Wysłany: 2008-08-08, 02:25 Pal Elemental Martyr PvM PvU
Pal Elemental Martyr PvM PvU
0. Spis treści
1. Wstęp
2. Statystyki
3. Umiejętności
4. Przedmioty
5. Najemnik
6. Kombinacje i informacje
1. Wstęp
Elemental Martyr? Co to jest?
Połączenie umiejętności: Poświęcenie i Zemsta. Oba skille mają bardzo imponujący przyrost dmg, bo aż +865% fizycznych obrażeń z tego pierwszego i 712% elementarnych z drugiego! (nie wliczając aury i itemów).
Zalety i Wady:
+Dwa różne ataki, pozwolą nam całą grę przeczyścić w pojedynkę
+Ogromny przyrost dmg
+Koncentrowanie się na pojedynczym przeciwniku, ważne w przypadku UT.
+Styl i unikalność
+Możliwość wykonania takich zadań jak Uber Tristram czy World Event.
+Aura fanatyzmu wspiera naszą drużynę i najemnika
-Brak ataków obszarowych
-Konieczność zwiększania ARu
-Walka wręcz
-Brak Teleportu
-Ujemny lifeleech wymuszający od nas dodatkowych nakładów ll
2. Statystyki
Siła - Pod najcięższy item - Zazwyczaj zbroja, hełm, tarcza.
Zręczność - 0, nie potrzeba bloku na PvM/PvU.
Żywotność - Cała reszta.
Energia - Nic, nie potrzebujemy.
3. Umiejętności
Defensywne Aury
Odkupienie - Niszczy zwłoki i przywraca nam life+manę. Czasami użyteczne, zwłaszcza, że mamy wymaksowane. Synergia do głównego ataku - 20 pkt.
Wigor - Przydatne do przemieszczania się w mieście i zwiększa prędkość przy szarży. 1 pkt.
Odporność na błyskawice - Po pierwsze: Synergia do Zemsty, po drugie: gdy umiejętność nie jest włączona, każde 2 pkt zainwestowane tutaj, zwiększają na stałe maksymalną odporność na błyskawice o 1 (zaokrąglając w dół), po trzecie: gdy umiejętność jest włączona, każdy punkt zainwestowany tutaj dodaje nam +1 do maksymalnej odporności na błyskawice. 16 pkt - tyle zostanie. Maksować na końcu.
Modlitwa, Śmiałość, Oczyszczenie - po 1, na dojście.
Ofensywne Aury
Fanatyzm - Zwiększa atak, obrażenia, prędkość ataku! Nie tylko nam ale i sprzymierzeńcom (im obrażenia o połowę tego co tobie). 20 pkt, główna aura.
Koncentracja, Moc, Błogosławiona Celność - po 1, na dojście.
Walka
Poświęcenie - Najważniejszy, główny atak. Ogromny przyrost dmg i ataku. Nie wymaga many! 20 pkt.
Zemsta - Drugi, główny atak. Oprócz fizycznych obrażeń, dodaje obrażenia elementarne, bazujące na tych pierwszych. 20 pkt.
Św. Tarcza - Dodaje dużo obrony i bloku, pod warunkiem, że będziemy używać tarczy. Jeśli ktoś się na nią zdecyduje, to 1 pkt tutaj.
Szarża - Czasami trzeba będzie uciec albo szybko dostać się do wroga. 1 pkt.
Pchnięcie, Św. pocisk, Bł. młot, - po 1, na dojście
Podsumowując:
1.
20 Poświęcenie
20 Zemsta
20 Fanatyzm
20 Odkupienie
16 Odp. na błyskawice
1 Św. tarcza
reszta po 1 na dojście
40/23/46
109/110
2.
20 Poświęcenie
20 Zemsta
20 Fanatyzm
20 Odkupienie
20 Odp. na błyskawice
reszta po 1 na dojście
44/23/41
108/110
4. Przedmioty
Hełm: Oblicze Andariel (Andariel's Visage) - 20 ias, 2 sk, ll, str, psn res, max psn res. Wspaniały hełm posiadający dużo dla nas przydatnych rzeczy i znakomite narzędzie na Lilith.
Socketing:
Um - 15 all res
Jewel 15ias/40% edmg
Ort - 30 light resa, przydatne na mefa
Jah - 5% life więcej
Spojrzenie Wampira (Vampire Gaze) - ll, ml, zamraża, dr. Też ciekawy hełm, wyróżnia go ml, którego inne hełmy nie mają.
Um - 15 all res
Jewel 15ias/40% edmg
Ort - 30 light resa, przydatne na mefa
Jah - 5% life więcej
Twarz Wilhelma (z zestawu Krzyk Sieroty) - 30 fhr, 15% ds, 35% cb - tylko i wyłącznie na ubery.
Socketing:
Ort - 30 light resa, nieocenione.
Korona Wieków - 30 fhr, res, dr, dobry def. Szkoda, że nie ma ll, ale i tak to b. dobry hełm.
Zbroja: Hart (Fortitude) - 300% edamage, resy, max light res, buff do armora, life, czego więcej chciec? Robimy w lekkiej zbroi typu Dusk, Wyrmhide, Scarab Husk, Archon Plate.
Okowa Grozy (Chains of Honor) - skill, enchanced dmg vs demons/undeads, 65 res, str, ll. Gozu na PvU, gdzie potrzeba dużo resa, a ta zbroja nam go dostarczy.
Zdrada (Treachery) - Zaklecie Zniknięcie - 5% na rzucenie go podczas otrzymywania ciosu. Nosimy go tylko dla tego cracka. Dodaje 60 all res i 15% dr.
Lwie Serce (LionHeart) - Duży life, str, dex, ene, vita, res - za śmiesznie niską cene, czyni najlepszym armorem dla biedniejszych. Zbroja nie ma dodatkowego defa, więc można go zrobić nawet w napierśniku.
Tarcza: Sanktuarium (Sanctuary) - Duże resy, block, 20 dex, fhr, fbr, bardzo łatwo z tym wyciągnąć maksymalny blok. Polecam robić w elitarnych tarczach z bazową odpornością (45%) typu Święta Tarża, Święta Rodela.
Święta Tarża/Rodela/Tarcza Zakarumska 4x sox, 45 all res - Alternatywa dla biedniejszych.
Socketing:
4x perf brylant - +76 all res
2x perf brylant, 2x perf topaz - 38 all res, 118 light res
1x perf brylant, 3x perf topaz - 19 all res, 139 light res
Sanktuarium vs 4x brylanted
20% more block, 20 dex, 20% fhr, 50-70% res vs 76% res
20% more block, 20 dex, 20% fhr vs 26-6% res
Broń:
Statystyki: (xx/xxx/xx/x/xxx) - Średnie obrażenia/wymagana siła/wymagana zręczność/zasięg/średnie obrażenia całkowite
Ias jest sprawdzany z fanatyzmem na 27 lvlu.
Łupieżca Grobów (Tombreaver)
Dość średnio-niski dmg, ogromny ias (60%), resy (30-50), mf (50-80), dodatkowo 3 wolne soxy! Bardzo uniwersalna broń, posiada zalety na pvm i pvu.
Socketing:
Zod - Jeśli broń jest eteryczna, dodaje mu wartości: Niezniszczalny.
Ohm - +50% dmg (2x = 100% + 280%=380% edamage) !Premia z przedmiotu eterycznego (50% dmg) w rzeczywistości da większy wyjściowy dmg niż z runą ohm!
Dmg:
Zwykły (347)
Eteryczny (521)
z 2 Ohmami (439)
Z 2 Ohmami, eteryczny (658)
Ias:
Standardowo: (10)
Ostatni Oddech (Breath of the Dying) - Słowo runiczne, ogromny dmg, wbudowany duży ias (60%), ll (15%), ml (7%), niezniszczalność i aż 30 do wszystkich statystyk! Zdecydowanie najlepsza broń na pvm.
