Wysłany: 2007-06-17, 18:00 Cold/Fire Mf PvM Soso By Nagash
Witam, jako nowy użyszkodnik forum chciałem podzielić się z wami strategią na postać którą gram, czyli soską cold/fire. Wszelkie głosy krytyki (konstruktywnej) mile widziane. Zapraszam do lektury
1. Wstęp
Czarodziejka, którą tutaj przedstawię, sprawdza się bardzo dobrze w szukaniu przedmiotów, natomiast (przynajmniej w/g mnie) nie nadaje się na duele. Jednakże nigdy nie próbowałem posyłać jej przeciwko innym graczom, więc nie mam 100% pewności Soska ta nie będzie miała problemów z żadnym Bossem, jedynym miejscem gdzie mozna się na chwilę przyciąć jest Sanktuarium Diablo, a to za sprawą Rycerzy-Magów, którzy są niewrażliwi na nasz główny atak, a także czasem zbyt ruchliwi na poboczny, ale od czego dobrze zrobiony merc. Jeśli tylko nie dostanie dziewicy na klatę, rozniesie ich raz-dwa. Przejdźmy do właściwej części strategii.
2. Słowniczek
Soso - Czarodziejka
Fcr - szybsze rzucanie czarów
Fhr - szybsze odzyskiwanie równowagi
Dziewica - żelazna dziewica, klątwa nekromanty
Vita - żywotność
Resy - odporności
Skille - umiejętności
ES - tarcza energetyczna
Orb - kula zimna, umiejętność czarodziejki
Mf - znajdowanie magicznych przedmiotów
Dr - zmniejszenie obrażeń
Cs - kryształowy miecz
Ed - tu: zwiększona obrona
Eth - eteryczny
Ap - archońska płytówka
Sk - skiller
Sc - mały talizman
Ll - wyssanie życia przy ciosie
Ca - zagadkowy topór
Ias - zwiększona szybkośc ataku
Rbf - klejnot widok tęczy
3. Skille i staty
Statystyki czarodziejki na początku przedstawiają się następująco:
Teraz coś, na czym można się bardzo łatwo przejechać, czyli rozdawanie punktów statystyk. Polecam najpierw skompletować ekwipunek, żebyśmy wiedzieli, na czym stoimy, a dopiero potem rozdawać punkty.
Siła: Tutaj w zasadzie wszystko zależy od tego, jakim torchem i anni dysponujemy. Ogólnie
radzę dać 156-(torch+anni+17) - oczywiście zakładając, że wyposażycie swoją soskę tak, jak napiszę to w dalszej częsci poradnika. Dlaczego akurat 156 siły? Ano dlatego, że tyle wymaga najsłabsza tarcza pod Ducha (Tal+Thul+Ort+Amn), a bez tego nie wyobrażam sobie sosy
Zręczność: Nic. Nasza soso ma śmigać z tele dookoła przeciwnika i walczyć z dystansu, żaden blok jej nie potrzebny.
Żywotność: Cała reszta - razem z 4 questem / akt 3 (nl/nm/hl) wyciągniecie tutaj około 1350 life, a to już niemało.
Energia: Ktoś mógłby powiedzieć, że energia jest soso potrzebna, choćby do ES. Jednak nie dajemy nic, ponieważ z samych itemów i +2 co lvl wyciągniemy ponad 700 many, a to w zupełności wystarcza.
Skille:
Oczywiście mamy do rozdysponowania 110 pkt
Drzewko Zimna
Lodowy pocisk: 20 - synergia do Orba, naszej głównej broni.
Zbroja Mrozu: 1 - na dojście.
Nova Mrozu: 1 - na dojście.
Lodowe Uderzenie: 1 - na dojście.
Lodowata Zbroja: 1 - to nasza główna zbrojka, 1 pkt w zupełności wystarczy, razem z itemami
da nam około 150% kopa do obrony.
Lodowcowy Grot: 1 - na dojście.
Zamieć: 1 - na dojście. Często chwalony skill, jednak dla mnie przegrywa z Orbem.
Zamrażająca Zbroja: 0 - crap, bonus do obrony taki sam jak w Lodowatej Zbroji, a nam nie zależy na jakichś pociskach, które na hellu mogą co najwyżej posmyrać wroga po piętach.
Zamarznięta Kula: 20 - nasz główny atak, Orb po prostu mieli wszystko, co nie ma niewrażliwości na zimno. Imo najlepszy skill sosy.
Mistrzostwo we Władaniu Zimnem: 20 - kop do dmg dla Orba.
Drzewko Ognia
Ognisty Piorun: 1 - na dojście.
Ciepło: 1 - bardzo przydatna regeneracja many.
Inferno: 1 - na dojście, jeden z bardziej crapowatych soso skilli -_-`.
Pożoga: 1 - następny crap skill, na dojście.
Ściana Ognia: 1 - wszyscy na to psioczą, ale można tym coś zdziałać. My dajemy tylko 1 pkt na dojście.
Urok: 0 - ło matko, nie będziemy nikogo walić po głowie, więc kompletnie nieprzydatny skill.
Meteor: 20 - tak, tak to jest to do czego tak długo dążyliśmy. Wyczepisty dmg, nawet bez
full synergii zmiata to, co opiera się naszemu Orbowi, a często wydatnie go wspomaga.
Hydra: 0 - sry, ale low dmg, mały zasięg, nieruchome - nn.
Mistrzostwo we Władaniu Ogniem: 15 - kop do dmg naszego meteoru.
Drzewko Błyskawic
Wiązka Błyskawic: 0 - nasza soska nie edzie posługiwałą się atakami błyskawic, więc nn.
Pole Statyczne: 1 - GENIALNY wynalazek, strzelasz parę razy np w Baala i skurczybyk ma sporo życia mniej. 1 pkt tylko dlatego, że potem zwiększa się tylko zasięg.
Telekineza: 1 - na dojście.
Nova: 0 - jak przy Wiązce.
Błyskawica: 0 - jak przy Wiązce.
Seryjne Błyskawice: 0 - jak przy Wiązce.
Teleport: 1 - co to za soska bez tele ^^
Burza z Piorunami: 0 - jak przy Wiązce.
Tarcza Energetyczna: 0 - tutaj zapewne podniosą się głosy o jej użyteczności. Powiem szczerze, moja poprzednia soso miała ES i niejednokrotnie zdarzyło mi się wteleportować w
sam środek potworów, dostać 3 hity, i zanim zdążyłem zauważyć, że nie mam many i nie mogę się dalej teleportować, już leżałem na ziemi. Ta soso radzi sobie bardzo dobrze bez ES.
Mistrzostwo we Władaniu Błyskawicami: 0 - jak przy Wiązce.
4. Itemy
Przedstawię tutaj 2 item-setupy, jeden skłania się bardziej w stronę MF, drugi w stronę
skuteczności naszego ataku.
a) Mf, czyli to w czym chodzę ja
Hełm: Przyodziewek Arlekina - Socketowany Umem. Dr, resy, mf, skille, atrybuty, life, mana - czego chcieć więcej
Zbroja: Zbroja Tal-Rasha. Wachałem się długo między nią a Skullderem, ale good def i resy przekonały mnie. Socketujemy Umem.
Pas: Siatka Arachnidów/Upped Złoty Powróz - w zależności na co nas stać, ja wybrałem Aracha, 1 do skilli na rzecz 30 mf.
Broń: Hoto, hoto i tylko hoto (Ko+Vex+Pul+Thul). 3 do skilli, fcr, resy, regeneracja życia i
kop do many. Po prostu niezastąpione.
Tarcza: Duch w tarczy Monarcha. Kolejne 2 do skilli, fcr, fhr, life, mana, resy - boskie
Amulet: Kalejdoskop Mary. Da nam 5 pkt atrybutów, resy i skille. Jeśli ktoś się uprze, może
nosić Amu Tal-Rasha, ale wtedy będzie musiał wpakować dodatkowe 5 pkt do siły.
