Bashiok o obrażeniach w Diablo 3

Dodał: Jedrush, 29.07.2008 14:01, Kategoria: Diablo 3

Community Manager Blizzarda, Bashiok, skomentował propozycję użytkownika forum, dotyczącą sposobu wizualizacji obrażeń otrzymanych przez przeciwników.

Oto wypowiedź Bashioka:

„Nie chcemy, żeby podczas walki z bossem, na modelu pojawiały się tylko grafiki ran. Mogłoby to nie pasować do przeciwnika, na przykład podczas walki z mniejszym bossem, albo takim, który ma niesymetryczną sylwetkę, albo mogłoby to prowadzić do tego, że bez względu na styl, na to jak fajnie wygląda boss, pod koniec i tak będziesz walczył z makabryczną siekanką zamiast przeciwnika.

Uważamy jednak, że można pójść krok dalej niż po prostu wyświetlać rany na ciele i da się wyciągnąć coś znacznie fajniejszego z walki z bossem. Chcielibyśmy sprawić, przynajmniej w przypadku przeciwników, dla których miałoby to sens, aby ich stan zdrowia, obrażenia jakie otrzymali, były widoczne. Zamiast na przykład zwykłego bryzgnięcia krwią, mogą oni stracić kończynę lub części pancerza, albo tak jak w przypadku Thousand Poundera – mogą radykalnie zmienić sposób walki. Chcemy zrobić coś więcej niż tylko pokazywać rany po cięciach mieczem, a zamiast tego zastosować inne zdecydowane i widoczne (co może być trudne w grze takiej jak ta) rozwiązania, pozwalające zwizualizować stan zdrowia wrogów.

Skoro jesteśmy już przy obrażeniach podczas walki, mimo że nie dało się tego zauważyć na gameplay trailerze ani na żadnym screenshocie, ale gdy przeciwnik zginie "krytyczną śmiercią" to jeśli bohater będzie stał w odpowiedniej odległości od niego, zostanie obryzgany fontanną krwi. Wygląda to super.”


W następnym poście Bashiok sprostował wypowiedź na temat odpadających kończyn:

„To był jedynie przykład, nie mam pojęcia czy będzie istniała możliwość odcinania kończyn i czy w ogóle jest sens wprowadzać coś takiego do walki”

Poniżej link do całego tematu:
http://www.battle.net/forums/thread.aspx?fn=d3-general&t;=310419&p;=1&#post310419

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
Myrkul

Dodał: Myrkul, 06.08.2008 13:01

Ma być bryzgająca krew i flaki. To w końcu Diablo a nie My Little Pony.

__________________
Do you fear death?

rixin

Dodał: rixin, 02.08.2008 22:05

tylko żeby się generowały szybko, albo kilka alternatywnych drógjednocześnie się załadowało, żebyś nie czekał w środku poziomu ąż ci sie załaduje. Chyba że chodzi o to że możesz np. mostem dojść, naokoło, albo jakimś tunelem, z tym że nie możesz wrócić bo jest jakaś magiczna bariera lub kraty

__________________
Hello my friend, stay a while and listen...

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 02.08.2008 21:28

Nie powinni robić tak liniowego świata ze można utknąć rozwalając most...Rozwalisz to napierdzielasz z buta kawał drogi naokoło,ale w końcu trafiasz do celu.Mogły by się też pewne odcinki trasy generować zależności od drogi w jaką wejdziemy-włazisz w dziurę i już musisz w to brnąć dalej.Było by to dodatkowe urozmaicenie i zachęcało by to do wielokrotnego przechodzenia -w różny sposób danej krainy.

rixin

Dodał: rixin, 01.08.2008 22:24

to ma być taki smaczek,żebyś sobie mógł poczuć satysfakcję z tego ile potworków utłukłeś i na pewno nie będzie to takie trudne do zrobienia. A te zniszczenia środowiska powinny być jak najbardziej zrealizowane(tylko gorzej jak rozwalisz most i utknieszwink)

__________________
Hello my friend, stay a while and listen...

V

Dodał: V, 01.08.2008 21:27

pisałem to ogólnie bo już rożne pomysły były, na przykład wybuch zwłok czy inna manipulacja martwą tkanką xD na pewno będzie w grze i takie rożne rozwiązania co wymyślają są nierealne smile2
a to jak napisałeś wszystkie zwłoki pod klawiszem z którymi nic niemożna zrobić jest lekko bezsensu xD niepraktycznie nic ci to nie da, szkoda nad tym się nawet zastanawiać bigsmile

__________________
What if I say I'm not like the others? /// BLIZZARD Fanatic * Team

rixin

Dodał: rixin, 31.07.2008 23:24

Powiedz mi prosze, jak mogę zabić kogoś martwym potworkiem skoro jak już napisałem nie będzie on poddawany prawom fizyki? Chodzi tylko o wygląd

__________________
Hello my friend, stay a while and listen...

V

Dodał: V, 31.07.2008 22:53

nie będzie opcji włączania \ wyłączania zwłok czy innych takich rzeczy, każdy musi widzieć to samo.. martwym potworkiem też możesz kogoś zabić, skończcie kombinować Oo

__________________
What if I say I'm not like the others? /// BLIZZARD Fanatic * Team

kucyk3

Dodał: kucyk3, 31.07.2008 21:27

ja wolę jak potworom odpadają kończyny jak tworzenie się ran.

__________________
Wiara i ojczyzna, to są dwie rzeczy najważniejsze w moim życiu.

LordXman

Dodał: LordXman, 31.07.2008 20:34

rixin pomysł miodny, mogli by rozbić jak z itemami, że np ty masz ustawioną opcję 'ciał' i je widzisz, a ja mam odznaczoną i widzę tylko krew czy coś.

__________________
Bądź Hobbitem, podziel się Lembasem.

rixin

Dodał: rixin, 31.07.2008 18:29

najważniejsze są smaczki i detale, może dadzą czwartą nogę Wirta<lol>. Powinni wszystko dopracować, np. po walnięciu w trawę z kuli ognia robi się czarna ziemia, albo zapala się trawa i jest pożar zabijający mnósttwo zombich ;], strzały powinny zostawać we wrogach itd. No bo co za frajda jak maszz extra grafe, fabułę itd. jak po walce zostaje goła ziemia i nic na niej nie widać po uderzenie sejsmiczne przeszło paredziesiąc razy a ziemia nie jest przeorana(w sumie to byłby z barba niezły rolnik lol)albo cała czarna.A na dodatek ciała znikają... Mogliby wprowadzić taką aktywowaną klawiszem opcje, tak jak "alt" podświetla itemki na ziemi w d2 to np. "j" pokazywałoby ciała po tym jak już znikną i nie byłyby poddawane prawom fizyki. Tak żeby ładnego screenshota zrobić i iść dalej bigsmile

__________________
Hello my friend, stay a while and listen...

LordXman

Dodał: LordXman, 31.07.2008 15:03

A wg. mnie powinni się zagalopować i zrobić pierdoły, bo każda rzecz jest ważna, mogę jeszcze ponad 3 lata czekać byle by było na co. Liczę, że D3 spełni moje oczekiwania, a jestem wymagający pwnt.

__________________
Bądź Hobbitem, podziel się Lembasem.

rixin

Dodał: rixin, 31.07.2008 10:30

mam nadzieje że uda mi sie naciągnąć tatę na nowego kompa,procek 2,8, karta GF 8600GT+, 2 gb ram i powinno śmigać. Zaje.isty jest ten pomysł po walce z bossem że myślisz że to już koniec, cały team martwy tylko ty zostałeś i nagle wyłania sie banda szkieletorówlol

__________________
Hello my friend, stay a while and listen...

Senega

Dodał: Senega, 31.07.2008 07:58

Ja tylko czekam aby podali wymagania to od razu robie upgrade, abym Diabełka oglądał w pełnej krasie. Mam tylko nadzieję, że nie zagalopują się w pierdoły co opóźni wydanie gry.

__________________
Magia to potęga

Dodał: Grzdyl, 31.07.2008 03:44

Wogole to jest idiotyzm zeby okrajac ta legendarna gre tylko dlatego zeby dzialala na jakichs slabszych komputerach, Blizzard powinien ja maksymalnie dopiescic i nie bawic sie w takie zagrywki bo jak ktos naprawde kocha diablo to dokona dla niego upgrade lub poczeka jakis czas zeby w nie zagrac na pelnych detalach... Np. ja zakochalem sie w D2 w 2005r! Dopiero...

__________________
Grzdyl

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 30.07.2008 20:02

A pewnie!Jak mówią że to ostatnia część Giabła to niech go dopieszczą również pod względem wizualnym.i efektów sie spodziewam na miarę czasów.W końcu można dodać opcję wyłączania bajerów dla słabszych sprzętów-jak i opcje wyłączania krwi Itp(nasz ojciec Rydzyk byłby zadowolonylol).Mnie te strzały w oblivionie przypadły do gustu-przyjemny efekt dla oka.

rixin

Dodał: rixin, 30.07.2008 19:36

Powinni wprowadzić jakieś fajne końcowe ciosy na dobijanie przeciwników, no i oczywiście mam nadzieję że w finalnej wersji siegebreaker też urwie mi głowę jeśli mi zostanie np. 3HP lol

__________________
Hello my friend, stay a while and listen...

Ush

Dodał: Ush, 30.07.2008 18:50

fajnie byłoby gdyby krawędzie ekranu migały czerwonym widmem i robiło się ciemno na ekranie (na kilka ms) w czasie otrzymania krytycznego ciosu albo małej ilości HPcka ^^

__________________
"Najlepszy zespół na świecie to The Prodigy. Gdyby ten zespół był grą, byłby lepszy nawet od Diablo" ~Ush

V

Dodał: V, 30.07.2008 17:30

ta 'awykonalne'scilence znowu głupoty piszesz i marudzisz ...
w pierwszej części Dungeon Siege już tak strzały zostawały a kiedy to było supprised
'mieli by za dużo roboty albo że im by się nie chciało.....' skończ te brednie, wszystko tylko zależy od tego czy coś się przyda do gry, czy tak to chcemy widzieć i jak bardzo zostanie wzmocniona wizualnie nieustająca sieka którą nam chcą zaserwować xD wiele rzeczy jest po prostu zbędnych do dobrej zabawy wink

__________________
What if I say I'm not like the others? /// BLIZZARD Fanatic * Team

LordXman

Dodał: LordXman, 30.07.2008 16:00

Mastemoth to jest 'awykonalne' pwnt, mieli by za dużo roboty, tym bardziej, że w tych czasach musieli by też zrobić tak aby strzała wbiła się w bok potwora jeżeli on stoi z boku verysad.

__________________
Bądź Hobbitem, podziel się Lembasem.

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 30.07.2008 15:16

No i postać po walce z łucznikami przez chwilę biegnie z tuzinem strzał w tarczy i zbroi

tAb

Dodał: tAb, 30.07.2008 12:31

a zbroje pobrudzoną krwią będzie można wyczyścić u jakiegoś NPC za $$ hehe

__________________
ciamciaramcia

Pain

Dodał: Pain, 30.07.2008 04:01

Fajnie by było gdyby można było zmieniać style walki tak jak np. w Wiedźminie.Odpadające kończyny lub wybuchające zwłoki to fajny pomysł, ale potwory mogły by np. kuleć gdy dostaną w nogę to było by dać więcej realizmu smile

Dodał: pawelx999, 29.07.2008 23:21

Ja bym chccial żeby latały wszędzie kończyny wrogów i bryzgała krewxD

__________________
Ostrze Mrozu jest głodne

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 29.07.2008 21:52

No może im mniej energii niech nie walczy lepiej , ale się lepiej broni i zmienia tak jak opisano styl walki.Niech nie robią bosów walczących jak niejaki Jan Klaudiusz Van Dame,który to na wszystkich filmach walczy najlepiej dopiero po 7 wstrząsach mózgu,zmiażdżonych jądrach i złamanej przynajmniej jednej ręce..Dostosować taktykę do sytuacji i zachowania bosa a nie tylko rodzaju przeciwnika to już jest większa satysfakcja z wygranej.Ciągle pamiętam jak zabierali mnie ze sobą ginąc potworki z zaklętym ogniem..

szewczak

Dodał: szewczak, 29.07.2008 16:20

Już jasne na takie efekty to pozwolą sobie tylko najlepsze komputery

__________________
http://pl.youtube.com/watch?v=HyF9LGOfAYc

V

Dodał: V, 29.07.2008 15:27

"...zostanie obryzgany fontanną krwi. Wygląda to super." ooouu YEAh! ^^
chce to zobaczyć, sieka sieka sieka, rzeki krwi... takie chciałem kolejne diablo i widzę że to dostanę bigsmile hehe

__________________
What if I say I'm not like the others? /// BLIZZARD Fanatic * Team

serafin21

Dodał: serafin21, 29.07.2008 14:59

Ok, podoba mi się część o zmianie stylu walki wraz ze spadkiem zdrowia. Im mniej energii tym większy opór stawia boss.

nightwolf19

Dodał: nightwolf19, 29.07.2008 14:57

IMO zmiany wyglądu potworów po zadanych obrażeniach powinny dotyczyć tylko walk z większymi bossami, a nie wszystkich przeciwników, zmiana stylu walki po zadaniu danych obrażeń to całkiem fajna sprawa, która może urozmaicić rozgrywkę.

LordXman

Dodał: LordXman, 29.07.2008 14:49

Rany było by ciężej zrobić, dlatego ich nie będzie. Taka zmiana wyglądu bestii zależna od jej stanu zdrowia będzie pasować do każdego hera, a rany nie, trzeba by było zrobić np. ranę od poparzenia od magicznej kuli czy ranę strzały wbitej w grubą i twardą skórę potwora.

__________________
Bądź Hobbitem, podziel się Lembasem.

Dodał: Seraf, 29.07.2008 14:06

Ciekawe,ciekawe... I ciekawe jak to będzie wyglądało.rotfl