Bashiok o manie i jej braku w Diablo 3

Dodał: Redgrad, 22.09.2009 18:54, Kategoria: Diablo 3

Na oficjalnym forum Battle.Net, Community Manager Blizzarda - Bashiok wypowiedział się w sprawie wykorzystania many w grze oraz wprowadzenia innych rozwiązań, np. furii. Oto co napisał.

Bashiok „Na chwilę obecną wiemy, że tylko Witch Doctor będzie korzystał z many. Jeżeli chodzi o Wizarda czy Monka niczego jeszcze nie ogłaszaliśmy. ”

Po tej wypowiedzi pojawiło się kilka pytań, na które Bashiok starał się odpowiedzieć:

Użytkownik forum: Nie mogę tego zrozumieć, jak Wizard mógłby nie korzystać z many ?, to logiczne, że mag oraz wszystkie pokrewne jemu klasy używają many.
Bashiok: Myślę, że gdy przedstawimy system korzystania z umiejętności, niekonieczne za pomocą many wszystko nabierze głębszego sensu.

Użytkownik forum: Zgadzam się z tym, ale nie rozumiem dlaczego każda klasa musi mieć swój własny, indywidualny „system energii magicznej” . Poza tym wdraża to większe różnice między klasami.
Bashiok: Oczywiście nie musi tak być ale na pewno sprawia to, że granie wieloma postaciami stanie się bardziej unikatowe i interesujące. System furii barbarzyńcy działa na zasadzie , gdy rozpoczynamy walkę, zadajemy i otrzymujemy obrażenia, które zwiększają nasz wskaźnik furii. Idea ta jest mocno zakorzeniona w systemie umiejętności każdej postaci. Jeżeli chodzi o wygląd wizualny to trzy kule furii wyglądają jak płynąca lawa. Odgrywa to ogromną rolę ponieważ umiejętności powodują wstrząsy ziemi. Biorąc pod uwagę inne klasy, to każdy system musi być dopasowany do rodzaju wykorzystywanych umiejętności oraz ich stylu, a także wyglądu.

Użytkownik forum: Ponieważ każda klasa będzie posiadała swój własny system odzyskiwania energii, większość znalezionych przez nas przedmiotów stanie się dla nas bezużyteczne, nie będzie miało dla nas większej wartości z powodu różnicy w wymaganiach postawionych dla naszej postaci.
Bashiok: To dobre pytanie, na tę chwilę nie mamy konkretnych pomysłów jak rozwiązać ten problem. Prawdopodobnie będzie się to ze sobą łączyło. Oczywiście wiele przedmiotów znalezionych podczas gry może być potencjalnie dla naszej klasy nieużytecznych. Lecz na razie nie chcę wgłębiać się za bardzo w ten temat bo odnosi się to do systemów, których jeszcze nie omawialiśmy.

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!

Dodał: Rejven, 18.10.2009 13:28

Wizard bez many ? Może być ciekawiebigsmile

__________________
"Powiem wam to szczerze, myśle że dzisiaj są leszcze w grze..."

Serious_Pandzior

Dodał: Serious_Pandzior, 24.09.2009 01:53

Według mnie też byłoby to ciekawe. W D3 nie musi być tak, że się ginie od 1-2 fb. Może też będą dozwolone w pvp poty życia.. kto wie. Jak będą miały duży re cast to będzie się liczyło jak najszybsze zabicie przeciwnika, bo inaczej się uleczy. Mogą też zrobić tak, że barb od jednego uderzenia innego playera będzie już ładował furię (Może więcej niż jeden poziom).

Podam przykład: Barb ma 200 HP, nie ma furii. Może oberwać za 20 dmg od innego gracza i puścić skilla (Który na pewno trafi) za 40 dmg lub robić uniki, i uderzyć zwykłym ciosem za 15. Nie mówiąc już o tym, że będzie musiał ganiać takiego wizzarda, i jeszcze liczyć na AR.

Ulver

Dodał: Ulver, 24.09.2009 01:02

Ja nie mówię o obecnym pvp a o przyszłym - tylko teoretyzowałem. W D3 barb nie będzie mieć many. Przyjmowanie ciosów na klatę byłoby ciekawe? Chyba tylko dla naszego oppa co nas zabije... hey

__________________
Sratytaty

exstinctor

Dodał: exstinctor, 24.09.2009 00:43

Ulver - teraz na pewno tak nie wyglada. Teraz Barb jest jak Mag - naladuje manne i jazda z czarami smile Misturka i dalej czarujemy smile (to znaczy dajemy trabke czy inne tam :d). Jak dla mnie jezeli barb moglby przyjac na klate uderzenie i wykorzystac go w walce to byloby o wiele ciakwsza gra smile Bardziej dynamiczna smile

Co do ladowania manny u wiza to tylko tak teoretyzuje smile Byloby to ciekawsze niz. LPP,PPM (az do wykonczenai manny), miksturka i od nowa smile Czasem zmiana miejsca jak podejda za blisko potowrybigsmile. Fajne na pierwsze 200 gier smile Potem to juz tylko przedmioty do znalezienia pozostaja bo reszta to nuda.

Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 24.09.2009 00:45

Dodał: Franklinx, 23.09.2009 17:07

Różnice w klasach powinni być duże ale w klasach a nie w mechanice gry. Ale jeżeli efekt końcowy będzie fajny no to bomba. Mi tam się miksturki w Diablo 2 podobały ale te kule to też całkiem ciekawy pomysł.

__________________
Michał D.

Ulver

Dodał: Ulver, 23.09.2009 09:50

@exstinctor: Tak, autorzy wspominali już, że furia u barba będzie również się ładowała poprzez otrzymywanie obrażeń ale chyba sobie nie wyobrażasz, że w walce z innym charem barb będzie sobie spokojnie czekać aż ktoś go stankuje...? Chyba nie na tym pvp polega galsses

__________________
Sratytaty

cossi

Dodał: cossi, 23.09.2009 06:45

O to jest ciekawe EXSTINCTOR cos jak w dragon baalu xd tyle ze to pasuje do monka bardziej niz do wizza

a co do furji barba to z pewnoscą bedzie miec takie skile ze bedzie robil furie z niczego albo bedzie poswiecal troszke hp...

__________________
SeX, drag i rap....

exstinctor

Dodał: exstinctor, 23.09.2009 02:48

Heja. Z barbem może być tak, że dostaje furię jak biją w niego smile Rozwiązanie podobne do następcy Herosow 3. A z Manna moga zrobic tak, że taki mag bedzie musial ladowac się aby miec moce do puszczenia czaru. Tez juz spotykane w innych grach. Ciekawi mnie co tam jeszcze wymysla smile Pozdro

Serious_Pandzior

Dodał: Serious_Pandzior, 23.09.2009 00:05

@LukeInside - kiedyś czytałem o tym i chyba Bashiok pisał, że kule będą się respawnować w tym miejscu gdzie walczymy z bossem.

@Ulver - Myślę, że Blizz sobie z tym poradzi. Raczej gracze nie zaakceptują tego, że będzie można bić potwory podczas walki. Barb może będzie miał skille, które nie wymagają furii. Albo rzeczywiście będzie musiał bić ze zwykłego ataku. Ale nie wiem czy w tym ostatnim jest coś złego.

Ulver

Dodał: Ulver, 22.09.2009 23:45

Dobrze pandzior, że wspomniałeś o pvp bo ten temat mnie obecnie nurtuje... Weźmy takiego barba. Chcąc wykonać ww będzie musiał mieć jakiś tam zapas furii. Powiedzmy, że wykona 3 takie ww i co wtedy? będzie musiał bić drugiego gracza normalnie aby znów mieć pełen zapas furii? Ciekawe jak to rozwiąża...

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 22.09.2009 23:46

__________________
Sratytaty

Dodał: LukeInside, 22.09.2009 23:45

Jeżeli bossowie będą posiadać miniony to albo będą się ciągle spawnować, albo z wielką rozwagą trzeba będzie korzystać z kul pozostawionych po nich...Z potionami było cacy i zrozumiałe jest to, że jako fani obawiamy się nowych zmian w systemie, ale również uważam że może to dać powiew świeżości w serii...Trzeba się rozwijać bo stojąc można zacząć się cofać :/

__________________
droga ku Niebu zaczyna się teraz...a nie od pogrzebu

Serious_Pandzior

Dodał: Serious_Pandzior, 22.09.2009 23:37

No ciekawe rozwiązanie. Niekoniecznie każdy musi mieć inny system. Np. WD i Wizz będą mieli manę, barb furię, a monk coś podobnego do furii. System D&D bardzo mi się podoba. Tam nie ma tak, że czarujemy nieskończoną ilość summonów (Jak je zabiją), puszczamy klątwy na każdego potwora, a potem walimy 56546464 włóczni z kości pijąc 425435 mikstur many. Tam trzeba myśleć, jakie czary zapamiętać i jak ich używać (Bo np. mamy jeden czar przywołania i jeden kuli ognia). Ulver ma rację, system kul jest dużo ciekawszy. Na początku odrzucało mnie to, że zmieniają sprawdzony system mikstur. Ale po minucie przemyślenia doszedłem do wniosku, że to naprawdę był spam tych potów. A teraz nie będzie tak, że możemy stać obok przeciwnika w byle jakim stuffie i obrywać nie wiadomo ile. Bo wtedy były poty. A teraz? Staniesz chwilkę obok moba, ten Cię uderzy ale już się nie uleczysz, jak nie zabijesz któregoś potwora. Będzie trzeba micrować i to jeszcze jak. Teraz będzie się bardziej liczył skill. Bo co to za frajda (W D2) stać w miejscu i walić ognistą kulą (Oślepia) albo kręcić ww a moby i tak nic nam nie zrobią, bo mamy ll.

Poza tym miałem takiego kumpla (Heh już nie [Pozdro Sall pwnt]) co ciągle spamował w pvp mana potami. Na dodatek kłamał, że nie. A potem tak kozaczył, że to niby wygrywa każdą walkę bigsmile. Teraz mam nadzieję, że już tego w D3 nie będzie.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 22.09.2009 23:41

Ulver

Dodał: Ulver, 22.09.2009 23:12

Dziwnie to będzie jak many nie będzie miał wizzard. A cóż w tym fajnego, że potiony czyniły naszą postać niemal nieśmiertelną? Te wszystkie kule życia/many są dla mnie o wiele ciekawszym rozwiązaniem. Ciekawy jestem jedynie jak autorzy rozwiążą problem walki z bossami gdzie prawdopodobnie takich kul (zapewne zdobytych na przeciwnikach) nie będzie. Chyba, że bossowie nie będą osamotnieni.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 22.09.2009 23:13

__________________
Sratytaty

norek55

Dodał: norek55, 22.09.2009 22:27

A mnie zastanawia czy jest sens to zmieniać?
Były potiony i było cacy...

__________________
norek55

Trang_Oul

Dodał: Trang_Oul, 22.09.2009 22:17

Nie było cacy, było samo klikanie 1-4.

__________________
Wszyscy rodzą się po to, aby umrzeć i dołączyć do mojej armii nieumarłych.

cossi

Dodał: cossi, 22.09.2009 21:58

Wizard bez many.... dziwaczne... ale hah dziwne i tyle. galssesgalssesgalsses

__________________
SeX, drag i rap....

norek55

Dodał: norek55, 22.09.2009 21:30

A mnie zastanawia czy jest sens to zmieniać?
Były potiony i było cacy...

__________________
norek55

Ulver

Dodał: Ulver, 22.09.2009 20:35

Cóż, uważam, że monkowi wystarczyłoby coś na wzór furii barba. To nie jest postać magiczna.

Trang: Jednak wątpię w takie rozwiązanie. Sami autorzy już mówili, że potiony będą mieć o wiele mniejsze znaczenie jak mają obecnie.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 22.09.2009 20:37

__________________
Sratytaty

Trang_Oul

Dodał: Trang_Oul, 22.09.2009 20:33

Ale mogą zrobić system hybrydowy, czyli np. możliwość rzucenia zaklęcia określoną (dużą) ilość razy, którą można odnowić miksturą. Powstała nawet [url=http://www.wizards.com/dnd/main.asp?x=d2/diabloii]konwersja[/url] D2 na DnD i właśnie tak to rozwiązano.

__________________
Wszyscy rodzą się po to, aby umrzeć i dołączyć do mojej armii nieumarłych.

Bartosz-Diablo

Dodał: Bartosz-Diablo, 22.09.2009 20:28

Jak oni sobie wyobrażają wizzarda bez many supprisedsupprisedsupprisedsupprisedsupprised to ciekawe co będzia miał monk..

__________________
Tyrael był głupcem, że mi zaufał. Widzisz to właśnie ja powiedziałem Diablo i jego braciom o kamieniach dusz.

Ulver

Dodał: Ulver, 22.09.2009 20:23

Fakt, w tamtym systemie tak jest ale Diablo to slasher - nie zapominaj o tym.

__________________
Sratytaty

Dodał: LukeInside, 22.09.2009 20:19

Na pewno jest to w tej chwili kontrowersyjna sprawa, lecz poczekajmy, co panowie z zamieci wykombinują-raczej nie pamiętam, aby któraś z ich pozycji była kiepska...Na pewno wiedzą co robią...

__________________
droga ku Niebu zaczyna się teraz...a nie od pogrzebu

Trang_Oul

Dodał: Trang_Oul, 22.09.2009 20:11

Może to dla niektórych szok, ale np. w systemie D&D też nie ma many - magowie mogą rzucić określoną liczbę zaklęć dziennie i system ten też się sprawdza. Może i nawet lepiej, bo trzeba myśleć, jakie zaklęcie rzucić, a nie tylko spamować najsilniejszym.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 22.09.2009 20:15

__________________
Wszyscy rodzą się po to, aby umrzeć i dołączyć do mojej armii nieumarłych.

Ulver

Dodał: Ulver, 22.09.2009 19:05

Heh, wizzard nie używający many... rotfl

Tym nie mniej unikalny system odzyskiwania many/energii/furii dla każdej postaci to ciekawe wyjście. Wreszcie mag będzie magiem itd. Może w końcu nie będziemy mieć telujących barbów, czarek zealotów...

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 22.09.2009 19:06

__________________
Sratytaty