Bashiok na temat interfejsu użytkownika

Dodał: Jedrush, 25.03.2009 21:49, Kategoria: Diablo 3

Po wczorajszych informacjach na temat interfejsu użytkownika (User Interface), Bashiok - Community Manager Blizzarda postanowił podzielić się z graczami kilkoma kolejnymi wiadomościami na ten temat. Wypowiedział się między innymi w kwestii rozmieszczenia klawiszy szybkiego dostępu, wspomniał też odrobinę o sposobie używania umiejętności przy ich pomocy.
Pełna treść wypowiedzi znajduje się w rozwinięciu.

"W Diablo III jest siedem różnych miejsc, w których można ustawić umiejętności. Cztery znajdują się na pasku (hot bar), jeden pod lewym przyciskiem myszy i dwa pod prawym. Te dwa na prawym przycisku można przełączać używając klawisza Tab lub przy pomocy kółeczka myszy.

W tym momencie każda umiejętność może zostać przypisana do dowolnego z tych siedmiu miejsc. Gra jednak stara się trochę pomagać przy ich rozmieszaczaniu. Gdy nauczysz się nowej umiejętności, gra przypisze ją dla Ciebie do odpowiednego klawisza. Chodzi o to, że na przykład buff, lub inna zdolność, która nie wymaga wskazania celu kursorem (Przerażenie, Tupnięcie itp.) zostanie przypisana do paska
(ponieważ jej celem jest postać gracza - przyp. Jedrush). Natomiast umiejętności, które wymagają wskazania przeciwnika kursorem (Magiczny Pocisk itp.) są przypisywane do klawiszy na myszce. W takim układzie, po nauczeniu się nowej umiejętności jest ona gotowa do użycia i przypisana tak, aby odpowiadało to sposobowi w jaki powinna być użyta.

Mimo że gra pomaga Ci przygotować umiejętności tak, by miało to jak największy sens, możesz ustawić je tak, jak tylko Ci się podoba. Jeśli chcesz, aby Magiczny Pocisk był rzucany poprzez naciśnięcie pierwszego klawisza paska (klawisz "1" na klawiaturze), to możesz sobie to tak ustawić i po naciśnięciu tego klawisza czar zostanie skierowany tam, gdzie w momencie naciśnięcia znajdował się kursor. Można tak zrobić z każdą umiejętnością.

System przypisuje umiejętności tak, aby było to najwygodniej rozwiązane, ale pozwala graczowi to zmienić w taki sposób w jaki tylko chce. Jest to dobre połączenie samouczka dla początkujących i możliwości wprowadzania zmian. Poza tym uważam, że pomoże to, a przynajmniej nie będzie przeszkadzać w budowie zróżnicowanych postaci (buildów).
"

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
Rical

Dodał: Rical, 28.03.2009 20:58

Proste! popieram supratec4galsses

Rical

Dodał: Rical, 28.03.2009 20:36

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 28.03.2009 20:58

supratec4

Dodał: supratec4, 28.03.2009 02:13

wg mnie będzie normalny autocast z 1,2,3,4 najechac kursorem i celowanie w wybrane miejsce będzie szybciutko a nie najpierw wybrac i potem jechac z prawego dobre rozwiązanie

Serious_Pandzior

Dodał: Serious_Pandzior, 28.03.2009 00:00

Oj widać, że kolega czegoś nie doczytał. Potionki mają być ale w małych ilościach i tylko w krytycznych sytuacjach. Nie będzie ich tyle, żeby spamować jak w D2.

zbayno

Dodał: zbayno, 27.03.2009 23:20

Mikstury mają być ale mają mieć zmniejszoną wagę w porównaniu do D2. Częściej mamy używać kul niż potionów.

__________________
Nie widać, nie słychać.

Ankh

Dodał: Ankh, 27.03.2009 22:59

Serious Pandzior ty już tu nikogo nie dobijaj, przecież nie ma być mikstur tylko kule uzdrawiające kule itp. które będą wylatywać z zabitych stworów. Ogólnie pomysł może być ciekawy, szybkie przełączanie między umiejętnościami, żeby sobie poradzić.

V

Dodał: V, 27.03.2009 03:11

brzmi nieźle wink
dostępność skilli będzie ważna, możliwe że Panowie z Blizza uniemożliwią przejście gry używając wyłącznie jednego czaru hey
bez odpowiedniego doboru umiejętności do konkretnej sytuacji po prostu nie poradzimy sobie, wszystko to wygląda coraz lepiej galsses

PS. oj Vera czy ja już nie wspominałem kiedyś że to piękny Nick ^^
Pozdrawiam smile2

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 27.03.2009 03:16

__________________
What if I say I'm not like the others? /// BLIZZARD Fanatic * Team

Alekskaj_Glider

Dodał: Alekskaj_Glider, 26.03.2009 16:45

Mi się ten system bardzo podoba smile2 Wszystko na ten temat z mojej strony bigsmile

Serious_Pandzior

Dodał: Serious_Pandzior, 26.03.2009 13:38

Vera_Jade - Zagraj sobie Boneciem, mnie się skille na fkach nie mieszczą, typowo muszę ręcznie klikać na skille z cta, i tarcze z kości, a reszta tak chaotycznie jest poustawiana..

A nie podobają mi się tylko te dwa skille na PPM. Jeden by spokojnie starczył.. Ciekawe czy butelki będą na pasku smile

Jedrush

Dodał: Jedrush, 26.03.2009 11:32

Gwoli scislosci - hotbar dla umiejetnosci to klawisze od 1 do 4 czyli bez 5 6 i 7 smile2

Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 26.03.2009 11:32

__________________
It's good to be bad

Rical

Dodał: Rical, 26.03.2009 09:16

Genialne rozwiązenie z klawiszami 1, 2, 3 itd. ale będą odchchodziły kombinacje, gra zyska tym bardzo duzo na dynamice!

@zbayno:
Będziesz mógł kursorem myszy wskazac potworka i w tym samym czasie gdy juz masz kursor nad nim wciskac klawisze z umiejętnościami 1 2 3 4 5 6 7, bez klikania myszą bo w myszy bedziesz mial miejsce jeszcze na inne umiejętności! Najlepsze z najlepszych rozwiązań, PRO.galsses

Dodał: Vera_Jade, 26.03.2009 09:12

Brzmi troszkę...skomplikowanie.
Jak dla mnie 2 skille pod prawy (z możliwością zmiany kółkiem) i jeden pod lewy to aż nadto. Rzadko zdarza mi się używać więcej niż 3-4 umiejętności w czasie walki...chyba, że Diablo3 mnie zaskoczy i będzie miało aż tak dużo przydatnych skilli smile2

__________________
48% społeczeństwa jest szczęśliwa - reszty nie stać na alkohol

zbayno

Dodał: zbayno, 25.03.2009 22:15

Tylko dwa skille na prawym przycisku myszy? Przegrałemwrr

__________________
Nie widać, nie słychać.