BlizzCast ed. 8 - najważniejsze informacje

Dodał: Jedrush, 01.04.2009 00:01, Kategoria: Diablo 3

W związku z ósmą edycją BlizzCasta - serii wywiadów, w których pracownicy Blizzarda udzielają odpowiedzi na pytania dotyczące gier, nad którymi aktualnie pracują, przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące Diablo 3. W poprzednim newsie pokazaliśmy 3 nowe screenshoty zaprezentowane przy okazji tego BlizzCasta, teraz zapraszamy do zapoznania się ze streszczeniem wywiadu zawierającego sporo nowych wiadomości.

Na pytania Bashioka - Community Managera Blizzarda odpowiadali:
Julian Love - Diablo III Lead Technical Artist (Główny grafik techniczny)
Mike Nicholson - Senior Artist on UI design (Starszy grafik/artysta do spraw designu interfejsu użytkownika)

W pierwszej części wywiadu wypowiada się Julian, dowiadujemy się między innymi, że skoro głównym celem gry jest zabijanie potworów, to sposób w jaki będą one umierały jest dużo ważniejszy niż na przykład przedstawienie ich osobowości. W związku z tym, dla każdego z monstrów przygotowano około 35 różnych animacji śmierci, wliczając w to spalenie potwora żywcem przy użyciu płonącej broni lub roztrzaskanie go na kawałki uderzeniem krytycznym.

Kolejne pytanie było skierowane do Mike'a i dotyczyło zmian w interfejsie użytkownika. Jak się okazuje, największym problemem z jakim się borykano w tej kwestii była sprawa wyglądu ekwipunku. Twórcy gry uznali, że o wiele wydajniejszym od systemu w stylu tetris (system znany z poprzednich części Diablo) jest system zastosowany w World of Warcraft, polegający na ujednoliceniu pod względem wielkości ikon przedmiotów. System ten jednak, po krytyce ze strony fanów, porzucono i obecnie funkcjonuje rozwiązanie kompromisowe. Ekwipunek został podzielony na trzy oddzielne pojemniki:
- Plecak, w którym znajdują się duże przedmioty (broń, zbroje, tarcze etc.)
- Sakiewka na przedmioty małe (klejnoty, biżuteria, runy)
- Skrzynia, służącą do przechowywania przedmiotów questowych.
Poza tym, nie porzucono pomysłu sakiewek, dzięki którym będziemy mogli powiększyć ilość miejsc na przedmioty w naszym ekwipunku. Będziemy zaczynać przykładowo z dziewięcioma miejscami, a w miarę znajdowania nowych sakiewek, ta ilość będzie się zwiększać.

W dalszej części wywiadu Julian wspomniał, że nie zdziwiłoby go, gdyby w finalnej wersji gry przyszło nam walczyć z na wpół przywołanym Thousand Pounderem, składającym się z samego szkieletu lub z kości i mięśni bez skóry.

Ostatnią kwestią poruszoną przez Bashioka była furia Barbarzyńcy, na ten temat wypowiadali się już obaj jego rozmówcy.

Jak można zauważyć na powyższym screenshocie, turkusowa kula furii została zastąpiona przez trzy mniejsze koła na tle słońca. Takie rozwiązanie zostało przyjęte, aby uczynić rozgrywkę bardziej czytelną. Twórcy porównują je do ulicznej sygnalizacji świetlnej, z tym, że nie ma tu podziału na światło zielone, pomarańczowe i czerwone, wszystkie pola świecą sie w jednym kolorze w przypadku gdy można wykorzystać furię. Dzięki takiemu podziałowi, gracz wie dokładnie jak dużo furii może jeszcze zużyć, jedną, dwie czy trzy "porcje".

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
Admunt

Dodał: Admunt, 17.04.2009 23:36

W zupełności się zgadzam z rychuvipem. A teraz ciekawe nad czy pracują? ...pewnie znowu nad jakimś h#jstwem bez ładu i składu d3 z ich zaangażowaniem nigdy nie wyjdzie.

rychuvip

Dodał: rychuvip, 17.04.2009 23:14

ja pie...le zajęli by się pracą nad realnymi postaciami d3 a nie tracą czas na takie bzdety jak robienie skilli i postaci na primaaprilis ... bezsensu :/

Hades

Dodał: Hades, 12.04.2009 19:54

Nie miał byc tylko jest Primaaprilisowym żartem. Admunt Nie będzie takiej klasysmile i dobrze.

Admunt

Dodał: Admunt, 11.04.2009 13:03

ja bym jeszcze powrócił do archiwisty. xD
Patrząc na jego strategie gry i oryginalność, wydaje mi się że to będzie najczęściej wybierana postać przez graczy. http://www.youtube.com/watch?v=RTBpj8vaoGY tu znajdziecie krotki filmik z jego umiejętnościami. A tak poza tym to słyszałem że ten cały Archiwista miał być Primaaprilisowym żartem. supprised

Hades

Dodał: Hades, 09.04.2009 15:20

Mnie również podoba sie nowy wygląd ekwipunku, bardziej w stylu Diablo. Zakładka od talentow tez jest fajna. Cieszy mnie tez to ze wymyslili rozne sposoby umierania potworow, niby nic ale dla mnie istotne. Moze to nie do tematu ale nie widze w nowych screenach poprawy grafiki, mniala byc bardziej wymagająca i mroczniejsza a tu nic. Wcale mi sie nie podobają te jasne światła w komnatach. Z nostalgia wspominam czasy gdy w Pierwszej częsci bylo istotne cos takiego jak light radius. Pewnie mnie za to zlinczujecie i bedziecie pisac ze nie to jest w D 3 nie możliwe ale ja bym chciał powrotu do czegoś takiego...

Dodał: lobo30, 06.04.2009 23:33

Nie skometuje tego to po prostu ....

Akila

Dodał: Akila, 03.04.2009 00:00

Fajnie , że bedzie też furia oprócz many... jakies male uroznaicenie pwnt

__________________
I'am the game.

haxite

Dodał: haxite, 02.04.2009 21:15

Nie odbiegajmy od tematu bigsmile

Dodał: Ravage, 02.04.2009 14:14

Ja bym tam nawet się ucieszył z takiej postaci, patrzeć na świat sanktuarium oczami Deckarda Caina bigsmile
Zabawnie by wyglądał PvP wink

Ulver

Dodał: Ulver, 02.04.2009 13:03

Hahaha, pas czystej cnoty rotfl .

Mimo wszystko fajnie by było aby Archivist był nową postacią. Może i dziwnie wgląda ale za to oryginalnie galsses

__________________
Sratytaty

haxite

Dodał: haxite, 02.04.2009 09:15

MackM, spokojnie redaktorzy pracują nad nową postacią.

Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 02.04.2009 09:17

MackM

Dodał: MackM, 02.04.2009 09:05

No ja tam wolę tą starszą wersję Barbarzyńskiej furii.A tak ogólnie to chyba każda klasa będzie miała inną kulę many(czy tam jak sie to u niej nazywa).
http://www.blizzard.com/diablo3/characters/archivist.xml
Ogłoszono nową klasą Archiwiste (jeszcze nie ma newsa na tej stronie)więc spójrzcie sobie na jego kulę many.rotfl

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 02.04.2009 14:17

TheAnswer

Dodał: TheAnswer, 02.04.2009 00:00

Jeśli chodzi o furię barbarzyńcy to twórcy raczej z przekąsem stwierdzają, że niektórzy złośliwie porównują to do sygnalizacji... m. in. dlatego koła są jednokolorowe - żeby tych nieszczęsnych świateł nie przypominać. reasumując - kule a la traffic lights to bynajmniej nie był efekt zamierzony, jak można wywnioskować z artykułu smile2 pozdro

Serious_Pandzior

Dodał: Serious_Pandzior, 01.04.2009 05:11

Spodobało mi się zmiana ekwipunku, nie ma co jest ładniejsza. Co do aktywacji furii mam mieszane uczucia..

Różne animacje śmierci to tylko bajer, cieszący pierwsze chwile gry, za to oryginalność trwa cały czas..

Ja tam się nie interesuje tak bardzo D]I[, jak wyjdzie to wyjdzie..

Komentarz został edytowany 3 razy, ostatnio: 01.04.2009 05:12

Alekskaj_Glider

Dodał: Alekskaj_Glider, 01.04.2009 02:07

Większość tego news'a to potwierdzenie informacji z poprzedniego. A co do furii barbarzyńcy to może to być ciekawe rozwiązanie. Zobaczymy...