Wojownicy z ziem Khanduras są dobrze wyszkoleni we
władaniu wszelakimi rodzajami broni. Możemy ich spotkać
wszędzie tam, gdzie toczy się konflikt zbrojny - od
szlachetnych paladynów począwszy do pozbawionych
wszelkich skrupułów najemników. Wielu tych żądnych
przygód ludzi przyłączyło się do armii króla Leorica i
wzięło udział w wojnie przeciwko Północnemu królestwu
Westmarch. Gdy ognie wojny wypaliły się już do cna,
wojownicy ci powrócili do swoich domów i znaleźli własne
królestwo tonące w chaosie.
Liczne mroczne plotki o tajemniczej śmierci króla
Leorica i źle, które czai się w jego katedrze ściągnęło
do Khanduras wielu bohaterów szukających fortuny i
sławy. Kilku z tych odważnych ludzi, mimo iż byli
ostrzegani przez lud Tristram, zeszło do opanowanego
przez chaos labiryntu leżącego w podziemiach starego
kościoła. Wszelki słuch o nich zaginął...
Do Tristram nadciągają ciągle nowi wojownicy, i bez
względu na to, czy kieruje nimi odwaga, honor,
szaleństwo czy żądza zysku, są gotowi stawić czoła
wyzwaniu jakie czeka na nich w niezbadanych ciemnościach
leżących w głębi ziemi.
Klasa Wojowników jest najsilniejszą i najbardziej
odporną z trzech dostępnych klas. Specjalizuje się w
bezpośredniej walce, lecz jej słabością jest fakt, że
intensywny trening fizyczny nie pozostawił wiele czasu
na zdobycie chociaż podstawowej wiedzy magicznej.
Wojownicy większość czasu spędzają poza swoimi domami i
z dala od cywilizacji, co spowodowało, że posiadają oni
wiedzę, jak reperować swoją broń i zbroję, chociaż ich
wiedza nie może równać się z talentem kowali.
Łotrzyca
Łotrzyca
Siostry Niewidocznego Oka są luźno zorganizowaną i
otoczoną wśród ludów zachodu nimbem tajemnicy gildią. Te
doskonale wyćwiczone łuczniczki stosują się do
starożytnych filozofii Wschodu, które pozwoliły na
opanowanie zmysłu "wewnętrznego widzenia", którego
używają w walce oraz do unikania niebezpiecznych
pułapek. Znane na zachodzie jako Wędrowniczki, Siostry
ukrywają swoją przynależność wyglądając jak zwykłe
podróżne. Wielu pompatycznych durni zapłaciło straszliwą
cenę za swoją próżność i niedocenienie w walce tych
kobiet o stalowych nerwach.
Dziwne wydarzenia w Khanduras przyciągnęły także ich
uwagę, dlatego też przybyły spoza odległych Wschodnich
wydm, by wypróbować swoje umiejętności przeciwko
zalegającemu w Tristram złu. Wierzą także, że w ruinach
klasztoru Horadrim zdobędą niewyobrażalne bogactwa.
Mimo, iż nie są tak silne w bezpośredniej walce jak
Wojownicy, Wędrowniczki są bezwzględnymi mistrzyniami
łuku. Uzdolniona siostra może wysłać ku przeciwnikowi
istny grad strzał, każdą z nich niedbale wymierzając z
doskonałą precyzją. Wewnętrzny szósty zmysł, który
wszystkie zdają się posiadać, pozwala im w porę wyczuwać
pułapki i pomaga w ich rozbrojeniu.
Czarodziej
Czarodziej
Chociaż wśród przesądnych i religijnych ziem Zachodu
praktykujący sztuki mistyczne budzą strach, wielu magów
odbyło pielgrzymkę z dalekiego wschodu, by zobaczyć,
jakie zło czycha pod ruinami Katedry w Khanduras. Okryte
mgłą tajemnicy Braterstwo Vizjerei, jeden z najstarszych
i najpotężniejszych klanów magów Wschodu, wysłało wielu
swoich akolitów by obserwowali mroczne wydarzenia
dziejące się w Khanduras.
Vizjerei, znani ze swoich jaskrawo ubarwionych 'turinash'
- szat sakralnych - mają bezpośredni interes zarówno w
zgromadzeniu mocy demonów, jak i ich zabijaniu. Rada
starszych Vizjerei ma nadzieję, że ich Akolici poznają
tajemnice zła, które rośnie w siłę na Zachodzie, i
potrafią je zniszczyć. Wielu wędrownych Magów
przyciągnęła także możliwość odkrycia wydawało by się na
zawsze utraconych tomów zawierających pradawną wiedzę
magiczną.
Większość magii w Khanduras zawarta jest w zaklętych
przedmiotach i eliksirach. Magowie Wschodu poznali
sztukę rozumienia i rzucania zaklęć bardziej niż
pozostałe klasy. O ile początkujący Vizjerei znają tylko
podstawowe czary, można spodziewać się, że gdy odkryją
nowe formuły magiczne szybko urosną w siłę. Wszyscy
Magowie dzięki zdolności czerpania mocy z otoczenia i
jej kierunkowania posiadają umiejętność ładowania
magicznych lasek.
Mnich
Mnich
Nie często zobaczy się mnicha z Braterstwa Konaru. Mówi
się, że pochodzą z pustynnej dziczy, na którą ludzi Ci
musieli uciec przed najeżdżającymi ich hordami. Doznana
porażka sprawiła, że przyrzekli sobie doskonalić sztukę
walki. Wskutek braku surowców naturalnych takich jak
żelazo, przestali oni polegać na ochronnych pancerzach i
nauczyli się walczyć gołymi rękami i za pomocą prostych
drewnianych lasek, które stanowiły u nich śmiertelną
broń. Skupili się na szybkości i koncentracji. Surowy
klimat zmuszał ich do szukania żywności i innych
niezbędnych składników w najbardziej niezwykłych
miejscach. Z czasem te niezwykłe umiejętności
poszukiwawcze spowodowały u nich wykształcenie
nadnaturalnego zmysły wzroku/
Plotki głoszą, że na ziemie mnichów spadła mroczna
zaraza i wielu z nich zmarło. Na próżno Braterstwo
Konaru usiłowało odkryć jej przyczynę. Zdesperowani w
poszukiwaniu odpowiedzi, samotni mnisi zaczęli
podróżować do innych krain szukając obszarów
nawiedzanych przez podobne klęski. Opowieści o złu
prześladującym mieszkańców Tristram przyciągnęła uwagę
Bractwa.
Mnich jest nadzwyczaj sprawny w walce wręcz. Do
perfekcji opanował sztukę władania laską, jednym
uderzeniem potrafi razić wielu przeciwników na raz. Mimo
to nie jest dobrze wyszkolony we władaniu bronią ostrą i
miotaną, a także nie jest przyzwyczajony do noszenia
zbroi. Z łatwością pokonuje najsłabszych i średnio
uzdolnionych przeciwników, lecz silniejsi mogą się z nim
równać. Dzięki swojemu wyjątkowemu wzrokowi wszyscy
mnisi mają zdolność bardzo łatwego odnajdywania różnych
przedmiotów.