Wielka Gizarma (86.5/143/79/5/648)
Wspaniały Topór (92/131/44/4/690)
Berserkerski Topór (47.5/110/47/3/356)
Ias:
WG (10)
WT (10)
BT: (8)
Śmierć (Death) B. dobry dmg, niezniszczalnść, cb (50%), ar (20%), ml (7%), ds (50%). Znakomita broń na ubery, niestety, nie posiada iasu, więc broń sama w sobie będzie wolna.
Posłuszeństwo (Obedience)
Genialna broń, każda z jej statystyk to duży plus dla nas. Ma duży dmg, cb, resy, fhr, zamraża, str, dex, def, brakuje tylko iasu...
Bronie:
Miażdżyciel (76.5/152/118/2/424)
Wielka Gizarma (86.5/179/99/5/480)
Kończyna Demona (Demon Limb)
Na switcha/do kostki, używamy tylko dla zaklęcia Enchant - Zwiększa znacznie ar, i trochę dmg. Rzucamy przed UT.
Rękawice
Chwyt Drakuli (Drakul's Gasp)
Znakomity wybór na PvM i PvU - Zabezpieczenie w postaci ll, przyjemny str, open wound, a przedewszystkim klątwa - Wyssanie Życia. Gdy zostanie wyzwolone zaklęcie (5% na sukces) wróg zostaje obłożony klątwą, dzięki której pal za każdym udanym trafieniem, przywraca sobie życie o wartości 50% zadanych obrażeń od NIEMAGICZNEGO pochodzenia. Dzięki temu jesteśmy prawie nieśmiertelni na PvM&PvU.
Pas:
Sznur Verdungo (Verdungo's Hearty Cord) - uniwersalny pas na PvM
Szczegół Nieśmiertelnego Króla - dużo light, fire resa i 25 str, wybór na PvU.
Buty
Jeździec Rzezi (Gorerider) - Cb, ds, ow, trochę frw. Szkoda, że nie ma statów, ale i tak to najlepsze, uniwersalne buty.
Palec Goblina (Goblin Toe) - 25% cb, gdyby kiedyś brakowało te 10% przy Goreriderach.
Amulety:
Oko kota (Cat's Eye) - 30% frw, 25 dex, 100 def
Gniew Lorda (Highlord's Wrath) - 1 sk, ds, 35 light res, najlepszy amulet, na każdy tryb rozgrywki. 35 light res z pewnością przyda się na uberach i na FoHów.
Skrzydła anioła (Angelic Wings)
Wraz ze Aureolą Anioła tworzą potężne kombo do aru.
Kalejdoskop Mary (Mara's Kaleidoscope) - duży res, 5 do atrybutów, skill, uniwersalny i powszechny amulet.
Pierścienie:
Kruczy Lód (Raven Frost)
ar, cbf, mana, dex, nosimy na palcu zawsze przynajmniej jeden.
Obrączka Bul-Kathosa (Bul-Kathos' Wedding Band)
1 sk, ll, life
Aureola Aniola (Angelic Halo)
Patrz: Skrzydła Anioła.
Rare/Craft
100+ ar, ll (+ ml), life, str, res - dla przykładu miałem taki: 111 ar, 19 str, 11 dex, 11 all res, life/ll
Switch:
Błękitny Gniew (Azurewrath)
Ogroomne dmg pochodzenia nie-fizycznego, bo aż 500-1000! W tym połowa od magii, połowa od zimna. Ogromny ias (premia +30% + bazowa szybkosć broni). Do tego niezniszczalny, czyli zaoszczędzimy na naprawie. Najważniejszym dodatkiem jest aura Sanktuarium. W PvM trochę denerwujące, bo oddala nieumarłych, ale na PvU cudo. Odpycha i ogłusza szkielety od Mefa, duchy i wampiry od Baala. Do tego bardzo niska cena. Wadą jest dość niski dmg, zarówno dmg bazowy bronii jak i dodatkowy,
Plecak:
Torch - w zależności od kieszeni, prędzej patrz po statystykach, resy tutaj mniej ważne
Annihilus - j/w
Kostka horadrimów - na PvM, zwiększa ilość miejsca
Scs 2dmg/20ar/20life, upychamy wolne sloty na dole
Scs 11 light res - kilka się przyda na ubery.
