Wysłany: 2007-06-18, 15:31 Auradin Guide v 1.11b By Pip aka Ryś
Auradin guide v 1.11b by Ryś aka Pip
1. Wstęp
2. Opis postaci
3. Słowniczek
4. Progi
5. Auradin build
6. Taktyki na pvp
7. Zakończenie
1. Wstęp
Witaj graczu. Mam okazję zaprezentować Ci guide dla Auradina, jednej z najbardziej zadziwiających, i trudnych do opanowania postaci. Mówi się, że smiter z griefem,
kierowany przez dobrego playera ownzz all. Ano, Auradin zmienia tą regułe. Grając swoim, smiterzy stanowili problem, prawda, jednak dało się ich pokonać. Auradin
jest oczywiście na free rules, bo na różnych ligach nie można używać przedmiotów, które dają aury. Build będzie tylko na palka robionego na ogień, gdyż nie przepadam
za kombinowaniem w postaciach . Dobra, koniec tej paplaniny (mialem to wsadzic w opisie postaci xd)
2. Opis postaci
Auradin to Paladyn, który walczy głównie używając aur, które ciosają życie. Jednak, po tym jak załatano bug z aurami (dmg z aur nie kumuluje już się, każda działa osobno)
jego siła nieznacznie spadła. Auradin to postać, która może pokonać KAŻDEGO chara (no chyba że cziter lub drinker xd). Auradin jest strasznie trudny do opanowania-
wymaga sporej ilości klawiszy do używania i ciężko nim się gra, jednak gdy już się go wyczuje, w rękach mocnego gracza auradin może sam niszczyć drużyne (!!!)złożoną
z kilku, naprawde dobrych postaci (sam swoim auradinem biegałem i parzyłem drużyne trap + foh + smiter, wszystkich spaliłem xd). Porządny Auradin, z dobrym stuffem
na 90 lvlu powinien mieć takie staty z bo (lub podobne):
str ~~150
dex ~~ 80
Vita ~~ 590
ene ~~* 65
(~~*- około)
Dmg z szarży koło 6-7k (z biczem)
Ar z szarży 2k+
Def 9k+
Life 4.4k +
Mana kolo 500
Resy: 85/75/85/75
Statystyki może nie są jakieś super pro gozu, ale za to dzięki sporemu -res dla oppa (conv + hoj) możemy to nadrobić. Ar nie jest nam potrzebne (conv obniża def oppa)
Def będzie nam potrzebny aby opp musiał się natrudzić z AR żeby nas trafić, life całkiem najs jak na pala, many nam nn tak bardzo. Resy to jedna z kilku rzeczy, którą
Auradin może się pochwalić. Maxując odporność na ogień, maksujemy jednocześnie pasywną odporność na ogień (nie zwiększa się nasza odp na ogień, tylko max res).
Jedną z rzeczy, przez która meele chary mają szanse z Auradinem, jest brak bloku u niego. Aby mieć blok z ST, musielibyśmy władować w dex ogromne ilości Stat pkts,
przez co znacznie obniżylibyśmy sobie lifa. Tak więc w tym wypadku musimy postawić na full vita build. Kolejną rzeczą, która zwiększa szanse zwycięstwa meele chara
vs Auradin, jest niewielka ilość jego dr (15%), które dostajemy tylko z Dungo. Auradin to istny eliminator amek z FC, ale o tym juz rozpiszę się w dziale 'Taktyki pvp'. Inną
wadą Auradina jest to, że conv ma krótki zasięg, przez co musimy się trzymać blisko oppa aby działał, co zwiększa szanse na to, że oberwiemy od oppa.
ST- Sacred Targe, Święta Tarża
Dragon- Smok (Sur + Lo + Sol), słowo run w zbrojach/tarczach
Mp- Zbroja Maga
Conv- Przekonanie
HF- Holy Fire, aura Święty ogień
Hl- Gniew Lorda
Hoj (bez podtekstów xdd)- Hand of Justice, słowo run Ręka sprawiedliwości
dr- zmniejszone obrażenia
rl- replenish life- przywracanie życia
Ar- attack rating- skuteczność ataku
Te są najczęściej używane. Tych bardziej znanych nie będe tłumaczył
Progi na których się skupiamy:
FHR: 86
Fcr: nn
Frw:nn
Ias: 75(z biczem, z ba niższy)
Fbr:
Fki polecam ustawić tak:
F1=pchnięcie
F2=Szarża
F3=Conv
F4=Św tarcze
F5=Św chłod
F6 mozemy zostawic wolne, chodz jak ktos chce, to moze tam wigor dac dla wiekszego charge laga
F7=Bo
F8=Dowodzenie
5. Sprzęt, skille, staty i cała reszta, czyli build
5.a Stats
Siła- Nic, zupeełnie nic. Auradin to build 0 str.
Zręczność- boli, taa... 0. Dlaczego? Ponieważ nawet, jeśli byśmy mieli Dragona w ST (największy blok wśród elitarnych tarcz), to i tak musielibyśmy władować tu za dużo
punktów, aby mieć max blok (kosztem życia).
Żywotność- Wszystko.
Energia- Ofkossss nic.
5.b Skills
Defensywne aury
Odporność na ogień- MAX. Nie dość, że zwiększa nam dmg od Św. ognia, to jeszcze daje nam pasywną maksymalna odporność na ogień (+10 do max).
Zbawienie- Również max. Zwiększa nam dmg od holy fire, przydaje się.
Można również iść do Odkupienia i medytacji, ale auradinowi się to nie przydaje.
Umiejętności Bojowe
Na dojście: Pchnięcie, Św. Pocisk, Błog. Młot (1)
Święta Tarcza- Max. Def ?
Szarża- Tu ładujemy wszystko, po wymaxowaniu wyżej i niżej wymienionych umiejętności.
Ofensywne aury
Na dojście: Moc, Ciernie, Św chłód, Sanktuarium,
Przekonanie: Ładujemy tu tyle, zeby wraz z itemsami mieć 25 lvl, bo potem aura obniża już tylko def.
5.c Itams
Hełm- Strażnik Kiry 70 res upg soc. 15/15 ias/res. Miło by było gdyby nasz hełmik miał również perf def (podwyższa to jego wartość ^^). Dlaczego Kira? Więc tak: Daje cbf,
przez co możemy założyć 2x Bk, bez konieczności noszenia Ravena. Res- no wiadomo, dzięki tej tiarce nasze resy baardzo mocno skoczą w górę. No i ofc 20 fhr, fhr nigdy
nie za mało ^^
Amulet- HL. 20 ias, skill, ds- tego nam trzeba. Poza tym jeszcze light res vs foh/light sos/trap assa.
Broń- Hoj w biczu/berserkerskim toporze. Wiadomo aura, ale dlaczego w biczu/berserkerskim toporze: i bicz, i berserkerski topór maja zasięg 3, więc nasze ataki będą
sięgały dalej. Bicz ma większy atack speed bazowy, i większe maksymalne obrażenia, jednak sporo mniejsze minimalne. Dlatego właśnie stawiam na bicz, jednak jeśli
będziesz mieć w Ba, to nic sie nie stanie.
Zbroja- Dragon w Mp, preferowane 15 ed Koniecznie 5 stat, ze względu na to, że potem możemy nie wyrobić ze str (ew. dex pod bicz). Tego nie trzeba komentować,
aura, str (prawie jak eni xD), jad, hydry, max light res.
Tarcza- Dragon w elite tarczy 45 res (najlepiej sacred targe, najmniejsze req), również jak zbroja, 5 all att. Str pod kolejne items, aura, j/w w zbroi.
Rękawice- Bloodfisty 20 ed 2x upg (def). 30 fhr (!!!) 40 life (!!!!!!) 10 ias OMFG. Jedynie jakieś rare/crafty 20 ias/15str/15dex/res/life mogłyby im dorównać, ale i tak z nich
nie mielibyśmy tak dużo lifa, no i ofc fhr.
Ringi- 2x bk, ll nie jest ważne. +1all sk, life, mniam!
Pas- Verdungo, KONIECZNIE 15 dr. Vita na drugim miejscu, 15 dr=must, bo tylko z Dungo będziemy żreć dr. Zalet dungo nie trzeba wymieniać- fhr, giga life, dr, rl, def. t.t
Buciory- Tu można pokombinować. Jeśli ma się str, to można sobie zafundować shadowdancery, jeśli ktoś woli mieć life + fhr i podkręcić def, to eth sandy (nie musza być
eth zresztą, ale wtedy nie podkręcą defa), a jeśli ktoś woli life + max fire res to ofkoz ww. To zależy co kto ma na stanie, ale ja preferuje sandy, ze względu na to, że mają
tak piękną ceche 15 vita +20 fhr.
