WstępneDiablo 3Diablo 2Diablo 1DownloadTwórczośćReszta |
Bashiok o drzewku umiejętności w Diablo IIIDodał: Wanderer, 09.04.2009 10:38, Kategoria: Diablo 3
Bashiok - Community Manager ds. Diablo III - w odpowiedzi na niezadowolenie jednego z użytkowników oficjalnego forum Battle.net, spowodowane nazwą "drzewko talentów" (ang. talent tree), zamiast "drzewko umiejętności" (ang. skill tree) Bashiok odpowiedział:
" Powinienem był zaznaczyć, że to co każdy z was mógł zobaczyć kilka dni temu, to nic więcej jak spojrzenie za scenę na to, na jakim etapie prac obecne znajduje się interfejs użytkownika. BlizzCast służy właśnie takim celom, I poprzez pokazywanie nieukończonej pracy ponosimy ryzyko skrytykowania naszej pracy zanim zostanie ukończona. Z drugiej strony jest to natomiast wspaniały sposób uzyskiwania wsparcia, ale nie zmienia to faktu, iż powinno być to rozumiane jako niedokończona robota. Przechodząć dalej… Drzewko umiejętności Diablo III jest drzewkiem umiejętności i nie jest drzewkiem talentów, ponieważ będziecie z niego uczyć się wszystkich swoich umiejętnośći. Nie uzyskujesz nowych zdolności co dany poziom od trenera. Nie ma też możliwości, abyś uzyskał pewną specyficzną umiejętność na pewnym poziomie. Nie ma też żadnych zasad co do ustawiania punktów tak, abyś był w stanie ranić potwory. Punkty, które wydajesz determinują to, w jaki sposób zbudowana jest postać, jak funkcjonuje, i czego jest w stanie dokonać. Tak więc, ludzie porównują te drzewka z kilku powodów, i używają tychże powodów jako negatywów. Postaram się je wszystkie omówić. 1. "Wyglądają podobnie." Tak, wyglądają. Oba drzewka rozrastają się w dół, posiadają ikony, w które "wrzuca" się punkty, i mają strzałki, które determinują rozwój na inne umiejętności. Wszystkie te cechy pojawiały się także w drzewkach z Diablo II. 2. "Nie jest to oryginalne." Zgadzam się. Po jedynie mniej więcej 10 (?) pomysłach wielu różnych projektów drzewek umiejętności, doszliśmy do wniosku, że jest to system który dobrze się sprawuje i spełnia cele które chcemy osiągnąć (swoją drogą, pokazaliśmy nieudane projekty na BlizzConie) Nie ma sensu próbowanie implementowania czegoś kompletnie nowego i skomplikowanego, jedynie po to, aby być oryginalnym. Kiedy ludzie grają w grę, zapamiętają że nie jest nowa, czy że nie jest fajna? Chcę jeszcze raz mocno zaznaczyć, że w tym momencie drzewka umiejętności nie są skończone, ciągle poddajemy je procesowi powtórzeń I eksperymentów. 3."Pomysł na wymagania co do punktów, aby awansować w dół drzewka, jest lamerski." Jednym z głównych problemów z drzewkami Diablo II było przetrzymywanie wszystkich swoich punktów, aż do momentu w którym dojdziesz do umiejętności ,w którą te punkty możesz zainwestować. Dla co niektórych graczy nie stanowi to problemu, ponieważ bardzo łatwo uznawana jest za „część gry” ale z punktu widzenia projektanta, jest to ogromna porażka. Dajesz graczowi nagrodę, ale on z niej nie korzysta, ponieważ nie ma niczego ciekawego, na co mógłby tą nagrodę wydać. Próbowano to zwalczyć, przykładowo przy pomocy synergii w jednej z łatek, niestety i one spowodowały problemy. Przy produkcji World of Warcraft wzorowano się na drzewkach umiejętności z Diablo II, z zauważeniem tejże niedoskonałości. Zdecydowano, że gracz musi teraz wydawać punkty aby awansować w dół drzewka, co daje możliwość zaopatrzenia gracza w więcej znaczących i wpływowych miejsc do ich wydawania. 4. "Nieoryginalne buildy postaci!" Powtarzam raz jeszcze, że są to drzewka umiejętności, nie talentów. Każdej pojedynczej umiejętności, której możesz uzyć, uczysz się poprzez wydawanie punktów w drzewku. Pozwala to na ogromną dozę modyfikacji. Oczywiście, że będą istniały buildy uznawane za najlepsze dla danej klasy, ale jest już to bardziej problem równowagi w grze, aniżeli projektu drzewka umiejętności. Skoro już o tym mówimy, chcę powtórzyć, że jednym z głównych celów gry będzie personalizacja postaci. Nie zamierzamy wypuścić z gry, dopóki nie będziemy zadowoleni z mnogości osiągniętej personalizacji. Mam więc nadzieję, że poruszyłem wszystkie kwestie związane z ogromną niechęcią do drzewka umiejętności. Proszę was, abyście podchodzili do gry z pewną rezerwą, nie oceniać rzeczy jako ukończonych. Jeśli powiesz „Nie podoba mi się to” a następnie dopowiesz „Zastanawiam się, czemu zrobili to w ten sposób, a nie inny” wtedy możemy porozmawiać. Jednakże, jeżeli tylko stwierdzasz, najlepsze co mogę zrobić, to to przeczytać. Nie mam możliwości, aby komfortowo odpowiedzieć na posta, który nie ma w sobie intencji dowiedzenia się czegoś o grze. " Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
Dodał: Uther, 19.04.2009 16:02mnie zastanawia czy rozwiniecie różnych innych umiejetności będą wiekrze obrazenia lub inne cechy przez inne umiejetnosci tego samego typu np. piorun i burza z piorunami czy sie beda kumulować czy to zalatwia w diablo 3 runy __________________ Dodał: Trang_Oul, 12.04.2009 00:44@Krzyysiek: Pierwotnie skille w D2 też miały wymagać atrybutów. Szkoda, że z tego zrezygnowano, byłyby buildy inne niż full vita. Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 12.04.2009 00:46 __________________ Dodał: krzyysiek, 10.04.2009 15:26@Alekskaj_Glider Dodał: LordXman, 10.04.2009 03:39Wg. mnie co lewel powinny być 2p umiałek, ale tylko jeden punkt można dać w jakiś Skill, drugi punkt w coś innego. Co lewel akcja się powtarza. __________________ Dodał: LuQ89, 09.04.2009 15:50No i facet nam wyjasnił co i jak... __________________ Dodał: Alekskaj_Glider, 09.04.2009 12:41Dobrze, że facet uczula użytkowników forum, że to co pokazują jest w dużej części jeszcze w fazie testów. Przyznaje, mnie też zdarzało się krytykować i nieraz też bezzasadnie albo bezmyślnie. Dodał: Valdek, 09.04.2009 12:30A mnie się podoba takie rozwiązanie... do tego dochodzi jeszcze nowy system run.. Powinno dać radę. A zresztą pożyjemy, zobaczymy __________________ |
Zaloguj się!Ostatnio na forumSzukajAnkietaLosowy screen
Buttony |
Dodał: diabollo14, 19.04.2009 16:25
"Spodobał mi się tekst, że nieużywanie umiejętności niskopoziomowych jest dla programisty porażką"- tak jak mowisz Alekskaj;]
moze blizz zrobi cos takiego aby te pierwsze umiejetnosci byly potrzebne ( a moze wrecz niezbedne ) zeby potem poradzic sobie z niektorymi bossami w grze.