Affixy dzielą się na przedrostki
(prefixy) i przyrostki (suffixy). Tworzą one nazwę magicznego
przedmiotu i decydują o jego właściwościach, np. "Królewski Miecz
Pędu" gdzie "Królewski" i "Pędu" to odpowiednio prefix i suffix a
"Miecz" to nazwa przedmiotu. Przedmiot który w nazwie posiada prefix / suffix otrzymuje dodatkowe magiczne
właściwości.
I tak np. prefix "Królewski" dodaje Skuteczność ataku i obrażenia a suffix
"Pędu" daje najszybszy atak.
A
Zbroje i Hełmy
t
Laski, lecz tylko w Hellfire
S
Tarcze
B
Łuki
W
Bronie => Topory, Pałki i Miecze
J
Biżuteria
T
Laski
PRZEDROSTKI (Przefixy)
+ Mana
Prefix
Wartość
Występowanie
qlvl
Hieni
-25 - -11
---T-J
4
Żabi
-10 - -1
---T-J
1
Pajęczy
10 - 15
---T-J
1
Kruczy
15 - 20
---T-J
5
Wężowy
21 - 30
---T-J
9
Żmijowy
30 - 40
---T-J
15
Dragoński
41 - 50
---T-J
21
Smoczy
51 - 60
---T-J
27
Gadzia1
61 - 80
---t--
35
Hydrza1
81 - 100
---t--
60
1Występuje tylko w Hellfire
+% Klasa Zbroi
Prefix
Wartość
Występowanie
qlvl
Wrażliwa
-100 - -51
AS----
3
Zardzewiała
-50 - -25
AS----
1
Świetna
20 - 30
AS----
1
Krzepka
31 - 40
AS----
3
Wielka
41 - 55
AS----
6
Dzielna
56 - 70
AS----
10
Wspaniała
71 - 90
AS----
14
Błogosławiona
91 - 110
AS----
19
Uświęcona
111 - 130
AS----
24
Groźna
131 - 150
AS----
28
Święta
151 - 170
AS----
35
Boska
171 - 200
AS----
60
+% Skuteczność Ataku
Prefix
Wartość
Występowanie
qlvl
Cynowy
-10 - -6
--W-BJ
3
Mosiężny
-5 - -1
--W-BJ
1
Brązowy
1 - 5
--W-BJ
1
Żelazny
6 - 10
--W-BJ
4
Stalowy
11 - 15
--W-BJ
6
Srebrny
16 - 20
--W-BJ
9
Złoty
21 - 30
--W-BJ
12
Platynowy
31 - 40
--W-B-
16
Mitrilowy
41 - 60
--W-B-
20
Meteorytowy
61 - 80
--W-B-
23
Dziwaczny
81 - 100
--W-B-
35
Dziwny
101 - 150
--W-B-
60
+% Skutecznosc Ataku, +%
Obrażenia
Prefix
To Hit
Damage
Występowanie
qlvl
Niezdarny
-10 - -6
-75 - -50
--WTB-
5
Tępy
-5 - -1
-45 - -25
--WTB-
1
Ostry1
1 - 5
20 - 35
--WTB-
1
Świetny
6 - 10
36 - 50
--WTB-
6
Wojowniczy
11 - 15
51 - 65
--WTB-
10
Giermkowski
16 - 20
66 - 80
--WT--
15
Pański
21 - 30
81 - 95
--WT--
19
Rycerski
31 - 40
96 - 110
--WT--
23
Mistrzowski
41 - 50
111 - 125
--WT--
28
Czempioński
51 - 75
126 - 150
--WT--
40
Królewski
76 - 100
151 - 175
--WT--
28
Lustrzany2
21 - 30
81 - 95
--Wt--
11
1W mieście nie można kupić
przedmiotów z tym prefixem, gdyż gra traktuje go jako przeklęty
przedmiot. 2Występuje tylko w Hellfire. Posiada 10% szansę
podwojenia uderzenia potwora - oprócz Diablo i potworów
unikalnych (bossów).
