0 ) Wstęp
1) Statystyki
2) Umiejętności
3) Przedmioty
4) Najemnik
5) Jak rozdać pkt. um?
6) Jak grać ?
7) Zakończenie
0) WSTĘP
Witam serdecznie. Paladyn posiada wiele odmian, do najbardziej znanych i lubianych przez graczy należą na pewno Hammer (używający magicznych młotów), Zealot (używający fanatyzmu oraz zapału), oraz Smiter (doskonały na Ubery). Jednak ja z racji swojej natury zawsze staram się szukać czegoś odmiennego, nowego co może dorównać już dawno znanym wszystkim schematom. Bawiąc się w edytorze postaci doszedłem do wniosku, że może istnieć jeszcze jedna odmiana Paladyna, a mianowicie paladyn używający swojej aury ofensywnej - Świętego Wstrząsu.
Jak go rozwijać ? O tym w dalszej części taktyki do której przeczytania gorąco zapraszam.
1) STATYSTYKI
Statystyki, czyli siła, zręczność, żywotność i energia. W sumie punktów do rozdania w statystykach mamy 505, ja proponuję rozłożyć je w następujący sposób:
Siła - Potrzebna będzie do podnoszenia itemów (poza tym troszkę zwiekszy nam dmg). Na starcie mamy jej 25pkt, ja polecam rozwinąć tę liczbę do 90 pkt, by podnieść CTA (reszta z itemów)
Zręczność - Wyznacznik skuteczności ataku, szansy na blok i obrony. Na starcie mamy jej 20, tutaj ponownie ponownie polecam rozwinąć tę liczbę do 90pkt, by osiągnąć zadowolający AR. Reszta z bonusów.
Żywotność - Najważniejszy współczynnik. Podwyższa Nam ilość życia oraz wytrzymałości. Wszystko co zostanie Nam po rozdaniu pkt. W siłę i zręczność wsadzamy właśnie tutaj.
Energia - Tutaj nie dajemy nic, gdyż wykradanie many zaspokoi w pełni nasze wymagania co do many
2) UMIEJĘTNOŚCI
Paladyn posiada trzy drzewka rozwoju : Aury ofensywne, defensywne oraz zdolności bojowe. Tutaj do rozdania mamy w sumie 110 pkt, więc zaczynajmy
[ AURY OFENSYWNE ]
1 pkt. Moc - > Zwieksza nasze dmg, do 24 lvl, można używać jako swojej ofensywnej aury
1 pkt. Święty Ogień - > Na dojście do Wstrząsu, dodaje kilka pkt. dmg od ognia do broni
1 pkt. Święty Chłód - > Fajna umiejętność, lecz z racji małego dmg i najemnika dajemy tylko 1pkt, na dojście
20 pkt. Święty Wstrząs - >Nasza aura ofensywna. Dodaje dmg do naszej broni oraz rani wrogów dookoła błyskami. Od 24lvl trzymamy pod prawym zamiast mocy.
W sumie w tym drzewku wydaliśmy 23pkt.
[ AURY DEFENSYWNE ]
Tutaj interesują Nas tylko 2 umiejętności będące synergią do wstrząsu
20pkt. Odp. Na błyskawice - > Umiejętność sama z siebie bardzo mizerna, jednak każdy pkt. zainwestowany w tą umiejętność daje Nam +12 do dmg wstrząsu.
20pkt. Zbawienie - > Kolejna synergia do wstrząsu, tym razem jednak tylko 4%.
Tutaj straciliśmy równe 40 pkt.
[ ZDOLNOŚCI BOJOWE ]
Drzewko w które zainwestujemy najwięcej pkt.
1pkt. Pchnięcie - > Dojście do św. Tarczy
1pkt. Święty pocisk - > Jak wyżej
1pkt. Szarża - > Jak wyżej
1pkt. Błogosławiony młot - > Jak wyżej
20pkt. Święta Tarcza - > Jedna z najlepszych umiejętności Paladyna, piękne bonusiki do obrony i szansy na blok.
3pkt. Poświęcenie - > Synergia, ale tym razem do zapału, gdybyśmy mieli więcej pkt. na pewno zainwestowane by były tu, niestety z racji ich braku jedynie 3pkt.
20pkt. Zapał - > Nasz atak, który trzymać będziemy pod lewym przyciskiem. Atakujemy dzięki niemu 5-krotnie ze zwiekszoną szybkością i dmg
Tutaj straciliśmy 47 pkt, więc całe 110 pkt. zostało wykorzystane
Skrócik :
Zapał - Główny atak
Święty Wstrząs - Główna aura
Tarcza - Główna um. Defensywna
3) PRZEDMIOTY
Bez nich żadna postać, nie osiągnie swojego maksimum możliwości. Ważne tu będą odporności, zwiększona szybkość ataku itd.
Hełm :
(Najlepszy)
Oblicze Andariel - > Plusami za tym hełmem są jego lekkość, zwiększanie szybkości ataku, kop do siły oraz ładny res na trucizne oraz +2 do umiejętności. Minusami natomiast minusowe odp. Na ogień (30), brak dr, oraz brak innych resów (trzeba krzepić hełmik UM)
(B.Dobry)
Spojrzenie wampira - > Tutaj atutami są ładne wykradanie życia i many, zamrażanie wrogów oraz zmniejszenie obrażeń. Minusy to brak jakichkolwiek resów (Znów UM w ruch), mały def oraz brak skilla.
(Optymalny)
Przyodziewek Arlekina - > +2 do skill, kop do life i many oraz atrybutów do plusy dla tego hełmu. Minusy to brak resów oraz wykradania życia/many
Zbroja:
(Najlepsza)
Fortitude - > Kop do życia, dmg, resy oraz 12% przechodzenia obr. Na mane to tylko niektóre atuty tej zbroji. Minusy to brak skilla, kopu do atrybutów oraz cena
(B.Dobra)
Enigma - > Teleport, +2 do skilli, mf oraz def to atuty tej zbroji. Minusy to brak resów i damage
(Optymalna)
Chains of Honor - > +2 do skills, resy, 8% wykradania życia to atuty tego pancerza. Minusy to marny def oraz brak dmg
Broń :
(Najlepsza)
Breath of the Dying - > Super IAS, DMG, Wykradnaie many i życia, atrybuty ,uniemożiwienie leczenia potworom oraz niezniszczalność to ogromne plusy dla tej broni. Minusy to brak skilla, aury oraz cena.
(B.Dobra)
Doom - > 2 do skilli, ias, dmg oraz zamrażanie wrogów przemawiają za tym orężem. Minusy to brak wykradania życia/many kopu do atrybutów oraz cena
(Optymalna)
Last Wish - > Aura, dobry dmg to główne plusy. Minus to brak IAS
Tarcza:
(Najlepsza)
Exile - > Świetny def, aura, zamrażanie celu i troche mf to plusy tej tarczy. Główny minus to brak resów
(B.Dobra)
Herold Zakarum - > +2 do skilli i 2 do zdolnosci bojowych, świetny blok, siła i żywotność i resy to główne atuty tej tarczy. Minusy to brak aury i dr.
(Opcjonalna)
Duch - > +2 do skilli i resy, cena, kop do żywotności i fhr - Plusy. Minus to słaby blok oraz mały def.
Rękawice:
(Najlepsze)
Chwyt Drakuli - > Wykradanie życia/many, nice def, life tap oraz kop do siły to atuty tych rękawic. Minusy to brak ias i dexâa.
(B.Dobre)
Cieknąca lawa - > Niezły def, urok, ias i odp. Na ogień - plsy. Minusiki to brak kopu do atrybutów i wykradania życia/many
(Opcjonalne)
Bloodfists - > Kop do życia. Ias, fhr i lekkość - plusy. Minus to tragiczny def.
Pas:
(Najlepszy)
Verdungo - > Potężny kop do żywotności, dobry def, dr to plusy tego paska. Minusy to brak resów i skilla
(B.Dobry)
Siatka Arachidów - > 1 + Skill, szybsze rzucanie czarów i zwolnienie celu to atuty tego pasa. Mankamenty to brak dr, atrybutów i resów.
(Opcjonalny)
Pryncypia - > Zręcznośc, siła, resy i def. Minusy to brak niczego więcej co mogło by nas interesować
Buty:
(Najlepsze)
Jeździec Rzezi - > Def, frw, ow, cb, ds. to plusy. Minusy to brak atrybutów, resów i fhr.
(B.Dobre)
Eteryczny Piaskowy Kształt - > Kop do siły i żywotności, fhr, def oraz resy na trucizne to atuty. Minusy to brak innych resów i nieduże fhr
(Opcjonalne)
Tearhaunch - > Resy, wigor, dex i siła to plusiki. Mankament to mizerny def.
Amulet:
(Najlepszy)
Gniew Lorda - > IAS, Skill, DS, Res na błyski. Minus to brak resów i atrybutów
(B.Dobry)
Mara - > 2 do skilli, resy, atrybuty to plusiki. Minusy to brak IAS i DS.
(Opcjonalne)
Metalgrid - > AR, obrona i resy to plusy. Minusy to brak skilla i atrybutów.
Pierścienie :
(Najlepsze)
2x Bul-Khatos - 2x Skill, wykradanie życia
(B.Dobre)
Bul-Khatos + Kruczy Lód - Skill, nie można zostać zamrożonym, wykradanie życia
(Opcjonalne)
Kruczy Lód + Krasnoludzka Gwiazda
SWITCH:
Duch - > w tarczy, 2x skill dla Boo.
CTA - > Boo
PLECAK:
Oczywiście tutaj torch, annihillus oraz skillery do aur defensywnych (znaczny wzrost dmg od wstrząsu) lub zdolności bojowych (lepszy zapał). Dobrze jakby znalazło się także miejsce dla małych talizmanów dodających sporo do życia.
4) NAJEMNIK
Najemnik to sprawa ważna dla naszego Paladyna, ze względu na aury jakie wytwarza.
(Najlepszy najemnik) Święty chłód - > Świetnie spowalnia wrogów, czyniąc ich łatwym kąskiem dla Nas
(B.Dobry Najemnik) Moc - > Także bardzo dobre rozwiązanie, dodaje Nam sporo do dmg
(Ostateczność) Śmiałość - > Stosujemy go tylko na normie !
Sprzęt dla merca :
Hełm - > Gaza lub Oblicze Andariel
Zbroja - > Bramble (aura) lub Stone (Świetny Def)
Broń - > Pride (aura) lub Obiedence, ostateczność Kościołam
5) JAK ROZDAĆ PKT. UM ?
Ja polecam rozwinąć (rozdawać pkt. um) się w ten sposób :
Najpierw na maxa rozwijamy Odp. Na błyski, następnie zapał, Święty Wstrząs, Zbawienie i Święta Tarcza.
Każdy ma prawo do swojego zdania, więc jeśli komuś taki sposób epxienia się nie podoba, niech poprostu go nie używa.
6) JAK GRAĆ ?
Kupujemy merca, wychodzimy z miasta, przełączamy ekwpiunek (broń tarcza), booczymy. Wracamy do 1 opcji ekwipunku, rzeźnimy.
Paladyn ten nie powinien mieć problemów nawet na hellu (testowałem na singlu, obecnie test na cbn), gra się nim przyjemnie no i zawsze to jakaś odmiana . Na 25 lvl po wymaxowaniu synergii Wstrząs wyciąga ponad 6600 obr. Od błyskawic do naszej broni (nie uwzględniając mocy broni) i dodatkowo rani wszystko wokół obrażeniami 1-1200. Jest to dobry wynik.
Dzięki CTA nie brakuje Nam life, wykradanie też załatwia swoje, dmg mamy przyzwoity czego chcieć więcej ?
Jeżeli chcemy wspomóc drużynę na baalrunie zapodajemy zbawienie jako aurę
7) ZAKOŃCZENIE
To już wszystko co miałem do powiedzenia, mam nadzieję że komuś taktyka się spodoba.
Liczę na komentarze co by można w niej poprawić, tak by stała się jeszcze lepsza, pozdrawiam serdecznie!
Czyńmy Dobro!
_________________
G3.xn.pl - Wszystko o Gothic 3!
Ostatnio zmieniony przez Dark-pl 2006-08-03, 22:25, w całości zmieniany 1 raz
ta taktyka bardziej przypomina mi shockera ze spider-mana ;d
Najlepszy helm- GRIFON
najlepsza zbroja- eni
BRAK AR !! nie bedziesz trafiac.. pwnt daje 4/10 bo sa podstawy.. Arek twoja kolej ;p
Takta bardzo slaba + zerzniecie ze strategii Rolsona (schemat opisu skilli + kolejnosc itemow prawie taka sama + pare innych) = 2/10
_________________ "Ten, kto walczy z potworami winien uważać by samemu nie stać się jednym z nich. Kiedy spoglądasz w otchłań, ona również patrzy w Ciebie"
Ostatnio zmieniony przez Azmodan 2006-08-03, 22:27, w całości zmieniany 1 raz
Siła - Potrzebna będzie do podnoszenia itemów (poza tym troszkę zwiekszy nam dmg). Na starcie mamy jej 25pkt, ja polecam rozwinąć tę liczbę do 90 pkt (reszta z itemów)
za duzo
nie wiem dlaczego, ale ta taktyka strasznie mi przypomina moja na zeala... podobny schetam opisywania skilli, podsumowania, prawie ta sama kolejnosc itemsetupu, identyczny merc's stuff... przyznaj sie, zzynales?
poprawna takta mam watpliwosci co do skutecznosci tego zeala, ale go zobacze.
poki co 3/6... sry ze mam takie dziwne wrazenie.
Rogogon
Dołączył: 04 Lip 2006 Skąd: z rodu Saiyaninów
Wysłany: 2006-08-03, 22:30
Dark-pl napisał/a:
[ AURY DEFENSYWNE ]
Mógłbyś dac chociaż 1 w śmiałość...
Ehh niechce mi sie za bradzo pisać a pozatym na takich paladynach sie nie znam ale na PvP to on sie pod żadnym względem nie nadaje. Nie mam przekonania do tej strategii. 5/10
Synergie wstrząs, święta tarcza i zapał, więc to czego Nam potrzeba, dmg z dobrą bronią koło 13k
ps. co do taktyki Rolsona, uważam że jest świetna i troche z niej zaczerpnąłem (wogóle uważam takty Rolsona za wzory do naśladowania) (Jeżeli trzeba moge takte jakoś inaczej rozpisać)
pozdr
_________________
G3.xn.pl - Wszystko o Gothic 3!
Rogogon
Dołączył: 04 Lip 2006 Skąd: z rodu Saiyaninów
Wysłany: 2006-08-03, 22:36
Według mnie ta postac na Pvm nie ma sensu gdyż jest troche droga, można zrobić troszke gorszą postać ale duuuużo tańszą, na singla sie nienadaje bo kto uzbiera takie itemki?? Chyba po 2 latach grania jedną postacią.
A na PvP nie ma najmniejszych szans.
do najtanszych nie nalezy, ale ta takta stworzona zostala z mysla o tym co nduza juz schematy i maja czas oraz fundusze by wyprobowac to cuś
ps. na singlu zrobilem takiego pala przez hero editora naprawde dobrze walczy, porownywalem go z palem Rolsona na zeal, naprawde niewiele od niego odstawał
moim zdaniem ta taktyka jest dosc slaba przy takiej ilosci zrecznosci mozesz miec problem z trafianiem kogo lub czego kolwiek pozatym chyba lepszym rozwiazaniem bylo by dac w fanatyzm przyjamniej tak mi sie wydaje itmy mozna kupic troche tansze i kilka itmow bym zmienil np uzyl bym comba anioga ktory dodaje do skutecznosci
Wiek: 18 Dołączyła: 06 Maj 2006 Skąd: piździałkowo Raków
Wysłany: 2006-08-03, 23:11
taki pal jest [nawet] dobry na pvp jesli uzywasz charge a nie zapalu, ale z wieloma postaciami nie ma najmniejszych szans. oczywiscie jesli na pvm to tylko zapal
Dark-pl napisał/a:
Siła - Potrzebna będzie do podnoszenia itemów (poza tym troszkę zwiekszy nam dmg). Na starcie mamy jej 25pkt, ja polecam rozwinąć tę liczbę do 90 pkt, by podnieść CTA (reszta z itemów)
za duzo w sile +
Dark-pl napisał/a:
(Najlepsza)
Fortitude - > Kop do życia, dmg, resy oraz 12% przechodzenia obr. Na mane to tylko niektóre atuty tej zbroji. Minusy to brak skilla, kopu do atrybutów oraz cena
(B.Dobra)
Enigma - > Teleport, +2 do skilli, mf oraz def to atuty tej zbroji. Minusy to brak resów i damage
eni > all...
Dark-pl napisał/a:
Pierścienie :
lol... z bulami bedziesz miec tak crapny ar ze szkoda gadac... dla takiego pala tylko i wylacznie 2 raveny lub angelic combo
Dark-pl napisał/a:
oraz skillery do aur defensywnych (znaczny wzrost dmg od wstrząsu)
KE ?! chyba do ofensywnych...
Cytat:
4) NAJEMNIK
dla takiego pala ONLY ! po prostu nie ma innego wyjscia jak rogue + faith !!! bez fana bedziesz miec atak zolwia, po prostu nie ma bata taki pal MUSI miec fana... bez niego ma crapny ar + niska szybkosc ataku...
taki pal na pvm wcale taki zly jak piszecie nie jest, po prostu autor tej takty kompletnie ją zdupił kolejny raz widac ze newbie pisze strategie majac zero doswiadczenia w graniu taka postacia... n/c... moja ocena 3/10 to i tak wysoko
_________________ E W pwn u..... ___ I N ___ F L A M E S ___ my <3 ___ I can do anything... Impossible is nothing...
dokladnie. duze piwo dla pana powyzej. z ciekawosci zrobilem takiego pala w edytorze, zrobilem go po swojemu. ofc bez fana jest za wolny. Shalq mial racje ze konieczna jest luczniczka z fana jako merc innej mozliwosci nie widze. pal ten wbrew pozorom byl bardzo fajny i spokojnie dawal rade immunom na pare hitow. co do taktyki jakby autor ja doszczetnie zmienil i najpierw nim pogral, przemyslal i napisal, to powstalby build na ciekawa postac.
bania: grifon faceted - gosu dmg i minusowe resy oppa
klata: eni - gosu str, z forti mamy taki sam dmg jak z eni wiec imo eni better
tarcza: exile - gosu def, 2 off sks, not bad res (jesli nice shield) pare pierdółek
wpn: botd ba - 30 atributes, nice ias and dmg
glovesy: lava gout - 20 ias potrzebne do last progu, enchant podwaja nasz ar (lt mamy z exile)
pas: verdungo - life, dr
boots: gore rider - cb, ds, nice frw, ow
amu: angelic amu - shit, ale nice AR
ringz: raven + angelic ring - gosu ar, dex, cbf
switch: cta + spirit
equ: torch + anni + 9* off sks (+life or some fhr) + sc's 32020
merc:
panna from a1 (frozen arrow)
-andy/gaza
-eth 40/shaft/coh
-faith only (fanaticism)
takim oto sposobem mamy 20k dmg bez bo gnieciemy wszystko na max 2 hity i gra sie fajnie bo ostatni prog ias mamy
EDIT
ofc nie moglo sie obyc bez dowodu. klasycznie juz save:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum