WstępneDiablo 3Diablo 2Diablo 1DownloadTwórczośćReszta |
Bashiok o ekonomii w Diablo 3Dodał: Astolus, 08.02.2009 15:02, Kategoria: Diablo 3
Community Manager Blizzarda Bashiok wypowiedział się na oficjalnym forum Battle.net w temacie założonym przez jednego z użytkowników, w którym przedstawia on swoją wersję ekonomii w Diablo 3. Oto odpowiedź Bashioka, oraz wyjaśnienie pomysłu autora wątku.
Z tematu odczytać możemy, iż przedmioty, które gracz osobiście użyje powinny być przypisywane tylko dla niego – podobnie jak to ma miejsce w World of Warcraft. Odblokowanie danego przedmiotu do dalszego użytku przez innych graczy, umożliwiłby specjalny Zwój, który jednak nie należałby do najtańszych przedmiotów. To by spowodowało tzw. efekt Money sink (czyli wydanie pieniędzy przez gracza na coś, co wcale nie musi przynosić zysku, po to by zatrzymać inflację w grze). Bashiok: "Hazard w Diablo 2 to efekt money sink.Gdy kupimy cokolwiek od NPC, automatycznie wynosimy coś z kapitału gry, co powoduje efekt Money sink. Chyba wiem mniej więcej o co ci chodzi, mówisz o tym, aby wpakować jak największe pieniądze, które jednak w szybkim tempie nie wzbogacą twojej postaci. Co po za tym: naziemne / latające mounty w World of Warcraft nie pasowałyby jako twoje wzmacniacze, gdyby nie rekompensowały to szybszym podróżowaniem po świecie. Jednak to się tak naprawdę nie liczy... Zamierzamy zbudować bardziej stabilną ekonomię w Diablo III, i tak jak w Diablo II, będziemy mieli sposoby na wyciąganie pieniędzy z graczy. Jeśli to oznacza, że będą istniały drogie przedmioty czy też nie, nie wiem, możliwe. Jeśli chcemy podsuwać graczom tak duże ilości złota tak jak w Diablo II, zdecydowanie będziemy potrzebować lepszych miejsc by te pieniądze wydawać, jeśli chcemy by były cokolwiek warte. Co do oryginalnego posta, nie podoba nam się pomysł przypisywania przedmiotów właśnie dlatego, że Diablo opiera się na handlu. Zabranie tej łatwości handlu, ale dodanie przypisu za nim, który mówi: „Chyba że zapłacisz dużo pieniędzy” … jest kiepskim pomysłem. Są lepsze sposoby na utrzymanie stabilnej ekonomii i kiedy tylko jest to możliwe, powinny dotyczyć rzeczy, które gracz uznaje za pomocne, użyteczne, lub co najmniej „zabawne”. " Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
Dodał: Mastemoth, 12.02.2009 08:50Dla mnie zbieractwo to jedna z ważniejszych rzeczy przedłużająca grywalność serii diablo.Choć mogli by jak dla mnie zrezygnować z bonusu do szansy na znalezienie magicznych przedmiotów, zmniejszyć szanse u bosów zwiększając u potworów.Mogły by w każdej grze losować się poziomy ze zwiększoną szansą na drop w dowolnym miejscu w grze i np. były by tam same potwory unikalne i championi-automatycznie sporo trudniej.Sprawiło by to że gracze szukali by miejsc w całej grze a nie tylko robili bossruny, oraz delektowali się walką z najlepszym swoim sprzętem-nie napakowani syfem podbijającym szanse na znalezienie. Dodał: LordXman, 11.02.2009 12:13Mnie się twój pomysł nie podoba tAb, Diablo zabrało by dosłownie życie każdego człowieka, instalując tą grę sprzedał byś swą duszę na wieki, już nie odszedł byś od kompa. Rozwiązanie musi być takie, żeby każdy mógł znaleźć coś. Ja na przykład i tak nic bym nie znalazł, takie moje szczęście. __________________ Dodał: tAb, 11.02.2009 10:17Dodał: Trang_Oul, 10.02.2009 18:14 __________________ Dodał: nightwolf19, 10.02.2009 19:29Szczerze jak zabijam Mefa 20 raz to już mi się zaczyna nudzić, wtedy albo Baal albo Hrabina dla run. Ewentualnie jakiś handel dla zabicia monotonii Dodał: Trang_Oul, 10.02.2009 18:14To rozwiązanie nie ma sensu, właśnie wtedy zaczęłoby się mfowanie aż do znalezienia itemu albo aż gracz padłby przed kompem Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 10.02.2009 18:19 __________________ Dodał: cossi, 10.02.2009 18:09pomysł ciekawy ale wolf ma racje... __________________ Dodał: nightwolf19, 10.02.2009 16:25Jakby było tak jak mówisz tAb to zbyt szybko znajdowałoby się dobre przedmioty. Wątpię że wprowadzą takie rozwiązanie. Chociaż pomysł sam w sobie ciekawy. Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 10.02.2009 16:26 Dodał: tAb, 10.02.2009 14:04albo jakoś uatrakcyjni,biegać 50 razy na mefa i czasami nic z tego nie mieć jest denerwujące.mogliby np zwiększać postacią mf z każdym następnym zabitym bossem,innymi słowy im więcej potworów zatłuczesz tym większe prawdopodobieństwo że coś znajdziesz fajnego,oczywiście taki 'nabyty' mf kasowałby się np po 24h __________________ Dodał: Ulver, 10.02.2009 00:04Mam szczerą nadzieję, że blizz mocno ograniczy mf-runy takie jakie są w dzisiejszej postaci. __________________ Dodał: Trang_Oul, 09.02.2009 23:57Co do mf w D2, najwięcej może uzyskać barb (zakładając 2 bronie 6x Isted). Soska jest najczęściej używana tylko ze względu na skill tele, a po niej wybotowany overpowered pwnzor hammer. Mam nadzieję, że w D3 nie zapomną dać teleportowi wizarda cast delay. __________________ Dodał: Expozee_POLSKA, 09.02.2009 22:06uważam że pomysł cossiego niejest zły ale wolałbym się doweidzieć więcej na temat mf a konkretniej czy każda postac bedzie miała go tyle samo czy tylko wizard (tak jak w D2 soska), bedzie jedyną użyteczna postacią na mf-runy ponieważ to nimi żyje większa część graczy D2 Dodał: Hitmanov, 09.02.2009 19:21Te wypowiedzi moim zdaniem mają co raz mniej sensu, i co raz bardziej odchodzą od tematu... Dodał: cossi, 09.02.2009 19:02Lord~~ o czym ty gadasz? a co do złota to rozwiazoanie jakie jest w wowie wydaje sie idealne tzn. małe ilosci z potworów a spore w koszcie przedmiotów.... a właśnie co do przedmiotow to SB (przywazanie do jedengo gracza) to beznadziejny pomysl... popsuje zabawe w Biznesmena... __________________ Dodał: LordXman, 09.02.2009 14:40Wydaje mi sie ze D2 bylo szybko wydane wzgledem 1 czesci i z tad tyle niedopracowanych rzeczy szczególnie w multi p., jak również nasza ukochana firma stawiała pierwsze kroki w tego rodzaju Grach. - Wydaje Ci się. __________________ Dodał: nightwolf19, 09.02.2009 12:39IMO lepiej żeby złoto było trudniejsze do znalezienia, w sensie mniej dropów ze złota, np tylko od bossów (mniejszych i większych) Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 09.02.2009 12:39 Dodał: Hades, 09.02.2009 09:52Lord a co ty mapet z Ul. Sezamkowej ze taki śmieszny jesteś? Bawisz sie w krytyka czy jak? Jak jestes taki madry to sam napisz cos ciekawego, albo przynajmniej mnie popraw jesli sie w czyms myle. Dodał: LordXman, 09.02.2009 00:33A ja myślę, że nic nie wiesz Hades... __________________ Dodał: Hades, 09.02.2009 00:02Ja swojego czasu grałem sporo w WoWa i tam pieniądze sa bardzo potrzebne. Sprawia to ze gra jest ciekawsza i Blizz dobrze o tym wie. Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 09.02.2009 18:46 Dodał: Trang_Oul, 08.02.2009 23:41Wreszcie pomyśleli o złocie... __________________ Dodał: Alekskaj_Glider, 08.02.2009 22:14Złoto w Diablo II (w multi) nie znaczyło kompletnie nic. Na początku było przydatne po to żeby jakieś itemki kupić, a potem było totalnie zbędne. No chyba, że na singlu się grało to złoto odgrywało dużą rolę... Bardzo jestem ciekaw jak rozwiążą kwestię złota w D3... Dodał: Hades, 08.02.2009 17:14Dobrze gada polać Bashiokowi |
Zaloguj się!Ostatnio na forumSzukajAnkietaLosowy screen
Buttony |
Dodał: Valdek, 12.02.2009 09:49
mf mogliby zastąpić modyfikatorem "x% szans na zdarzenie losowe". I powiedzmy, że 4 czy 5 przedmiotów (unikatowych) miałoby taki modyfikator. Powiedzmy tak po 5% szans, nie więcej. I byłoby ciekawiej, latałbyś po całej mapie, szukałbyś eventów.
__________________
Did you see Leoric the King? I saw... I saw his bones