
Dziś mamy niespodziewaną wiadomość dla wszystkich wielbicieli Diablo 2. Otóż klasyczna "dwójka" dorobiła się kolejnej aktualizacji oznaczonej numerkiem 1.14a. Niestety nie wnosi ona żadnych zmian w rozgrywce. Poprawiono kilka aspektów związanych z kompatybilnością gry na nowszych komputerach i rozpoczęto prace nad ulepszonym systemem wykrywania cheatów. Więcej informacji, oraz moje spostrzeżenia na temat patcha, znajdziecie w rozwinięciu newsa.
Uwaga: w swoich rozważaniach biorę pod uwagę jedynie pełne patche (oznaczone numerkami) i ignoruję pośrednie aktualizacje oznaczone literkami.
Na początku przypomnę, iż Diablo 2 nie było aktualizowane aż od 7 lat. Przy okazji ostatni patch, który znacznie urozmaicał rozgrywkę, opublikowany został 1 sierpnia 2005r. Zacznijmy więc od niego.
Gracze zwracali uwagę przy okazji premiery tego patcha na jeszcze jeden fakt. Otóż zauważono, że inne produkcje Blizzarda, również otrzymywały takiego rodzaju patche, tuż przed premierą nowej części gry. Okazało się, że spostrzeżenia graczy były zasadne. Dwanaście dni później, na targach Worldwide Invitational ogłoszone zostało Diablo 3. Wydawało się, że to oznacza koniec rozwoju, dla Diablo 2, ale 11.12.2009 graczom udostępniony został:
Dzisiaj, 7 lat po premierze owej łatki, dostajemy patcha 1.14, który nie wnosi do gry niczego nowego. Możliwe, że po prostu doszukuję się tutaj analogii i tzw. "teorii spiskowych", ale moim zdaniem może to być pewien znak ze strony Blizzarda. Od premiery poprzedniego patcha minęło 7 lat, od wydania LoD, do premiery patcha 1.12 (który "zapowiadał" Diablo 3) również był okres wynoszący 7 lat. Daje to razem 14, zaś numerek patcha to 1.14. Przypomnijmy też, że premiera podstawki Diablo 2 miała miejsce w roku 2000, co oznacza, że gra niedługo będzie obchodzić swoje 17 urodziny. To oczywiście trochę naciągane, ale uzbieraliśmy w ten sposób 3 siódemki i stosując tradycyjną dla nas (Biblijną) symbolikę, można by było wnioskować coś pełnego, ukończonego, o dużym znaczeniu.
Pamiętajmy, że nadchodzący patch dla Diablo 3 - Reaper of Souls również nie przyniesie ze sobą zbyt wielu nowości. Może to oznaczać, że Blizzard pracuje obecnie nad czymś dużym. Może oznacza to nadejście nowego dodatku Diablo 3? Może fakt poprawy kompatybilności w patchu oznacza prace nad reedycją Diablo 2, o której swego czasu było wiele plotek? A może patch 1.14 został wydany jedynie w celu "zagęszczenia atmosfery"? To też by była sensowna zagrywka Blizzarda, zwłaszcza, ze ostatnio "niebiescy" pracowali nad nowym dodatkiem do Hearthstone: Heroes of Warcraft, a prawdą jest, że część zespołu Diablo 3 często przydzielana jest do prac, właśnie nad Hearthstonem... Bez względu na to jaka jest prawda, poniżej zamieszczam wypowiedź pracownika Blizzarda na temat łatki 1.14 do Diablo 2 - Lord of Destruction
Ta aktualizacja skupia się na usterkach wywoływanych grze przez nowoczesne systemy operacyjne. W związku z tym, możecie odprawić już na emeryturę Wasze stare komputery typu Mac PowerPC. Wraz z aktualizacją, udostępniamy nowy, odświeżony graficznie instalator dla systemów Mac OSX.
Rozpoczęliśmy również prace związane ze wzmocnieniem naszych systemów anty-cheatowych. Prace wciąż trwają, lecz każdego dnia są coraz bardziej zaawansowane.
Nadal istnieje duża społeczność Diablo II na całym świecie, a my dziękujemy za kontynuowanie gry. Nasza wspólna podróż zaczyna się od dostosowania Diablo II do nowoczesnych platform, ale to nie koniec.
Do zobaczenia w Sanktuarium, wielu przygód.
Zapraszamy do komentowania!








Dodał: xywa11, 20.03.2016 19:37
@BeheGrzmot, ja na Win8 oraz Win10 miałem problemy, na różnych komputerach, wiem, że inni również, ponieważ istnieje pełno wskazówek w sieci, jak grać w Diablo na nowszych systemach.
Bug najemnikowi też nigdy mnie nie dotknął, na szczęście.
A Diablo 3 od czasu premiert (nie mówiąc już o becie) zmieniło się całkowicie. Sam wolę raczej dwójkę, ale warto sprawdzić pełną wersję, zamiast opierać wrażenia na becie ;P
__________________
Nekromanta.