+% Obrażenia
Prefix
Wartość
Występowanie
qlvl
Zbędny
-100
--WtB-
5
Pogięty
-75 - -50
--WtB-
3
Słaby
-45 - -25
--WtB-
1
Wyszczerbiony
20 - 35
--WtB-
4
Morderczy
36 - 50
--WtB-
6
Ciężki
51 - 65
--WtB-
9
Złośliwy
66 - 80
--WtB-
12
Okrutny
81 - 95
--WtB-
16
Ogromny
96 - 110
--WtB-
20
Dziki
111 - 125
--W-B-
23
Okropny
126 - 150
--W-B-
35
Bezlitosny
151 - 175
--W-B-
60
Zgnicia1,2
150 - 250
--WtB-
1
Krystaliczny1
200 - 280
--W---
5
1Występuje tylko w Hellfire. 2Bonus zmniejsza się o 5% po każdym trafieniu, kiedy
osiągnie 100% - broń zostaje zniszczona (znika). Posiada również
od -30 do -70% zmniejszoną wytrzymałość.
+% Odporność na Magie1
Prefix
Wartość
Występowanie
qlvl
Biały
10 - 20
ASWTBJ
4
Perlany
21 - 30
ASWTBJ
10
Kościany
31 - 40
ASWTBJ
16
Kryształowy
41 - 50
ASWTBJ
20
Diamentowy
51 - 60
ASWTBJ
26
1Potrafi redukować
obrażenia poniżej 1.
+% Odporność na Ogień
Prefix
Wartość
Występowanie
qlvl
Czerwony
10 - 20
ASWTBJ
4
Szkarłatny
21 - 30
ASWTBJ
10
Szkarłatny
31 - 40
ASWTBJ
16
Granatowy
41 - 50
ASWTBJ
20
Rubinowy
51 - 60
ASWTBJ
26
+% Odporność na Błyskawice
Prefix
Wartość
Występowanie
qlvl
Błękitny
10 - 20
ASWTBJ
4
Lazurowy
21 - 30
ASWTBJ
10
Lapisowy
31 - 40
ASWTBJ
16
Kobaltowy
41 - 50
ASWTBJ
20
Szafirowy
51 - 60
ASWTBJ
26
+% Odporność na Wszystko
Prefix
Wartość
Występowanie
qlvl
Topazowy
10 - 15
ASWTBJ
8
Bursztynowy
16 - 20
ASWTBJ
12
Nefrytowy
21 - 30
ASWTBJ
18
Obsydianowy
31 - 40
ASWTBJ
24
Szmaragdowy
41 - 50
-SWTB-
31
+ Poziom Czaru
Prefix
Wartość
Występowanie
qlvl
Anielska
1
---T--
15
Archanielska
2
---T--
25
x Ładunki
Prefix
Wartość
Występowanie
qlvl
Obfita
2
---T--
4
Hojna
3
---T--
9
+ Obrażenia od Błyskawic
Prefix
Wartość
Występowanie
qlvl
Błyskawicowy
2 - 20
--WT--
18
+ Obrażenia od Ognia
Prefix
Wartość
Występowanie
qlvl
Płomienny
1 - 10
--WT--
7
Inne
Prefix
Efekt
Występowanie
qlvl
Błazenski1,2,3,4
każde machnięcie x 0-6 obrażeń5
--W---
7
1Nie działa przeciwko innym graczom. 2Te efekty nie kumulują się jeżeli masz więcej niż
jeden. Kumulują się jednak z innymi efektami. 3Dostępne tylko w Hellfire. 4Bonus do obrażeń odnosi się do sumy obrażeń, nie
tylko do obrażeń broni. 5Gra błędnie podaje, że to daje x 0-5. wartość
średnia to x 2. Nie działa na Diablo.
PRZYROSTKI (Suffixy)
+ Siła
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Kruchości
-10 - -6
ASW-BJ
3
Osłabienia
-5 - -1
ASWtBJ
1
Siły
1 - 5
ASWtBJ
1
Mocy
6 - 10
ASW-BJ
5
Potęgi
11 - 15
ASW-BJ
11
Giganta
16 - 20
A-W-BJ
17
Tytana
21 - 30
---W--J
23
+ Magia
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Głupca
-10 - -6
ASWTBJ
3
Dysleksji
-5 - -1
ASWTBJ
1
Magii
1 - 5
ASWTBJ
1
Umysłu
6 - 10
ASWTBJ
5
Błyskotliwości
11 - 15
ASWTBJ
11
Czarodziejstwa
16 - 20
A-WTBJ
17
Czarnoksiestwa
21 - 30
-----T-J
23
+ Zręczność
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Paraliżu
-10 - -6
ASW-BJ
3
Atrofii
-5 - -1
ASWtBJ
1
Zręczności
1 - 5
ASWtBJ
1
Umiejętności
6 - 10
ASW-BJ
5
Celności
11 - 15
ASW-BJ
11
Precyzji
16 - 20
A-W-BJ
17
Perfekcji
21 - 30
------BJ
23
+Żywotność
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Choroby
-10 - -6
ASW-BJ
3
Zarazy
-5 - -1
ASWtBJ
1
Żywotności
1 - 5
ASWtBJ
1
Ochoty
6 - 10
ASW-BJ
5
Tężyzny
11 - 15
ASW-BJ
11
Wigoru
16 - 20
A-W-BJ
17
Życia
21 - 30
--------J
23
+ Do Wszystkich Atrybutów
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Kłopotu
-10 - -6
ASWtBJ
12
Czeluści
-5 - -1
ASWtBJ
5
Nieba
1 - 3
ASWtBJ
5
Księżyca
4 - 7
ASWtBJ
11
Gwiazd
8 - 11
A-W-BJ
17
Niebios
12 - 15
---W-BJ
25
Zodiaka
16 - 20
--------J
30
+ Życie
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Sępa
-25 - -11
AS---J
4
Szakala
-10 - -1
AS---J
1
Lisa
10 - 15
AS---J
1
Jaguara
16 - 20
AS---J
5
Orła
21 - 30
AS---J
9
Wilka
30 - 40
AS---J
15
Tygrysa
41 - 50
AS---J
21
Lwa
51 - 60
A----J
27
Mamuta
61 - 80
A-----
35
Wieloryba
81 - 100
A-----
60
+ Obrażenia
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Jakości
1 - 2
--WtB-
2
Zranień
3 - 5
--WtB-
7
Mordu
6 - 8
--W---
15
Posoki
9 - 12
--W---
25
Masakry
13 - 16
--W---
35
Rzezi
17 - 20
--W---
60
- Otrzymywane Obrażenia1
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Bólu
+4 - +2
AS---J
4
Łez
1
AS---J
2
Zdrowia
1
AS---J
2
Ochrony
2
AS----
6
Absorpcji
3
AS----
12
Wygięcia
4
A-----
20
Osmozy
5 - 6
A-----
50
1Działa na wszystkie rodzaje obrażeń,
nawet na obrażenia od czarów, lecz nie działa przeciwko innym
graczom. Obrażenia nigdy nie będą zmniejszone poniżej 1.
+ Obrażenia od Ognia1
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Płomienia
1 - 3
-------B-
1
Ognia
1 - 6
-------B-
11
Spalania
1 - 16
-------B-
35
Plomienny2
1 - 10
--WT--
7
1Jest kilka błędów w grze związanych
ze strzałami ognia i błyskawic strzałami które często zadają
niewłaściwe obrażenia (zbyt duże lub bez obrażeń). 2Prefix
+ Obrażenia od Błyskawic
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Porażenia
1 - 6
-------B-
13
Błyskawicy
1 - 10
-------B-
21
Gromu
1 - 20
-------B-
60
Blyskawicowy1
2 - 20
--WT--
18
1Prefix
% Wykradanie Życia1
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Pijawki
3
--W---
8
Krwi
5
--W---
19
1Ilość bazuje na zadanych
obrażeniach nawet jeśli potwór posiada mniej punktów życia. Jeśli
posiadasz więcej niż jeden przedmiot ze zdolnością wykradania życia,
wartość wysysania życia nie zostanie zsumowana (przedmiot z affixem
"krwi" ma pierwszeństwo przed przedmiotem z affixem "pijawki").
Wyjątkiem jest "Korona Nieumarłych", która kumuluje się z oboma
przedmiotami "krwi" i "pijawki" z czego otrzymamy - dla 3% to
15,5% lub 5% to 17,5% kradzieży życia. Przedmioty; Hełm Duchów,
Sokoli Cień oraz Pożeracz Duszy są traktowane jako przedmioty z
affixem "krwi". Affixy "pijawki" oraz "krwi" nie działają przeciwko
innym graczom.
% Wykradanie Many1
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Nietoperza
3
--W---
8
Wampira
5
--W---
19
1Ilość bazuje na zadanych
obrażeniach nawet jeśli potwór posiada mniej punktów życia. Jeśli
posiadasz więcej niż jeden przedmiot ze zdolnością kradzieży many,
wartość wysysania many nie zostanie zsumowana (przedmiot z affixem
"wampira" ma pierwszeństwo przed przedmiotem z affixem "nietoperza").
Przedmiot Pożeracz Duszy jest traktowany jako przedmiot z affixem
"wampira". Affixy "nietoperza" oraz "wampira" nie działają przeciwko innym
graczom.
Obrażenia / Przenikanie Zbroi1
Suffix
Wartość2
Wartość3
Występowanie
qlvl
Przeszycia
2 - 6
25%3
--W-B-
1
Przebijania
4 - 12
50%3
--W-B-
9
Bicia
8 - 24
75%3
--W---
17
1W Diablo, ten suffix obniża klasę
pancerza celu o pewną losową liczbę pokazaną w tabeli. W
Hellfire obniżają klasę pancerza celu o pewien % pokazany w
tabeli. Nie działa przeciwko graczom. Dokładna wartość (w
Diablo) jest zależna od czasu stworzenia przedmiotu oraz
specjalnego To Hit nigdy nie pokazanego w charakterystyce
postaci.
2W Diablo. 3W Hellfire. 4Dodaje 12.5 kiedy jest użyte przez Barbarzyńcę (nieoficjalna postać w Hellfire)
+% Promień Światła1
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Ciemności
-40
A-W-J
6
Nocy
-20
A-W-J
3
Światła
20
A-W-J
4
Blasku
40
A-W-J
8
1Odzdziaływuje również na odległość z
której uaktywniają się potwory. Większa wartość oznacza że potwory
będą się aktywować z większej odległości. Nie ma żadnego dodatkowego
efektu używania powyżej +50% lub niżej niż -80% promienia światła.
Ciekawostką jest to, że w katakumbach promień światła zawsze ma zasięg
o jedno pole mniej.
+ Mana
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Korupcji
-wszystko
ASW---
5
Prędkość Broni1
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Gotowości2,3
prędki
--WTB-
1
Rychlości3
szybki
--WTB-
10
Szybkości
szybszy
--WT--
19
Pędu4
najszybszy
--WT--
27
1Bard dostaje bonus tylko od
najszybszej broni. 2Nie ma efektu w Diablo 3W Hellfire, powoduje szybsze przemieszczanie się strzał
zamiast szybkości wystrzału 4Ma taki sam efekt jak szybkość mimo tego co było
napisane w changelogu patcha 1.07.
Odzyskiwanie Równowagi1
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Równowagi1
szybkie
A----J
1
Stabilności1
szybsze
A----J
10
Harmonii1
najszybsze
A----J
20
1Postać dostaje bonus tylko z
najszybszego przedmiotu, jako ze wartości się nie sumują.
+% Wytrzymałość
Suffix
Wartość
Występowanie
qlvl
Delikatności
=1
ASW---
3
Łamliwości
-75 - -26
ASW---
1
Śmiałości
26 - 75
ASWt--
1
Kunsztu
51 - 100
ASWt--
6
Struktury
101 - 200
ASWt--
12
Ilości
100
-------B-
3
Dostatku
200
-------B-
7
Wieczności
Niezniszczalne.
ASWt--
25
Inne
Suffix
Efekt
Występowanie
qlvl
Niedzwiedzia2
odrzuca cel
--WTB-
5
Blokowania2
szybki blok
-S----
5
Grabieży1,2,3
pochłania połowę obrażeń od pułapek
AS---J
11
Cierni1,2
atakujący otrzymuje obrażenia 1-3
AS----
1
Zniszczenia1,2,4,5,6
5% szansa na zadanie potrojonych obrażeń
--WtB-
1
Blazenski1,2,4,5,7
każde machnięcie x 0-6 obrażeń9
--W---
7
Ryzykal1,2,4,6,8
x 2 obrażeń dla potwora, x 1 gracza
--WtB-
5
1Nie działa przeciwko innym graczom. 2Te efekty nie kumulują się jeżeli masz więcej niż
jeden. Kumulują się jednak z innymi efektami. 3W Hellfire również absorbuje połowę magicznych
obrażeń (magia, ogień, błyskawice oraz apokalipsa) i strzał od
ataków potworów. 4Dostępne tylko w Hellfire. 5Bonus do obrażeń odnosi się do sumy obrażeń, nie
tylko do obrażeń broni 6Nie działa na łukach. 7Prefix 8Powoduje ogólne obrażenia na potworach lecz tylko
obrażenia z broni oraz postaci na graczach. Obrażenia są
modyfikowane przez jakiekolwiek -obrażenia od wrogów. 9Gra błędnie podaje, że to daje x 0-5. wartość
średnia to x 2. Nie działa na Diablo.