"Lecz ten, kto
duszę mroczną i myśli plugawe skrywa
Owładnięty mrokiem, chodzi w słońcu południa
Sam jest swoim własnym lochem..."
-John Milton
BROŃ
Tylko dureń lub bardzo potężny mag
ośmieliłby się zejść do labiryntu bez potężnej broni w
rękach, Plotki głoszą, że w podziemiach kościoła można
znaleźć wiele zaklętych przedmiotów, pozostałości wojny
Horadrim przeciwko Trojgu
Miecze
Miecz jest najbardziej typową bronią
wojownika, Wykute w ogniu i zahartowane dobre ostrze
może łatwo rozpłatać zbroję lub powłokę cielesną demona.
Niektóre klany wojowników z Khanduras posunęły się tak
daleko, że porzuciły używanie innych rodzajów broni i
tarcz preferują wielkie miecze tak długie, jak wzrost
mężczyzny.
Topory
Ci, którzy poświęcają możliwości
obrony na rzecz siły ataku preferują topory. Oprócz
tego, że walczy się nimi nieco wolniej, niż za pomocą
innych broni, topór musi być trzymany w obydwu rękach.
Wyklucza to możliwość używania tarczy. Mimo to, żadna
broń nie może dokonać tylu zniszczeń, co dobry topór.
Legendy głoszą, że istniały niegdyś zaklęte topory
zdolne przeciąć stal i ciało tak, jakby to było masło.
Buławy i Maczugi
Niekiedy najprostsze rzeczy są
najlepsze. Beż względu na to, czy będzie to kawał
drewnianego kloca, czy nabita kolcami maczuga, w rekach
silnego wojownika będą one równie śmiercionośne. Sługusy
Mefista -Nieumarli- mówili, że czas ciężko leczy
połamane kości i zmiażdżone kończyny
Laski
W Khanduras sztuka walki za pomocą
magicznych lasek nigdy nie została zaakceptowana. Dawno
temu Braterstwo Vizjerei odkryło metodę, która pozwoliła
ze zwykłej, drewnianej laki uczynić pojemnik na
skoncentrowaną energię magiczną. Mimo iż proces jej
tworzenia jest bardzo czasochłonny, to nawet uczeń
Vizjerei może napełnić ją koncentrując magiczną energię.
Magiczne laski pozwalają na rzucanie czarów nawet nie
znanych jej użytkownikowi i to bez korzystania z jego
zasobów Many - aby rzucić taki czar, wystarczy jedynie
trzymać laskę w rękach.
Ponadto, proces napełnienia laski magią polega na
ofiarowaniu części własnej woli. tylko najbardziej
biegli magowie mogą liczyć na to, że będą w stanie
kontrolować bardzo mocarne magiczne laski. Możliwe jest
także znalezienie lasek dodatkowo zaczarowanych, które
są jeszcze bardziej efektywne w walce i/lub dodają
użytkownikowi pewne specjalne zdolności.
Łuki
Dla tych, którzy wolą razić z pewnej
odległości, najlepszą bronią będzie łuk. Najlepszymi
łucznikami na świecie są Siostry Niewidocznego Oka. Są
one doskonale wyszkolone w używaniu wszelkiego sprzętu
łuczniczego, od krótkich łuków używanych przez Jeźdźców
Kaftan począwszy, na wielkich łukach bojowych używanych
przez Północne Plemiona skończywszy. Jednak każda, nawet
najlepiej wyszkolona Siostra wie, że w małych, ciasnych
pomieszczeniach łuk nie może się równać z mieczem.
ZBROJA
Jeżeli chcesz przeżyć ataki różnych
kreatur zamieszkujących labirynt, bardzo ważna jest
zbroja. Nawet prosty, skórzany kaftan albo gruby płaszcz
pomoże Ci uniknąć ostra broni lub pazurów demona i w ten
sposób uchroni przed ranami. Zbroje można podzielić na
trzy kategorie.
Lekkie Zbroje
W skład lekkich zbroi wchodzą proste
ubrani, takie jak szaty, płaszcze aż do utwardzanych
skórzanych kaftanów. Nawet owinięty w szmaty będziesz
lepiej chroniony. Chociaż zbroje z tej kategorii oferują
minimalne zabezpieczenie przed większością ataków są
bardzo lekkie i niedrogie w naprawie.
Średnie Zbroje
Do kategorii tej należą proste zbroje
stalowe, takie jak kolczugi. W ogólności, oferują one
dobre zabezpieczenie przed bezpośrednim atakiem, jednak
ich ciężar powoduje, że dobrze się w nich czują jedynie
silni bohaterowie.
Ciężkie Zbroje
Większość ciężkich zbroi składa się z
twardych metalowych płyt nałożonych na kolczugę. Rodzaj
zbroi określany jest przez obszar chroniony przez
metalowe płyty. Na przykład pancerz płytowy pokrywa
płytami jedynie tors i ramiona przez co umożliwia
maksymalna mobilność. Tylko najsilniejsi bohaterowie
mogą nosić ciężkie zbroje. Są one również bardzo
kosztowne w naprawach. Mimo to oferują one najwyższy
poziom ochrony przed atakami fizycznymi, dlatego też
noszący je wojownik jest niemalże niemożliwy do
zatrzymania.
Hełmy
Nawet Prosta skórzana czapka może nie
pozwolić na poznanie różnicy pomiędzy życiem a śmiercią,
dlatego też dobrze jest nosić najlepszy hełm, na jaki
nas stać. Wielu członków Horadrim nosiło korony z metali
nie występujących w przyrodzie, co oddawało ich status,
a ich magiczne właściwości stanowiły dodatkową ochronę.
Tarcze
Tarcze są bardzo popularne jako
element ochronny i ozdobny Wyposażona w nią postać
będzie w stanie automatycznie bronić się przed ciosami,
a w chwili desperacji nawet nią uderzyć. W połączeniu z
tarczami nie możną używać broni dwuręcznych takich jak
topory, laski czy łuki.
Biżuteria
Drogocenne kamienie i metale nadają
się doskonale do koncentracji energii magicznej. Chociaż
dawno utracono większość wiedzy dotyczącej tworzenia
takich talizmanów bądź jest ona zazdrośnie strzeżona
przez Wschodnie klany magów, niekiedy można odnaleźć
potężne pierścienie i amulety. Główna wada magicznych
przedmiotów jest fakt, iż ich wpływy mogą się wzajemnie
negować, przez co na jednej ręce możesz nosić tylko
jeden pierścieni, na szyi zaś tylko jeden amulet.
Największą zaleta pierścieni i amuletów jest fakt, że w
walce są one niemożliwe do zniszczenia i nie musza być
reperowane konserwowane tak jak zbroja.
Napoje
Jedną z najsilniejszych form magii
znanych na Zachodzie jest warzenie eliksirów, które maja
korzystny wpływ na pijącego Większość z tych napojów to
napoje uzdrawiające, które w jednej chwili mogą
zabliźnić ranę czy połączyć złamane kości. Napoje Mana
zawierają czystą energię magiczna, przez co mogą
odtworzyć zdolności rzucania czarów pijącego, który już
wykorzystał całe swoje moce. Ponieważ mnisi niegdyś
leczyli chorych i zranionych w starym kościele, z
pewnością znajdziesz wiele takich napojów. Również
mieszkańcy posiadający umiejętności zielarskie mogą być
pomocni, gdyż mogą dostarczyć Ci niezbędnych napojów,
oczywiście za godziwa cenę Wiadomo jest także, że
najwięksi alchemicy Horadrim tworzyli dziwne mikstury,
które wywierały trwały wpływ na pijącego.
Manuskrypty
Uważnie przygotowany zapisany
magicznymi atramentami pergamin również może ogniskować
magie, takie manuskrypty umożliwiają czytającemu
rzucanie czarów, których normalnie nie zna, bez
wydatkowania Many. W ten sposób nawet bardzo potężne
zaklęcia mogą być czytane przez nowicjuszy, chociaż
niektóre z nich mogą zawierać tajne symbole zbyt trudne
do zrozumienia. Proces rzucania czasu wyciąga z
manuskryptu cała magiczna moc i powoduje, że zamienia
się on w pył.
Księgi
Dla maga księgi stanowią wierszą
wartość ni z złoto. Mogą one zawierać pomoc do
wykonywanych zadań, formuły czarów, lub inną wiedzę.
czasy Horadrim uważa się za epokę największego rozwoju
magii, epokę, w której dokonano niewypowiedzianych
odkryć w dziedzinie sztuk tajemnych. Używano ich potem w
celach ochrony rodzaju ludzkiego. Chociaż Zachodnie
klany magów pilnie strzegą bibliotek pełnych magicznych
tomów, uważa się, że większą część tej magii została
zapomniana wraz ze śmiercią ostatniego z Horadrim.
Jednak w podziemiach pod kościołem mogą znajdować się
jakieś zaginione prace, dzięki czemu starożytna wiedza
może ponownie ujrzeć światło dzienne...
Złoto
W trakcie, gdy w Khanduras panował
długotrwały okres pokoju, większość miast i osad
zgodziła się, by w handlu korzystać z standardowych
złotych monet. Kościół Zakarum próbował także wprowadzić
własna walutę, lecz nie zyskała on akceptacji. Chociaż
wydaje się, ze sługi Trojga nie znaleźli zastosowania
dla złotych monet, jednak wiele demonów gromadzi
wszelkie bogactwa, jakie zdołają znaleźć.