Wiek: 17 Dołączył: 17 Cze 2008 Skąd: krulik to ciul
Wysłany: 2008-06-17, 15:33 Fb pvp free / pcl by wejder
Witam, po kilku miesięcznej (prawie) niebecności na forum, powracam z genialnym nickiem i żądzą spamu! Jednak nie samymi +jedynkami człowiek żyje, dlatego postanowiłem się podzielić moim doświadczeniem w grze pvp moją ulubioną postacią, soską fb.
0. Spis treści (lol to tu)
1. wstęp.
2. skille.
3. staty.
4. itemy.
5. pvp.
6. Pożegnanie.
1. Z czym to sie je, coś o ef be.
krótko jej zalety:
- zawsze 105fcr, możliwośc wyciągnięcia 86fhr
- nieskończoność many
- ~75 energy shield
- 75 blok
- niezłe resy
- doskonała na pvp
i wady:
- fb da się zabsorbować ;<
- nie najlepszy dmg z max blokiem + resami
- stosunkowo mało life
- jeśli chcemy sobie rzucić bo trzeba latać do skrzyni
Wiecej grzechów nie pamiętam, czas przejrzeć bulid:
2. Skille. Cold:
nic
Fire:
20 fire bolt - skill zastępczy za fire balla, można go używać gdy brakuje many
20 fire ball - głowny skill do zabijania, troche większy dmg nić fire bolt ale zadaje dmg o zasięgu 4metrów, dzięki czemu mozemy rownie skutecznie niszczyć wszelkie druidy z zoo itd.
20 meteor - drugi po fb użyteczny skill, genialny na hammerów / eledru / barbów / smitów i wszelkie chary bez skilla robiące tele na łeb
20 mastery - n/c, kop do dmg
1 ciepło - obowiązkowo
1 ench (variable) - gdy zamierzamy grać tvt, ew. śpiochy na hrach mogą go brać go z memorki, osobiście nie polecam
+2 pkt na dojście, razem 83
Light:
20 telekineza - genialna synergia do es'a, bodajże Len_Tao ładnie ją opisał w artykułach, warto sie zapoznać.
1 teleport - musze komentować? ^
razem 21
83 + 21 = 104, czyli fbke kończymy na zasłużonym 94 lvlu, warto expić, naprawde te ballruny nie będą zmarnowane. Jeśli nie zamierzacie bić takiego lvlu, najlepiej zrezygnować z pkt władowanych w fire bolta, broń boże nie w telekineze ;]
3. Staty.
siła aka str - pod najcięższy item jakim będzie spirit / ss - czyli 156
dex - pod max blok używając waterwalks (15dex) i stromshielda z runą eld - zależne od lvlu
vita - reszta
ene - aby osiągnąć 2k many z itemami + charmami
4. To co tygryski lubią najbardziej, czyli itemy ;].
Głowa:
standardowo - czako z 5/5 fire die / perf szafirem - sami wybieramy co wolimy, większy dmg czy mana
stock:
czako vex'ed
czako ohm'ed - oba na dany res, fire i cold
Klata:
standardowo - viper perf uped z umem - gozu res, 1 sk, i 30 fcr, uzywamy na ele chary
stock:
ormus perf fb 5/5 fire die - dla maksymalizacji dmg, na meele chary
Broń:
standardowo perf echu 5/5 fire - jak ormus, na meele
jeżeli jesteśmy alley pvp albo innymi multimiliarderami można użyć orba 5+fb, mastery, sox - jego cene przemilczę.
stock:
wizzy jevel 15all res - 50fcr (omfg) 90 res (omffg) ponad 500many z bo z jednego itemu (omfffg) - genialna broń, niestety bedzie beznadziejny dmg - na ele chary, ze względu na res
cta - trzymamy w skrzyni, bo nie mamy jak go unieść ;D jak najwiękze bo lvl.
Drugi set:
memory - najlepiej 9 es, albo mniej esa ale z dodatkiem sa / ca ( armory mrozu). Bogacze mogą wziąć jeszcze z enchantem.
Tarcza:
standard - spirit 35 res - monarch oczywiście, 35fcr, gozu mana, vita, 55 FHR (omg) genialna osłona na ele chary oraz trapki
stock:
stormshield eld'ed - dlaczego nie jahed? jahed praktycznie daje więcej life niż pkty zaoszczędzone wrzucaniem ich w dex, jednak te hp dodaje tylko podczas noszego ss - dlatego jesteśmy osłabieni vs ele chary, ktore wg. mnie są wiekszym wyzwaniem, dlatego wybieramy eld'ed.
Pas - standardowo arach, nn innych crapów.
stock:
snowclash
tgv - oba na free gdy dokucza nam przeciwnik. Gratis dostajemy mały abs, jednak przy resach do 85 nie robi on zbytniej rożnicy.
Rekawice:
magefisty - 20fcr, fire sk, mana regen ktory za bardzo się nie przyda - standardowe rekawice.
frostburny - zastępcze gdy mamy fcr, dają sporo many. Sami zdecydujecie kiedy chcecie ich uzyć.
Buty:
standardowo waterwalki - najlepiej perf life (65), dają taki kop do life (zaoszczędzone 15dex = 15vita = 30 life, łącznie 95) że nie potrzebujemy niczego innego. Popularne ostatnio mana buty nadają się na sorc 95 es, nie naszą.
stock: hotspury - na inne fbki gdy gramy free :]
Ringi:
standardowo - 2 soje - tak genialne że nie trzeba innych, łącznie 2 sk i gozu mana.
zastępczo - 2 ringi 10fcr 100+ mana / 10 fcr 60+ mana + life - używamy gdy brakuje fcr do 105, dzięki addsom nie tracimy na manie
stock:
2 dwarfy, 2 raveny, 2 wispy 15+abs - uzywamy żadko i głownie na free duels, ale niekiedy warto się w nie zaopatrzyć.
Amulet:
standardowo - mara - 2 sk, resy - nic więcej nie trzeba.
stock:
2 sorc 15+fcr z bajerami (mana > life > res) - gdy brakuje fcr, niemniej mara lepsza
rising sun - piękny abs punktowy. na free ofc.
Charmy:
sorc torch 20/xx
anni 20/xx - 20 statów robi niezłą rożnicę poniewaz musimy władować we wszystkie jego rodzaje (str / dex / vita / ene) więc 1 stat przekłada się na 8 life, nieźle nie?
1 x fire sk 12fhr - aby mieć 86fhr z spiritem vs trap
9 x fire sk lifedy - głowne źrodło life, ktorego zawsze bedzie brakowało, chyba że mamy w teamie barba i oaka ;]
2x scs 5fhr + mana - aby mieć fhr vs trap
8 x scs 20 life 17 mana - jeśli jesteśmy zwykłymi ludzi to wystarczą 20 life, albo chociaż z drobną ilością mana
5. Wyruszamy na pvp!
Co tu się rozpisywać, najważniejsze duele pvp:
vs Pal: hammer - echu, ormus, spirit - spotkałem 2 rodzaje hammerów, jeden ktory wykorzystuje do walki tele z enigmy, zazwyczaj wrzuca się na łeb i wali swoje crapne hammery - drugi probuje zrobić charge laga i niczym komandos pozbyć się nas z zaskoczenia.
Pierwszy jest łatwym celem, oddalamy się na ok 2 ekrany, rzucamy meteor pod nogi, po ok sekundzie kolejny meteor odrobine dalej, tele, i od początku meteo / tele - jezeli dobrze wyczuliśmy jego rytm, powinien pięknie wpadać pod każdy kolejny meteor.
Jeżeli ten nie miły pan chce nam zrobić charge buga (aka charge laga) trzymamy się go jak najbliżej, aby nie uciekł nam z zasięgu widzenia na mapie - wtedy ww. clag mu się nie uda. Okazjonalnie walimy fb, ktore zazwyczaj nie wyrządzają mu wielkiej krzywdy. Jeżeli zdenerwuje się ciągłym robieniem szarży, i rzuci się na nas, zaczynamy rzucać meteory pod nogi, ot filozowia. Ogolnie łatwy przeciwnik.
smit - ss, echu, ormus, ring 10fcr / amu z fcr - zazwyczaj probuje nas dorwać z szarży, najlepiej wykorzystać to rzucając w odpowiedniej odległości od siebie meteory, a w momencie kiedy na nas szarżuje zrobić w niego (w meteor, nie smita) tele - efekt będzie taki jak z hammerem telerem. Uważajmy na charge lagi.
foh - wizzy, viper, spirit, tgv - ciężki przeciwnik, głownie z tego powodu że obniża res. Staramy się trzymać jak najdalej od niego, rzucając regularnie fb. Wejście w jego konva to zazwyczaj automatyczna smierć, dlatego nie warto kombinować metodą "kamikadze" w której lecimy bezpośrednio do przeciwnika i fbkujemy go.
auradin - 2 dwarfy, hotspury, rising sun - i możemy go bić z echuty, aura pięknie leczy. Najgłupszy char pvp.
Sorc : fb - ww (hotspury na free), spirit, wizzy, viper - trzymamy się jak najdalej i unikamy fb - cała taktyka xD Ta która ma większy skill wygrywa, można też kombinować ofensywnie rzucając się jej na głowe i bijąc fb.
blizz - viper, wizzy, spirit, ew. snowclash - trzymamy się jak najdalej od niej, -res jest dla nas bardzo nie korzystny ;< gdy teluje się nam na łeb można kombinować z meteorem, jednak blizzki trzymane na odległość nie są trudnym przeciwnikiem, problemem jest tylko dłużąca się w nieskończoność walka.
light - tgv, viper, wizzy, spirit - bardzo łatwa, ponieważ lightning ma mniejszy zasięg niż fb. Dlatego też lightka będzie chciała się do nas jak najbardziej przybliżyć, wtedy częstujemy ją fbami.
Dru: ele - echuta, viper, ss - jedyna postać oprocz sorc ktora na pcl moze używać tele, nic dziwnego, bez tego nie miałby z nami za dużych szans ;] bierzemy jak hammera, czyli meteo - tele - meteo, w przerwach bijąc fb. Należy bardzo uważać na tornada, mają niezły dmg.
rabies - wizzy, viper, ss - izi, na free nie może używać tele więc bierzemy go meteorami a w przerwach fb.
Nec: bone - echu, ormus, spirit - na pcl zazwyczaj bez es, więc wybitnie trzeba unikać jego bsów. Niebezpieczne są takze ibsy (invisible bs) dlatego aby ich uniknąć trzymamy się dość blisko jego (trzeba go ciągle widzieć na mapie). Jeżeli do walki używa bs możemy podlecieć ok ekran od niego i bić fb, spirity będa do nas troche leciały, przez ten czas zdążymy uciec i zrobić taki atak ponownie.
psn - wizzy, viper, spirit - banał, beznadziejny zasięg trucizny. Trzymamy na odległość i karmimy fb.
Ama: bow - echu, ormus, ss, ring / amu fcr - ciężka sprawa, ponieważ ma uniki - ale sza to my mamy blok. Warto się zaopatrzyć w ca/sa, bardzo się przydaje. Nie warto się trzymać na odległość, najlepszą metodą jest tele na głowe, ciągłe fb i liczenie na to że będziemy blokować strzały dłużej niż ama unikać fb.
java - wizzy, viper, ss, tgv, 2 ringi fcr / amu fcr - łatwy przeciwnik, trzymamy się na średnią odległość i używamy fb na zmiane z meteorem.
Asa: ww - ss, echu, ormus - bardzo łatwa, meteo pod nogi - tele - fb - meteo itd. Nie ma co się rozpisywać.
trapka - ss, sk 12fhr, viper, wizzy - ciężka sprawa, jeżeli używa mb to jest jeszcze gorzej. Trzymamy się na naj największą odległość, bijąc na oślep fb i licząc że jakiś trafi, a może się poszczęści. Tele w sam środek trapów to niezwykle beznadziejny pomysł, automatyczna śmierć jeżeli nie zdążymy uciec.
Barb: ww - ss, echu, ormus, ring fcr / amu - jeden z łatwiejszych charów, traktujemy meteorami, gdy zacznie robić ww odsuwamy się i prezentujemy fire balle.
krzykacz - echu, ormus, ss, sk fhr, ring / amu fcr - spotkałem się tylko raz, i nie był to wymagający przeciwnik - typowe meteo - tele- fb, aż pożegna się ze światem.
Na tvt zabrakło czasu - może dlatego że nie lubie grać w teamach, albo dlatego że jest za dużo mozliwości do opisywania :]
6. To już koniec.
Mam nadzieje że builid i taktyka się spodobały, licze na pozytywne komentarze i wszelkie uwagi wyłapywaczy błędów.
pozdro ;]
_________________ KRULIK HAS BEEN OWNED BY LIS
czemu krulik jest gupi? bo mozg krulika (krolika może?) waży niecałe 3 gramy :[
POWIEDZ NIE NIEUDOLNEMU MODEROWANIU KRULIKA NA TYM FORUM!
Ostatnio zmieniony przez WEJDER TVP 2008-06-21, 23:01, w całości zmieniany 1 raz
Taka sorc jest bardzo mocna, wręcz najlepsza postać na pvp. Takich taktyk już jednak pare było dam 9/10 za kontynuowanie dobrych rozwiązań. Jednak nie jest to nowatorskie rozwiązanie, dość często spotykane . Niestety nie dopatrzyłem się pliku z postacią, dzisiaj to standard muszę obniżyć 8/10. Daj plik a zmienie notę na wyższą.
wyglada niezle, ale czy nie uwazasz ze 75% es to troche za malo? imo albo full vita albo energy z 95 es. wiem ze szkoda punktow na esa i chcesz zrobic build z samym memory jako precast, ale 2k many bedzie schodzilo naprawde szybko.
5/5 jwl u fire to jest wielkie waste, bo od patcha 1.11 bodajze x% dmg z przedmiotow nie dziala na ogolnym dmg, tylko to dodaje do procentow z mastery. czyli krocej mowiac majac jakies 20k dmg +5% dmg da nam jakies 200 obrazen co jest szmieszne.
powinienes rowniez wspomniec o cta z es. wtedy mamy o wiele wiekszy komfort bo te 70~% many i life z cta jest imo niezbedne, a kilka % es da sie przebolec. a jesli nie, to wlasnie cta uzywa sie na switchu, ze wzgledu na to ze bo trwa o wiele krocej niz es z memory.
Wiek: 17 Dołączył: 17 Cze 2008 Skąd: krulik to ciul
Wysłany: 2008-06-21, 22:01
Arut napisał/a:
wyglada niezle, ale czy nie uwazasz ze 75% es to troche za malo? imo albo full vita albo energy z 95 es. wiem ze szkoda punktow na esa i chcesz zrobic build z samym memory jako precast, ale 2k many bedzie schodzilo naprawde szybko.
nie, to odpowiednia ilość. robiąc 95 es trzeba by większość pkt dać w mane, a full vita to full vita, także inny builid.
Arut napisał/a:
5/5 jwl u fire to jest wielkie waste, bo od patcha 1.11 bodajze x% dmg z przedmiotow nie dziala na ogolnym dmg, tylko to dodaje do procentow z mastery. czyli krocej mowiac majac jakies 20k dmg +5% dmg da nam jakies 200 obrazen co jest szmieszne.
rbf to jedyny jevel ktorym zwiększamy dmg, ktory maksujemy vs meele gdy nie potrzeba resów. Można by też użyć np. jevela 20life/20mana w eschu czy szafira / brylanta / bera w ormusie czy czaku, jednak wg. mnie lepiej jest mieć większy dmg. A gdyby było tak mowisz, czyli 5% dmg z rbf sumuje sie z mastery, to taki jevel dodawałby 5 dmg, nie 200 xd
Arut napisał/a:
powinienes rowniez wspomniec o cta z es. wtedy mamy o wiele wiekszy komfort bo te 70~% many i life z cta jest imo niezbedne, a kilka % es da sie przebolec. a jesli nie, to wlasnie cta uzywa sie na switchu, ze wzgledu na to ze bo trwa o wiele krocej niz es z memory.
na pcl pvp gra sie bez cta, jeżeli chcesz zagrać na free to mozesz wziąć cta na swith, ja jednak wole trzymać tam memory
Cytat:
powinienes rowniez wspomniec o cta z es. wtedy mamy o wiele wiekszy komfort bo te 70~% many i life z cta jest imo niezbedne, a kilka % es da sie przebolec. a jesli nie, to wlasnie cta uzywa sie na switchu, ze wzgledu na to ze bo trwa o wiele krocej niz es z memory.
Postać nadaje sie tylko na pvp ( pvm to inna bajka i itemy) więc taki save umożliwiłby jedynie zobaczenie przedmiotow / statow na charze, więc postanowiłem go nie robić. Denerwuje mnie HE, jeden bład i cała postać zepsuta <_<
_________________ KRULIK HAS BEEN OWNED BY LIS
czemu krulik jest gupi? bo mozg krulika (krolika może?) waży niecałe 3 gramy :[
POWIEDZ NIE NIEUDOLNEMU MODEROWANIU KRULIKA NA TYM FORUM!
Wszystko ładnie napisane, opisane itd ;c tylko jedno mnie gryzie. A mianowicie przydało by się pogrubić ważniejsze tytuły w taktyce, np w opisach dueli. Pogrubić nazwę i typ chara, jeśli rozumiesz co tu wypociłem. Wtedy będzie 10/10
_________________ Potrzebujesz pomocy w UT/DC nld? Napisz.
nie, to odpowiednia ilość. robiąc 95 es trzeba by większość pkt dać w mane, a full vita to full vita, także inny builid.
co zlego jest w dawaniu punktow do ene? ene - 3 many, vita - 2 life. golym okiem widac co sie bardziej oplaca, jeszcze dodac ze przy es hity sa niemalze 2x mniejsze niz przy vita dzieki telekinezie. jedyna wada 95 es to jest to, ze trzeba albo pakowac punkty w es przez co drastycznie zmniejszy nam sie dmg, albo tylko kilka i uzywac uciazliwych precastow typu 9x light sks 3 light amu itd.
Cytat:
rbf to jedyny jevel ktorym zwiększamy dmg, ktory maksujemy vs meele gdy nie potrzeba resów. Można by też użyć np. jevela 20life/20mana w eschu czy szafira / brylanta / bera w ormusie czy czaku, jednak wg. mnie lepiej jest mieć większy dmg. A gdyby było tak mowisz, czyli 5% dmg z rbf sumuje sie z mastery, to taki jevel dodawałby 5 dmg, nie 200 xd
naprawde myslisz ze warto poswiecac tyle pkt many z powiedzmy sura czy saphira, dla 200 dmg? ja nie. i skad pomysl ze dawal by 5 dmg? lol
kiedys majac 20k dmg, i zakladac eschute 20% fire zyskiwalo sie dmg rzedu 24k+, a teraz zaloz eschute i opowiedz wrazenia.
Cytat:
na pcl pvp gra sie bez cta, jeżeli chcesz zagrać na free to mozesz wziąć cta na swith, ja jednak wole trzymać tam memory
jak chcesz, ale ja jednak wole chodzic do stash co 10 min, niz 2.
WEJDER TVP napisał/a:
Postać nadaje sie tylko na pvp ( pvm to inna bajka i itemy) więc taki save umożliwiłby jedynie zobaczenie przedmiotow / statow na charze, więc postanowiłem go nie robić. Denerwuje mnie HE, jeden bład i cała postać zepsuta <_<
Wiek: 17 Dołączył: 17 Cze 2008 Skąd: krulik to ciul
Wysłany: 2008-06-22, 00:28
KazMeister napisał/a:
Wszystko ładnie napisane, opisane itd ;c tylko jedno mnie gryzie. A mianowicie przydało by się pogrubić ważniejsze tytuły w taktyce, np w opisach dueli. Pogrubić nazwę i typ chara, jeśli rozumiesz co tu wypociłem. Wtedy będzie 10/10
As you wish. Zamiast pogrubiać dałem kolorki :]
Cytat:
co zlego jest w dawaniu punktow do ene? ene - 3 many, vita - 2 life. golym okiem widac co sie bardziej oplaca, jeszcze dodac ze przy es hity sa niemalze 2x mniejsze niz przy vita dzieki telekinezie. jedyna wada 95 es to jest to, ze trzeba albo pakowac punkty w es przez co drastycznie zmniejszy nam sie dmg, albo tylko kilka i uzywac uciazliwych precastow typu 9x light sks 3 light amu itd.
wiem że jest fajna, ale imo to inny rodzaj sorc - 95es
może w przyszłości coś o takim builidzie napisze, tutaj tego nie uwzględniam
Arut napisał/a:
naprawde myslisz ze warto poswiecac tyle pkt many z powiedzmy sura czy saphira, dla 200 dmg? ja nie. i skad pomysl ze dawal by 5 dmg? lol
kiedys majac 20k dmg, i zakladac eschute 20% fire zyskiwalo sie dmg rzedu 24k+, a teraz zaloz eschute i opowiedz wrazenia.
Teraz jest podobnie ;o nadal zostaje przy opcji z rbf, procz dmg pamiętaj że ma -5 res, co jest nawet ważniejsze. Jeśli wolisz to bierz szafira, ja opieram builid na swoich doświadczeniach ;c
Arut napisał/a:
sorry ale nie rozumie co chciales tu powiedziec
to że save nie ma tu zbytniego sensu
_________________ KRULIK HAS BEEN OWNED BY LIS
czemu krulik jest gupi? bo mozg krulika (krolika może?) waży niecałe 3 gramy :[
POWIEDZ NIE NIEUDOLNEMU MODEROWANIU KRULIKA NA TYM FORUM!
fb - ww (hotspury na free), spirit, wizzy, viper - trzymamy się jak najdalej i unikamy fb - cała taktyka xD Ta która ma większy skill wygrywa, można też kombinować ofensywnie rzucając się jej na głowe i bijąc fb.
Tak sie zdecydowanie nie gra SvS fb vs fb... szybki namelock + tele na leb od tylu do PODSTAWA!
chcialbym takze zobaczyc to:
WEJDER TVP napisał/a:
light - tgv, viper, wizzy, spirit - bardzo łatwa, ponieważ lightning ma mniejszy zasięg niż fb. Dlatego też lightka będzie chciała się do nas jak najbardziej przybliżyć, wtedy częstujemy ją fbami.
Niestety, ale grajac tak nie wykorzystasz jedynej przewagi jaka ma fberka nad lightka... - szybkosci strzelania pociskow
Grajac tak soska bedzie Ci robila tele obok ciebie lub za Toba i Cie wykanczala z lightow... a jako ze light jest duzo szybszy od fb to chyba wiesz jak to sie bedzie konczyc... no w sumie moze poprostu nie walczyles z normalna light soska pod esa ale to Ci raczej nie daje prawa do pisania takich glupot
Jesli chodzi o reszte to nie bede sie czepial... to byly 2 takie fragmenty ktore mocno mna poruszyly
Co do mojej oceny:
Za pomysl - 1/10 ... tego chyba nie musze komentowac - postac jest szeroko znana i stosowana
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum