynajmniej teoria. Większość graczy uważa, że to nie najlepszy pomysł. Zamiana ekwipunku na słabsze odpowiedniki może równie dobrze spowodować, że szanse na śmierć się podwoją.
Sprawa została też poruszona na forum Battle.net, gdzie Bashiok tak to skomentował:
Jeżeli naprawdę chcecie wyrzucania przedmiotów po śmierci, to możemy się nad tym zastanowić. Pamiętajcie jednak, że bez żadnych aktualizacji typu Reset Ladder'a, ekonomia trybu HC mogłaby mocno ucierpieć. Według nas utrata rzeczy po zgonie to coś ekscytującego.

Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu. Uważamy, że odrobinę "szorstkie" warunki dla postaci Hardcore to dobra sprawa. Oczywiście ludzie mogą się bać noszenia cennego ekwipunku na sobie, jednak o to tu przecież chodzi. Może właśnie to będzie przyczyną całej zabawy - pożyjemy, zobaczymy. Po premierze zdecydowanie będziemy chcieli usłyszeć opinie graczy HC, by zobaczyć jak to ostatecznie się sprawdza.


Druga sprawa dotyczy specjalnego potwora, Treasure Goblin. Przeciwnik ten upuszczał złoto globalnie, czyli dla wszystkich osób. Panowała zasada "kto pierwszy, ten lepszy". Ma to ulec zmianie, a łupy mają być przyznawane oddzielnie każdemu graczowi. Oto wypowiedź z oficjalnego forum:
Treasure Goblin specjanie upuszczał globalne złoto, by zachęcić ludzi do złapania go. Nie jest to jednak wytłumaczone w samej grze, przez co może wywoływać małe zamieszanie wśród graczy. Z tego miejsca chcielibyśmy jeszcze potwierdzić, że tylko złoto jest globalne, nie przedmioty.

Deweloperzy zdecydowali się to zmienić, TG w niedalekiej przyszłości powinien pozostawiać po sobie indywidualne złoto. Nie uda się nam tego zmienić do premiery, poprawka dojdzie w następnym patchu.


Co sądzicie o ostatnich zmianach? Czy przypadły Wam do gustu, a może były wg. Was złą decyzją? Zapraszam do dyskusji w komentarzach. .

Dodaj komentarz  

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
Szeranf

Dodał: Szeranf, 30.04.2012 12:36

@Zakarumita - nie chodziło w tej wypowiedzi o to, że jest to ekscytujące dla gracza, tylko że jest to ekscytujące dla całej społeczności graczy. Załóżmy, że nie będzie możliwości kopiowania itemów, wypadnie komuś bardzo rzadki przedmiot (jak Moc Tyraela w d2) i tylko kilka osób ma coś takiego. Było by ekscytujące według mnie, gdyby taki przedmiot przepadł komuś - wtedy wielu graczy straciło by do niego potencjalny dostęp na płaszczyźnie handlu. Gdyby wypadł on z postaci Hardcorowej, żadnej straty by nie było - tutaj chodzi o globalną ekonomię trybu HC: nie będzie RMAH, nie będzie Ladderów i wszystko się musi jakoś kręcić.

Wypadanie przedmiotów w HC wprowadziłbym tylko na Arenach - była by to nagroda za położenie na szali życia swojej postaci - przedmioty wypadałby by tylko wtedy, gdy postać została by ubita przez innego gracza. W pvm nie jest konieczne, by przedmioty zostawały zachowane - dla całokształtu ekonomii będzie to interesująca rzecz (jeśli ta nie zostanie zniszczona).

Rodzi to też zapotrzebowanie na jak najlepsze buildy - nie pod względem sprzętu, a pod względem stosunku cena sprzętu/jakość sprzętu. Ogólnie rzecz biorąc, niech przedmioty wypadają tylko w naprawdę hardcorowym pvp, a w pvm niech przepadają.

Duży plus dla Blizza za nutkę zastanowienia i nie wykluczania żadnych rozwiązań. Czy ktoś naprawdę liczy, że posłuchają graczy? Przecież i tak zrobią po swojemu rotfl

Dodał: Kalisz, 28.04.2012 11:57

"Według nas utrata rzeczy po zgonie to coś ekscytującego."

dobre mają imprezy w Blizzardzie skoro takie wnioski wyciągają Oo

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 28.04.2012 10:00

I cała skrzynia zawalona zapasowymi gratami a postać która powinna być najlepiej wyposażona - chodzi w stresie przed widmem zgonu w sprzęcie pośredniej jakości... To tak jak bym najlepsze DUREXY trzymał w sejfie a używał biedronkowych "pokrowców" ograniczających doznania dodatkowo mając większe prawdopodobieństwo że pęknie tylko dlatego że wiem iż są jednorazowe...Mnie nie kręci to rozwiązanie.

__________________
Blizzard North znani jako NIEBIESCY pokazali jak to się robi...Activi$ion Bli$$ard znani jako $-ZIELONI-$ pokazali jak to spieprzyć i jeszcze na tym zarobić.

Zakarumita

Dodał: Zakarumita, 27.04.2012 17:18

"Według nas utrata rzeczy po zgonie to coś ekscytującego. "

Straciłem mój set itemków! Ale się podnieciłem!

__________________
Dysmózgia

zico77

Dodał: zico77, 27.04.2012 15:08

YHy Conaobiad o to chodziło.
Dlatego pasowałoby gdyby itemki był BOP wtedy np bedziemy mogli przekazywać je pomiedzy postaciami i to co nie założymy ,ale te założone będą przypisane do tej posatci wiec automatycznie jak zdechnie postac to itemy do kosza -_-To by rozwiązało ten problem(chyba).Oczywiście pewnie każdy by sie załamał ze nawiazanie DO MMO czy WoWa ...

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 27.04.2012 15:10

rmx65

Dodał: rmx65, 27.04.2012 15:07

Nie grałem dużo w D2 na HC, ale jak w Trójce będzie taki hardkor to zacznę... hey

__________________
Look, if you had one shot, or one opportunity to seize everything you ever wanted in one moment. Would you capture it? Or just let it slip?

CoNaObiad

Dodał: CoNaObiad, 27.04.2012 07:54

Sarevok, myślę że chodziło o to, że ludzie mają się bać straty ukochanych itemów podczas gry na HC. Mając to na uwadze, możemy przed niebezpieczną lokacją np. schować najcenniejsze rzeczy do skrzyni, a na siebie założyć coś słabszego. W razie śmierci przedmioty ze stasha nie przepadną...

Osobiście uważam, że to głupi pomysł. Jak już grać na Hardcore, to na całego. Biegałbym w najlepszym eq jaki były pod ręką ;].

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 27.04.2012 16:06

__________________
Fapałke i Nubałke ;(

zico77

Dodał: zico77, 26.04.2012 23:19

Imo ma być HardCore więc postacie out po śmierci co jest oczywiste i itemki .Mogły by być też bind on pickup by nie można nosić tego samego itemku(np na 30lvl) w kilku postaciach.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 26.04.2012 23:26

Sarevok92

Dodał: Sarevok92, 26.04.2012 23:07

samciu, daj spokój z tym spamem linkami do YT, bo tylko prowokujesz ludzi do dawania minusów...

materac, prawdziwego HC się zachciało? I tak padniesz i wszystko stracisz lol

Niezbyt podoba mi się stwierdzenie: "Oczywiście ludzie mogą się bać noszenia cennego ekwipunku na sobie, jednak o to tu przecież chodzi."
To jaki sens ma zdobywanie dobrych przedmiotów, skoro nie można ich nosić? Wszystko, co wartościowe od razu mamy sprzedawać na RMAH, a samemu latać w crapach, czy co?

__________________
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

materac

Dodał: materac, 26.04.2012 22:38

Wreszcie prawdziwe HC, oby tego nie zmieniali smile

samciu

Dodał: samciu, 26.04.2012 22:30

http://www.youtube.com/watch?v=icA5FCaYSKc

diablo 3 beta po polsku gameplaye




Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.