Pierścienie: Nagel 30/ Soj - w zależności od tego, czy bardzo zależy nam na MF i na co nas
stać.
Rękawice: Perf Osłony Fortuny. Dadzą nam kolejne 40 mf.
Buty: Podróżniki. Najlepiej 50 mf, poza tym kop do siły i vita.
Switch:
Broń: Alibaba socketowany 2xIst // 6 soc CS socketowany 6xIst - tu już wszystko zależy od tego, jak gruby mamy portfel ^^
Tarcza: Monarcha socketowany 4xIst.
Ekwipunek:
Kostka, a pod nią księga portali i torch. Obok Foruna Gheeda, koniecznie 40 mf oraz Anni.
Dalej pakujemy Cold Sks (life mile widziany), a pod spodem 7 mf scs (najlepiej z resami).
Kostka potrzebna nam będzie do zabierania itemów, bo przecierz jesteśmy wypchani talizmanami
Z tym setupem wyciągniemy ponad 600 mf, a to w zupełności wystarczy. Jednocześnie nasza soso nie będzie ginęła od kichnięcia muchy Max resy i nie taki zły fcr dopełniają reszty. Dodatkowo w Skrytce trzymamy CTA (Amn+Ral+Mal+Ist+Ohm), przed wypadem zmieniamy Hoto na Cta, dajemy bo, zmieniamy z powrotem na Hoto i lecimy na potworki
b) Coś dla ludzi o zasobnym portfelu
Hełm: Woal Skrzydeł Nocy, socketowany rbf -5/5 cold, najlepiej die. 2 skille, - res wroga i
+ do naszego dmg.
Zbroja: Tal-Rash, socketowany um.
Pas: Siatka Arachnidów, jedyny sensowny wybór, skill, fcr, mana, spowolnienie.
Broń: Hoto/DF - df zwiększa nam dmg, ale nie daje aż tyle fcr i resów co hoto. Wybór
pozostawiam wam.
Tarcza: Oczywiście Duch w Monarsze.
Amulet: Kalejdoskop Mary.
Pierścienie: 2xSoj - skille i mana.
Rękawice: Pięść Maga - fcr i +1 do ciepła.
Buty: Upped Wodołazy/Podróżniki - wybierając Wodołazy mamy więcej życia, ale musimy liczyć się z dodaniem dodatkowych 10 pkt do siły.
Ekwipunek dokładnie taki sam jak przy poprzednim setupie.
Tutaj wyciągniemy biedniej MF - około 400. Musimy także dać (zakładając, że wybraliśmy
Wodołazy) 156-(torch+anni+5) do siły, a więc o 12 pkt więcej.
5. Najemnik
Polecam merca z II aktu z aurą Święty Chłód, to spowolnienie nie raz zadecyduje o tym, czy dostanie po tyłku czy nie.
Hełm: Coa socketowany 2xBer/Oblicze Andariel Socketowany Umem - jeśli jesteśmy bogaci to Coa; dr, resy i fhr. Oblicze Andy sprawdza się głównie dzięki LL i ias.
Zbroja: Forti (El+Sol+Dol+Lo) najlepiej w eth ap 15 ed. Co tu dużo mówić, to jest zbroja po prostu stworzona dla postaci walczącej wręcz.
Broń: Infinity (Ber+Mal+Ber+Ist) w eth ca. Przekonanie daje gosu kop do dmg od Orba i Meteo.
6. Sposób gry
Przed wyjściem z miasta bo z Cta, wlączamy zbroję i fru. Młócimy wszystko Orbem, opornym spuszczamy na głowę meteor. Przy Bossach stosujemy następującą taktykę. Podchodzimy tak, żeby się nami zainteresowali, ale nie za blisko. Zaczynamy walić Polem statycznym, a gdy już ich maksymalnie osłabimy, włączamy pod prawy przycisk meteor i puszczamy go tuż przed nami. Potem kończymy Orbem, pamiętając o zmianie broni na drugi zestaw tuż przed zabiciem bossa
7. Duele
Jak zaznaczyłem na początku, nie sprawdzałem tej postaci na duelach. Jednak być może
znajdzie się ktoś, kto będzie nią umiał dobrze pokierować
8. Podsumowanie
Grając tą soską nie będziecie mieli problemów z taxi czy szukaniem przedmiotów. Dzięki 2
róznym atakom radzi sobie prawie ze wszystkimi, a kogo nie rozwali ona, to rozwali merc
Granie tą postacią przynosi naprawdę wiele frajdy, więc polecam gorąco. Miłej zabawy!
