Grając na Battle.Net gdy zabijemy innego gracza
pozostaje nam jego Ucho, gdy użyjemy na nim zwoju
identyfikacji zamieni się w Serce (nie graficznie). W
jakim celu służy Serce, niewiadomo. Jednak w
plikach gry oprócz grafiki ucha znajduje się również
grafika serca oraz oka. Być może zarówno ucho serce oraz
oko miały być ze sobą w jakiś sposób powiązane.
Krowy w Tristram
Kliknij kilkakrotnie na jedną z krów stojących w
Tristram a twój bohater powie zabawny tekst :-)
- Yep, that's a cow all right.
- I'm not thirsty.
- I'm no milk maid.
Krowi Poziom
(Cow Level)
Cow Level jest jednym z najstarszych i największych
żartów czy też mitów związanych z grą Diablo 1. W
Tristram możemy spotkać 3 krowy, kiedy gracze odkryli iż
po kilku kliknięciach na nich nasz bohater rzucał
zabawne teksty, wtedy to pojawiły się plotki o tym, jak
to otwiera się legendarny ukryty portal, jeśli klikniesz
na nie odpowiednią ilość razy... Od czasu bajeczki
puszczonej w net przez jakiegoś żartownisia, ludzie
nieustannie wymyślali coraz więcej i więcej absurdalnych
dróg i sposobów a nawet określonych rytuałów
prowadzących do ukrytych czeluści. W sieci pojawiły się
również sfabrykowane screeny przedstawiające rzekomy Cow
Level np Succuby siedzące na krowach i inne tego typu
bzdury :-). Jedno jest pewne - Cow Lvl nigdy nie istniał
w Diablo 1, dopiero Blizzard widząc jaką popularnością
cieszy się mit Krowiego Poziomu, postanowił w Diablo 2
wprowadzić ten sekretny level.
Ukryte napisy
Najwyraźniej twórcą Diablo musiało się bardzo nudzić
gdyż na obrazku, który pojawia się na ekranie po
włożeniu płyty z Diablo do napędu CD umieszczone zostały
ukryte napisy "BUY WAR II" oraz "NATALIE PORTMAN ROCKS".
Można je zobaczyć gdy podda się ten obrazek odpowiedniej
obróbce graficznej np. użycia narzędzia "odwrócenie
kolorów" lub innego. Poniżej umieściłem obrazek który
przedstawia owe ukryte napisy. Do edycji tego obrazka
użyłem Corel Photo Paint 9 i narzędzia "Równoważenie
lokalne" gdyż uważam, iż dzięki temu ukryte napisy są
bardziej widoczne niż przy "odwróceniu kolorów".
Kliknij na obrazku w celu powiekszenia
Ukryte questy i postacie w Hellfire
W oficjalnym rozszerzeniu do Diablo - Hellfire, istnieją
ukryte postacie i zadania. Jednym takich zadań jest Cow
Quest, które zastępuje zadanie Farmer's Orchard. A NPC
Lester the Farmer zostaje zastąpiony przez Complete Nut,
który przebrany jest za krowę. Quest ten prawdopodobnie
był kolejnym żartem związanym z Krowim Poziomem, lecz
zdecydowanie nim nie był. Natomiast co do ukrytych
postaci to początkowo dostępna była tylko jedna postać -
Bard, lecz wraz z wydaniem patcha v1.01 dodano kolejną
"ukrytą" postać - Barbarian. Więcej informacji na temat
ukrytych zadan i postaci znajduje sie w dziale
Command.txt
Menu charakterystyk w instrukcji do Diablo 1
W instrukcji do Diablo pokazany jest screen
przedstawiający menu ze startowymi statystykami
wojownika o nazwie "ZANN".
Screen ten zapewne pochodzi z wczesnej wersji gry, gdyż
podane na nim statystyki różnią się nieco od statystyk z
finalnej wersji gry. Również nie widać na nim fragmentu
sfery życia, której wierzchołek powinien być widoczny na
dole obrazka. Ciekawostka jest to, iż nazwa postaci
Zann jest użyta w Diablo 2,
mianowicie czarodziejki w Diablo 2 wywodzą się z klanu o
nazwie Zann Esu.
6 strona w
SpellBook
W instrukcji do Diablo pojawia się również screen
przedstawiający 6 stron w księdze czarów. Screen ten
prawdopodobnie pochodzi z Diablo beta i jest dowodem na
to iż w Diablo miało być zdecydowanie więcej czarów niż
wersji finalnej.
5 strona w Spell Book
Gdy w Spell Book klikniesz na obszar pomiędzy czwartą
strona a ramką księgi, to pojawi się piąta strona, jest
to pozostałość po wcześniejszych wersjach Diablo.
Nieznana lokacja
Poniższy screen pochodzi z pierwszych materiałów
reklamujących Diablo, jak można zauważyć w ostatecznej
wersji gry nigdy ta lokacja się nie ukazała.
Kliknij na obrazku w celu powiększenia.
Pierwszy
film promujący Diablo
Poniżej znajduje się pierwszy filmik promujący Diablo 1.
Możemy na nim zobaczyć pierwotny wizerunek
Diablo. Film ten pochodzi z 1995 roku.
Diablo 1 Promo
Niewykorzystane filmiki
W archiwum diabdat.mpq, które zawiera płyta Diablo CD,
znajdują się dwa niewykorzystane filmiki doom.smk oraz
butcher.smk, Z pewnością oba filmy miały związek z
zadaniami, które zostały wycofane z ostatecznej wersji
gry. Filmik doom.smk prawdopodobnie miał mieć związek z
questem o nazwie "Map of The Stars" o którym
jest napisane kilka ciekawostek niżej, natomiast filmik butcher.smk zapewne miał związek Rzeźnikiem i
prawdopodobnie chodzi o zadanie "The Butcher's Chamber".
Poniżej można obejrzeć oba niewykorzystane filmiki.
Diablo 1 Doom
Diablo 1 Butcher
Niewykorzystane Czary
Wiele czarów nie znalazło się w finalnej wersji gry.
Część nazw oraz ikon czarów jest znana, oto one:
Blood Boil
Blood Ritual
Doom Serpents
Etherealize
Invisibility
Sentinal
Mindmace
Guardian
Poniżej znajdują się Ikony czarów do których nieznane są
oficjalne nazwy.
Niewykorzystane potwory
Poniżej znajdują się nazwy i animacje potworów które nie
zostały wykorzystane w grze a znajdują się na płycie w
archiwum diabdat.mpq
Bone Demon
Devil Kin Brute
Incinerator
Lord Sayter
The Arch-Litch Malignus
Unraveller
Invisible Lord
Grafiki potworów: Bone Demon, Devil Kin Brute,
Lord Sayter, Unraveller oraz Invisible Lord zostały
wykorzystane w Hellfire.
Niewykorzystane obrazki przedmiotów
Poniżej znajdują się obrazki przedmiotów pochodzących z
Diablo Pre-Release Demo. Diablo Beta oraz Hellfire,
które oficjalnie nigdy nie znalazły się w finalnej
wersji gry.
W Kodzie gdy Diablo występuje kilka bossów, którzy z
przyczyn technicznych nigdy nie pojawią się w żadnej
rozpoczętej rozgrywce.
Unikaty nie do znalezienia
Z powodu zasad generowania przedmiotów w Diablo, nigdy
nie można będzie znaleźć tych oto unikatów: Bramble,
Crackrust, Lightforge, The Deflector, Gonngal's Dirk
oraz The Mangler.
O DIABLO PRERELEASE-DEMO
W 1996 roku Blizzard wydał bardzo
wczesną Demonstracyjną wersję Diablo. Wersja ta
cechowała się innym interfejsem gry, czarami oraz
właściwościami przedmiotów które nie były dostępne w
późniejszych wersjach gry, dostępna jedna postać Warior,
dostępny jeden poziom i jedno zadanie do wykonania - The
Buther (Normalnie Buther znajduje się na 2 poziomie).
Panel kontrolny w Pre-Release
Demo
W Diablo Pre-Release Demo występuje inny panel
kontrolny, który mocno różni się od tego jaki widzimy w
finalnej wersji gry, Różnice polegają na tym że brakuje
"pasa" w którym umieszczało się potiony i scrolle.
Zamiast tego pojawiają się one w kwadraciku po lewej
stronie (identycznym jak te, w którym znajdują się ikony
czarów), oprócz tego, brakuje przycisku "Quests" a jego
rolę spełnia przycisk "Quest Log" znajdujący się w menu
charakterystyk. Jeszcze ciekawostką jest to, że menu
charakterystyk pojawia się po prawej stronie, a menu
ekwipunku po lewej (w finalnej wersji jest na odwrót).
Kliknij na obrazku w celu
powiększenia.
Mapa Tristram w PR Demo
W Pre-Release Demo za murkiem za chatą Adrii znajduje się
mostek na rzece, którego nie ma w wersji finalnej. Natomiast obok Wirta
znajduje się dziwna rozpadlina w ziemi, której której
również brakuje w pełnej wersji gry.
Kliknij na obrazku w celu powiększenia
Wirt w Pre-Release Demo
W Diablo Pre-Release Demo Wirt pojawia się tylko od
czasu do czasu, oprócz broni można u niego kupić potiony,
scrolle i księgi
Wounded
Townsman w Pre-Release Demo
Wounted Townsman zlecając nam zadanie zabicia Buthera
wypowiada inny text niż ten który znalazł sie w finalnej
wersji gry:
Please help...! I barely escaped from...
the Butcher...! He killed... my wife... my
children! I beg of you... in the name of
God... avenge them...
Poniżej znajduje się tekst, który wypowiadany jest po
powyższej kwestii, gdy kliknie się na konającego
Townsman'a:
".........." The man's body appears to be
twisted in agony!
Book of Identify w PR Demo
W Diablo Pre-Release Demo można znaleźć Book of Identify
a można ją kupić za 1000 gold.. W finalnej wersji gry w
czar ten dostępny jest jedynie w zwojach i laskach.
Oils w
Pre-Release Demo
W pomocy do Diablo Pre-Release Demo znajduje się dział
Usable Items, w którym jest informacja o olejach (oils),
które jednak nie pojawiły się w końcowej wersji gry.
Natomiast oils można spotkać w dodatku do Diablo:
Hellfire, gdzie za ich pomocą można np. zwiększyć damage
lub durability broni. Poniżej znajduje się grafika dla
oil oraz wygląd kursora po użyciu oil.
WYCOFANE
QUESTY
W Diablo miało być dostępnych o wiele więcej zadań, lecz
znaczna część z nich została wycofana finalnej wersji
gry. Poniżej opisze część z tych zadań które nigdy nie
trafiły dopełnej wersji gry.
The Map of The Stars
Z ostatecznej wersji Diablo zostało wycofanych bardzo
wiele questów. Spośród tych wycofanych zadań najbardziej
znany jest quest o nazwie "The Map of The Stars". To
zadanie zlecał nam Cain gdy mieliśmy przy sobie mapę.
Opowiedział nam o mapie, która została stworzona po to
by pokazać kiedy Diablo uwolni się ze swojego więzienia.
Kiedy dwie gwiazdy na mapie się połączą, Diablo będzie u
szczytu swych mocy. Będzie wszechpotężny, i
niezwyciężony. Zadanie polegało na zabiciu Diablo zanim
gwiazdy na mapie się połączą. Jednak Blizzard
zrezygnował z tego zadania a część tekstów pochodzących
z "The Map of The Stars" zostało wykorzystanych w
zadaniu "Archbishop Lazarus" oraz "Diablo"
Dodam jeszcze, że zadanie "The Map of The Stars" jest
oficjalnie uznawane przez Blizzard jako jako wycofany
quest. Wycofanie tego zadania Blizzard tłumaczy tym że:
"zmienił się sposób rozgrywki Diablo" -
prawdopodobnie chodzi o desynchronizację gry w
trybie multiplayer. Animacje Mapy Gwiazd można zobaczyć
na poniższym filmiku.
