diablo 3

Diablo 3 – Kolejna porcja informacji dotyczących Nephalem Valor

Dodał: CoNaObiad, 23.03.2012 23:03, Kategoria: Diablo 3

Niedawno ogłoszony został nowy system Magic Find - Nephalem Valor. Mieliśmy wtedy okazję poczytać o ogólnych założeniach wspomnianej modyfikacji. Tym razem zajmiemy się szczegółami. Pełna lista detali znajduje się w rozwinięciu newsa.

Bashiok, Community Manager Blizzarda, udzielił odpowiedzi na kilka pytań dotyczących NV(Nephalem Valor). Należy jednak pamiętać, że system ciągle jest dopracowywany. W związku z tym informacje podane w wywiadzie mogą się wkrótce okazać nieaktualne!

Pytanie: Czy to prawda, że bossowie nie będą wyrzucać tak dobrych przedmiotów jak elitarne potwory?
Cytat:
Bashiok
Nie, z tym buffem będą dropić tak samo wartościowe zdobycze jak pozostałe potwory elitarne i czempioni. Masz zagwarantowaną jedną dodatkową rzecz z bossa. Najprawdopodobniej będzie to jeden przedmiot na jeden stack buffa.



P: Ile więc może być takich stack’ów?
Cytat:
Bashiok
Nie jesteśmy do końca pewni. Najpewniej będzie można wskazać tą liczbę na palcach jednej ręki.



P: Czy buff zostaje skasowany w momencie śmierci?
Cytat:
Bashiok
Obecnie zostaje po zgonie postaci. Zdajemy sobie sprawę, że niektórzy chcą takiej kary za poniesioną śmierć. Jednakże z drugiej strony, już same koszty naprawy są dosyć bolesne.



P: Czy buff dzieli się pomiędzy graczami?
Cytat:
Bashiok
Czyli np. ty zabijasz potwory w najlepsze, a później ktoś dołącza do gry i ma mniej stacków? To bezpośrednie zwiększenie twojego MF, więc działa tu ta sama mechanika.



P: Czy tracisz buff po rozłączeniu z grą?
Cytat:
Bashiok
Istnieje chwilowy okres, podczas którego po rozłączeniu nic nie przepada. Podobnie jak w WoWie, możesz powrócić do gry zanim całkowicie się wylogujesz. Jednak gdy nastąpi tzw. timeout, utracisz swój buff.



P: Czy jest jakiś limit czasowy, po którym wszystko przestaje działać?
Cytat:
Bashiok
Tak, jest. Ciągle myślimy nad okresem od 15 minut do godziny. To jeszcze nie jest ustalone.



P: Czy stacki zostają kasowane po walce z bossem?
Cytat:
Bashiok
Uważamy, że byłoby to niepotrzebnym udziwnieniem. I tak ciągle skupiasz się na poszukiwaniu czempionów i rzadkich przeciwników. Jeśli chcesz mieć pełny stack, zabij bossa, a potem biegnij do następnego zanim buff przepadnie… Brzmi fajnie? No właśnie, wcale nie. Taki pośpiech nie byłby zbyt przyjemny. Myślę więc, że nie ma tu o czym mówić.



Poniżej znajduje się także lista zmian, które do tej pory podał Blizzard. Tekst tłumaczy, jak działa mechanika i czemu tak naprawdę wprowadzono Nephalem Valor.
Cytat:
Blizzard
Ciężko pracujemy nad testowaniem i zbalansowaniem rozgrywki w Diablo 3. Jednym z głównych założeń jest upewnienie się, że ostateczny gameplay będzie ekscytujący i sprawi samą przyjemność. Chcielibyśmy podzielić się kilkoma z osiągnięć, które do tej pory zdobyliśmy:
  • Mamy ogromną liczbę kombinacji umiejętności, a co za tym idzie możliwych buildów postaci. Pragniemy, by wiele z nich było interesujące i opłacalne.

  • Istnieją wręcz miliony konfiguracji skilli. Nie chcemy jednak, by gracze zbyt często je zmieniali przy użyciu respecjalizacji.

  • Nie chcemy również, aby ciągłe przechodzenie trzy minutowych odcinków gry było najlepszym źródłem zysków.

  • Z kolei nie zamierzamy też sprawić, aby gracz siedział bite dwie godziny przy grze, w celu uzyskania lepszego ekwipunku.

  • Zabijanie bossów ciągle powinno być opłacalne.

  • Nephalem Valor tak naprawdę wchodzi w życie dopiero od 60 poziomu. Miejcie na uwadze, że ciągle nad nim pracujemy i poprawiamy błędy. Obecnie działa to mniej więcej w ten sposób: Czempiony i unikalne grupy wrogów już od początku mogą wyrzucić wartościowy przedmiot. Zabijając takiego unikalnego potwora, nie tylko dostajesz po nim zdobycz, ale także zwiększasz swój poziom Magic Find. Wpływa to również na bossów. Gdy zabijesz któregoś podczas gdy buff jest aktywny, znajdziesz dodatkowe łupy. Jednak gdy zmienisz skill, runę umiejętności lub po prostu wyjdziesz z gry, buff zniknie.

  • Dokładna liczba Magic Find pochodząca z buffa ciągle jest nieokreślona. To samo dotyczy dodatkowych przedmiotów wypadających z przeciwników. Ciągle też próbujemy ustalić, czy powinny się stackować, ile powinny trwać i czy mają znikać po śmierci. Chcemy się upewnić, że buff jest na tyle silny, iż opłaca się zostać w obecnej grze zamiast tworzyć nową. Z drugiej strony, gdy będą one zbyt silne, krótsze rozgrywki mogą się okazać niegodne uwagi.

  • Oczekujemy od tego systemu, że przekona graczy, aby zachowywali swój obecny build. Potem wystarczy wybrać ulubioną lokację i udać się do bossa, po drodze likwidując unikalne potwory. Jeżeli planowałeś krótszą grę, możesz ją zakończyć w tym momencie. Jeśli jednak poszukujesz lepszego ekwipunku, najlepszym wyjściem byłoby pozostanie w grze i zawitanie do następnego bossa.




To wszystko na temat najświeższych informacji o NV. Całkiem niedługo już na własnej skórze będziemy mogli sprawdzić jak to naprawdę funkcjonuje. Tymczasem nie pozostaje nam nic innego, jak wyczekiwać kolejnych wiadomości o nadchodzącym Diablo 3 i oczywiście dzielić się komentarzami na temat najnowszego systemu. Jak myślicie, po przeczytaniu dokładniejszych informacji, czy zmiany poszły w dobrą stronę? Zapraszamy do dyskusji!

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
kris_metal

Dodał: kris_metal, 26.03.2012 22:28

nareszcie jakies konkretne rozwiazanie sprawy z MF'em, szczegolnie dla ludzi, ktorzy lubia przechodzenie (w D2) od bossa do bossa pieszo zaliczajac po koleii wszystkie potwory.

Dodał: bjuadams, 26.03.2012 21:06

Widać że wiedzą co robią.Bardzo mi się podoba taki system.Wkońcu długa gra się opłaci a nie tylko szybko do mefa pindela i kilku innych i następna.

anubin

Dodał: anubin, 24.03.2012 10:54

Wydaje mi się, że teraz bossruny także będą popularne, ale w D2 działało to tak "Nie idę na baala, bo trzeba sługi zabijać, a to za długo trwa no niby duża szansa na mf, ale i tak nic nie dropią, z diablo jest tak samo, a na mefa polece, zabije i git, pidnla też sekunda i leży". Z NV mefowanie na baalu wyglądało by "ooo lece na baala, na sługach ciągle będzie mi rósł mf, dobre dropy mają, a baal jeszcze lepszy, a potem z takim wysokim lvlem polecę se na Diablo i tam to już będą mega dropy, a to jeszcze sobie zahaczę rzekę...itd, itd" więc myślę że to dobry pomysł

__________________
To jest jak ogień, który spala nadzieję. Jak woda, która zmywa marzenia i zatapia je w ściekach. Jak kwas, który wytrawia wszystkie Twoje ideały... Uważaj na siebie i obserwuj otoczenie, bo tutaj wszystko działa tak, aby Cię odczłowieczyć...

Azet

Dodał: Azet, 24.03.2012 07:54

Jeśli tl;dr to msthev ładnie opisał xd
Ja widzę, że jedynym problemem w d3 będzie skompletowanie ekipy na przejście gry w której każdy ma czas na to. No, ale noce długie hey

__________________
Power is a curious thing. Power resides where man believe it resides. It’s a trick. A shadow on the wall.

Dodał: msthev, 24.03.2012 02:03

System zapowiada się świetnie. Po pierwsze kara za zmianę umiejętności - i problem respecjalizacji w dowolnym momencie rozwiązany. Po drugie wynagradzanie czyszczenia całych lokacji, i tak samo rozwiązany problem bossrunów.
Rozgrywka w D3 będzie przechodzeniem całego świata gry, np. "Dziś wieczorem gramy od początku gry do Leorica" - i takie jednorazowe przejście tego etapu, wraz z całkowitym czyszczeniem lokacji, będzie wynagrodzone przez Nephalem Valor. A kolejnego wieczoru - od Leorica do następnego bossa :D Koniec z farmieniem jednego czy dwóch bossów. Miodzio :}

__________________
There is no Justice without Liberty.

barnold

Dodał: barnold, 24.03.2012 01:06

sadze ze to jest świetny pomysł na zdobywanie lepszego eq smile brzmi ciekawie, nie moge sie doczekac az bedzie mozna przetestowac d3 i wszystkie nowosci plynace z tej gry smile



© 2002-2012 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved. Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0