Napisane jest wyraźnie, ile mf many i life wyciągam.
A ja zealota. I co z tego?
No więc co dalej doradzasz? Może zamieć? Albo lodowcowy grot? I jednym i drugim zrobisz tyle samo co kulką immunom na cold.
Sry, nie zauważylem, zazwyczaj takie rzeczy są w podsumowaniu, bo tak jest wygodniej.
Egrimm napisał/a:
Za tą samą cene sobie Hammera zrobie.
A ja zealota. I co z tego?
I to, że ja sobie hammerem WSZĘDZIE pójde, brs, diaruns, keye, travi itd., a taka soska dostanie eksplozjona od nitla i leży z mercem. Zresztą, albo ją robić uniwersalną albo na mf ;s.
Pacz:
occu isted - 80 (50 + 30)
tal armor topazed - 112 (88 + 24)
spirit - 0
shako topazed - 74 (50 + 24)
tal rash belt - 15
magefists gloves - 0
travelers shoes - 50
nagel #1 - 30
nagel #2 - 30
tal rasha amu - 0
premia od tala - 65
gheed - 40
łacznie: 466 mf, cena 18.06.07: near 13 ists + torch
Przyodziewek Arlekina - Socketowany Umem
Zbroja Tal-Rasha. Socketujemy Umem.
Siatka Arachnidów/Upped Złoty Powróz
Hoto, hoto i tylko hoto (Ko+Vex+Pul+Thul). 3 do skilli, fcr, resy, regeneracja życia i
kop do many. Po prostu niezastąpione.
Duch w tarczy Monarcha
Kalejdoskop Mary
Nagel 30/ Soj
Perf Osłony Fortuny. Dadzą nam kolejne 40 mf.
Podróżniki.
Broń: 6 soc CS socketowany 6xIst.
Tarcza: Monarcha socketowany 4xIst.
łącznie: w najgorszym przypadku 538 + gheed + taliki, w najlepszym 598. cena 18.06.07. : w pierwszym przypadku: ~58 ists + torch, w drugim ~45 ists + torch
Róznica: +72/132 mf; ~45/32 ists.
Wniosek: Za ~45 istów dostaje całe 72 mf więcej, a za ~32 ists, 132 mf więcej - bezsens.
Egrimm napisał/a:
No więc co dalej doradzasz? Może zamieć? Albo lodowcowy grot? I jednym i drugim zrobisz tyle samo co kulką immunom na cold.
1. Jak już wyżej wspomniałem za tą samą cene można zrobić hammera, który nie boi się immunów.
2. To chódź nią tam gdzie nie ma immunów! B===3 Andy, Meph, Diablo kosz, Andy, Meph, Pindel hell.
Co do zamieci - Imo zamieć na pvm, kulka pvp. Jak tą swoją kulka zabijesz mefa zanim skończy połowe swojego zdania to może zmienie zdanie ;x.
_________________ Jesteś nowy i szukasz pomocy? - 4341954
666 postów - 10-10-07 19:05
Za tą samą cene sobie Hammera zrobie.
A ja zealota. I co z tego?
I to, że ja sobie hammerem WSZĘDZIE pójde, brs, diaruns, keye, travi itd., a taka soska dostanie eksplozjona od nitla i leży z mercem. Zresztą, albo ją robić uniwersalną albo na mf ;s.
Jezu, ale to jest strategia dla kogoś kto chce robić Cza-ro-dziej-kę. Mam przeliterować żeby było łatwiej? Jak napiszę strategię dla Zealota to też napiszesz że do bani, bo Ty wolisz Smitera?
Co do nihla, jest coś takiego jak spokój natury. Nie mam tą soską problemów nigdzie.
Czako nie musi być good def, więc za ist + um to 2 isty łącznie.
Zbroja tal rasha z umem - max 3 isty
Tutaj możesz sobie wziąć Goldwrapa jak ci tak nie pasuje, za którego zapłacisz ze 3 pgm.
Hoto 30 możesz kupić już za 3 isty.
Spirit Monarch - ist.
Mara - no tu rzeczywiście drogo ale ja swoją 25 kupiłem za 3 hr - 12 istów. Można też wziąć 20-21 za 2 hr - 8 ist.
2 x Nagel 30 - ist
Osłony fortuny - pgmy
Podróżniki 49-50 kosztują koło hrki - 4 ist
Teraz Switch
Cs 6xIst + Monarch 4xIst to 10 istów, łącznie 32 isty.
+ torch anni i cold sk, które nie są niezbędne.
8 x 7m talik - 4 isty
Łącznie za ten equip zapłacisz 36 + torch-anni anie 45 -,- Masz również mf: 50 -czako, 88 - zbroja TR, 40 - fortuny, 50 podrozniki, switch - 280, zloty powroz-30, 2 nagele - 60, gheed 40, taliki - 56 łacznie ja tu widzę 694 mf.
Melćma napisał/a:
Egrimm napisał/a:
No więc co dalej doradzasz? Może zamieć? Albo lodowcowy grot? I jednym i drugim zrobisz tyle samo co kulką immunom na cold.
1. Jak już wyżej wspomniałem za tą samą cene można zrobić hammera, który nie boi się immunów.
2. To chódź nią tam gdzie nie ma immunów! B===3 Andy, Meph, Diablo kosz, Andy, Meph, Pindel hell.
Co do zamieci - Imo zamieć na pvm, kulka pvp. Jak tą swoją kulka zabijesz mefa zanim skończy połowe swojego zdania to może zmienie zdanie ;x.
4xSzybko static zanim podejdzie i pada po 3 kulkach.
Ale dlaczego mam nią chodzić tam gdzie nie ma immunów, jak ona sobie radzi nawet tam gdzie są
Co do hammera, to proszę - rób go sobie i nie zawracaj sobie głowy czytaniem strategi o soso, jeśli jedynym argumentem przeciwko tej strategi jest to, że hammer lepszy.
Ciekawe w którym miejscu... Jedyne wypadki gdy gine są jak w komancie Baala mamy dusze+male wybuchające kurduple+rycerzy-magów, ale to i hammer może mieć problem.
D'ash napisał/a:
Podstawowy błąd: nie robi sie cold-fire soski o_O
A to niby dlaczego? Możesz mi to wyjaśnić? W/g mnie ta soska sprawdza się bardzo dobrze.
LoL, chyba ty padasz po 3 kulkach. Punkty są rozdane masakrycznie, taka soso na helu pada jak mucha.
2/10
Poczytaj sobie (i porownaj do swojej) strategie Rolsona.
masakryczny to ty jestes ja takze mam taka soske i sie sprawdza we wszystkim ...
jest latwa w uzyciu i dosyc dochodowa
nie oceniaj po jakis stereotypach (nie wolno mieszac skilli) tylko sprobuj i dopiero sie wypowiadaj bo twoje ocena nie jest obiektywna ...
LoL, chyba ty padasz po 3 kulkach. Punkty są rozdane masakrycznie, taka soso na helu pada jak mucha.
Bulszit ;c
Testowałeś? Bo ja tak.
Jadąc dokładnie na tym buildzie (no tylko armor zmieniłem z Tala na Skulldera) śmigam na hellu, a co nie dobije orbem to merc dobija.
9/10
mi sie podoba 8/10 juz robie taka... jestem na koszu z 38 lvl na razie zarobilem 1/2 ista a gram od kilku h, jedyny - mercowi infinity, ale nie liczac tego jest super
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum