diablo 3

Diablo 3 - Kilka kwestii związanych z przedmiotami

Dodał: Szeranf, 22.05.2012 09:30, Kategoria: Diablo 3

W kilka dni od premiery Diablo 3 gracze zdążyli już zauważyć kilka nieścisłości związanych z przedmiotami w najnowszym dziele Blizzarda. Kontrowersje budzą choćby przedmioty Legendarne, które niejednokrotnie są gorsze od swoich bardziej pospolitych odpowiedników. Poruszano też kwestię Jubilera, który rzekomo miał mieć możliwość wprawiania miejsc na kamienie szlachetne w naszym ekwipunku. O wszystkim tym możecie przeczytać w rozwinięciu newsa.

Wielu graczy mknie przez grę bardzo szybko - niektórzy z nich są już mogą się pochwalić postaciami na 60 poziomie. Można powiedzieć, że gdy zapoznali się oni z fabułą, będą teraz zbierać przedmioty. Jak się okazało, wiele przedmiotów Legendarnych jest o wiele słabszych od swoich magicznych odpowiedników.

Gracze dziwią się trochę, ponieważ przedmioty, które powinny być bardzo cenne, które są do znalezienia praktycznie rzecz biorąc tylko w trudniejszych miejscach w grze, są czasem słabsze od tego wyposażenia, które możemy dostać u kupców z miasta.

Z założenia postacie kończące rozgrywkę mają posługiwać się mieszaniną przedmiotów z zestawów, legendarnych, rzadkich i stworzonych przy pomocy rzemiosła. Przedmioty Legendarne wcale nie maja być najlepsze. Ten tytuł ma tylko wyróżnić przedmioty, z ustalonymi odgórnie statystykami i unikalnym wyglądem. Nie oznacza on, że są one najlepsze.
To całkowicie losowe rzadkie przedmioty będą najlepszym ekwipunkiem w grze, pod warunkiem, że wylosują dobre statystyki.

Pospolite, Niebieskie bronie mają podwojone obrażenia w porównaniu z "najlepszymi" legendarnymi.

Zwrócimy na to uwagę. Dzięki. Diablo III w chwili premiery ma więcej przedmiotów Legendarnych, niż podczas swojej premiery miało Diablo II. Jestem pewny, że z czasem dodamy ich więcej, ale nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że mami ich mało.


Czy gracze mają rację i przedmioty legendarne są za słabe? Przyjrzyjmy się temu!


Od razu widać, że przedmiot magiczny ma więcej obrażeń od Legendarnego. Należy jednak zwrócić uwagę na to, że ten drugi ma wiele innych statystyk, którymi sporo może nadrobić, dzięki czemu w ostatecznym rozrachunku, w porównaniu może okazać się lepszym.


Zmieńmy jednak temat na miejsca na klejnot. Otóż na oficjalnej stronie podana była informacja, że Jubiler może wprawiać do przedmiotów miejsca na klejnot, podczas gdy w grze nie było takiej możliwości. Całą sytuację szybko sprostowano i oświadczono. Był to tylko błąd na stronie, związany z tym, że informacje te zostały tam zamieszczone, gdy taka opcja jeszcze w grze istniała. Jak tłumaczy Bashiok, została ona finalnie usunięta z gry. Oto wypowiedź:

Rzemieślnicy nie mogą dodawać miejsc na klejnot do przedmiotów. Ta informacja o Jubilerze w poradniku do gry na naszej stronie jest błędna, a my ciągle pracujemy nad aktualizacją.

Wprawienie miejsc na klejnot było możliwością, która była w grze na bardzo wczesnym etapie produkcji, ale ostatecznie nie wprowadzała ona ciekawych doświadczeń do gry, na jakie liczyliśmy. To wspaniałe uczucie, gdy dostaniemy wypadnie nam jakiś dobry przedmiot, założymy go i jedziemy dalej. Gdy wplątało się w to dodawanie miejsc na klejnoty, wywoływało to uczucie konieczności powrotu do miasta, by ulepszyć swój przedmiot, dodając do niego miejsce na klejnot, wrzucając kamień. Nadal jest trochę tego w Diablo III w kwestii klejnotów, ale teraz masz wybór w większości sytuacji, czy chcesz korzystać z przedmiotu z gniazdem czy też nie. Inną konsekwencją, którą wywołała by możliwość wprawiania miejsc na klejnot było by losowe przydzielanie tego atrybutu jako affix. Swoją drogą, należy wziąć pod uwagę sposób w jaki generowane są statystyki przedmiotów w tej grze - nie ma możliwości dostać takie same przedmioty z takimi samymi statystykami dwa razy - nie uważamy, że brakuje tu gdzieś kustomizacji.

Stworzenie bardziej złożonych systemów nie jest dla nas żadnym problemem, ale musi to urozmaicać rozgrywkę, nie dodając nudnych elementów pod względem zawiłości. Z tegoż to względu ostatecznie usunęliśmy możliwość dodawania miejsc na klejnoty. Ale jeśli odczujemy, że system przedmiotów będzie potrzebował nowych rozwiązań, absolutnie przemyślimy dodatkowe możliwości kustomizacji (jak nasycenie, czy właśnie dodawanie miejsc na klejnot). Musimy jednak się upewnić, że zaprojektujemy to w taki sposób, by gra była dodatkowo wzbogacona, bez stwarzania zawiłego sytemu przedmiotów, który mógłby umniejszyć ekscytację wywołaną dostaniem epickiej, nowej broni, albo innego sprzętu.


Czy Wy też uważacie, że przedmioty nie są takie jak być powinny? Znaleźliście już swoje pierwsze przedmioty Legendarne, czy dopiero ich szukacie? A może macie jakieś ciekawe pomysły, które poprawiły by jeszcze bardziej system przedmiotów? Jesteśmy niezmiernie ciekawi Waszego zdania na te tematy.

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
zico77

Dodał: zico77, 25.05.2012 17:11

Mi się też wydaję ,że jest ok.Zauważyłem duży rozrzut pomiedzy legendem, a niby tym samym legendem.Tak samo gdy sie znajdzie zółty -niekoniecznie jest lepszy od niebieskiego,ale jak już jest to widać różnicę.Dzisiaj trafiłem np item ze współczynnikami ktore mnie interesują,ładny def plus 3soxy. Żaden niebieski nie podskoczy(oczywiście jest dobry na dzień dzisiejszy dla mnie).

Chociaż jak patrzę na to po raz trzydziesty, to faktycznie znów widzę potencjał przedmiotów żołtych.Pamietajcie jednak że Blizz może wprowadzić łatkę która wspomoże niektore itemki.

Co do pytanka w newsie.tak leciały mi legendy,ale xD akurat fatalne randomy i to jest piękne.Podsumowując mi sie podoba randomizacja pomarańczy.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 25.05.2012 17:27

cheshirecat

Dodał: cheshirecat, 24.05.2012 12:00

Piepszenie. Każdy kto grał w Diablo 2 polował na NAPRAWDĘ cenne przedmioty wie, że sytuacja była niemalże identyczna. Parę naprawdę fajnych unikatów, dużo bezużytecznych i żółte i niebieskie przedmioty warte majątek - gdy się znalazło idealną kombinację.

Co do tworzenia strategii postaci, poza statystykami (na które nie mamy wpływu) nie wiele się zmieniło. Tyle, że bez dodatkowego kombinowania możemy przerobić Czarkę na prąd na Czarkę na chłód i to podczas trwania walki. Duży plus dla Blizzarda za dynamikę rozgrywki.

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 23.05.2012 08:15

„Gdy wplątało się w to dodawanie miejsc na klejnoty, wywoływało to uczucie konieczności powrotu do miasta, by ulepszyć swój przedmiot, dodając do niego miejsce na klejnot, wrzucając kamień.”
Matko jedyna to było by straszne....wracać do wioski i kontemplować możliwości zmiany parametrów zbroi, możne dostosowania jej do taktyki, uzupełnić braki statystyk reszty ekwipunku...wprowadzili by to co większość fanów D2 nienawidziła - wymyślanie własnych strategii rozwoju postaci, tworzenie czegoś własnego i wyjątkowego. Właśnie ta konieczność kombinowania sprawiła że o Diablo 2 nikt już od kilku lat nie pamięta a Blizz uczy się na własnych błędach i eliminuje takie nędzne elementy poprzedniej części rotfl

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 23.05.2012 08:19

__________________
Diablo 3 - prawdopodobnie najlepsza gra DIABLOPODOBNA w 2012 roku....z małym szczegółem....rok jeszcze się nie skończył.....

zbayno

Dodał: zbayno, 22.05.2012 22:15

@ Materaz, nie zagłębiałem się w to aż tak, ale zakładam, że masz racjęsmile

__________________
Nie widać, nie słychać.

slash

Dodał: slash, 22.05.2012 16:16

Jestem ciekaw czy ci którzy tak strasznie najeżdżają na D3 odłożyli płytkę do szafy i grają w poczciwą dwójkę. Nie rozumiem jak można komentować poziom trudności po przejściu normala i koszmaru czy tam piekła.
Ja podszedłem do sprawy ambitnie i grając w pojedynkę, nie używając póki co AH mam zamiar wbić 60lvl i dojść do inferno, a może i skończyć tak całą grę, przy okazji nie omijając championów i bardziej uciążliwych stworków. Zostały tylko 3 akty piekła i 7lvli do dobicia. smile2
Co rusz mieszam sobie buildami, kombinuję, craftuję i jakoś nie odrzuca mnie od gry.
Najnowsze dziecko Blizzarda na 100% się obroni (wystarczy spojrzeć na to jak wyglądała dwójka na starcie, a jak wyglądała pod koniec żywota) i nawet ci narzekający wcześniej czy później będą musieli się z tym pogodzić albo tłuc w starą zakurzoną dwójkę.

CoNaObiad

Dodał: CoNaObiad, 22.05.2012 15:03

Zgadza się, legendarne przedmioty to w większości crapy. Wystarczy wejść na AH, poszukać np. jakichś legendarnych butów, potem magiczny/rzadki odpowiednik i wszystko jasne. Mój ekwipunek składa się tylko z mieszaniny magic i rare, bo to po prostu najlepsza kombinacja.

A co do wprawiania miejsc, to na początku gry myślałem że mam jakiegoś buga i tylko ja nie mogę ich wstawiać hey. No cóż, może to rzeczywiście lepiej że nie ma takiej opcji.

__________________
Fapałke i Nubałke ;(

materac

Dodał: materac, 22.05.2012 13:22

Legendarne są w miarę dobre, tutaj akurat porównano bronie, inne wypadają lepiej na tle magicznych/rare. Anyway w diablo 2 praktycznie zawsze porządny rare/magic był lepszy od unikatu, nie wiem o co ten płacz, skoro unikaty mają praktycznie stałe statystyki to z jakiej paki mają być najlepsze.

Co do miejsc na klejnot - bardzo dobrze, że ich nie ma. Dzięki temu znalezione przedmioty z socketami będą warte więcej aniżeli pierwszy lepszy crap.

@Zbayno Itemy o identycznych statystykach pochodzą od npcków, niektórzy ludzi wykorzystują pewne niedopatrzenie blizza i można kupić ten sam item nieskończoną ilość razy. Kupują za 6k wystawiają na ah za 60k i tak zarabiają...

zbayno

Dodał: zbayno, 22.05.2012 12:58

Poza tym, co zostało powiedziane zaznaczę, że unikaty miały w założeniu wypadać rzadko. Przykład, kończąc w d2 koszmar już miało się parę unique, parę set items. A kończąc koszmar w d3 nie mam ani jednego smile Ale tak miało być. Z kolei nie wiem, czy Blizz zastanowił się nad tym, że magic itemy powinny być aż tak silne. Mam nadzieję, że ich nie osłabią, a po prostu podniosą dmg unikatów.

Wuluxar: "Swoją drogą, należy wziąć pod uwagę sposób w jaki generowane są statystyki przedmiotów w tej grze - nie ma możliwości dostać takie same przedmioty z takimi samymi statystykami dwa razy" - nieprawda, AH pełen jest itemów o identycznych statystykach.

__________________
Nie widać, nie słychać.

tetkriss

Dodał: tetkriss, 22.05.2012 12:09

blizzard takie jaja robi sobie z ludzi ze plakac sie chce, przez wiele miesiecy trzymali opis u jubilera ze moze wstawiac przedmioty oj boze zal straszny, na dodatek beznadziejne legendarne przedmioty ktore na dodatek strasznie slabo wypadaja, w diablo 2 czlowiek sie tak cieszyl gdy znalazl unikat (legendarny) a w diablo 3 przedmioty legendarne sa naprawde tylko legnenda bo podobno sa ale nikt ich nie widzial, wogole w diablo 2 przedmioty ktore skaladalo sie z run bylo kapitalnym pomyslem na dodatek nie wszystko dalo sie zrobic z run wiec ludzie mieli mieszanke unikatow (legendarnych) przedmiotow i runicznych to bylo super, a teraz w diablo 3 taka bieda, czy oni sie slysza wogole ten blizzard , rare w diablo 3 wypadaja bardzo czesto i czlowiek sie nawet nie cieszy tyle ze musi tylko sprawdzic statystyki i napisac eh crap na czacie , jak czesto mozna cieszyc sie ze wypadl rare i za chwile nie cieszyc bo okazal sie crapem ? jubiler i kowal tez sa beznadziejni , nie ma w tej grze za wiele do roboty statystyk nie da sie rozdawac w skille nie mozna pakowac ? diablo 3 to jest mieszanka wowa i diablo 2 tylko na nieszzescie wiecej w niej nudnego wowa ktorego uwazam za beznadziejna gre, szkoda ze diablo 3 okazal sie takim gownem, moze w koncu sie opamietaja i wprowadza lepsze legendarne przedmioty lub system przedmiotw runicznych z diablo 2, wszystkim kolgom ktorzy nie kupili odradzam kupno diablo 3, nawet serwerow nie potrafia ogarnac , wycieli singleplayer to niech chociaz zrobia dobre polaczenie a nie w europejsich serwerach ciagle lagi errrory spadki fpsow, jestem strasznie zawiedziony, sie nie dziwie ze na metacritic ludzie tak po tej grze pojechali

Zielarz

Dodał: Zielarz, 22.05.2012 12:08

"Co ja lubilem? Gdyby legendarne przedmmioty byly lepsze ludzie bardziej kabinowali by z nimi co urozmaicilo by rozgrywke, przede wszystkim dlatego ze kazdy gracz byl by inny, unikalny, z unikalnymi statystykami z legendarnych przedmiotow na sobie a nie w idealnym buildzie."
Jasne, bo kiedy wszyscy biegają w tych samych unikatach (bo ich odpowiednikiem są przedmioty legendarne) to mają zróżnicowany ekwipunek i różne statystyki. Szczególnie 2 hammery w czako, zace, eni, wizzym, arachu, ravenie, magefistach, sandach, marze i soju. Na całym zestawie, poza obroną, jest chyba 5 zmiennych statystyk (i to też tylko w określonych zakresach).
Głównym źródłem różnorodności w ekwipunkach są właśnie przedmioty rzadkie, z zupełnie losowymi właściwościami. Owszem, najkorzystniejsze będą dla każdej klasy określone zestawy cech, ale biorąc pod uwagę ogrom możliwości, trzeba się liczyć z ogromną trudnością w ich znalezieniu. Poza tym, same przedmioty legendarne też są bardziej losowe względem unikatów z d2. W zasadzie każdy z nich ma przynajmniej jedną zupełnie losową cechę, czasami wybór jednej z kilku predefiniowanych, co może zupełnie zmienić jego profil.

Szeranf

Dodał: Szeranf, 22.05.2012 10:51

@Hades - zarówno Tobie, jak i innym, którzy uważają że dostaliśmy jakiś syf zamiast przedmiotów polecam obejrzenie unikatów z Diablo 2, które były niedługo po premierze. Mam akurat linka do zbrojowni z czasów 1.03, starszej nie mam zbytnio czasu szukać. Łapcie:

http://www.battle.net/diablo2/items/uniques.shtml

Oceńcie, czy faktycznie unikaty z początku d2 były coś warte. Może jeden, albo dwa, reszta to były śmiecie.

Będę musiał chyba napisać jakiś krótki text, w którym przypomnę jakie były reakcje na D2 i jak po nim jechali gracze porównując do jedynki. Nie ma źle panie i panowie - przy d2 też wszyscy byli epicko rozczarowani, ale widzicie jak się obroniło - sytuacja się powtarza i miejmy nadzieję, że powtórzy się również sytuacja, gdy kolejna część serii Diablo staje się legendą! Pozdrawiambigsmile

Hades

Dodał: Hades, 22.05.2012 10:26

czyli najlepsze przedmioty beda do kupienia na aukcji a nie do znalezienia, skoro i tak nie ma co liczyc na znalezienie czegos legendarnego - fajnego. Ludzie prawdopodobnie beda woleli skorzystac z aukcji i wybrac na niej zadki przedmiot ktory idealnie pasuje statystykami do ich wymagan. Blizzard chyba nie spodziewal sie ze na aukcji bedzie tylu sprzedajacych przez co ceny sa niewygurowane a legendarne przedmioty ze swoimi wymyslonymi przez Blizza statystykami (na ktore jestesmy skazani) po prostu za slabe. Wydaje mi sie ze Legendarne przedmioty to powinien byc dodatkowy smaczek, cos na co czekasz az znajdziesz a nie tylko dodatek w grze. Teraz ludzie beda tworzyli postacie z idealnymi statystykami. Mam nadzieje ze nie doprowadzi to do tego ze ktos w koncu stworzy idealna kabinacje statystyk na dana klase postaci i wszyscy inni nie beda tego powtarzac, bo nie o to chodzi w Diablo! Co ja lubilem? Gdyby legendarne przedmmioty byly lepsze ludzie bardziej kabinowali by z nimi co urozmaicilo by rozgrywke, przede wszystkim dlatego ze kazdy gracz byl by inny, unikalny, z unikalnymi statystykami z legendarnych przedmiotow na sobie a nie w idealnym buildzie. I tak masa klonow bedzie krazyla po swiecie Sanktuarium niczym zombi. Ahhh wkurzylem sie bo nie wiem jak wam ale ja wolalem te klimaty z D 2 gdzie to legendarne przedioty tworzyly sęs gry, dla mnie to byl klimat ktory wyroznial ta gre. Teraz nie bedzie chodzilo o to zeby znalezc idealny przedmiot, tylko o to zeby go wykuc, a wiec kolejny minus. W zasadzie nie widze tu plusow, jednak chcial bym zaznaczyc ze gralem tylko w bete, poniewaz caly czas czekam za swoja gra i do konca nie wiem jak to sie sprawuje i moze sie myle i jest to fajne tylko ja tego nie widze. Co wy myslicie o tym co napisalem? Mam nadzieje ze sie myle...



© 2002-2012 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved. Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0