Blizzard ponownie udzielił odpowiedzi na pytania dotyczące Diablo 3. Tym razem wywiad porusza bardziej szczegółowe kwestie. Pełny Q&A; znajduje się w rozwinięciu newsa.
Pytanie: Na stronie jest napisane, że gemy można umieszczać tylko w hełmach i broniach. Czy to znaczy, że nie będzie można ich wkładać do innych przedmiotów? Ponadto ukazane są zaledwie 4 typy kamieni – czy diament i szafir zostały usunięte?
Informacje podane na stronie są błędne, gemy ciągle mogą być umieszczane we wszystkich przedmiotach. Diament i szafir skasowaliśmy już jakiś czas temu, ponieważ ich efekty nam się nie podobały.
P: Ostatnio dowiedzieliśmy się, że jeśli przekażemy zabarwiony item innej osobie, to użyty kolor nie zostanie usunięty z tego przedmiotu. Czy można więc zabarwić daną rzecz przy pomocy unikalnego barwnika z CE, a potem oddać ją komuś innemu? Czy jest tu jakieś ograniczenie?
Barwniki będą usuwane podczas wystawiania przedmiotów w Domu Aukcyjnym, jednak rzeczy wyrzucone na ziemię zachowają swój kolor. Odpowiedź jest zatem twierdząca – można zabarwić item i oddać go np. naszemu koledze. Uważamy, że jakiekolwiek ograniczenia w tym wypadku byłyby niepotrzebne. Wybór, czy zabarwić część ekwipunku innej osoby, pozostawiamy więc graczom.
P: Wydawanie złota w celu ulepszenia kowala wydaje się bezsensowne. Czy istnieje szansa, że będzie to działać tak jak kowalstwo w WoWie? Albo czy kowal będzie miał w przyszłości jakieś specjalne zdolności, jak np. szansa na stworzenie przedmiotu doskonałej jakości?
Szkolenie tego rzemieślnika przy użycia złota jest uzasadnione. Nie chcemy, by ktoś kto ignorował crafting przez jakiś czas, musiał wracać do poprzednich lokacji po nisko-poziomowe materiały. Taki system miał miejsce w WoWie i nie był zbyt wygodny.
P: Model mikstury życia ma kształt kostki, ale jej ikona przypomina bardziej fiolkę. Czy zamierzacie to naprawić?
Nie. Modele 3D, które wypadają na ziemię (nazywamy je flippies), celowo nie są dokładnym odwzorowaniem przedmiotów. Dzieje się tak, ponieważ na naszym bohaterze i tak występują jako ikony.
P: Czy można wyrzucać innych ludzi z gry?
Były takie pomysły, ale na razie nie planujemy wprowadzać takiego systemu. Uważamy, że lepiej poczekać i zobaczyć jak ludzie ze sobą grają. W przeciwnym wypadku kickowanie mogłoby być wykorzystywane jako narzędzie do griefowania.
P: Co można zrobić w przypadku śmierci postaci trybu Hardcore spowodowanej przez niestabilny serwer?
Gra na HC zawsze wiąże się z dużym ryzykiem. Niestety czasami możemy nie mieć na to wpływu, np. chwilowa utrata połączenia z internetem, wysiadające korki czy młodsza siostra przegryzająca kable. Niestety nic na to nie poradzimy. Dlatego przed stworzeniem postaci Hardcore upewnij się, że jesteś przygotowany i wiesz co robisz.
P: To pytanie dotyczy dwóch umiejętności Szamana. Opis Opętania mówi „Opętuje wroga duszą zadającą 500% obrażeń broni jako Moc Tajemna”. Z kolei Ostrzał Dusz mówi, że „Wrogowie są bombardowani strzałami duszy zadającymi 120% obrażeń broni jako obrażenia Fizyczne”. To nie ma sensu, bo obydwa skille atakuję wspomnianą już duszą. Czemu więc jeden czar zadaje obrażenia od Mocy Tajemnej, a drugi damage fizyczny?
Skupiliśmy się na typie obrażeń pasującym do wizualnego efektu. Przede wszystkim chcemy, aby obydwie rzeczy zgadzały się ze sobą. Dopiero potem można to dopasować do Uniwersum i nazw umiejętności.
P: Czy affixy broni takie jak np. wysysanie życia dotyczą zarówno czarów („Widmowe Ostrze” Czarownika) jak i umiejętności („Uderzenie” Barbarzyńcy)?
Tak, dotyczą wszystkich umiejętności.
