Bashiok o upuszczaniu przedmiotów w Diablo 3

Dodał: Astolus, 17.01.2009 18:47, Kategoria: Diablo 3

Bashiok - Community Manager Blizzarda odpowiedział na oficjalnym forum Battle.net na pytania dotyczące upuszczania przedmiotów w grze. Z jego słów możemy dowiedzieć się nieco o systemie upuszczania przedmiotów, oraz ilości miejsca w grze. Oto dwa pytania i odpowiedzi.

P: Proszę, pozwólcie nam zostawiać przedmioty w mieście bez strachu, że po pewnym czasie znikną. Wiem, że jest schowek, ale jest on przeznaczony dla przedmiotów z którymi chcemy podróżować obojętnie w której krainie się znajdziemy. Chciałbym by przedmioty pozostawały tam gdzie je zostawię w mieście. Przynajmniej pozwólcie na to w trybie dla pojedynczego gracza. To jest jedna z rzeczy które kochałem w Diablo 1.

Bashiok: "To prawdopodobnie mogłoby w bardzo łatwy sposób obniżyć sprawność gry, albo jeszcze gorzej - wydolność serwerów w grach online. Aktualnie używamy przedmiotów 3d, które można opuszczać na ziemię, ale nawet znany z Diablo 2 system sprite (małe bitmapy) może pogarszać wydajność gry. Jeśli przedmioty pozostaną na zawsze oznacza to nieskończone możliwości ich przechowywania. Natomiast jeśli miałyby znikać, jak gracz uniknąłby straty przypadkowo upuszczonych przedmiotów po wyłączeniu gry?. Na przeszkodzie w trybie dla pojedynczego gracza stoi wydajność. Pozwolenie graczowi na obniżenie wydajności gry nigdy nie jest dobrym pomysłem, oni zawsze to zrobią i będzie to wina gry, że pozwala na takie zagrania. Lepszą metodą jest nie zmieniać niepisanych zasad w różnych miejscach w grze gdzie tylko to możliwe. Znikanie zwłok tylko w trybie dla wielu graczy nie byłoby sprawiedliwe."

P: Czy moglibyśmy dostać większy schowek w Diablo 3? Schowek w Diablo 2 był strasznie mały i wymagał od nas byśmy zrobili około 10 mułów do noszenia przedmiotów na które nie mieliśmy miejsca. Sądzę, że to jest jedna ze słabych stron Diablo 2 i na prawdę było by miło gdyby ten problem został naprawiony w Diablo 3.

Bashiok: "Nie sądzę, że kiedykolwiek będzie wystarczająco miejsca by powstrzymać niektórych graczy przed zrzucaniem przedmiotów na muły. To się i tak stanie. Tworzenie większej ilości miejsca, tak samo jak posiadanie dróg by prosto i bezpiecznie przenosić przedmioty z i do gracza są na pewno naszymi pierwszorzędnymi celami."

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
squadnik

Dodał: squadnik, 05.02.2009 22:42

kucyk3
no comment Twój comment wrr

A tak piszecie o tych talizmanach źle.. hmm
Ja po części się z Wami zgadzam. Na pewno wprowadzenie talizmanów sprawiło najwięcej kłopotów z miejscem ale one także są teraz nieodłączną charakterysytką tej gry. Chcesz być lepszy to musisz ponieść jakiś koszt, obojętnie jaki. Jest masa elementów D2 które ze jednej strony powinny być zmienione bo wkurzają/utrudniają grę a z drugiej strony są jej nieodłączną częścią (np. sposób handlu).

__________________
www.okinet.pl | www.squadnik.com | www.fdesign.pl

kucyk3

Dodał: kucyk3, 23.01.2009 22:50

Ja powiem jedno jestem zniesmaczony grafiką,(no ludzie przecież to będzie Dx10) która jest "kwadratowa" i Blizzard za dużo mówi... Może niech odrazu dadzą niedokończone demo i już...

__________________
Bóg, Honor, Ojczyzna...

Nerwusixxx

Dodał: Nerwusixxx, 22.01.2009 16:38

Mi talizmany też przeszkadzają, tyle miejsca... prawie cały ekwipunek...smile Popieram rzadkie dropy talików. Można też by dodać jakieś sakwy do których można by chować przedmioty (np. kostka Horadrimów bez funkćji transmutacji).

__________________
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 20.01.2009 10:48

System przechowywania i czasu "leżenia" przedmiotów w grze może być z D2,ale mogli by zwiększyć skrzynkę i jak wynikało z wypowiedzi Bashiok-a umożliwić za jej pomocą przerzucanie itemów między postaciami na danym koncie(super sprawa plug y to dobry przykład)..Co do talizmanów jak dla mnie są do dupy- lepiej niech zrobią lepsze przedmioty i np zwiększą obrażenia magiczne potworów zamiast tak bardzo obniżać odporności postaci..Daje to power czarodziejkom i możliwość terroryzowania graczy na piekle- one w końcu nie tracą odporności na ataki fizyczne...Miejsce w inwentory odciąży przeładowaną skrzynkę no i nosimy ze sobą sprzęty na różne specjalne okazje( immuny,agresywnych graczy itp)

Alekskaj_Glider

Dodał: Alekskaj_Glider, 19.01.2009 05:43

A mnie talizmany bardzo denerwowały, wielkość samego ekwipunku była OK. Nagle zaczęły się talizmany z różnymi fajnymi rzeczami (odporności, MF...) i nagle nie było miejsca w ekwipunku. Powinni to w inny sposób rozwiązać, na przykład BARDZO rzadkie "dropy" talizmanów najlepiej tylko "jednomiejscowe" i po kłopocie. Albo jakieś ograniczenie (tylko jak to zrobić i potem sprawdzić??) bigsmile

Bieszczadnik

Dodał: Bieszczadnik, 19.01.2009 00:16

Jak na mój gust zdałoby się więcej miejsca w eq, ponieważ w d2 sporą rolę grają odporności a talizmany zwykle ich dodają, ale mało jest miejsca więc trzeba wybierać...wrr

__________________
Kudłaty

Hades

Dodał: Hades, 18.01.2009 18:10

Mozliwe wiec ze podobnie jak w wowie beda mailboxy by umoziwic gracza swobodny przesyl przedmiotow. Po 2 Blizzard napewno dobrze zbalansuje ilosc mniejsca w skrzyni, ktora pewnie nie bedzie jakos wyjotkowo pojemna bo to i tak nie ma sesu.

nightwolf19

Dodał: nightwolf19, 18.01.2009 11:36

IMO system przedmiotów i ich pozostawania/znikania powinien być taki jak w D2, tylko większy schowek by się przydał hey

cossi

Dodał: cossi, 18.01.2009 10:07

Pozatym gdyby przedmioty zostawaly tam gdzie je wyzucilismy to by bylo poprostu zbyt... latwo a im trudniej tym moim zdaniem wiecej jest zabawy ;D galssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalsses

__________________
SeX, drag i rap....

MiXB

Dodał: MiXB, 18.01.2009 09:51

Po prostu - nie chcą przeciążać serwera i samej gry, dlatego pomysł kolegi o zapamiętywaniu wyrzuconych przedmiotów odpada. Będą one znikać jak w D2. I kropka.

__________________
If it bleeds we can kill it

Mahal

Dodał: Mahal, 18.01.2009 09:39

Właśnie , jak Bashiock odpowiada to ja i tak nie wiem o co mu chodzi, wynika z tych odpowiedzi że rozumią żale graczy ale i tak zrobią po swojemu, ale ten pomysł z bezkarnym wyrzucaniem przedmiotów w mieście to zły pomysł, w końcu nie można by przejść przez miasto bo wszędzie walało by się od przedmiotów, już sobie wyobrażam te wysypiska śmieci, taki cain by się zakleszczył jeszcze hahasupprised

Komentarz został edytowany 3 razy, ostatnio: 18.01.2009 09:43

__________________
Mahal

necroo

Dodał: necroo, 18.01.2009 09:25

Mam nadzieje, że coś z tym schowkiem będzie.smile

__________________
http://s2.bitefight.onet.pl/c.php?uid=147649

Alekskaj_Glider

Dodał: Alekskaj_Glider, 18.01.2009 06:50

Oj pamiętam te czasy, kiedy na około fontanny w Diablo 1 można było własny sklepik otworzyć bigsmile Schowek bardziej mnie cieszy. Ja posiadałem maksymalnie 2-3 muły, z tymi 10 to chyba kolega przesadził. Ale z ostatniego zdania wynika, że można mieć nadzieje na większą pojemność w schowku smile2

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 18.01.2009 06:51

northerr

Dodał: northerr, 17.01.2009 22:12

To ja ci odpowiem na chłopski rozum... nie ma co marzyć galsses

__________________
Dead Eyes See No Future

Helios

Dodał: Helios, 17.01.2009 21:02

Te odpowiedzi są tak rozwinięte, że ich nie kumam bigsmile