Wezwanie do Broni (Call the Amrs) - bardzo popularna broń, używana głównie do dawania Battle Commands, a potem Battle Orders - duży darmowy dodatek do life i many.
Shield Magic - z 3 wolnymi soxami, lub 4 - monarcha oraz ciekawym modem, typu 60 life, lepsze blokowanie. Może też być zwykła, szara. Będziemy jej używać do zwiększenia dodatkowego dmg przy użyciu Zemsty.
Socketing:
Klejnot Tęczy +x%dmg/-x%dmg od błyskawic
5. Najemnik
Wojownik
2 akt, normal/hell, atak.
Broń:
Zapłata Żniwiarza (Reaper's Toll)
Duży ll, ds, zamraża, klątwa zmniejszająca prędkosć potworów o 33%. Wersja eteryczna pozwoli mercowi długo utrzymać się przy życiu.
Socketing:
Amn - 7 ll więcej
Shael/Jwl 15/40 - 1 próg w górę
Progi:
Standardowo (7.5)
Shael/Jwl (7)
Z aurą Fanatyzm (6.5)
Z aurą Fanatyzm + Shael (5.5)
Z aurą Fanatyzm + jwl (6)
Dmg:
Standardowo (275)
z aurą Fanatyzm (347)
Duma (Pride)
Ds, zamraża i posiada wspaniałą aurę na wysokim poziomie - Koncentracja. Bardzo podnosi nam dmg.
Bronie: +280 elementarnych dmg
Miażdżyciel (76.5/152/118/2/114) [dmg z aurą: 395]
Zagadkowy Topór (91.5/162/103/4/137) [dmg z aurą: 473]
Wielka Gizarma (86.5/179/99/5/129) [dmg z aurą: 447]
Kolosalna Spisa (91/210/55/3/136) [dmg z aurą: 470]
Progi:
Miażdżyciel, (7.5)
Miażdżyciel, z aurą Fanatyzm (6.5)
Zagadkowy Topór, (9)
Zagadkowy Topór, z aurą Fanatyzm (7)
Wielka Gizarma (8)
Wielka Gizarma, z aurą Fanatyzm (6.5)
Kolosalna Spisa (9)
Kolosalna Spisa, z aurą Fanatyzm (7)
Ostatni Oddech (Breath of the Dying)
Ogromny dmg, ias, ll, przytrzymają naszego merca długo przy życiu.
Bronie:
Wielka Gizarma (86.5/179/99/5/519)
Wojenna Pika (105.5/165/106/5/633)
Progi:
Wielka Gizarma (6.5)
Wojenna Pika (7)
Łupieżca Grobów (Tombreaver)
Dość średnio-niski dmg, ogromny ias (60%), resy (30-50), mf (50-80), dodatkowo 3 wolne soxy!
Dmg:
Zwykły (256)
Eteryczny (384)
z 3 Ohmami (397)
Z 3 Ohmami, eteryczny (590)
z jwlami x3 (366)
z jwlami x3 eteryczny (549)
z jwlem i Ohmem (338)
z jwlem i Ohmem, eteryczny (507)
Przedmioty dające DS:
Jeździec Rzezi - 15%
Twarz Wilhelma - 15%
Gniew Lorda - 0-37%
Runa Lo - 20%
Crushing Blow (CB) - Druzgocące Uderzenie
Uderzenie powodujące utratę:
1/4 aktualnego życia przeciwko zwykłym mobom.
1/8 aktualnego życia przeciwko bossom i czempionom.
1/10 aktualnego życia przeciwko graczom i ich najemnikom.
Przedmioty dające CB:
Palec Goblina - 25%
Jeździec Rzezi - 15%
Runa Ber - 20%
Twarz Wilhelma - 35%
Open Wound (OW) - Otwarcie Rany
Szansa na wyrządzenie szkody, przez którą gracz/potwór będzie tracił x życia przez 8 sekund.
Utracone życia, dla postaci 61-99 lvl obliczamy ze wzoru:
4.39*poziom naszej postaci - 128.81
Czyli postać utraci 305 co sekunde przez 8 sekund, jeśli nasza postać jest na poziomie 99. Całkowite utracone życie: 2440
Obrażenia są zredukowane o połowe przeciwko bossom i o 1/4 przeciwko graczom.
Czyli w PvP wyniesie: 610
Naniesienie na siebie kilku efektów Otwarcia Rany nie skumuluje obrażeń - Jeśli nowe obrażenia będą większe od tych jeszcze trwających, lepszy efekt zostanie zastąpiony.
Przedmioty dające Otwarcie Rany:
Jeździec Rzezi - 10%
Runa Um - 25%
Chwyt Drakuli - 25%
Co potrzeba palowi, żeby coś nim ugrać?
PvM
Maksimum resów (175, 145 z anyą), dobry ias (8-10 fps), duży dmg, a przedewszystkim lifeleech i manaleech, czyli wysysanie życia oraz many. Dzięki tym dwóm czynnikim paladyn będzie uzupełniał życie i manę walcząc. Lifeleecha potrzebujemy 8% + ok. 5%, łącznie 13%. 8%, bo tyle tracimy używając poświęcenia, 5%, żeby szybciej uzupełniać życie niż je tracić.
Przedmioty dajace odporności:
Torch - 20
Annihilus - 20
Hart - 30
Sanktuarium w paladyńskiej tarczy - 115
Paladyńska tarcza z 4 brylantami - 121
Runa Um - 15
Korona Wieków - 30
Okowa Grozy - 65
Łupieżca Grobów - 65
Posłuszeństwo - 30
Kalejdoskop Mary - 30
Manaleech:
Spojrzenie Wampira - 8%
Ostatni Oddech - 7%
Czaszka - 3%
Śmierć - 7%
PvU
3 Kluczowe cechy: Druzgodzące Uderzenie, szybki atak i odporność na błyskawice w granicach 305%. Dlaczego, aż tyle? -100% dostajemy za hell, -125% od aury Uber Mefista (Przekonanie) i żeby utrzymać maksimum, z dodatkiem +5% do maksymalnej odporności od umiejętności, potrzeba te 305%. 125 + 100 + 75 + 5 = 305
Po co Crushing Blow (DU)? To dlatego, że bossowie na UT mają kolosalne ilości life i bicie ich zwykłymi atakami zajmuje kupe czasu, a crushing blow zdejmuje im kolosalne ilości tych pkt, bez względu na nasz dmg. Im szybszy atak, tym częściej pada crushing blow. Koniecznie ustawiamy crushing blow na 75% minimum, do 90%, a najlepiej 100%.
Przedmioty dające crushing blow:
Palec Goblina - 25%
Jeździec Rzezi - 15%
Runa Ber - 20%
Twarz Wilhelma - 35%
Bestia - 20%
Śmierć - 40%
Światło Niebios - 33%
Żelazny Obrońca Asterona - 33%
Posłuszeństwo - 40%
Bronie z 8 fps (maksimum):
Ostatni Oddech w Berserkerskim Toporze
Bicz Burzy
Żelazny Obrońca Asterona (brakuje 14%)
Śmierć w Zagadkowym Mieczu lub Berserkerskim Toporze (+24%/+40%)
3 ostatnie z nich są szczególnie atrakcyjne, ze względu na wbudowany, duży CB.
Dodatkowy ias można pozyskać z:
Oblicze Andariel - 20%
Amulet Oko Kota lub Gniew Lorda - 20%
Runa Shael - 20%
Klejnot z szybszym atakiem - 15%
Przedmioty dające odporności na błyskawice:
Runa Ort - 35%
Gniew Lorda - 35%
Szczegół Nieśmiertelnego Króla - 31%
Okowa Grozy - 65%
Male Talizmany - 11%
Paladyńska Tarcza z 2 brylantami - 118%
Brylant w Tarczy - 40%
Hart - 30%
Torch - 20%
Annihilus - 20%
Imo. strategia jest ok. Estetyczna, dużo info, wszystko łądnie opisane i wytłumaczone, ale (moze to przeoczenie) nie zauważyłem ile dmg wyciąga z poszczególnych ataków + daj save'a A i nie opisałeś jak wykonywać poszczególne questy (WE UT), bo to co zakładamy na poszczególne potworki nie jest 100% gwarancją, ze go zabijemy imo...
Jak narazie 9/10.
Popraw taktyke. Dokładniej, nie każdy używa "mhrocznych" kolorów, nie chce mi się zaznaczać tekstu aby przeczytać, poprawisz, przeczytam. elo
(napisałem to takze w imieniu tych, którzy nie chcą "zadzierać" z pr0 0wangerem xD)
_________________
Rolson napisał/a:
1.Ludzie szukajcie, to nie jest takie trudne ~~
2.Lepiej zalozyc temat na forum niz poszukac...
Wiek: 16 Dołączył: 31 Gru 2007 Skąd: Z DoQi Coorvast
Wysłany: 2008-08-08, 21:40
IMHO crap, bo praktycznie nie masz żadnej premii do def Normal i Najtmar może się da takim przejechać. 2/10 (pierwszy pkt za dmg, drugi za dobre chęci)
Robiłem już podobnego pala, i lepiej dać 3-5 pkt na zemstę, 16 w tarcze i 20 w śmiałość (synergia) (tak mniej więcej, bo nie chce mi się tego wszystkiego liczyć).
IMHO crap, bo praktycznie nie masz żadnej premii do def Normal i Najtmar może się da takim przejechać. 2/10 (pierwszy pkt za dmg, drugi za dobre chęci)
1. holy shield
2. frost (?) armor z forti
3. po co ci def na pvm?!
Ush napisał/a:
Robiłem już podobnego pala, i lepiej dać 3-5 pkt na zemstę, 16 w tarcze i 20 w śmiałość (synergia).
Wiek: 16 Dołączył: 08 Mar 2008 Skąd: brać pieniądze?
Wysłany: 2008-08-08, 21:56
Dobra strategia.Dobrze napisana i czytelna.
Czekam na save.A tak na razie to 9/10.
_________________ Muzyka jest powietrzem , bez którego nie mogę oddychać , Ratunkową liną , bez której spadam w dół ,
Krystalicznie czystą wodą , która daje mi życie i Słońcem , które ogrzewa moją twarz.
A jak taki paladyn sobie radzi? Jest w stanie samemu zrobić baalruna na hellu? jeśli tak to wydaje mi się niezły :] Daję ocene 9/10 i jak panowie powyżej czekam na save.
Popraw taktyke. Dokładniej, nie każdy używa "mhrocznych" kolorów, nie chce mi się zaznaczać tekstu aby przeczytać, poprawisz, przeczytam. elo
ale takta jest białą czcionką na czarnym tle ; o
zrób skrina czy coś, bo nie wierze, żebyś nie dowidział ;v
widzę jednak, że nie rozumiesz.. używam białego skina, skórki forum, która się zwie subSilver, więc nadal czekam, aż poprawisz o_O bo NIE KAŻDY jest taki mroczny jak ty
_________________
Rolson napisał/a:
1.Ludzie szukajcie, to nie jest takie trudne ~~
2.Lepiej zalozyc temat na forum niz poszukac...
widzę jednak, że nie rozumiesz.. używam białego skina, skórki forum, która się zwie subSilver, więc nadal czekam, aż poprawisz o_O bo NIE KAŻDY jest taki mroczny jak ty
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum