Wysłany: 2007-12-04, 16:49 Gold find barb by Yoshi
1. Wstęp (FAQ)
Co to w ogóle jest ?
- Gold find barb zwany także Horkerem to postać przeznaczona do rozgrywki pvm w celu wzbogacenia się. Celem takiego gold find barba jest jak najszybsze zabicie członków rady z Travincal i wyciągnięcie z nich jak największej liczby złota.
Po co mi złoto ?
- Przed przeczytaniem innej taktyki na takiego barba nie wiedziałem nawet jakie możliwości daje hazard u kupców. Rzadkie pierścienie wypadają z potworów raczej nieczęsto, to samo koronetki. W hazardzie szansa na trafienie rzadkiego przedmiotu wynosi 1:10. Rzadkie pierścienie i koronetki o najbardziej pożądanych statystykach mogą być źródłem niezłego zarobku
Członkowie rady, oprócz dużych ilości złota wyrzucają także wiele przedmiotów co daje dodatkową szansę na zarobek
Ile kosztuje taka postać ?
-Horker jak na postać pvm jest całkiem drogi. Cena zależy od krainy i trybu na jakim gramy.
Na Eu Sc Ld w zależności od statystyk przedmiotów trzeba mieć od 20-80 istów.
Słownictwo
cs - kryształowy miecz
eg - zw. ilość złota od potworów
mf - zw. szansa na znalezienie magicznego przedmiotu
ba - berserkerski topór
BoTD - słowo runiczne "Ostatni oddech"
beast - słowo runiczne "Bestia"
rw - słowo runicze
sc - mniejszy talizman
gc - wielki talizman
jevel - klejnot
ias - zwiększona szybkośc ataku
res - odporności
wc - okrzyki barbarzyńcy
sock - miejsce na klejnot
2. Statystyki
Siła do 35 początkowych punktów dajemy ok. 50. Razem z bonusem z torcha i annihilusa wystarczy żeby wszystko unieść, nie ma co się bawić w str bugi.
Zręczność nic
Energia nic
Żywotność pozostałe punkty
3. Przedmioty
Hełm
Korona Złodzei "Lem"
Zbroja
Bogactwo w AP
Broń 1
Ostatni Oddech w eth BA.
Broń 2
Bestia w BA
Amulet
Tutaj jest duża różnorodność, ważne żeby miał duży eg (max to 80), np:
Rings
2x Krasnoludzka Gwiazda
Ręce
Osłony fortuny, dobrze gdyby były 2x upped
Pas
Złoty powróz
Buty
Piekielny Wędrowiec lub jakieś rare z 70+eg/mf/resy/frw/inne staty, np:
Drugi zestaw broni:
Tutaj dowolność też jest duża. Trzy opcje do wyboru to:
2x magiczny miecz (dowolny styl) + 3 do okrzyków (Larzuk zrobi w nich albo 1 albo 2 dziury do których wkładamy runy Lem) - Zwiększa poziom okrzyków ale nie zwiększa mf i daje mał bonus do eg
2x 6 sock cs (w dziury wkładamy runy Lem) - ogromny bonus do eg, brak bonusu do mf
2x alibaba (w dziury wkładamy runy Lem) - duży bonus do MF i eg, wg. mnie optymalny zestaw.
Ekwipunek
Torch - resy są nieco ważniejsze od statów
Annihilus - to samo co torch
Fortuna Gheeda - koniecznie musi mieć -15% ceny kupców, dobrze by było gdyby miała też wysoki eg.
Talizmany - To co włożymy w wolne miejsce w ekwipunku zależy od naszej kieszeni.
Podstawowe rozwiązanie to GC +40eg bez żadnych bonusów.
Najlepsze rozwiązanie to GC Max dmg/ar/eg.
WC skillers +40 eg też się sprawdzają.
Resztę ekwipunku zapychamy SC 10 eg
W skrzyni trzymamy rw "Ostrze" w łuku o jak najmniejszych wymaganiach (np. Krótki Łuk). Ten rw zmniejsza ceny kupców o 15%.
4. Umiejętności
Drzewko zdolności bojowych Odrzucanie 1 na dojście
Ogłuszanie 1 na dojście
Skok 1 na dojście
Podwójne uderzenie 1 na dojście
Podwójny rzut 1 na dojście
Szał bitweny 1
Atak z wyskoku 1 na dojście
Koncentracja 1 na dojście
Trąbka 20 główny atak
Berserker 1
Drzewko mistrzostw bojowych Mistrz. we władaniu toporami 20
Zw. wytrzymałość 1
Zw. szybkość 1
Skóra z żelaza pozostałe punkty
Wrodzona odporność 1
Merc i jego wyposażenie jest tak samo ważne jak wyposażenie naszego barbarzyńcy.
Najemnik znacznie skraca czas runa oraz przyjmuje na siebie część ciosów
Pomocnik Akt 2 koszmar na "walkę" (daje aure moc) Głowa Spojrzenie wampira z jevelem 15ias/fire res
Zbroja Upped duriel z jevelem 15ias/fire res
Broń Zapłata Żniwiarza "Shael"
*Dobrze by było, gdyby te przedmioty były w wersji eterycznej (zwiększa to wtedy jego obronę i obrażenia).
Najważniejszymi zaletami tego zestawu przedmiotów są wysokie odporności, wykradanie życia, zwiększony ias, no i klątwa "Zniedołężenie" (zmniejsza obrażenia, szybkośc i odporność na ataki fizyczne o 50%), którą daje Zapłata Żniwiarza.
Z takim zestawem zabicie rady zostaje skrócone co najmniej dwukrotnie.
Jedyna wada to obrażenia od zimna z hełmu i broni, które czasem zamrażają przeciwników uniemożliwiając użycie "Odnajdywania przedmiotów".
6. Walka
Gdy mamy już ubranego i wylevelowanego barba (minimalny lvl to 93, niżej wyjaśnię czemu) można nim ruszyć na podboje. Żadnej finezji tu nie ma: idziemy do Travincal, robimy okrzyki i biegniemy do sali obrad wysokiej rady. Po drodze nawet zaczepieni nie bawimy się w zabijanie fanatyków czy akolitów. Gdy dotrzemy to wybijamy wszystkich członków rady.
Najlepiej jest trzymać się blisko najemnika i uderzać tych, którzy są pod wpływem klątwy "Zniedołężenie".
Gdy trafi nam się przeciwnik z odpornością na ataki fizyczne zabijamy go atakiem Berserker.
Gdy trafi nam sie przeciwnik ze spaleniem many zabijamy go atakiem Szał Bitweny.
Po zabiciu wszystkich uaktywniamy drugi zestaw broni i wszystkie zwłoki przeszukujemy okrzykiem "Odnajdywanie przedmiotów", zabieramy złoto i tyle przedmiotów ile uniesiemy, żeby je sprzedać. Wychodzimy z gry.
Jeden run trwa około 1 minuty i wyciągamy z niego ok. 500k złota. Potrzeba 6-7 runów więc ok 7 minut na wypchanie się złotem po brzegi.
A gdy to już zrobimy przechodzimy do...
7. Hazard
Gdy nasza skrzynka i nasze kieszenie są już pełne można w końcu iść zaszaleć. Zakładamy "Ostrze", żeby obniżyć ceny u tych kapitalistów i idziemy do jednego z nich. Najbardziej opłaca się kupować pierścienie/obręcze.
Całą prawdę o hazardzie znajdziecie na http://www.battle.net/dia.../gambling.shtml
W skrócie:
- nieważne jest to, u kogo hazardujecie (ja hazarduje i Alkora bo jest najbliżej)
- mf nie działa przy hazardzie
- można wyhazardować unikaty i przedmioty setowe takie same jakie wypadają z potworów
- im większy poziom twojej postaci tym lepsze staty może mieć rare item, który Ci się trafi
- poziom 93 naszej postaci gwarantuje nam, że możemy w hazardzie trafić przedmioty o maxymalnych wartościach suffixów i perfixów
Ogolnie takta calkiem wporzadku nie ma sie szczegolnei czego czepiac, poza imo 2 kwestiami; tarczy dla mnie ona nie potrzebna ja bym dal druga bron np. bestie badz griefa i maxowanie FI wlozysz kilka pkt +gc z wc i efekt bedzie bardzo zblizony ale to juz jak kto woli i co na kogo stac. Daje 9+/10 bo takta nice i jestem za tym zeby takowa umiescic na stronie, bo na GF barba wypas takty nie bylo chyba ze mnie pamiec myli.
Mnie tylko zastanawia dlaczego az 20 w dowodzenie??Nie le[piej dac 1 a reszte od itemow??Chyba moznal lepiej sporzytkowac te punkty??No chyba ze to jakas synergia ale jakos nie wydaje mi sie.
jak umiesz robić ww i masz ll to jesteś niesmiertelny i nn bloku/defa/dr, imo druga broń - beast here
Yoshimitsu1 napisał/a:
Drugi zestaw broni: Tutaj dowolnośc też jest duża. Ja używam 2x cs +3 do okrzyków 2 socks. W socks oczywiście włożone lemy. Można też mieć 2x cs 6 lemed albo 2x alibaba z lemami.
alibaba lemed > csy - travi ma dobry drop, duży kop do mf, kosztem paru pkt gf.
Cytat:
Głowa Spojrzenie wampira z jevelem 15ias/fire res
Zbroja Upped duriel z jevelem 15ias/fire res
Broń Zapłata Żniwiarza "Shael"
helm - andy z jevelem 15 ias/fire res
duriel z jevelem 15/fire
reapers toll amned
albo coś takiego że mogłeś napisać gc z +25 eg a nie drogaśne rzeczy jak gcs max/ar/40 eg lub wc 40 eg, ogólnie strategia bez zastrzeżeń, jedna z najlepszych w ostatnim czasie
Oczywiście to z dowodzeniem to błąd, już poprawiony.
Melćma Na travi mf jest niepotrzebny, bo rada ma 100% magic dropa i nie może wyrzucić białego itema, bez sensu jest zwiększać mf, który jest i tak maksymalny. A to, że dzięki większemu mf zamiast niebieskich będą wypadać żółte czy złote itemy to bajka.
Co do pomocnika, znam ten setup przedstawiony przez Ciebie, jednak nie widzę potrzeb, żeby zmieniać mój. Mój merc nie ginie, ma 50ias, wystarczające resy i zabicie rady z nim zajmuje kilkanaście sek. Andy z 15/fire i RT amned w zestawieniu z gaza 15/30 i RT shael po prostu przegrywa moim zdaniem.
hmm, biorąc pod uwagę błędy wymienione przez kolegów doszedłem do wniosku że się zapędziłem z oceną dlatego zmieniam na 6/10 nie zmienia to faktu że taktyka mi się podoba i być może z niej skorzystam;d
Wystarczy dać z 40. torch+anni+początkowa siła barba daje nam z ~70. I dodajemy by udzwignąć botda.
2.
Yoshimitsu1 napisał/a:
Tarcza Tarcza Burzy "Lem".
Jednak z 2x botd, botd+grief, botd+beast będzie lepiej. Większy dmg = więcej życia wykradamy i po sprawie. Gdy zaczynamy przegrywać pijemy poty i bijemy dalej. A dmg jest większy niż z pojedyńczym botdem i to sporo większy.
3.
Yoshimitsu1 napisał/a:
Buty Piekielny Wędrowiec, ew jakieś rare z 70+eg
Piekielny wędrowiec to crap. Fire res nie jest nam potrzebny. Mamy 2x dwarf i hydry nam dużo nie zrobią. Lepiej szukać jakiś dobrych butów.
4.
Yoshimitsu1 napisał/a:
Ekwipunek
Torch - możliwie jak największe resy
Anni - to samo co torch
Lepiej imo +staty niż resy. Po co dawać 100punktów w siłe? Lepiej dać w żywotność. Resy tylko na light się tak naprawdę przydają. Na fire mamy 2x dwarf. Andy nie biega w travi więc psn nn. Cold tylko jak ktoś wybucha ale to nas nie zabije. Jedynie light może nas zranić.
5.
Yoshimitsu1 napisał/a:
Odnajdyw. przedmiotów 20
O lol po co? Ja wlożyłem 1 punkt i mam 42% szans a ty włożyłes 20 i masz ile 52%?
Ładuje się w okrzyk i berka lub kamienną skórę.
6.
Yoshimitsu1 napisał/a:
Głowa Spojrzenie wampira z jevelem 15ias/fire res
Eth korona złodzieji lem'ed. Merca gf też sie liczy.
7.
Yoshimitsu1 napisał/a:
color=red]6. Walka[/color]
Gdy mamy już ubranego i wylevelowanego barba można nim ruszyć na podboje
Co znaczy wylevelowanego? 80lev, 90, 99? Level musi być 93 by dostawać itemy z maxymalnymi własnościami.
8.
Yoshimitsu1 napisał/a:
Melćma Na travi mf jest niepotrzebny, bo rada ma 100% magic dropa i nie może wyrzucić białego itema, bez sensu jest zwiększać mf, który jest i tak maksymalny. A to, że dzięki większemu mf zamiast niebieskich będą wypadać żółte czy złote itemy to bajka.
o looooool.
9. Nie jest nic podane o ilości gf jaki masz, mf, dmg.
10. Nie są podane inne możliwe itemy jakie można użyć.
Dużo błędów a tekst o mf mnie powalił.
3/10 bo widać, że takta zasłyszana na pol-x a przez to ma mnóstwo błędów i braki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum