|
"Łatwo jest
zstąpić do piekieł,
dniem i nocą wrota ciemnej
śmierci stoją otworem; lecz
wrócić z powrotem,
po swoich krokach wyjść na
powietrze - oto jest zadanie" |
|
- Wergiliusz, Eneida |
|
PORUSZANIE SIĘ
|
|
Kliknięcie lewym przyciskiem myszy
powoduje, że postać próbuje się udać we wskazane
miejsce.
Ciągły ruch możemy osiągnąć przemieszczając kursor w
żądanym kierunku i przytrzymując lewy przycisk myszy.
Bohater będzie szedł we wskazanym kierunku do momentu, w
którym zwolnisz przycisk lub napotka przeszkodę, której
nie będzie mógł obejść. |
|
WALKA
|
|
Wskaż ze pomocą myszy istotę, którą
chcesz zaatakować. W oknie opisu pojawi się nazwa
gatunku, który ona reprezentuje oraz inne użyteczne
informacje. Niektóre, wyjątkowe istoty będą opisane
kolorem Złotym.
Kliknięcie lewym przyciskiem myszy na istocie spowoduje,
że Twój bohater zaatakuje ją za pomocą aktualnie
używanej broni.
Przytrzymanie w trakcie ataku klawisza "Shift"
spowoduje, że Twój bohater w trakcie ataku nie ruszy się
z miejsca. |
|
UŻYWANIE CZARÓW I UZDOLNIEŃ
|
|
Otwórz księgę czarów (pełną lub
skróconą) i wskaż czar, który chcesz przygotować
klikając na nim lewym przyciskiem myszy.
kliknięcie prawym przyciskiem myszy na istocie lub
obszarze spowoduje rzucenie czaru. Niektóre czary mogą
być rzucane na posiadane przedmioty, w takim przypadku
kursor myszy zmieni kształt. aby rzucić taki czar,
należy także wskazać (podświetlając) przedmiot, na
którym chcemy go wykorzystać.
Najczęściej używanym czarom można przypisać klawisze
funkcyjne. Aby tego dokonać, otwórz skróconą księgę
czarów, skaż ikonę czaru, który chcesz przypisać do
klawisza. Następnie naciśnij jeden z klawiszy F5-F8, a
księga zostanie zamknięta, klawisz zaś zostanie
przyporządkowany temu czarowi. Od tego momentu jego
naciśnięcie będzie oznaczało przygotowanie czaru do
użycia. |
|
"Złam kości, a ciało ozdrowieje.
Złam ducha, a ciało umrze..."
|
| Kolory ikon w skróconej
księdze czarów: |
Złoty: Umiejętność
Błękitny: Wyuczony czar
Czerwony: Czar zapisany w
manuskrypcie
Pomarańczowy: Car zawarty w
lasce
Szary: Wyuczony czar,
którego nie możemy używać, gdyż posiada poziom poniżej 1
slvl |
|
KONTAKT Z OTOCZENIEM
|
|
Wskaż przedmiot za pomocą myszy.
Przedmiot, z którym możesz coś zrobić, zostanie
podświetlony. Kolor podświetlenia zależy od rodzaju
przedmiotu:
Błękitny: Przedmiot, który
może zostać podniesiony
Czerwony: Istota
Żółty: wszystko inne
Kliknięcie lewym przyciskiem myszy na podświetlonym
przedmiocie spowoduje. że Twój bohater podejdzie i
podniesie go, zaatakuje, lub wykorzysta w inny sposób. |
|
UŻYWANIE PRZEDMIOTÓW
|
|
Jeżeli 3wskażesz jakiś przedmiot za
pomocą myszy, w oknie opisu zostanie wyświetlona jego
nazwa. Jeżeli wskażesz w ten sposób jeden z posiadanych
przez Ciebie przedmiotów (na ekranie stanu posiadania)
wyświetlone zostaną wszystkie dostępne informacje o nim.
Kolor opisu oddaje naturę przedmiotu:
Biały: Zwykły przedmiot
Błękitny: Przedmiot
magiczny
Złoty: Przedmiot posiadający
wyjątkowe właściwości
Każdy przedmiot, którego opis jest wyświetlany w kolorze
Czerwonym, jest niemożliwy do wykorzystania lub
posługiwanie się nim jest aktualnie zbyt trudne.
Kliknięcie prawym przyciskiem na przedmiocie, który Twój
bohater posiada (także przy pasie), powoduje jego
użycie. Jeżeli jego użycie wymaga wskazania celu (kursor
zmienia kształt), to wskaż go i kliknij lewym
przyciskiem.
Przedmioty noszone przy pasie mają automatycznie
przyporządkowane klawisze - ich nazwy są wyświetlane w
prawym dolnym rogu przegródki pasa. Naciśnięcie takiego
klawisza spowoduje użycie przedmiotu.
Kliknięcie prawym przyciskiem myszy na posiadanym przez
Ciebie złocie powoduje upuszczenie określonej sumy. |
|
"Łatwiej jest kogoś dźgnąć
w plecy, niż patrzeć mu
prosto w oczy.
Na zasadzie tej oparte jest
społeczeństwo,
jest ona uniwersalna dla tych,
którzy sprawują władzę..."
|
|
KLAWISZE STERUJĄCE
|
|
Z -
Powiększenie widoku i przywrócenie jego poprzedniego
stanu
F1 - Wyświetlenie pomocy o
Diablo
P - Pauza
Escape - Dostęp do głównego
menu
B - Księga czarów
C - Ekran informacji o
postaci
I - Ekran stanu posiadania
Q - Dziennik podróży
S - Skrócona księga czarów
Tab - wyświetlenie automapy
Sjift - Przytrzymanie
powoduje, że postać nie przemieszcza się w trakcie ataku
+/- -
Zwiększenie/zmniejszenie skali automapy
1-8 - użycie
przedmiotów niesionych przy pasie
F5-F8 - Po podświetleniu
ikony czaru w skróconej księdze czarów powoduje
przypisanie klawisza czarowi. Po przypisaniu naciśnięcie
tego klawisza powoduje przygotowanie czaru
F9-F12 - Automatyczne
wysyłanie wiadomości (tylko w przypadku gry Multi
Player)
Enter - Otwarcie okna
wiadomości/wysłanie wiadomości (tylko w grze Multi
Player)
Spacja - Chowa wszystko
widoczne na ekranie. |
|
"Płomieniste języki piekieł liżą
nasze pięty, gdy biegnąc
uciekamy z jego strasznych otchłani
Nie może być żadnej ucieczki
od terroru tej nieubłaganej bestii"
|