Trimayne the Priest
W Tristram miał znajdować się jeszcze jeden NPC - Ksiądz
Trimayne (Trimayne the Priest). Miał przebywać w pobliżu
kościoła jednak pojawiałby się tylko od czasu do czasum
gdyż często podróżował. Przypuszczalnie miał być
związany z zadaniem "Fleshdoom, Wielder of Shadowfang",
questem który nigdy nie znalazł się w finalnej wersji
gry. Po rozmowie z nim miał wyjawić ci, że jakiś czas
temu wezwano go do obłąkanego człowieka, który uciekł z
labiryntu. Trimayne podejrzewając, iż ów człowiek został
opętany przez jakiegoś demona rozpoczął egzorcyzmy,
okazało się że demonem który opętał tego człowieka był
Fleshdoom, a ów człowiek posiadał w swej pamięci
wspomnienia o starożytnym demonicznym mieczu Shadowfang.
Później Trimayne zlecał zadanie zniszczenia demona o
nazwie Fleshdoom i odzyskaniu jego przeklętego miecza
Shadowfang, które więzi niejedną zamęczona duszę. Jednak
kiedy demoniczne ostrze zostało oddane Trimayne'owni
miał on zostać pochłonięty przez piekielny ogień i
zabity.
Przypuszczalnie początkowo to właśnie Tremain miał
zlecać zadanie "Arcybiskup Lazarus" a nie Decard Cain, a
nagrodą w tym zadaniu miał być potężny unikat - buława o
nazwie: Lightforge. Mimo iż zadanie dotyczące Lazarusa
nie zostało usunięte, to praltycznie niemożliwe jest aby
legalnie uzyskać unikat Lightforge. Miecz Shadowfang
(Kieł Cienia) można znaleźć w drugiej części Diablo.
Poniżej jego fotka.
Kliknij na obrazku w celu powiekszenia
Izual, the
Fallen Angel
Wśród zadań, które nie znalazły się w ostatecznej wersji
Diablo znajduje się również zadanie "Izual, the Fallen
Angel". To zadanie miała zlecać nam Gillian, która
opwiadała jak kiedyś Farnham będąc kompletnie pijany
ciągle bełkotał coś o Izualu i Azurewrath. To zadanie
miało polegać na odnalezieniu i zniszczeniu Izuala by
uwolnić jego utrapiona duszę. Nagrodą w tym quescie miał
być unikat "Azurewrath" (Błękitny Gniew). Zarówno
zadanie związane z Izualem jak i jego miecz można
znaleźć w Diablo 2. Poniżej znajduje się screen
przedstawiający miecz
"Azurewrath".
Klinknij na obrazku w celu powiekszenia
The Infestation of Worms
Zadanie "The Infestation of Worms" miał zlecać Pepin,
który opowiedział nam, że gdy odwiedził pewnego chorego
człowieka, usłyszał w jego domu dochodzące z piwnicy
dziwne odgłosy oraz lepki, słodki odór. Gdy tam zajrzał
zobaczył ogromne robaki wijące się i wypełzające wprost
z podłogi. Jak nie trudno się domyślić zadanie polegało
na zabiciu "robali" zanim odnajdą właściwą drogę miasta.
Andariel, Maiden of Anguish
W Diablo miał znaleźć się również quest "Andariel,
Maiden of Anguish" Zleceniodawcą miała być Gillian,
która opwiedziała nam, że w ostatnich dniach z wioski
zniknęło kilkoro mężczyzn, ponadto niektórzy mieszkańcy
twierdzą iż dostrzegli dziwne szkarłatnie światła
iskrzące się w głębinach lasu. Światła te miały mieć
związek z demoniczną kusicielką Andariel znaną również
jako Maiden of Anguish (Pani Cierpienia). Jej żądza krwi
śmiertelników była tak wielka, że nauczyła się zaklęcia
dzięki któremu mogła wejść do królestwa śmiertelników.
Uwodząc jednego z Mrocznych Czarodziei Netherworld,
Andariel zdobyła wiedzę, dzięki której zwabiała
śmiertelnych mężczyzn do swego mrocznego zakątka Piekła.
The Island of the Sunless Sea
Kolejnym niewykorzystanym questem, który zlecał nam
Farnham jest "The Island of the Sunless Sea":
"W dawno zapomnianych czasach, morze błękitu
znajdowało się na skraju ognistego nie - świata. Była to
oaza dla tych, którzy służyli jako strażnicy bram
Piekła. Anioły i wojownicy światła używali tego miejsca
do leczenia swych ran i zdobywania nowych sił. Było to
również miejsce, gdzie mogli trenować i przygotowywać
się do Wojny Grzesznych. Legendy mówią o trójcy skał,
które kryły ścieżkę do Wyspy na Bezsłonecznym Morzu."
Zadanie to polegało na odnalezieniu drogi prowadzącej do
The Island of the Sunless Sea (Wyspy Bezsłonecznego
Morza) dzięki czemu mieliśmy zostać sowicie nagrodzeni.
Spór o film Diablo
Kiedyś Blizzard prowadził spór z New Line Cinema w
sprawie filmu, który został wtedy nazwany El Diablo.
Jednak Blizzard wcześniej zarezerwował sobie prawo do
tytułu filmu z nazwą "Diablo" i spór wygrał. Skutkiem
tego było zmienienie nazwy filmu na Odwet.
Plik lvl16int.wav
W archiwum diabdat.mpq znajduje się plik lvl16int.wav -
jest to prawdopodobnie głos Diablo który miało być
słychać po wejściu na 16 level. Możecie go pobrać klikając
tutaj (266 KB). Ciekawostką jest to, że po odtworzeniu
tego dźwięku od tyłu możemy usłyszeć "Eat your
vegetables and brush after every meal" co można
przetłumaczyć jako "Jedz swe warzywa, i myj zęby po
każdym posiłku" :-). Plik w wersji oryginalnej oraz
w wersji odtworzonej wspak można posłuchać poniżej.
Wersja oryginalna
Wersją odwrócona
Rekord w szybkości
przechodzenia Diablo 1
Serwis
Speed Demos Archive, dokumentujący rekordy w
szybkości przechodzenia gier komputerowych i
konsolowych, udokumentował także rekord w szybkości
ukończenia pierwszej części Diablo (bez modów, cheatów,
itp.). Rekord, dokonany Magiem wynosi 3 minuty 12 sekund
i należy do Polaka, Macieja 'groobo' Maselewskiego.
Rekord ten nie został uznany przez Polską Scene Diablo
1, gdyż zawiera mnóstwo nielegalnych momentów i w
dodatku jest zwykłą "klejonką". Zresztą sami możecie obejrzeć filmik z
"szybkiego" przechodzenia Diablo 1 w poniższym
odtwarzaczu.
Diablo we Flashu
W sieci spotkać można ciekawą gierkę we Flashu autorstwa
Necromanthus'a, której akcja została osadzona w scenerii
pierwszej części Diablo. Zapraszam
tutaj
Niewykorzystane dźwięki
Teksty (dźwięki), które nie zostały wykorzystane w grze,
a znajdują się na płycie z Diablo. Niektóre teksty
nawiązują do niewykorzystanych zadań. Dźwięki te można odsłuchać w poniższych odtwarzaczach.
Diablo 1 - Unused Speech part 1
Diablo 1 - Unused Speech part 2
Diablo Roguelike
Nieco starsi gracze pamiętają na pewno gry cRPG typu
roguelike, które cechowały się prostym pomysłem i
prostym wykonaniem. Cały świat reprezentowały kolorowe
znaczki ASCII (widok był z góry). Fan tego typu gier
Kornel Kisielewicz postanowił przenieść w realia
roguelike świat pierwszej części Diablo, info o tymże
dziele oraz możliwość pobrania grywalnej wersji
znajdziecie na stronie:
http://diablo.chaosforge.org/
BŁĘDY W GRZE
W Diablo 1 występuje wiele bugów i dziwactw, które mogą
w większym lub nawet minimalny wpływ na naszą grę.
Pełna lista bugów i innych dziwactw znajduje się w
dziale Diablo 1 bugi.
Dziury w Ścianach
Wiele ścian w grze posiada dziury, które pozwalają
strzałom i czarom przecisnąć się na druga stronę. Jedna
taka dziura istnieje po lewej stronie komnaty Lazarusa.
Limit cen
Górny limit cen przedmiotów sprzedawanych u Griswolda
lub Adrii to 140,000 złota, choć postać wciąż może kupić
przedmiot zajmujący 6 miejsc w plecaku i wart 170,000
złota. Limit Wirta wynosi 135,000 złota.
Limit 127-miu
Nie możesz upuścić więcej niż 127 przedmiotów na podłogę
na każdym z poziomów, włączywszy w to miasto. Należy
zauważyć że może to spowodować stratę itemów
upuszczanych przez potwory, jeśli na podłodze poziomu
znajduje się więcej niż 127 przedmiotów, ponieważ
umierający potwór nie będzie miał miejsca do "położenia"
nowej rzeczy, tak, jakby nigdy ona nie istniała. Również
każdy stos złota jest liczony jako "przedmiot".
Gra Diablo posiada również limit 127 jako liczby czarów
będących w działaniu (łącznie ze strzałami), które mogą
pojawić się na poziomie jednocześnie. Niektóre czary,
zwłaszcza Chain Lighting mogą wywoływać wiele efektów.
Wiadomość o duplikatach przy
wejściu do gry
Jeśli wchodzący do gry gracz posiada dokładnie taki sam
przedmiot, jak inny już umieszczony w mieście (a
położony tam przez innego gracza), ujrzy on komunikat "A
duplicate item has been detected from another player"
("Duplikat został wykryty u innego gracza").
Błędne poziomy
Bardzo rzadko wygenerowany może zostać poziom, którego
nie można ukończyć - podzielony na części, pomiędzy
którymi przemieścić można się tylko dzięki czarom
Phasing i Teleport.
Największa gra wszech czasów
W lipcu 2005 roku serwis
GameSpot, bez wątpienia autorytet w dziedzinie gier
komputerowych, dodał pierwszą część Diablo do swojej
Listy Największych Gier Wszechczasów. Serwis ten
nieczęsto dodaje nowy tytuł do swojej unikatowej listy,
dlatego jest to tym większe wyróżnienie dla pierwszej
części "diabełka". W uzasadnieniu redaktorzy z Gamespotu
napisali wiele miłych słów o tej piekielnie przyjemnej
grze, która stała się matką dla całkowicie nowego
gatunku gier action-RPG :-) Wszystkich zainteresowanych
zapraszam pod
ten adres.
Odniesienia do Diablo w innych
grach
W StarCrafcie jednostki Protossów - Arbiter i Observer
powtarzają tekst powitalny Adrii "I sense a soul in
search of answers" (wyczuwam duszę poszukującą
odpowiedzi), jeśli wielokrotnie się na nie kliknie.
Również w StarCrafcie, Observer odtwarza wypowiedź
Griswolda, dokładnie tę, w której kowal wypowiada się w
zachwycie o wielkim grzybie. Co więcej, eksplozje
crittersów po wielokrotnym naciśnięciu myszą mogą mieć
związek z osnutym legendą "Krowim Poziomem".
W ostatnim poziomie kampanii ludzi w WarCrafcie 3: The
Frozen Throne jedną z nieprzyjacielskich jednostek jest
Rzeźnik. Gdy atakuje oddziały gracza, wita je tym samym
zdaniem, co oryginalny Rzeźnik z Diablo: "Aaah, fresh
meat!" (Ahhh.. świeże mięso!). Gdy ginie, upuszcza
przedmiot nazwany "Pozostała noga Wirta".
Jednym z przedmiotów, które można znaleźć w MMOPRG World
of Warcraft jest Trzecia noga Wirta.
W Fallout 2 w Den w siedzibie Slaversów ich lider
Metzger (jego imię po niemiecku znaczy rzeźnik) mówi od
czasu do czasu: "Aaah, fresh meat!".
W grze Sacred znajduje się wioska, która jest
odzwierciedleniem Tristram z Diablo 1.
Muzyka z Tristram w nowej
aranżacji
The One Ups to jazzowo funkowy zespół, który gra różne
kompozycje z gier. W ostatnim czasie, w serwisie Myspace,
pojawiła się ich aranżacja melodii, znanej fanom gier z
serii Diablo z Tristram. Przerobiony utwór można
posłuchać uruchamiając poniższy odtwarzacz. Natomiast
strona The OneUps w serwisie Myspace znajduje się
tutaj.
O Hellfire
Oficjalny dodatek do Diablo: Hellfire - nie był wydany
ani tworzony przez Blizzard. Hellfire stworzyło
Synergistic Software, natomiast wydane zostało przez
Firmę Sierra Entertainment. W Hellfire wykorzystano
część grafik (potwory) oraz dźwięki, które znajdowały
się w archiwum diabdat.mpq a nie zostały wykorzystane w
Diablo.
Diablo na różne platformy
Blizzard wydał Diablo nie tylko na platforme PC ale
również na komputery typu Macintosh. Natomiast firma
Electronic Arts w 1998 roku wydała Diablo na konsole
Playstation (PSX).
Powstawało Diablo na Gameboy'a?
W serwisie o grach konsolowych,
Past to Present, w czerwcu 2007 pojawiła się
informacja, jakoby Blizzard pracował niegdyś nad
konwersją Diablo na konsole przenośną Gameboy. Według
serwisu prace zostały przerwane na etapie dema
technologicznego. Na stronie przedstawiono krótki opis
tech-dema Diablo na Gameboy'a oraz zdjęcia i filmy. Jak
napisał redaktor Past to Present: Można poruszać się,
wymachiwać bronią i wciskać przycisk Start w menu
głównym. To jedyne opcje. Postać porusza się płynnie i
wygląda bardzo fajnie, jak na typową grę dla GameBoy'a.
Serwis Videogames Blogger, przypuszcza, iż tech-demo
powstało pomiędzy rokiem 1996 (wydanie Diablo 1 w wersji
na PC i Mac'a) a 1998 (wydanie Diablo 1 w wersji na
Playstation).
Kliknij na obrazek, by powiększyć
Do informacji zaserwowanych
internautom przez witrynę Past to Present należy, póki
co, podchodzić z dystansem. Blizzard wydał już kilka
konwersji swoich gier z komputera na Gameboya, np.
BlackThorne, ale nigdy nie ogłosił, iż pracował nad
Diablo na tą konsolę (w lipcu 2005 roku pojawiły się
pogłoski o Diablo 2 oraz Starcraftcie w wersji na
Nintendo DS lub PlayStation Portable, ale do tej pory
się nie sprawdziły). Na pewno dopóki Blizzard nie
wypowie się w tej sprawie, wiarygodność tejże informacji
pozostanie w sferze domysłów i dyskusji. Cały artykuł,
wszystkie zdjęcia oraz filmy, znajdziecie pod
tym adresem.
Wszystkich zainteresowanych zachęcam również do
obejrzenia zamieszczonego poniżej krótkiego filmiku
prezentującego Diablo 1 Gameboy Tech Demo.
Makieta Katedry z Diablo
Swego czasu na jednym z francuskojęzycznych for można
było podziwiać twórczość fana pierwszej części Diablo,
który stworzył model katedry znajdującej się w Tristram.
Przedstawiono tam kilkadziesiąt zdjęć jak kawałek po
kawałku powstawała makieta katedry. Poniżej znajduje się
prezentacją tejże makiety.
