WstępneDiablo 3Diablo 2Diablo 1DownloadTwórczośćReszta |
Bashiok o atrybutach w Diablo 3Dodał: Astolus, 09.01.2009 23:45, Kategoria: Diablo 3
Bashiok, Community Manager Blizzarda odpowiedział na oficjalnym forum Battle.net na kilka pytań dotyczących atrybutów w Diablo 3. Mówi nam także kilka słów o systemie postaci oraz możliwości jej budowy . Oto co napisał.
P: Myślę, że dobrą sprawą jest automatyczne dodawanie statystyk względem tego, co robi twoja postać, np. jeżeli spędzasz dużo czasu na niskim stanie zdrowia, żywotność rośnie bądź wraz z czasem biegania rośnie wytrzymałość. Bashiok: "Systemy takie jak te są zazwyczaj zbyt łatwe w gry. To znaczy, gdy gracz odkryje, jak zwiększyć pożądaną statystykę jak najmniejszym wysiłkiem, zrobi to. My chcemy pozwolić na trochę swobody w stylu gry dla pojedynczego gracza. Przez cały czas grałem swoim Wizardem, atakując na dystans i wtedy dostaje świetny przedmiot, który sprawia, że chcę go założyć i grać stylem skupionym bardziej na zwarciu. Aczkolwiek w takiej sytuacji prawdopodobnie będę musiał zrezygnować z nowego stylu gry. Natomiast z naszym aktualnym systemem jest to po prostu kwestia budowania bazy przedmiotu, który go wspiera. W dodatku ten system nie jest za bardzo przyjazny dla gracza. Nieco skomplikowaną rzeczą, jest przestawienie graczowi jak ten system działa właściwie. Niewielu ludzi przebrnie przez całą grę nie mając pojęcia o jej podstawowych zasadach. Chcą dokładnie rozdać punkty statystyk, a dość trudno pokazać jest rozwój twojej postaci na zewnątrz. W pewnym momencie zastanawiasz się „ Jak dokładnie ten punkt tam się znalazł i co muszę zrobić by zdobyć następny?” Nie każdy lubi dopieszczać postać w postaci progów, ale prawie każdy chce wiedzieć jak stworzyć potężną postać. Sądzę, że zostawianie pewnych mglistych systemów i niewyjaśnianie niektórych rzeczy graczom jest ok, ale takie sprawy jak punkty statystyk, podstawy rozwoju i system „mocy” powinny być jasno wytłumaczone. Szczególnie w momencie, w którym szybkie akcje - nie trudzenie się ukrytą matematyką i wymaganiami - są grą. Z auto-statystykami tracisz trochę możliwości rozwoju, to prawda, ale zyskujesz o wiele więcej w dodawaniu - i bardziej interesujących – zmian w innych aspektach." Kolejnemu użytkownikowi forum, który napisał, że różne sposoby na budowę postaci w Diablo 2 dawały wiele radości, Bashiok odpowiedział: Bashiok: "Zgadzam się, i prawdopodobnie przekroczymy oczekiwania co do nich, by osiągnąć realną liczbę sposobów na budowę postaci. Z runami tak naprawdę jest to trochę straszne. Widząc grę już wypuszczoną na rynek i to, co wymyślą gracze… brr. Ale ekscytujące jest stworzenie postaci, która wydaje się być prawie zbyt potężna. Jest to naprawdę fajne." Gdy inny użytkownik forum sprzeczał się o to, że punkty statystyk musiały być użyte dokładnie aby zoptymalizować bardzo potężne buildy postaci, Bashiok napisał: Bashiok: "Ach, więc punkty statystyk były po prostu środkiem do osiągnięcia celu, nieprawdaż? W każdym przypadku zresztą. Były wymaganiem do przedmiotu, klikając przycisk by podnieść liczbę do wymaganej wartości. Wybrane przedmioty i umiejętności były naprawdę tym, co stwarzało postać, nie wyliczanie wymagań do przedmiotu. Można by na ten temat dyskutować bez końca, jeśli chciałbyś. Punkty statystyk nie stwarzały postaci, ale kilka małych dodatkowych problemów matematycznych, są fajne, ale kilka małych komplikacji matematycznych nie oznaczają tak naprawdę zabawy lub interesującej budowy postaci, ale uważam, że problemy matematyczne są zabawne i ciekawe, ale... itd. itp. I oczywiście wszystko to, czego mogę spróbować to zapewnienie was, że będzie istniał olbrzymi potencjał do tworzenia ciekawych buildów, dużo zróżnicowania, i dużo matematyki do „zanurzania” się w niej, jeśli o to ci chodzi." Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
Dodał: cl_ogar, 03.02.2009 19:52ohhh fk __________________ Dodał: Mastemoth, 16.01.2009 12:11Święta racja UNKLE z tym maksowaniem, tyle że ssać i tak pewnie będzie, ale chociaż po tym klik klik nie powstanie live tank...Jak dla mnie problem z eksperymentowaniem w rozdawaniu statystyk na początku poznawania gry z głowy, nie będzie straconych postaci(doświadczenie z d2 pozwoli na wybieranie dobrych połączeń umiejętności)No chyba że blizzard wprowadzi niespodzianki które sprawią że doświadczenie z D2 mało się przyda.. Dodał: Unkle, 16.01.2009 02:21i bardzo dobrze z tymi automatycznymi statami Dodał: Bladzioha, 15.01.2009 21:34Hehe. ten koleś co to tłumaczył musi byc dobry __________________ Dodał: Fallen_SamaeL, 14.01.2009 19:40Chłopaki gadać o tym można w nieskończoność jak blizz nam zapowiedział że będzie olbrzymi potencjał do tworzenia buildów to i tak dużo postaci będzie różnych i unikalnych na swój sposób __________________ Dodał: Mastemoth, 12.01.2009 11:01Ulver to Ty nie zrozumiałeś nas.Cały czas piszemy o rozdawaniu statystyk tylko - automat w rozdawaniu umiejętności zabił by diablo 3!Mic nic nie pomieszał. Dodał: Ulver, 11.01.2009 18:28Mic, nie zrozumiałeś mnie. Ja mówię jedynie o rozdawaniu punktów um. a nie o super-mega-hiper itemach, których sam też nie lubię. Póki co nie mieszaj pojęć. __________________ Dodał: MiC, 11.01.2009 11:18Dla nie przeczytanie 2 strategi w ,których pisze to samo ze statsami, wszystko w żywotność, siła nic (od czego mamy enigme nie?) zręczność tyle co nic (chyba ze amazonka) energia nic, to nie jest uczenie sie na błędach. __________________ Dodał: Ulver, 11.01.2009 01:24Siexa ale na tym właśnie polega mądrość aby na błędach się uczyć. Owszem, automatyczne rozdawanie punktów umiejętności byłoby dużym ułatwieniem dla początkujących graczy ale zarazem wymagałoby coraz mniej myślenia... __________________ Dodał: Siexa, 10.01.2009 21:00Po za tym jeśli można samemu rozdawać statystyki to i tak wszyscy trzymają się jedynej słusznej strategii: siły ile potrzeba, zręczności nic albo pod blok, energia nic, żywotność reszta... I jaki to ma sens? To tak, jakby punkty były rozdawane automatycznie, tyle, że przy automacie newbie nie ma szans schrzanić swojej pierwszej postaci przy błędnym rozdaniu statystyk, jak to jest teraz... __________________ Dodał: Mastemoth, 10.01.2009 20:14Narzekać można na automat w rozdawaniu punktów...Niech no blizzard wyda łatkę która zlikwiduje strength buga i wszystkie enigmy oraz postacie na tym błędzie żerujące pójdą do klopa..(czekam na to..).Ten system sprawia, że początkujący gracz nawet gdy ma dobrze rozdane statystyki i dobry sprzęt pada ofiarą gościa który wszystkie punkty wpakował w żywotność(wiadomo czego)-automatyczne staty wyrównają szanse.Alekskaj Gilder ma racje...Paladyn z przekonaniem był ciekawym rozwiązaniem...dopóki każdy pomocnik nie mógł latać ze słowem runicznym dającym tę aurę...od tej pory aury paladyna przestały być cechą klasową.Słowa runiczne wyparły je z sensownego użytku i zmniejszyły możliwości tworzenia wyjątkowych postaci. Dodał: cossi, 10.01.2009 18:28autostaty sa ciekaw ale żeby było mozna zrobic tak ze sie bedzie wyłączać je __________________ Dodał: Alekskaj_Glider, 10.01.2009 10:47O automatycznym rozdawaniu punktów mówi się od dawna, nie wiem dlaczego niektórzy są tak bardzo zaskoczeni. Ja nie zamierzam tego systemu oceniać, poczekam aż dostane go w swoje ręce Dodał: necroo, 10.01.2009 08:34Automatyczne rozdawanie punktów __________________ Dodał: Ulver, 10.01.2009 01:14Automatyczne rozdawanie punktów? Boże broń! __________________ |
Zaloguj się!Ostatnio na forumSzukajAnkietaLosowy screen
Buttony |
Dodał: squadnik, 05.02.2009 22:20
mam wrażenie, że to będzie naprawdę super odświeżenie dla graczy d2. Owszem, dążenie do stworzenia perfekcyjnej postaci miało swój urok i niech mi ktoś powie, że nie bo każdy zawsze o czymś marzył jeżeli nie okradał innych...
!
Dlatego automatyczne rozdawanie (nie wiem jak ono miałoby tak naprawdę działać) wg mnie może być ciekawe, wymagające poznania, wczucia się, zmiany taktyk, także sposobu gry.
Ja jestem dobrej myśli a kiedyś do tego stopnia byłem zakochany w d2, że o D3 to już myślę tylko przez pryzmat idealnej gry
__________________
www.okinet.pl | www.squadnik.com | www.fdesign.pl