Diablo 3 - Jay Wilson m.in. o Demon Hunterze i PvP

Dodał: DarkBolo, 28.10.2010 21:04, Kategoria: Diablo 3

W dzisiejszym newsie prezentujemy kilka informacji, których udzielił podczas BlizzConu Jay Wilson, główny projektant Diablo 3. Po szczegóły zapraszamy do rozwinięcia newsa.

Jay został zapytany o trzy rzeczy, które dotyczyły Demon Huntera, systemu PVP i umiejętności. Odpowiedzi znajdziecie poniżej.

Pytanie: Skąd wziął się pomysł na stworzenie Łowcy Demonów?

Jay: Nikogo z was nie zaskoczył zapewne fakt, że zdecydowaliśmy się na klasę walczącą z dystansu, jednakże nie chcieliśmy zrobić  niczego przewidywalnego. Spodobał nam się pomysł łowcy nagród lub łowcy potworów (kogoś, kto byłby bardziej demoniczny i agresywny), dlatego  stworzyliśmy wzór postaci w stylu "Nienawidzę Demonów". Łowczyni Demonów wiele przeszła w dzieciństwie. Straciła rodzinę, osoby, które kochała i postanowiła poświęcić swoje życie, by zlikwidować wszystkie sługusy płonących piekieł. Jako łowca, podążała wieloma ciemnymi ścieżkami zdobywając wiedzę, która pomoże jej w eksterminacji przeciwników. Inspiracją dla Łowcy Demonów były postacie takie jak Van Hellsing, Bobba Fett, a nawet MacGyver. Piąta klasa używa broni i gadżetów stworzonych przez ludzi. Dzierży dwie kusze i ma możliwość kupna na bazarze w Caldeum urządzenia, które pozwala na schwytanie duszy demona i użycia jej jako granatu ręcznego. Nie ma problemów, by wykorzystać swych wrogów i ich broń przeciwko nim samym.

Pytanie: W tym roku pierwszy raz pokazaliście nam PvP w Diablo 3. Czego gracze mogą się spodziewać w tym elemencie gry?

Jay: W Diablo 2 posiadaliśmy wielką społeczność, która uwielbia się pojedynkować, niestety nie mieliśmy specjalnego systemu stworzonego specjalnie na potrzeby duelów. Mogłeś walczyć z innymi graczami, lecz nie miałeś możliwości zdobywania ladderowych przedmiotów, formowania drużyn itp. W Diablo 3 staramy się stworzyć styl walk na arenie. Różne kombinacje umiejętności, przedmiotów i run prowadzi do praktycznie nieskończonych wariacji budowania postaci. Skupiamy się nie tylko na walkach 1vs1, lecz również na potyczki 2vs2 i 3vs3. Wydaje nam się, że ludzie będą mieli wielką frajdę, grając ze swoimi przyjaciółmi na arenie. Walka ramię w ramię to coś innego, lepszego niż zwykły duel.

Pytanie: Jakieś inne, wielkie zmiany od czasu BlizzCon 2009?

Jay: System umiejętności został całkowicie zmieniony. Dodaliśmy nowy system „traits”. Sposób zdobywania i używania czarów był taki sam  jak w Diablo 2, teraz jest inny. Nie podoba nam się już styl, w którym musisz wydać dziesiątki punktów, by dojść i wymaksować jedną umiejętność. Zmianie uległo również umiejscowienie czarów pasywnych. Nazwaliśmy je „traits” i ulokowaliśmy w osobnej zakładce. Pozwalają one na rozwój umiejętności pasywnych, takich jak ilość życia lub many – i to bez konieczności marnowania punktów z czarów aktywnych. Zastępuje to rozdawanie statystyk. Za pomocą „traits” gracz będzie miał więcej możliwości zbalansowania swojej postaci.

Jay przedstawia kilka bardzo interesujących informacji. A wy co o tym myślicie? Wypowiedzcie się poniżej.

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!

Dodał: zafio, 01.11.2010 13:07

Gadka szmatka a pachnie typowym DLC dla panów z B.
Mam nadzieję ,że nie zrobią z Diablo to samo co ze Starcraftem 2 (podział na epizody i nowa gra=nowa kasa).

__________________
zafio

Sphinx

Dodał: Sphinx, 30.10.2010 12:42

Podoba mi się że Van Hellsing był inspiracją dla Demon Huntera bigsmile

Bartosz-Diablo

Dodał: Bartosz-Diablo, 29.10.2010 22:56

System trait rules owni i wogóle xD

__________________
DwaKamienie z diablo-slayers.pl

skorpion001

Dodał: skorpion001, 29.10.2010 10:39

heh jak dla mnie system umiejętności niema nic do rzeczy tak czy inaczej będą wszystkie umiejętności ale inny sposób zdobywania ich pwnt jak dla mnie najlepszą inspiracją dla demon huntera to rzeczywiście van Hellsing bo Van Hellsing najlepiej na świecie atakuje z kuszy szybkostrzelnej lol a tomb raider jest dobra w akrobacjach jak dla mnie z bobba fetta dali tylko nowoczesną zdolność granatów i rządzę zabawy przy zabijaniu swoich celów więc postać udana xD, a areny to da smaczku nie będzie noobów którzy na ciebie polują tylko będą potrzebować twojego udziału by cie zaatakować. (czy ja przypadkiem nie piszę za dużo ??)

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 29.10.2010 09:55

Osobiście byłbym za samoczynnym rozwijaniem umiejętności (albo tylko tych biernych) poprzez ich używanie. Miała by sens wtedy wieloletnia gra tą samą postacią, no i po tych latach była by uniwersalna. Tyle że nie było by wyjątkowości konkretnych Buildów, a jak wiadomo jest to cholernie wciągająca zabawa-planowanie, testowanie itp.

__________________
W świecie niewidomych jednooki jest królem...

Ulver

Dodał: Ulver, 28.10.2010 22:47

MacGyver inspiracją dla demon huntera? Zaczynam lubić tą postać. hey

"Różne kombinacje umiejętności, przedmiotów i run prowadzi do praktycznie nieskończonych wariacji budowania postaci." - Mam szczerą nadzieję, że to nie są typowe blizzardowskie przechwałki...

Dobrze, że odstąpili od typowych drzewek rozwoju umiejętności. Też nie lubiłem marnowania punktów.

__________________
Sratytaty