Switch- Cta + spirit w pala shieldzie, ofc taki żeby mógł go udźwignąć, bo jak to będzie vortex to wątpie ;'p
Plecak- Anni 20 stats/ resy nie mają znaczenia, Torchyk Pala 20/xx, Kostka horadrimów. Czemu mamy trzymać puszke w plecaku?
W niej trzymamy items na bu precast: Serafin, arach (może być nawet eth) shako/ inny hełm +2 do sks. Dzięki temu będziemy mieli 18 bo lvl z cta 6, a nie 14 czy mniejszy.
I teraz można się kłócić, co wsadzić: Scs 20 life z addami, czy Ofense sks, czy Pc sks. Ja zwykle wole pomieszać, więc jeden ofense z 12 fhr (mniej musimy ładować w
conv, i wyciągamy próg fhr 86), a reszte(30) zasypujemy Scs 20 lif z różnymi adds, np 5 all res (^^), lub cold res, takie tam ;p.
Skrytka: Wisp + tg + dwarf + hotspury + 2x raven
6. Pvp taktyki
Zapisane tutaj taktyki na pvp są oparte WYŁĄCZNIE na moich własnych doświadczeniach podczas półrocznej gry auradinem, więc prosze mi nie sugerować, że brałem
teksty z cudzych taktyk, gdyż tak nie jest.
Bow ama
Jeden z naszych największych rywali. Nie mamy bloku +dr, więc należało by przejść szybko do ofensywy, aby ama nie zdążyła wypuścić wystarczającej ilości Ga, które
mogły by nas położyć. Trzeba być bardzo ostrożnym, zaczaić się na jakiś czas 3 ekrany od amy, a następnie korzystając z charge laga przypuścić dosłownie szturm
na ame. Jeśli nie my, to hydry się nią zajmą (taki mały żart xD). 2, góra 3 szlagi (trafione, niestety, ama ma uniki) i ama leży. A nawet jeśli nie będziemy trafiać, to ama zwykle
nie posiada dużej ilości fhr, przez co nie będzie mogła uciekać, podczas gdy my będziemy atakować, aura będzie robić swoje.
Ama java
Izi opp~~ Można biegać dookoła niej, i czekać, aż ją wykończy aura, tylko nie wolno podejść zbyt blisko, bo jak oberwiemy z ele ciosu, to może być nieciekawie. Kluczem
do zwycięstwa jest to, aby nie dać się jej podejść zbyt blisko. Nie radzę szturmować na nią, gdy widzimy, że używa storma, gdyż wtedy ama zwykle ma blok + dr, więc
nie zadamy jej sporego dmg.
Trap assa
Tak jak w przypadku bowki, ciężki opp. Jednak zakładając tg + wisp zwiększamy szanse, gdyż wtedy nasz max light res jest maksymalny, a abs również nie najmniejszy.
Polecam szybką szarże, nie zostawiając jej czasu na tele, lub jakąkolwiek ucieczke. Jeśli będzie uciekać, gonimy ją na szarży (w końcu od czegoś jest aura). W końcu
albo padnie od naszych szlagów, albo aura ją zowni.
WW assa
Biegać, biegać, biegać... Latać dookoła niej, nie atakując jej (kolec), aura sama ją wykończy. Starajcie się robić to co jakiś czas, bo jak walnie z dragon flighta a potem
przejedzie ww, to mamy 99% szans na ow i do tego jesteśmy zatruci, więc nasze life spadnie w duuuuuuużym stopniu. Trzeba stosować taktyke hit&run, bo inaczej assa
nas dopadnie i mamy przechlapane przez ow + psn.
Pb nec
Zaszturmować, i chlastać ile wlezie. Pb nec wbrew pozorom nie jest trudnym oppem- tylko z początku może sprawiać kłopoty, gdy już się wczujesz w chara, nabierzesz skilla
i będziesz mieć sprzęt lepszej jakości, nec nie będzie wielkim problemem. Jeśli będzie uciekać tele, gonimy go cały czas na namelocku. Why na nl? Ano, w końcu mamy
aury, więc jeśli nec nie dostanie z szarży, to sfajczy go aura ^^ Trzeba bardzo uważać na jego więzienia z ości, one mogą troche pokrzyżować nasze plany. Zaraz po
rozpoczęciu duela, trzeba błyskawicznie przejść do ofensywy.
Ww bab
Nie możemy go atakować, bo jeśli spróbujemy, zgarniemy z ww, a co za tym idzie, dostaniemy prawdopodobnie ow, więc nasze lif będzie spadać. Jeśli nie jest to lame
abser, który nosi 2x dwarf + hotspury + tarcze z 4x p rubin (rzadko widywane, ale jednak czasem się zdarza), to mamy spore szanse na zwycięstwo. Trzeba biegać koło
niego, i dać aurom robić swoje. Należy pamiętać o tym, aby biegać w takiej odległości, aby conv działał, bo tak to barb ma zbyt wysokie resy żeby nasze aury zbierały
jakiekolwiek żniwo.
Hammer Pal
Hammer to ciężki opp. Jeśli pvm, to mamy sporą szanse, że nie ma bloku, więc można sobie pozwolić na szybką szarże i chlastać ile wlezie (pvm hamery często trafiają
się na grach typu 'duel ne noob'). Jeśli mamy do czynienia z hamerem pvp, sprawa robi się trudniejsza. Jeśli stoi w miejscu, i kręci młotami, to wiadomo- stajemy tak, aby
młoty nas nie raziły, i dajemy aurom robić swoje. Jeśli po tym przejdzie do ofensywy (zacznie atakować szarża i puszczać młoty), to my także porcjujemy go szarżą. W
końcu, jeśli nie my, to aury jednak dadzą mu znać o tym, że wtopił
Foh Pal
Charatać szarżą ile wlezie, tu nie możemy zdać się na aury w dużym stopniu, bo może mieć wyższy conv lvl, przez co nasz nie będzie działał. Czy ma blok czy nie, napieramy
szarżą non stop, tyle tylko, że warto byłoby zmienić conv na św chłód, aby foh nam nie spierdzielał za szybko. Nie możemy mu dać przejść do kontrofensywy, bo wtedy
może już być po duelu.
Smiter
Niby smiter owns all. Określe to jednym słowem: B U L L S Z I T (z ang. bullshit- gówno prawda). Auradin nie ma łatwo ze smiterem, ale ze wszystkich charów ma największą
szanse wygrać. Jeśli smiter ma exile, to na 99.9% nie ma bloku, więc charatamy z szarży. Jeśli widać, że nosi zake, to raczej ma blok, więc musimy raczej postawić na aury,
niż na siłe ataku szarży naszego pedałdyna. Tak więc zależnie od tego, co nosi smiter, przybieramy odmienne taktyki. Jeśli nosi zake, nie atakujemy szarżą- zablokuje, a po
tym oberwiemy pchnięciem. Trzymać się w takiej odległości, aby aury działały, biegać tam i spowrotem, robić cokolwiek, żeby aury parzyły naszego opa.
Opisałbym jeszcze auradina, ale jest to tak rzadko widywana postać na duelach, że przez pół roku spotkałem tylko jednego- siebie xd
Light sos
Dość łatwy opp- mamy ogromny light res, a do tego spory abs, przez co jej ataki nie będą nam zabierały sporo lifa. Jeśli ma infi w łapie (patent Pioteru ^^), to przypuszczamy
atak zaraz po rozpoczęciu- sosa nie ma bloku. Zależnie od tego, z jaką sos walczymy, przybieramy odmienne taktyki gry. Jeśli widzimy, że soso nosi whistana, to na 99%
ma również rozwinięty blok, przez co atakowanie z szarży nie przyniesie wielkich skutków. Tak więc vs soso z whistanem biegamy dookoła niej, aby aury robiły swoje.
Jeśli gramy vs soso ze spiritem, to jak w przypadku sosy z infi pakujemy z szarży.
Fb Sos
Zakładamy 2x dwarf + hotspury. Tak więc mamy gigantyczny max fire res (pasywna odp. na ogien + hotspury= maksymalny fire res), więc jej ataki na niewiele się zdadzą.
Tak jak w przypadku light sos, wyczaic jaka tarcze nosi sosa, i ustosunkowując się do tego atakujemy szarżą/ latamy dookoła pozwalając aurom przypiekać sose.
Cold sos
Zakładamy 2x raven, i to wszystko, bo vs sosy walczymy tak samo- zależnie czy ma blok czy nie- klepiemy szarżą lub latamy koło niej i aury robią swoje.
Ele Dru
Istny koszmar. Jeśli ma summony, to najpierw biegamy troszke, aby ich rozwalić (ułatwić sobie dojście do samego dru), następnie musimy przeprowadzić szturm na dru,
bez względu na to, czy ma blok czy nie. Jego tornada i huragan mogą nam zrobić sporą krzywde- tornado zadaje fizyczny dmg, a my nie mamy dr. Tak więc szarżujemy
na dru, licząc na to, że nie zdąży skontrować nas tornadem, albo uciec teleportem. Dru ułatwia nam sprawe, gdy nie ma bloku, lub ma za mało fhr, aby zdążyć po naszym
ataku uciec/skontrowac tornadem.
7. Zakończenie
Uff, skończyłem. Jeśli przeczytaliście cały guide, to gratuluje, bo troche jednak się rozpisałem ;') Mam nadzieję, że swoim opisem auradina przybliżyłem Wam,[lizus]
szanowni gracze, którzy ownicie wszystkich na duelach [/lizus] tą postać.
7.a Podziękowania
Dla starej gwardii ID (Khold, Azi, Evil, Tojo, TROLLson, Lenny, Klocek, Pisior, ja, i te ludy o których zapomnialem)
Dla mojego kochanego, jedynego Szopa :*
Dla mojego dostawcy internetu, który (nie)pozwalał mi grać przez pół roku 'gry' auradinem
Dla friendów z f l
Dla ukochanych polskich kanałów lol-x
Dla Denisa i Sivego, moich najlepszych kumplów z real lifa
I dla wszystkich, którzy przeczytali ten guide cały.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Rolson 2007-06-18, 16:24, w całości zmieniany 2 razy
przeczytałem dopiero połowe, ocene postawie jak skończe ale pewnie będzie 9-10 / 10
/edit #1: kurde jednak drugi, Rolson musiał mieć cynk od Pip'a
/edit #2:
PiPer napisał/a:
Dla starej gwardii ID (Khold, Azi, Evil, Tojo, TROLLson, Lenny, Klocek, Pisior, ja, i te ludy o których zapomnialem)
No wreszcie mnie wymieniłeś Kochanie :*
PiPer napisał/a:
toyo napisał/a:
przeczytałem dopiero połowe, ocene postawie jak skończe ale pewnie będzie 9-10 / 10
10 ma byc, jak bedzie 10 to dam Ci 1 fg ;p
Post został zgłoszony do moderatorów gdyż uważam że to nie uczciwe płacić komuś za wystawianie lepszych ocen
11/10 bo nie chce fg
Przeczytałem całość ale chyba nie napisałeś pod jakimi klawiszami masz ustawione skille, imo dobrze byłoby żebyś to dodal bo jednak auradinem za kija nie wiedziałbym jak grać (może napisałeś a ja jakoś ominąłem, nie wiem bo jestem w oknie edita, nie mam pierwszego posta a juz za bardzo styrany jestem po szkole zeby wracac do tematu ).
Zownie Cię w tygodniu jak nie będziesz miał lagów bo amke mam już prawie gotową
/edit #3:
ROLSON napisał/a:
Ryszardzie dodalem ci ankiete... odwdzieczysz sie pozniej jak wrocisz... w naturze ofc ;]
Przejedzie Cię tym dildo którego trzyma ten windru w Twoim sigu, Rysio zwierzał mi się na gg że lubi takie zabawki
// OWNED! xDD // - ROLSON
_________________ d2jsp acc:toyo
Ostatnio zmieniony przez Rolson 2007-06-18, 16:27, w całości zmieniany 3 razy
strategii fajna i Arek zrobił gosu ankietę 9/10, masz nupku
_________________ "Ten, kto walczy z potworami winien uważać by samemu nie stać się jednym z nich. Kiedy spoglądasz w otchłań, ona również patrzy w Ciebie"
Takta jak takta czytalem na jsp bardzo podobna z tym ze koles zamiast hl dal mare no i preferowal w plecaku duzo charmow z all res a Pipek mieszal. Nie boje sie sugerowac ze takta sciagnieta z tej co czytalem z drobnymi zmianami No i znowu nie jestem oficjalnie wymieniony w napisach koncowych jako konsultant (ww assa duel ) za bardzo sie nie znam na tym rodzaju pala zeby sie klocic co zle bo pewnie zawsze mozna by cos wytknac bylo dam 9/10 (ale to tylko ze sie nie znam i po znajomosci):P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum