Diablo 3 - Informacje o Sile Potwor贸w
Doda艂: Szeranf , 11.10.2012 19:35, Kategoria: Diablo 3
Osoby stale trzymaj膮ce r臋k臋 na pulsie zapewne wiedz膮, 偶e
Blizzard ma zamiar wprowadzi膰 w patchu
1.0.5 do Diablo 3 nowy system -
Si艂臋 Potwor贸w , dzi臋ki czemu gracze sami b臋d膮 mogli regulowa膰 poziom trudno艣ci oponent贸w w zale偶no艣ci od swoich potrzeb. W艂a艣nie pojawi艂 si臋 do艣膰 obszerny wpis informuj膮cy o szczeg贸艂ach tej nowo艣ci - mo偶ecie go znale藕膰 w rozwini臋ciu newsa, oraz na
forum .
Armie P艂on膮cych Piekie艂 ju偶 nied艂ugo stan膮 si臋 o wiele bardziej mordercze. W aktualizacji 1.0.5, wprowadzamy nowy system - Si艂臋 potwor贸w, kt贸ry zosta艂 zaprojektowany, aby da膰 graczom wi臋cej kontroli nad tym, jakie wyzwanie stanowi膰 b臋d膮 przeciwnicy na ka偶dym poziomie trudno艣ci. Podobnie jak komenda 鈥濸layers X鈥� w Diablo II, si艂a potwor贸w daje graczom mo偶liwo艣膰 zwi臋kszenia 偶ywotno艣ci potwor贸w oraz obra偶e艅 zadawanych przez nie w zale偶no艣ci od r贸偶nych 鈥瀙oziom贸w si艂y鈥�. W zamian bohaterowie otrzymywa膰 b臋d膮 wi臋cej skarb贸w, a tak偶e skalowane premie do statystyk eksploracji (w tym do do艣wiadczenia oraz znajdywania przedmiot贸w magicznych i z艂ota).
Opcja ustawienia si艂y potwor贸w b臋dzie dost臋pna dla wszystkich graczy od poziomu 1. w okienku wyboru zadania, a jej warto艣膰 b臋dzie mo偶na ustawi膰 oddzielnie dla normalnego, koszmarnego, piekielnego i infernalnego poziomu trudno艣ci. Oto, jak dzia艂a ten system...
Ustawianie poziomu si艂y potwor贸w
System si艂y potwor贸w jest domy艣lnie wy艂膮czony, dlatego przed jego skonfigurowaniem trzeba go w艂膮czy膰 w menu opcji rozgrywki. Aby to zrobi膰, nale偶y otworzy膰 menu g艂贸wne, klikn膮膰 Opcje a nast臋pnie wej艣膰 w zak艂adk臋 Rozgrywka. Po prawej stronie ekranu b臋dzie widoczne pole Pozw贸l na zmian臋 si艂y potwor贸w - wystarczy zaznaczy膰 t臋 opcj臋 i klikn膮膰 Zatwierd藕.
Po w艂膮czeniu systemu, w dolnej cz臋艣ci okienka wyboru zadania, obok rozwijanego menu poziomu trudno艣ci , pojawi si臋 opcja ustawienia poziomu si艂y potwor贸w. Poziom si艂y potwor贸w mo偶na wybra膰 z zakresu od 1. (SP1) a偶 do 10. (SP10). Mo偶na te偶 zdecydowa膰 si臋 na brak si艂y potwor贸w , co jest domy艣lnym ustawieniem dla ka偶dego poziomu trudno艣ci w grze. Poziom si艂y potwor贸w mo偶na ustawi膰 oddzielnie dla ka偶dej postaci i poziomu trudno艣ci, mo偶na te偶 zmieni膰 go w dowolnej chwili w interfejsie zada艅.
W momencie wprowadzenia aktualizacji 1.0.5, si艂臋 potwor贸w b臋dzie mo偶na w艂膮czy膰 zar贸wno w trybie dla jednego gracza, jak i w prywatnych grach wieloosobowych. Po do艂膮czeniu do prywatnej gry wieloosobowej, twoja posta膰 tymczasowo przyjmie poziom si艂y potwor贸w ustawiony przez przyw贸dc臋 dru偶yny, a po opuszczeniu grupy wr贸ci do poprzedniej warto艣ci.
Pierwsza wersja systemu si艂y potwor贸w nie b臋dzie dost臋pna w grach publicznych, ale analizujemy mo偶liwo艣膰 jego dodania w przysz艂o艣ci.
Wi臋ksze wyzwanie, wi臋ksza chwa艂a
Ka偶dy poziom si艂y potwor贸w, zaczynaj膮c od SP1, zwi臋ksza膰 b臋dzie zadawane przez nie obra偶enia oraz ich 偶ywotno艣膰 poprzez skalowanie tych warto艣ci w zale偶no艣ci od poziomu trudno艣ci. Aby wynagrodzi膰 ci trudy walki, twoja posta膰 otrzyma premi臋 do do艣wiadczenia, a tak偶e znajdowania magicznych przedmiot贸w oraz z艂ota (kt贸ra nie b臋dzie ograniczona obowi膮zuj膮cym limitem wynosz膮cym 300%).
Na poziomie normalnym, koszmarnym i piekielnym wygl膮da to tak:
Na inferno, opr贸cz zwi臋kszonego do艣wiadczenia i znajdowania magicznych przedmiot贸w oraz z艂ota, za ka偶dym razem gdy potw贸r upu艣ci przedmiot (niezale偶nie od tego czy jest to z艂oto, mikstura, czy element wyposa偶enia), istnieje szansa na wypadni臋cie dodatkowego przedmiotu. Szansa ta zmienia si臋 na ka偶dym poziomie SP, zgodnie z poni偶sz膮 tabel膮.
Dla graczy na poziomie inferno bior膮cym udzia艂 w wydarzeniu Infernalna Machina (wi臋cej informacji na ten temat ju偶 wkr贸tce), si艂a potwor贸w b臋dzie r贸wnie偶 zwi臋ksza膰 szans臋 na znalezienie kluczy i cz臋艣ci cia艂 demon贸w o 10% na ka偶dy poziom SP, a偶 do 100% przy SP10.
Na inferno i przy sile potwor贸w 1 lub wi臋kszej, poziom potwor贸w we wszystkich aktach zostanie r贸wnie偶 podniesiony do 63., a szansa na upuszczenie przez wszystkie potwory wysokopoziomowych przedmiot贸w stanie si臋 taka sama. Oznacza to, 偶e bez wzgl臋du na to, w kt贸rym akcie si臋 gra, wszystkie potwory b臋d膮 mia艂y t臋 sam膮 szans臋 na upuszczanie przedmiot贸w z poziom贸w od 61 do 63, w tym schemat贸w rzemie艣lniczych, przedmiot贸w legendarnych i przedmiot贸w z zestaw贸w.
W po艂膮czeniu ze zmian膮, kt贸ra pozwala losowa膰 warto艣ci afiks贸w przedmiot贸w na podstawie poziomu potwora zamiast poziomu przedmiot贸w, wszystkie przedmioty na inferno dla SP 1 lub wi臋kszej maj膮 teraz szans臋 na wylosowanie afiks贸w o warto艣ciach dla poziomu 63.
Chocia偶 wszystkie potwory na inferno b臋d膮 na poziomie 63 od SP 1 do SP 10, to ich umiej臋tno艣ci, zdolno艣ci i atrybuty b臋d膮 si臋 r贸偶ni膰 z aktu na akt. Oznacza to, 偶e niekt贸re akty lub rozdzia艂y nadal mog膮 by膰 trudniejsze ni偶 inne w zale偶no艣ci od tego, jakie potwory i grupy przeciwnik贸w elitarnych b臋d膮 si臋 w nich pojawia膰. Poniewa偶 jednak nagrody b臋d膮 identyczne w obr臋bie ca艂ego poziomu trudno艣ci, to wyb贸r miejsca gry zale偶y wy艂膮cznie od gracza i preferowanego przez niego stylu gry.
Spos贸b na potwory
Skoro ju偶 om贸wili艣my mechanik臋 nowego systemu, przyjrzyjmy si臋 bli偶ej samym za艂o偶eniom projektowym. Zadaniem si艂y potwor贸w nie jest sprawienie, aby gra by艂a 鈥瀗ie do przej艣cia鈥�, lecz raczej udost臋pnienie graczom lepszych sposob贸w na sprawdzanie post臋p贸w w rozwoju swoich postaci. Pomys艂 ten pos艂u偶y艂 nam za podwalin臋 dla ca艂ego systemu, przy czym skupili艣my si臋 tu na dw贸ch zasadniczych aspektach:
Obra偶enia zadawane przez potwory a 偶ywotno艣膰 potwor贸w
Poniewa偶 celem systemu nie jest sprawienie, aby gra sta艂a si臋 absurdalnie trudna, na ka偶dym poziomie si艂y potwor贸w k艂adziemy znacznie wi臋kszy nacisk na zwi臋kszenie 偶ywotno艣ci przeciwnik贸w, ni偶 zadawanych przez nie obra偶e艅. Og贸lnie rzecz bior膮c, wi臋cej frajdy sprawia raczej maksymalizowanie ilo艣ci obra偶e艅 zadawanych przez posta膰, ni偶 bycie zmuszonym do chwytania si臋 wszelkich sposob贸w na ograniczenie otrzymywanych obra偶e艅. Nie chcieli艣my r贸wnie偶 sytuacji, w kt贸rych 鈥瀟rudne do pokonania鈥� miejsca mog艂yby sta膰 si臋 鈥瀗iemo偶liwe do pokonania鈥�, poniewa偶 gracze nie byliby w stanie prze偶y膰 na tyle d艂ugo, by zrobi膰 jakie艣 post臋py. Podczas test贸w zauwa偶yli艣my, 偶e cho膰 wzmocnienie obra偶e艅 zadawanych przez potwory rzeczywi艣cie zwi臋ksza艂o wyzwanie podczas walki, to dzia艂o si臋 to w dosy膰 nieuczciwy spos贸b... a opr贸cz tego sprawia艂o, 偶e bohaterowie cz臋sto gin臋li od jednego ciosu. Z drugiej strony, zwi臋kszenie 偶ywotno艣ci potwor贸w pozwoli艂o podnie艣膰 poziom trudno艣ci w bardziej naturalny i kontrolowalny spos贸b.
Skuteczno艣膰
Wielu graczy rozwin臋艂o ju偶 swoje postacie tak, 偶e zabicie przeciwnik贸w, nawet na poziomie inferno, nie jest ju偶 偶adnym wyzwaniem. Ich wrogowie po prostu gin膮, kiedy tylko pojawi膮 si臋 na ekranie. Dla takich graczy ogranicznikiem tempa farmowania jest szybko艣膰, z jak膮 poruszaj膮 si臋 po mapie, a nie skuteczno艣膰, z jak膮 zabijaj膮 potwory.
W艂a艣nie w ich przypadku sprawdzi si臋 najlepiej si艂a potwor贸w. Gracze potrafi膮cy bezproblemowo przej艣膰 ka偶dy akt inferna, mog膮 tak dostosowa膰 si艂臋 potwor贸w, aby czerpa膰 wi臋cej przyjemno艣ci z gry lub zapewni膰 sobie ciekawsze wyzwanie - a tak偶e wi臋ksze nagrody - i dalej testowa膰 swoje mo偶liwo艣ci a偶 do SP o warto艣ci 10. Czy znajd膮 si臋 gracze, kt贸rzy pokonaj膮 Diablo z SP 10 zaraz po wprowadzeniu aktualizacji 1.0.5? Bez w膮tpienia. Czy b臋dzie to najlepszy poziom SP do farmowania przedmiot贸w? Dla wi臋kszo艣ci raczej nie. Ale system si艂y potwor贸w pozwala ka偶demu dostosowa膰 trudno艣膰 gry do w艂asnych mo偶liwo艣ci i znale藕膰 鈥瀦艂oty 艣rodek鈥�.
Wszystko w twoich r臋kach
W Diablo III twoja posta膰 mog艂a sta膰 si臋 niezwykle pot臋偶na, ale do tej pory nie by艂o sposobu na sprawdzenie prawdziwych limit贸w jej mo偶liwo艣ci. Nasz nowy system pozwala przetestowa膰 nawet najsilniejszych bohater贸w oraz naocznie przekona膰 si臋 o mocy zebranego sprz臋tu.
R贸偶ni gracze szukaj膮 r贸偶nych wyzwa艅, a dzi臋ki sile potwor贸w b臋dziecie mogli postawi膰 przed sob膮 wyzwanie dostosowane do swoich wymaga艅. Bez wzgl臋du na to, czy szukacie emocji, chwa艂y czy po prostu bogactw, cieszymy si臋, 偶e mo偶emy zaoferowa膰 wam mo偶liwo艣膰 stawienia czo艂a si艂om Piekie艂 na w艂asnych (cz臋sto pewnie nieco szalonych) warunkach.
Jakie jest Wasze zdanie na temat tego systemu? Uwa偶acie, 偶e jest to jeden z element贸w, kt贸rego brakowa艂o do tej pory, czy te偶 mo偶e rzecz zupe艂nie zb臋dna? Zach臋camy do komentowania.
Aby doda膰 komentarz musisz by膰 zalogowany. Je偶eli nie masz konta
zarejestruj si臋 w dos艂ownie 20 sekund, bez zb臋dnych aktywacji konta!
Doda艂: Unkle, 12.10.2012 19:20
@Mastemoth gdyby umo偶liwili gr臋 8 osobom, to niewiem czy ktokolwiek wytrzyma艂by ferie rozb艂ysk贸w w wykonaniu osmiu laserowych wizard贸w.
Apropo build贸w to jest doprawdy kiepsko. Dla takiego barba naprzyk艂ad, to czy ma dwureczn膮 bro艅, kombinacj臋 tarcza+bro艅 czy te偶 dual wielding nie robi roznicy przy kreowaniu build贸w. Poprostu 偶adnych wyzwa艅. Tylko dps i najwy偶szy skill. Ilo艣ci膮 skilli to niekt贸re indi produkcje wyprzedzaj膮 t膮 kulaw膮 " tr贸jk臋".
__________________
Belief is a force. It's a weak force, by comparison with gravity; when it comes to moving mountains, gravity wins every time.