1. Wstęp
Takta ma na celu pokazanie, że warto chodzić na mf, ale pod innym kierunkiem. Codziennie słyszę narzekania graczy, że "nic im nie leci" z mefa/andy, podczas gdy ja zgarniam bardzo dobre itemy z niedowartościowanego Pindla, który imo dropi 10 razy lepiej niż Andy i Mef razem wzięci.
2. Statystyki
Siła: Pod najcięższy item, tj. duch w monarszy (156) / w przypadku 2 itemsetupu: pod czaszkowca (97)
Zręczność: Nic, za dużo pktów byśmy musieli wydać tutaj, by mieć przyzwoity blok.
Żywotność: Cała reszta.
Energia: ok. 40 pkt wystarczy
3. Umiejętności Zimno
Zbroja mrozu: 1 - mały dodatek do obrony, niby nic, ale w końcu to 1 pkt.
Ogień
Ciepło: 1 - Chyba nie trzeba tłumaczyć, 1 pkt w zupełności wystarczy, ten skill znacznie zwiększy nam prędkość regeneracji many.
Błyskawice
Wiązka błyskawic: 20 - Synergia
Błyskawice: 20 - Główny atak, pojedyncza błyskawica o sporych dmg, przebija wrogów i leci dalej w linii prostej.
Seryjne błyskawice: 20 - Drugi atak, masowo zabija wrogów, dmg dużo niższy od błyskawicy.
Mistrzostwo we władaniu błyskawicami: 20 - zwiększa dmg o ~400%!
Burza z piorunami: 1 - tylko 1 pkt, a zawsze to 1k dmg w najbliższy cel, czasami przydatne, jeśli ktoś uważa za zbędne można nie dawać tu nic.
Tarcza energetyczna: 0 - nie korzystamy z insight z merca, dlatego tylko by nam mana za szybko spadała.
Nova: reszta pkt - synergia
Reszta skilli: po 1
4. Ekwipunek
A) Właściwy
Hełm
Shako z perf topazem
-74 mf
-10 dr
-~140 mana
-~140 life
-2 skill
-2 stats
Info: Nie trzeba tłumaczyć, najlepszy hełm na mf, daje nam prawie wszystko co potrzeba.
Zbroja
Tal Rasha z perf topazem
-112 mf
-resy
-tal combo
Info: Głównie do tal combo, sam w sobie posiada bardzo duży mf.
Broń
Okulus z istem
-3 sk
-30 fcr
-80 mf
-20 all res
-20 vita
-20 ene
Info: Ogromne bonusy, dla nas bardzo ważne, wszystko co potrzebujemy w jednym.
Tarcza
Spirit w monarszy
-2 sk
-resy
-55 fhr
-fcr
Info: fcr min. 30, do progu dla błyskawic. Anyway dość tania tarcza z ogromnymi plusami. Niestety, bardzo duża wada - wymaga aż 156 siły.
Rękawice
Osłony fortuny
-40 mf
Info: Staramy się dobić jak najwięcej mf, szkoda, że te rękawice nie dają nic więcej.
Pas
Tal Rasha
-15 mf
-mana
-dex
-tal combo
Info: Trochę mały mf, ciekawe mody, no i drugi składnik dal combo.
Info: 10 str pomoże trochę unieść spirita, dodatkowo vita, frw i mf.
Ringi
2x magiczny ring 31-40 mf lub 2x nagel 30 mf
-mf
Info: podbicie mf, nic więcej
Amulet
Tal Rasha
-2 sk
-life
-mana
-light res
-tal combo
Info: Ostatni składnik tal comba, w rezultacie: 60 mf, 20 fcr
Switch
Cta + spirit
-bo
-bc
Info: Potężny dodatek zwiększający życie i mane. Trochę kosztuje i niekoniecznie trzeba to mieć.
Plecak
Gheed 40 mf, 13 x sc 7 mf, soso torch, księga tp. Reszta miejsca wolne na łupy, 4x5 wolnego wystarczy. Można wywalić 1-2 sc z mf i wstawić księgę/zwój identyfikacji.
Merc
Obrona, kosz, aura hf.
Broń: Łupieżca grobów eth z amnen/amnami
Zbroja: Shaftstop z shaelem
Hełm: Gaza z shaelem
B) Dla biednych/początkujących
Hełm
Szyszak Szczęścia
-1 sk
-mf
lub
rw "Wiedza"
-1 sk
-10 ene
-30 light res
Zbroja
Gniew czaszkowca z perf topazem
-mf
-1 sk
Broń
Okulus z joolem z mf/resami
-3 sk
-30 fcr
-50+ mf
-20 all res
-20 vita
-20 ene
lub
Mewa z joolem z mf/resami
-100 mf
lub
Ostrze alibaby z joolem z mf/resami
-70-99 mf
-5-15 dex
-2 sox
Tarcza
rw "Rym" w ciężkiej tarczy
-25 all res
-25 mf
-15 mana reg
-cbf
lub
rw "Splendor" w ciężkiej tarczy
-20 mf
-1 sk
-10 fcr
-10 ene
-15 mana reg
Rękawice
Osłony fortuny
-20-40 mf
Pas
Złoty Powróz
-30 mf
Buty
z setu Rynsztunek Tankreda
-10 dex
-30 frw (w combie)
-tankred combo
Ringi
2x magiczny ring ~30 mf, lub 2 nagele
-mf
Amulet
z zestawu Tankreda
-78 mf (w combie)
-tankred combo
Switch
-różdżka z ładunkami Zmniejszenia Odporności + lidless/"Splendor"
Plecak
Gheed, scs z mf, torch (najlepiej soso), księga tp. Reszta miejsca wolne na łupy, 4x5 wolnego wystarczy. Można wstawić księgę/zwój identyfikacji.
Merc
Obrona, kosz, aura hf.
Broń: "Posłuszeństwo" w eth Miażdżycielu/Zagadkowym Toporze/Wielkiej Gizarmie lub dowolna, elitarna, unikalna broń drzewcowa, oprócz Burzowej Iglicy. Socketować amnem/amnami.
Zbroja: Shaftstop z shaelem (w przypadku Posłuszeństwa - z perf topazem)
Hełm: Gaza z shaelem
5. Osiągi i progi
Life: ~1200
Mana: ~700
Mf: ~600-650 w zależności od ringów i scs. 627 przy nagelach i 13 scs.
Fcr: Pod próg 80 dla ataku błyskawicami (14 fps) i dla tele próg 63 (9 fps).
Fhr: 55, pod próg 48.
Dr: 10
Dmg: Błyskawica - ~17k, seryjne błyskawice - ~7k
6. Sposób działania
1. Wchodzimy do gry
2. Czyścimy plecak ze zbędnych przedmiotów
3. Uzupełniamy życie, mane i potiony u malah.
4. Idziemy do czerwonego portalu obok anyi
5. Wchodzimy w portal i puszczamy buffy (zbroja, bo, burza z piorunami)
6. Teleportujemy się 2-3 razy, stając w środku tego małego pokoiku z pindlem, w bezpiecznym miejscu, by merc przejął wrogów na siebie, a my bezpiecznie sobie puszczali błyskawice. http://img246.imageshack....nshot028zw7.jpg
7. zbieramy łupy, otwieramy portal, wracamy do miasta, sprzedajemy łupy
8. idziemy do wp, wybieramy drugą pozycję
9. teleportujemy się troche w góre, powinien wyskoczyć Eldritch z obstawą.
10. puszczamy 3 seryjne błyskawice w najbliższego zniewolonego
11. dobijamy 1-2 błyskawicami Eldritcha
12. zbieramy łupy, teleportujemy sie kilka razy w dół, do Shenka
13. Ustawiamy się tak, by Shenk był widoczny, a jego obstawa nas nie dosięgła (soski - nie merca)
14. Jeśli wokół są jacyś uciążliwy łucznicy posyłamy im 2-3 seryjne błyskawice
15. Puszczamy kilka pojedynczych błyskawic w Shenka, jeśli ma zaklęte błyskawice lub niewrażliwość, zajmujemy się najpierw obstawą, likwidując ich seryjnymi błyskawicami, po czym pozwalamy mercowi się zając Shenkiem.
16. Zbieramy łupy, robimy tp do miasta, wychodzimy z gry i potwarzamy kroki do znudzenia.
Dlaczego Shenk i Eld? Dla zabicia czasu, tj. nie możemy ciągle chodzić na pindla, gdyż istnieje ograniczenie 20 gier na godzinę, dlatego, musielibyśmy robić dość spore odstępy między grami, lub dostalibyśmy Realmdowna. Dlatego, warto poświęcić ten wolny czas na dodatkowych bossów. Eldritch często zaskakuje, sypie dużo gemów, potionów, rare itemów za 35k golda, talików, czasem nawet dropnie coś wartościowszego, a jego zabicie to chwila. Shenk natomiast znany jest z jego talizmanów, często też sypie rare itemami i z zestawów.
Pindel natomiast jest niedoceniany, większość sosek mf jest nastawiona na osławionego Mefa i Andy, a potem narzekają, że nic im wartościowego nie pada. Osobiście próbowałem obu typu sosek mf i uważam, że pindel jest o wiele bardziej opłacalny. 2 griffy, 4 soje, 3 bk, 2 mary, 3 armory tala (w tym jeden na początku laddera) mówią same za siebie.
Takta ładnie opisana i czytelna. Wielki konkurent takty rolsa ;F. Przyczepie się też do małego fcr (jak hax). Powinienen być nie co większy, bo słabo tp będzie robiła ;F. 8/10
n wiem o co wam chodzi z tym fcr
i tak ma b. dobry próg, po co jej więcej jak ona w sumie robi hm...
2 tele do pindla, 1 tele pod elda i 3 pod shenka? łącznie 6 teleportów na gre...
fcr ataku błyskawicami tez nie zwiększy, dopiero od 117fcr a dobicie było by kłopotliwe ;s
Broń
Okulus z istem
-3 sk
-30 fcr
-80 mf
-20 all res
-20 vita
-20 ene
Zamiast Occu można dać też low hoto. Co prawda mf będzie mniejszy, ale za to nie będzie denerwującego tp od occu, a pozatym będziemy mieli lepsze resy (nie wiele, ale zawsze coś). Pozatym premia do dex i inne takie duperele ;f
Okulus:
3 sk
30 fcr
20 all res
20 vita
20 ene
50 mf
vs
3 sk
40 fcr
10 dex
15% max mana
~35 all res
3 sk vs 3 sk
30 fcr vs 40 fcr (i tak mamy pod próg, to po co więcej?)
20 all res vs ~35 all res... k ale mamy soxa! wystarczy włożyć jevela 15 all res i mamy taki sam res, k?
20 ene vs 15% max mana - u mnie to jest 14 many więcej w przypadku hota, więc pomińmy to...
20 vita vs 10 dex - po co nam dex?
50 mf vs brak denerwującego tele - denerwujące jest tylko przy shenku, ale nie znowu tak bardzo, żeby skreślać tą broń ;s
imo ocu >>> hoto, resy nn tak bardzo, wiec można ocu socketować istem, co w rezultacie daje 80 mf wiecęj + denerwujące tele
widać od razu co lepsze ~~ a jak jeszcze brać pod uwagę cene...
Cytat:
uważam też ze 400 - 450 - ostatecznie 500 mf styka i drop też zły nie jest
wiedziałem, że ktoś się przyczepi ;b
z doświadczenia wiem, że jednak im więcej mf tym lepiej, zwłaszcza na pindlu, który ma dość mały drop na unikaty, dlatego podkręcająć mf na maxa, pomagamy sobie.
wartości typu 600-700 na mefa są bez sensu, bo on i tak dropie unikatami, a na jakość to nie wpływa. Inaczej jest przy pindlu, gdzie jakość się o wiele większa, ale ilość mała. W tym przypadku 600-700-800 mf jest standardem.
Fajna ale nic odkrywczego i zamykanie się na 3 potwory to trochę mało. Jednak biorąc pod uwagę tylko to na co ma służyć to spełnia oczekiwania. No i przestańcie z tym hoto, jasne że occu lepsze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum