1. Menu
2. Automapa
3. Dziennik Postaci
4. Ekran Cech Postaci
5. Sfera Życia
6. Sfera Many
7. Ekran Stany Posiadania
8. Księga czarów
9. Skrócona Księga Czarów
10. Pas
11.Okno Opisu |
|
EKRAN INFORMACJI
O POSTACI |
|
Aby zasięgnąć dokładnych informacji o
cechach postaci, otwórz ekran informacji o postaci.
Możesz tego dokonać klikając lewym przyciskiem myszy na
przycisku
, lub naciskając klawisz "C". Na
ekranie, który się pojawi zawarte są następujące
informacje: |
|
|
- Nazwa postaci i jej klasa
- Aktualny poziom wtajemniczenia postaci (level) i
jej doświadczenie (experience)
- Ile punktów doświadczenia należy zdobyć aby
osiągnąć kolejny poziom wtajemniczeni (next level)
- Ile złota posiada nasz bohater
- Cechy postaci łącznie z dodatnim lub ujemnym
wpływam jaki wywierają na nie magiczne przedmioty.
Cechy na które przedmioty maja wpływ pozytywny
wyświetlane są w kolorze błękitnym, cechy na które
coś ma wpływ negatywny wyświetlane są w kolorze
czerwonym.
|
|
Siła (Strenght)
- reprezentuje jak silna jest postać i współczynnik ten
dodaje się do obrażeń dokonanych przez nią w trakcie
walki.
Magia (Magic) -
pokazuje wrodzoną zdolność postaci do koncentrowania
magii, zarówno za pomocą wyuczonych zaklęć jak i
zaczarowanych przedmiotów.
Zręczność (Dexterity)
- reprezentuje szybkość i zwinność postaci. Wraz ze
wzrostem współczynnika zręczności rośnie szansa udanego
trafienia przeciwnika w bezpośredniej walce.
Żywotność (Vitality)
- wskazuje aktualne zdrowie i kondycję postaci.
Życie (Life) -
pokazuje aktualny stan fizyczny postaci. Pokazuje ile
raz może jeszcze doznać nim umrze.
Mana - reprezentuje
ilość magicznej energii, którą postać posiada i którą,
może wykorzystać do rzucania czarów. |
|
Cechy postaci wpływają na to, które
przedmioty może dana postać używać, bądź nie. Na
przykład bohater zbyt słaby (posiadający za małą siłę)
nie może walczyć za pomocą wielkiego topora. |
|
"Nawet słońce nie może wygnać
zjaw z naszego świata. Niemniej jednak
w ciemnościach zbijamy się w gromadę
i modlimy się, by nadszedł świt..."
|
Prawa kolumna ekranu informacji o postaci pokazuje
aktualne statystyki bitewne.
Są to: |
|
Klasa zbroi
(Armor Class) - miara, jak dobrze postać jest
zabezpieczona, przed doznaniem szkód fizycznych. Jest to
suma klas opancerzenia wszystkich przedmiotów które
bohater aktualnie używa, a także dodatkowego wpływu
wywieranego przez niektóre przedmioty. Im wyższą klasę
zbroi posiada postać, tym mniejsza jest szansa, że
zostanie trafiona w walce.
Szansa Trafienia (To Hit)
- względna szansa, z jaką w trakcie walki Twój bohater
może trafić nieopancerzonego przeciwnika.
Obrażenia (Damage) -
zakres obrażeń, jakie może zadać Twoja postać za pomocą
aktualnie używanej broni. |
|
Twoją odporność na różne magiczne siły reprezentują
następujące trzy statystyki:
|
|
Magia (Magic)
- oznacza Twoją odporność na efekty działania
magii.
Ogień (Fire) -
pokazuje jak twoja zbroja radzi sobie z efektami ataków
za pomocą ognia.
Błyskawice (Lightning)
- odporność na błyskawice pomoże Ci zmniejszyć szkody
wyrządzone za pomocą czarów tworzących błyskawice. |
|
Jeżeli przyjrzałeś się już
statystykom Twojego bohatera, zamknij ekran informacji,
naciskając przycisk
lub naciskając klawisz
"C" |
|
"Honor i odwaga są lewą
i prawą ręką wojownika..."
|
|
EKRAN STANU
POSIADANIA |
|
Aby zobaczyć co niesie aktualnie
Twoja postać, będziesz musiał wywołać stan posiadania.
Możesz go wyświetlić naciskając przycisk
lub naciskając klawisz "I". Wyświetlona zostanie sylwetka
naszego bohatera oraz kilkanaście
przegródek reprezentujących używane i noszone
przedmioty, a także wszystkie przedmioty przechowywane w plecaku. |
|
|
|
1.
Rzeczy noszone na głowie
2. Rzeczy noszone na szyi
3. Rzeczy noszone na torsie
4. Rzeczy trzymane w prawej
ręce
5. Rzeczy trzymane w lewej
ręce
6. Rzeczy noszone na lewej
i prawej ręce
7. Czerwony cień okrywający
przedmiot oznacza, że nie posiadasz odpowiednich cech,
by go używać
8. Puste przegrody w
plecaku pokazują ile miejsca zostało wolnego na nowe
przedmioty
9. Przedmioty znajdujące
się w plecaku
10. Przedmioty aktualnie
używane |
|
Głowa - ,możesz nosić czapki, hełmy, korony
itp.
Tors - przegroda ta
reprezentuje zbroję, jaką aktualnie nosisz.
Prawa ręka - w
przegrodzie tej umieść przedmiot, który chcesz w niej
trzymać.
Lewa ręka -
normalnie trzymasz w niej tarczę. Jeżeli jednak używasz
broni dwuręcznej, takiej jak wielki topór, czy łuk w
przegrodzie tej pojawi się zaciemniona wersja broni
trzymanej w prawej ręce.
Amulet - W
labiryntach pod kościołem będziesz mógł znaleźć różne
magiczne amulety. Tylko jeden może być noszony naraz.
Pierścienie -
Magiczne pierścienie mogą dać swojemu właścicielowi
wiele nowych zdolności, niestety natura tych zaklętych
przedmiotów pozwala na noszenie jedynie jednego na
każdej ręce.
Plecak - przegrody
znajdujące się poniżej sylwetki postaci reprezentują
przedmioty przechowywane w plecaku. Zauważ, że różne
przedmioty zajmują różna ilość miejsca. Niekiedy
konieczne może się okazać poukładanie przedmiotów w taki
sposób, by zrobić miejsce dla następnych.
|
|
PAS
|
|
|
|
Przy masie możesz nosić małe przedmioty takie jak napoje
czy manuskrypty. |
|
"...Jedyną przyszłością jaką
może
zaoferować Pokój jest Wojna..."
|