Butcher i Skeleton King
Boss o nazwie Butcher uznawany jest za Overlorda lecz
według kodu gry nie należy do żadnego z czterech
podtypów Overlordów występujących w grze i jest on tzw.
potworem specjalnym. Podobnie Skeleton King (Leoric) nie
należy do żadnego z czterech typów szkieletów i również
jest potworem specjalnym. Jednak w przypadku Butchera widzimy duże podobieństwo do innych Overlordów, lecz w przypadku
Leorica nie ma tak dużego podobieństwa do innych
szkieletów. Jedyne podobieństwo pomiędzy Skeleton King a
Szkieletami jest takie, że zarówno Leoric jak i
Szkielety są kościotrupami ;-)
Boss "Bongo"
W Diablo 1 występuje potwór unikalny o nazwie "Bongo".
Należy on do rodziny Fallen Ones. Jednak Bongo jest
również nazwą jednego z gatunków antylop zamieszkujących
tereny Afryki. Oprócz antylop taką samą nazwę posiada
instrument muzyczny, który swym wyglądem przypomina
bębenek i taka samą również pełni funkcję. Istnieje
jeszcze jedno znaczenie słowa bongo, mianowicie jest to
również "przyrząd" służący do palenia marihuany. Być
może twórcy gry często używali tego "wynalazku" i
dlatego postanowili nazwać tak jednego z bossów ;-)
Boss "El Chupacabras"
W Diablo 1 występuje boss o nazwie El Chupacabras, który
należy do gatunku Scavengers (Ścierwojady/Trupojady).
Nazwa tego potwora nie przypadkowo znalazła się w Diablo
1. Otóż w Ameryce Południowej "istnieje"
niezidentyfikowane stworzenie nazywane przez tamtejszą
ludność właśnie "El Chupacabras", lub Chupacabra (czyt.
czupakabra). Nazwa ta oznacza tyle co "Wysysacz Kuz".
Nazwa wzięła się stąd, iż Chupacabra miało napadać na
zwierzęta domowe i wysysać z nich
krew. To legendarne zwierzę jest obiektem badań kryptozoologii,
którego istnienia nie udało się jednak wiarygodnie
potwierdzić.
Hellfire: Na-Krul - Ukryty
tekst
W Hellfirre, dodatku do Diablo wydanym przez Sierra
Entertainment, w archiwum *.mpq znajduje się ukryty
tekst, który wymawia Na-Krul, gdy wychodzi ze swojej
komnaty. Jest to zabawny tekst w którym Na-Krul mówi jak
DJ radiowy. Dźwięk ten można aktywować poprzez użycie
pliku
Command.txt. Poniżej znajduje spisany "ukryty" tekst,
który
wypowiadany przez Na-Krul'a.
Hi, I'm free! Free to confront the little (garbled)
banished me to the void, Diablo! Hi Everybody, And I'm
free to reward you, little mortal, with these Aerosmith
tickets. You'll be getting backstage passes, you'll get
to meet Steven Tyler and the whole band - this Friday at
the coliseum. Thanks for getting me out of there. By the
way, I'm going to have to kill you. I'll be right back
with the traffic and weather together
Poniżej wersja przetłumaczona - nie jest to idealne
tłumaczenie ;-)
Witaj! Jestem wolny, wolny by stawić czoło małemu
(niewyraźnie), który mnie wygnał w pustkę, Diablo! Cześć
wszystkim, jestem wolny by nagrodzić cię mały
śmiertelniku tymi oto biletami na Aerosmith. Będziesz
mógł dostać się za kulisy, będziesz mógł spotkać się z
Steven'em Tyler'em oraz resztą zespołu - w ten piątek w
Coliseum. Dzięki za sprowadzenie mnie stamtąd. Swoja
drogą, będę musiał Cię zabić. Zaraz wracam z informacjami
o pogodzie i sytuacją na drogach.
Poniżej można posłuchać tego tekstu wymawianego przez
Na-Krul'a.
Ukryte komnaty w Grobowcu
Leorica
W trybie Single Player na ścianach w Grobowcu Leorica
wiszą ukrzyżowane szkieletu, Gdy na nie klikniesz i je
strącisz to otworzą się drzwi do ukrytych pokoi.