Bashiok o atrybutach w Diablo 3

Dodał: Astolus, 09.01.2009 23:45, Kategoria: Diablo 3

Bashiok, Community Manager Blizzarda odpowiedział na oficjalnym forum Battle.net na kilka pytań dotyczących atrybutów w Diablo 3. Mówi nam także kilka słów o systemie postaci oraz możliwości jej budowy . Oto co napisał.

P: Myślę, że dobrą sprawą jest automatyczne dodawanie statystyk względem tego, co robi twoja postać, np. jeżeli spędzasz dużo czasu na niskim stanie zdrowia, żywotność rośnie bądź wraz z czasem biegania rośnie wytrzymałość.

Bashiok: "Systemy takie jak te są zazwyczaj zbyt łatwe w gry. To znaczy, gdy gracz odkryje, jak zwiększyć pożądaną statystykę jak najmniejszym wysiłkiem, zrobi to. My chcemy pozwolić na trochę swobody w stylu gry dla pojedynczego gracza.

Przez cały czas grałem swoim Wizardem, atakując na dystans i wtedy dostaje świetny przedmiot, który sprawia, że chcę go założyć i grać stylem skupionym bardziej na zwarciu. Aczkolwiek w takiej sytuacji prawdopodobnie będę musiał zrezygnować z nowego stylu gry. Natomiast z naszym aktualnym systemem jest to po prostu kwestia budowania bazy przedmiotu, który go wspiera.

W dodatku ten system nie jest za bardzo przyjazny dla gracza. Nieco skomplikowaną rzeczą, jest przestawienie graczowi jak ten system działa właściwie. Niewielu ludzi przebrnie przez całą grę nie mając pojęcia o jej podstawowych zasadach. Chcą dokładnie rozdać punkty statystyk, a dość trudno pokazać jest rozwój twojej postaci na zewnątrz. W pewnym momencie zastanawiasz się „ Jak dokładnie ten punkt tam się znalazł i co muszę zrobić by zdobyć następny?”

Nie każdy lubi dopieszczać postać w postaci progów, ale prawie każdy chce wiedzieć jak stworzyć potężną postać.

Sądzę, że zostawianie pewnych mglistych systemów i niewyjaśnianie niektórych rzeczy graczom jest ok, ale takie sprawy jak punkty statystyk, podstawy rozwoju i system „mocy” powinny być jasno wytłumaczone. Szczególnie w momencie, w którym szybkie akcje - nie trudzenie się ukrytą matematyką i wymaganiami - są grą.

Z auto-statystykami tracisz trochę możliwości rozwoju, to prawda, ale zyskujesz o wiele więcej w dodawaniu - i bardziej interesujących – zmian w innych aspektach."


Kolejnemu użytkownikowi forum, który napisał, że różne sposoby na budowę postaci w Diablo 2 dawały wiele radości, Bashiok odpowiedział:

Bashiok: "Zgadzam się, i prawdopodobnie przekroczymy oczekiwania co do nich, by osiągnąć realną liczbę sposobów na budowę postaci. Z runami tak naprawdę jest to trochę straszne. Widząc grę już wypuszczoną na rynek i to, co wymyślą gracze… brr. Ale ekscytujące jest stworzenie postaci, która wydaje się być prawie zbyt potężna. Jest to naprawdę fajne."

Gdy inny użytkownik forum sprzeczał się o to, że punkty statystyk musiały być użyte dokładnie aby zoptymalizować bardzo potężne buildy postaci, Bashiok napisał:

Bashiok: "Ach, więc punkty statystyk były po prostu środkiem do osiągnięcia celu, nieprawdaż? W każdym przypadku zresztą. Były wymaganiem do przedmiotu, klikając przycisk by podnieść liczbę do wymaganej wartości. Wybrane przedmioty i umiejętności były naprawdę tym, co stwarzało postać, nie wyliczanie wymagań do przedmiotu.

Można by na ten temat dyskutować bez końca, jeśli chciałbyś. Punkty statystyk nie stwarzały postaci, ale kilka małych dodatkowych problemów matematycznych, są fajne, ale kilka małych komplikacji matematycznych nie oznaczają tak naprawdę zabawy lub interesującej budowy postaci, ale uważam, że problemy matematyczne są zabawne i ciekawe, ale... itd. itp.

I oczywiście wszystko to, czego mogę spróbować to zapewnienie was, że będzie istniał olbrzymi potencjał do tworzenia ciekawych buildów, dużo zróżnicowania, i dużo matematyki do „zanurzania” się w niej, jeśli o to ci chodzi."

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
squadnik

Dodał: squadnik, 05.02.2009 22:20

mam wrażenie, że to będzie naprawdę super odświeżenie dla graczy d2. Owszem, dążenie do stworzenia perfekcyjnej postaci miało swój urok i niech mi ktoś powie, że nie bo każdy zawsze o czymś marzył jeżeli nie okradał innych...

Dlatego automatyczne rozdawanie (nie wiem jak ono miałoby tak naprawdę działać) wg mnie może być ciekawe, wymagające poznania, wczucia się, zmiany taktyk, także sposobu gry.

Ja jestem dobrej myśli a kiedyś do tego stopnia byłem zakochany w d2, że o D3 to już myślę tylko przez pryzmat idealnej gry smile !

__________________
www.okinet.pl | www.squadnik.com | www.fdesign.pl

Dodał: cl_ogar, 03.02.2009 19:52

ohhh fk wrr i będzie tak jak w morrowindzie (The elder Scrolls) podskakujesz przez całą mapę i skill rośnie żal wrr Diablo nie należy do takiego typu gier w którym uosabiasz się tak z bohaterem jak w "prawdziwych cRPG" już o live sesjach nie mówiąc.

__________________
Pi pi pi pi WTFFFF???(pizd)

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 16.01.2009 12:11

Święta racja UNKLE z tym maksowaniem, tyle że ssać i tak pewnie będzie, ale chociaż po tym klik klik nie powstanie live tank...Jak dla mnie problem z eksperymentowaniem w rozdawaniu statystyk na początku poznawania gry z głowy, nie będzie straconych postaci(doświadczenie z d2 pozwoli na wybieranie dobrych połączeń umiejętności)No chyba że blizzard wprowadzi niespodzianki które sprawią że doświadczenie z D2 mało się przyda..

Unkle

Dodał: Unkle, 16.01.2009 02:21

i bardzo dobrze z tymi automatycznymi statami bigsmile koniec z Uber xp bigsmile teraz jak bedzie ziomek chcial sily niech cwiczy godzinami z toporem w łapie i gra az nastuka ile potrzebuje a niechowie sie za kamien i ssie xp przez godzine a potem tylko klik klik i juz jest wymaksowany bigsmile
automatycznie rozdawanie stat da diablo swierzosc i wiecej czasu sie nad nim spedzi bigsmile za nim sie rozkmini nowe bziki

Bladzioha

Dodał: Bladzioha, 15.01.2009 21:34

Hehe. ten koleś co to tłumaczył musi byc dobry pwntgalsses
a tak IMO dobrze ze nie bedzie auto stat bo fe:
biegam sobie wizzardem i nagle lvl up w bieganiu (wytrzymałosc)..

__________________
..."A więc dalej, prosto w legowisko Grozy..."

Dodał: Fallen_SamaeL, 14.01.2009 19:40

Chłopaki gadać o tym można w nieskończoność jak blizz nam zapowiedział że będzie olbrzymi potencjał do tworzenia buildów to i tak dużo postaci będzie różnych i unikalnych na swój sposób smile może to i dobrze że automata wprowadzili wszystko wyjdzie w praniu jak to sie mówi pwnt

__________________
http://s19.bitefight.onet.pl/c.php?uid=66569

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 12.01.2009 11:01

Ulver to Ty nie zrozumiałeś nas.Cały czas piszemy o rozdawaniu statystyk tylko - automat w rozdawaniu umiejętności zabił by diablo 3!Mic nic nie pomieszał.smile2

Ulver

Dodał: Ulver, 11.01.2009 18:28

Mic, nie zrozumiałeś mnie. Ja mówię jedynie o rozdawaniu punktów um. a nie o super-mega-hiper itemach, których sam też nie lubię. Póki co nie mieszaj pojęć.

__________________
Sratytaty

MiC

Dodał: MiC, 11.01.2009 11:18

Dla nie przeczytanie 2 strategi w ,których pisze to samo ze statsami, wszystko w żywotność, siła nic (od czego mamy enigme nie?) zręczność tyle co nic (chyba ze amazonka) energia nic, to nie jest uczenie sie na błędach.

__________________
<3

Ulver

Dodał: Ulver, 11.01.2009 01:24

Siexa ale na tym właśnie polega mądrość aby na błędach się uczyć. Owszem, automatyczne rozdawanie punktów umiejętności byłoby dużym ułatwieniem dla początkujących graczy ale zarazem wymagałoby coraz mniej myślenia...

__________________
Sratytaty

Siexa

Dodał: Siexa, 10.01.2009 21:00

Po za tym jeśli można samemu rozdawać statystyki to i tak wszyscy trzymają się jedynej słusznej strategii: siły ile potrzeba, zręczności nic albo pod blok, energia nic, żywotność reszta... I jaki to ma sens? To tak, jakby punkty były rozdawane automatycznie, tyle, że przy automacie newbie nie ma szans schrzanić swojej pierwszej postaci przy błędnym rozdaniu statystyk, jak to jest teraz...

__________________
Nadchodzi!!! To Diablo III !!!

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 10.01.2009 20:14

Narzekać można na automat w rozdawaniu punktów...Niech no blizzard wyda łatkę która zlikwiduje strength buga i wszystkie enigmy oraz postacie na tym błędzie żerujące pójdą do klopa..(czekam na to..).Ten system sprawia, że początkujący gracz nawet gdy ma dobrze rozdane statystyki i dobry sprzęt pada ofiarą gościa który wszystkie punkty wpakował w żywotność(wiadomo czego)-automatyczne staty wyrównają szanse.Alekskaj Gilder ma racje...Paladyn z przekonaniem był ciekawym rozwiązaniem...dopóki każdy pomocnik nie mógł latać ze słowem runicznym dającym tę aurę...od tej pory aury paladyna przestały być cechą klasową.Słowa runiczne wyparły je z sensownego użytku i zmniejszyły możliwości tworzenia wyjątkowych postaci.

cossi

Dodał: cossi, 10.01.2009 18:28

autostaty sa ciekaw ale żeby było mozna zrobic tak ze sie bedzie wyłączać je xD np. ze wybieracz czy chcesz recznie wybrac statystyki czy komputer to zrobi za ciebie...

__________________
SeX, drag i rap....

Alekskaj_Glider

Dodał: Alekskaj_Glider, 10.01.2009 10:47

O automatycznym rozdawaniu punktów mówi się od dawna, nie wiem dlaczego niektórzy są tak bardzo zaskoczeni. Ja nie zamierzam tego systemu oceniać, poczekam aż dostane go w swoje ręce smile2 Mam nadzieje, że będzie to wszystko lepiej wyglądało niż w D2 już po patchu 1.09. Do tego momentu wszystko było super. A co potem się stało (od 1.10 lub 1.11 już nie pamiętam) z postaciami i statystykami to już sami wiecie... Sorcki i paladayni + "mega" słowa runiczne = nienaturalne połączenie. Od tego momentu przestałem grać... Takie moje osobiste odczucia. Chciałbym tego uniknąć w D3.
Pozdrawiam

necroo

Dodał: necroo, 10.01.2009 08:34

Automatyczne rozdawanie punktówwrr

__________________
http://s2.bitefight.onet.pl/c.php?uid=147649

Ulver

Dodał: Ulver, 10.01.2009 01:14

Automatyczne rozdawanie punktów? Boże broń!

__________________
Sratytaty