Bashiok o poziomie umiejętności i podobieństwach do WoWa

Dodał: Redgrad, 13.09.2009 11:30, Kategoria: Diablo 3

Na oficjalnym forum Battle.Net, Community Manager Blizzarda Bashiok wypowiedział się na temat poziomu umiejętności oraz podobieństw Diablo 3 do World of Warcraft. Oto co napisał:

Bashiok „ Limit na umiejętność to 5 punktów. Będą oczywiście metody na zwiększenie danej umiejętności. Gracz będzie w stanie wybrać, którą umiejętność chce rozwinąć wyżej. Więc w przypadku gdy zechcemy zwiększyć poziom danej umiejętności będziemy mieli do wyboru kilka sposobów ,np. użycie przedmiotu, który pozwoli nam odblokować wyższy poziom oraz za pośrednictwem samej gry( wykonywanie zadań/ukończenie głównego wątku). ”

W dalszej części tematu Bashiok starał się rozwiązać sprawę dotyczącą ciągłych porównań Diablo 3 do jego poprzedników oraz do WoWa.

Bashiok „ Myślę, że najpierw należy spojrzeć na pełen rozwój gier RPG, na zmiany i osiągnięcia jakie zostały dokonane podczas ostatnich lat. Spróbuję wytłumaczyć to za pomocą pewnego porównania (mojego ulubionego!). To jest trochę jak z nową wersją Forda Mustanga ponieważ jego stylistyka bierze pod uwagę takie rzeczy jak bezpieczeństwo pasażera czy aerodynamika a te funkcje pasują bardziej do Forda Focusa. Wyraźnie gorszym samochodzie w oczach entuzjastów mustanga. Tego typu pomysły nie powinny być wprowadzane w mustangu.

Jest to trochę głupie. Najbardziej interesujące dla mnie, jest rozróżnienie hardkorowych graczy Diablo II (większość z was), a graczy którzy po prostu kupią tę grę. Po prezentacji naszej gry na BlizzConie oraz PAX, wiele serwisów(nie fansajtów) dawało nam do zrozumienia, że w Diablo 3 nie zrobiono wystarczająco wiele aby znacząco różniło się od swojego poprzednika czyli Diablo 2. Jeżeli te osoby przeczytałyby chociaż kilka postów na forum stwierdziłby, że przyklejamy po prostu naklejkę z napisem „Diablo III” na pudełku od WoWa i na tym kończymy naszą pracę. Jest ogromna różnica opinii pomiędzy fanami naszych gier a zewnętrznymi odbiorcami, mają oni inne wizje dotyczące gry.

Nie chcę wszystkich porównywać za pomocą jednej skali. Oprócz kilku trollów na forum, większość użytkowników zadaje logiczne i ciekawe pytania. Rozsądnie osoby są w stanie zrozumieć, że gra jest cały czas w trakcie tworzenia. ”

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!

Dodał: LukeInside, 21.09.2009 20:06

Pomysł odnośnie wywarcia na ludziach większego angażu w questach wydaje mi się bardzo ciekawym wyjściem, jeśli oczywiście nie będzie przesady w tym wszystkim...Co do limitu skills to przyznacie, że nie ma nic bardziej ekscytującego niż obserwacja rozwoju naszego dmg.W D2 to mieliśmy (poprzez łatki, ale zawsze)-limit 20, synergie, przedmioty +x skills...Miejmy nadzieję, że nie zawężą radości płynącej z takich spraw do których byliśmy przyzwyczajeni.Również myślę, że D3 nie przebije dwójki...Duża część starych wyjadaczy "obada" trójkę, ale na pewno zostaną również przy poprzedniku.

__________________
droga ku Niebu zaczyna się teraz...a nie od pogrzebu

Dodał: Fertass, 14.09.2009 22:19

Zgadzam się z Gobe, Diablo 2 to był Hack and Slash a trzecia część bardziej przypomina RPG. Wydaje mi się że to właśnie Diablo 2 wyszło im najlepiej a ludzie się napalilo na D3 tylko dlatego że to Diablo. D2 nic juz nie przebije, ono jest zrobione na cacy w w D3 chcą za dobrze i wychodzi WoW. Myśle że D3 nie zrobi takiej furory jak D2 a ludzie będą w to grać tylko z racji tytułu i chęci poznania dalszych losów Mrocznej Trójcy jako że to jest główny wątek w Diablo.

__________________
APO PANTOZ KAKODAIMONOZ

cossi

Dodał: cossi, 14.09.2009 20:40

Primo a) nie czapiac sie Bartosz-Diablo bo ja tez nie czaje tego poprwnania z fordem
primo b) limit skili mi tez sie zeczywisce nie podoba bo jest o wiele za niski
primo c) moim zdaniem nie ma nic zlego ze diabelek troszeczke "nabrał kolorów" nie wime jak wy ale ja czasem pogrywam w wowa pomiedzy mef-runami...
Primo d) zonk
galssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalsses

__________________
SeX, drag i rap....

cossi

Dodał: cossi, 14.09.2009 20:39

Primo a) nie czapiac sie Bartosz-Diablo bo ja tez nie czaje tego poprwnania z fordem
primo b) limit skili mi tez sie zeczywisce nie podoba bo jest o wiele za niski
primo c) moim zdaniem nie ma nic zlego ze diabelek troszeczke "nabrał kolorów" nie wime jak wy ale ja czasem pogrywam w wowa pomiedzy mef-runami...
Primo d) zonk
galssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalssesgalsses

__________________
SeX, drag i rap....

gobe

Dodał: gobe, 14.09.2009 10:19

Przeczytaj jeszcze raz od samego początku, w razie potrzeby kilka razy.
Wolałbym, żeby był większy limit skilli, a wątek główny - w ogóle fabuła - za bardzo nie wpływały na samą grę. To się zaczyna zamieniać w RPG, a przecież diabełek to zawsze było H'n'S, gdzie wbijałem się w grupkę potworów i jeśli miałem dobry eq || skill to je rozwalałem, w przeciwnym wypadku one mnie. Tak powinno zostać! Ale wątpię, żeby Blizzardowi udało się to powtórzyć kolejny raz.
W Diablo II wprowadzili maksymalny limit skilli na poziomie 20. Wydaje mi się, że jest to związane z tym, że w Diablo I limit skilli OGÓLNIE (z przedmiotami) wynosił 20?
W Diablo III też powinien być limit koło 20, przynajmniej 10.

__________________
"Jeśli smutno Ci ogromnie, weź pół litra i chodź do mnie"

nabish

Dodał: nabish, 14.09.2009 10:16

no właśnie o takich trollach jak ty wspomniał na końcu, nie rozumiesz pewnych kwestii pwnt

Bartosz-Diablo

Dodał: Bartosz-Diablo, 13.09.2009 13:15

Jakie mustangi? xD Co ma ford focus do diablo 3? rotflrotflrotfl

__________________
Tyrael był głupcem, że mi zaufał. Widzisz to właśnie ja powiedziałem Diablo i jego braciom o kamieniach dusz.