P: Czy przeciwnicy mają jakieś szczególne affixy, że będą wręcz nie do zabicia nawet przez najbardziej doświadczone i dobrze wyekwipowane osoby? Takim przykładem jest choćby „Jailer”. Gracz zostaje zablokowany i nie ma szans na uniknięcie obrażeń. Czy wprowadzenie takich potworów było zamierzone?
Jeśli jacyś przeciwnicy rzeczywiście byliby nie do pokonania, to oczywiście zajęlibyśmy się tą sprawą. Myślimy jednak, że nie ma takich mobów.
P: Umiejętność Mnicha „Niszcząca Fala” zdaje się przyćmiewać inne z jego skilli. Crippling Wave pozwala uderzać we wszystkich przeciwników naprzeciwko nas, a za trzecim razem we wszystko wokół.
Zgadza się. Fala to potężna umiejętność, ale zdecydowanie nie jest obowiązkowa, by być skutecznym w walce. Każda postać ma w zanadrzu podobne umiejętności, więc rozgrywka będzie zbalansowana.
P: Czy Magic Find działa na podobnej zasadzie jak w Diablo 2, gdzie liczba MF była inna dla magicznych, rzadkich i unikatowych przedmiotów? Czy jego ilość jest zmniejszona względem tych lepszych?
Nie, MF w Diablo 3 poprawi się praktycznie pod każdym względem.
P: Załóżmy, że w grze jest trzech graczy, każdy z maksymalnym stackiem Nephalem Valor. Czy gdy do gry dołączy jeszcze jedna osoba, to czy zaczyna z zerowym poziomem MF?
Tak, osoba która właśnie dołączyła zaczyna od zera.
P: Czy zasięg buffa pochodzącego z Nephalem Valor jest ograniczony? Czy wszyscy w grze otrzymują go niezależnie od lokacji w której się właśnie znajdują?
Wszyscy gracze go otrzymują. Można nawet siedzieć w mieście i mimo to dostać buffa. Miejcie jednak na uwadze, że ich obecność w grze utrudnia rozgrywkę (podobnie jak w Diablo 2).
P: Jaki jest maksymalny bonus do szybkości poruszania się? Czy jest jakiś limit?
Maksimum to 25%.
P: Po usunięciu dodatkowych efektów z żywiołowych affixów gracze zastanawiają się, czy będzie jakakolwiek różnica w obrażeniach poza wizualnym efektem?
Ciągle są odporności na żywioły, zarówno u graczy jak i potworów. Liczba resów nie jest jednak przesadnie duża. Poza tym nie istnieje całkowita niewrażliwość na żywioły. To nie D2 gdzie spamowało się jedną umiejętnością, a gdy przeciwnik miał maksymalną odporność na ten jeden czar, to miałeś przekichane.
P: Czy potwory będą miały jakieś odporności na ogłuszenie? Drużyna czterech barbarzyńców korzystająca z Tąpnięcia zdaje się być niezniszczalna.
Wysoko-poziomowi przeciwnicy mają właściwości, które praktycznie uniemożliwią taką grę. O ile jeszcze na Normalu by to działało, to na Koszmarze i wyżej taki team nie poradziłby sobie.
P: Dlaczego zamieniono animację niszczenia beczek, urn itp. poprzez kopnięcie?
Ponieważ wysadzanie tuzinów takich obiektów wygląda niesamowicie w porównaniu do podchodzenia i kopania każdego z nich.
P: Czy obluzowane kamienie mają taką samą szansę na dobry drop jak np. Czempioni?
Każdy przeciwnik i interaktywny przedmiot może nas obdarować cennym łupem. Możesz nawet znaleźć unikatowy item w rozwalonej urnie, jednak oczywiście rzadkie potwory mają na to większa szansę.
Najnowszy Q&A; z pewnością wyjaśnia wiele ważnych kwestii. Miejmy nadzieję, że w przyszłości ukaże się jeszcze wiele tak szczegółowych wywiadów. A czy Wam podobały się uzyskane odpowiedzi? Czy zaspokoiły Waszą ciekawość, a może wręcz przeciwnie – podsyciły ją? Zapraszam do wyrażenia opinii w komentarzach.
.



Dodał: zbayno, 31.03.2012 15:44
Kurczę, już nie mogę się doczekać 15 maja
Wyrzucanie pewnie prędzej czy później trafi do D3 ze względu na dzieciaki i boty spamujące w oknie. Aczkolwiek nie będzie można okazywać wrogości w grze, więc może nie będzie to konieczne.
__________________
Nie widać, nie słychać.