..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Krupas
2007-08-04, 19:02
[-TUTORIAL-] Volume - czyli dźwięk Po Całości
Autor Wiadomość
BishoYo 
Chaos Lider


Wiek: 24
Dołączył: 31 Sty 2007
Skąd: Trzebież
Wysłany: 2007-02-17, 00:28   [-TUTORIAL-] Volume - czyli dźwięk Po Całości

Jest to Tutorial dotyczący zmiany/podmiany dźwięków w grze Diablo 2 :P
Tego dotyczy i tym sie tu zajmiemy :P



Ponieważ jest to wersja bez screenów dlatego starałem się opisać zrozumiale krok po kroku :)

Najpierw proszę pobrać plik który jest TUTAJ i rozpakować go. Otworzyć i obejrzeć ;)


1. Zaczniemy od najprostszego czyli muzyki.


A) Wypakowanie muzyki.


A więc wchodzimy do folderu "MPQ" i odpalamy program "MPQView". Klikamy "File->Open data file.." i wybieramy plik "sound.txt". Teraz klikamy przycisk "Open archive" i wybieramy z folderu z Diablo plik o nazwie "D2music.mpq". Zaznaczamy pierwszy plik klikając na niego i nie puszczając klawisza myszki zjeżdżamy na sam dół. W ten sposób zaznaczone mamy wszystkie pliki. Teraz klikamy na przycisk "Save" i wybieramy folder z grą. Jeżeli program zapyta w jakiej formie zapisać należy wybrać "Keep structure". Teraz tak samo postępujemy z plikiem "D2xmusic.mpq", jeżeli nie ma go w folderze z grą znajduje się on na płycie z dodatkiem. Wypakowujemy muzykę i do dzieła :)


B) Zmiana jakości na bardzo poprawną :P


Krótko jak zmienić ".mp3" na ".wav". Odpalamy "Winamp'a". Klikamy prawym przyciskiem myszy na okno "Winamp'a" i wybieramy "Options->Preferences...". Teraz klikamy na "Output", wybieramy opcje "..Disk Writer.." i klikamy przycisk "Configure". Teraz klikamy na przycisk który znajduje się obok napisu "Directory:" i wybieramy gdzie mają sie zapisywać pliki. Teraz "OK", następnie "Close" i wszystko. Teraz odpalamy nasze piosenki. Nie polecam włączania ich z opcją powtarzania bo wtedy bedą sie wkółko przerabiać. Żeby znów sluchać muzy w "Winamp'ie" należy w "Output" wybrać 'DirectSound..' i "Close".

Pliki z muzyką są w formacie ".wav" i takie muszą właśnie być pliki przez was wrzucane. Jeżeli chodzi o jakość plików to już pisze jak zrobić żeby na 100% wam zadziałały i nie było problemów. W folderze "Dzwiek" macie plik "SAMPLE.wav" oraz skrót do rejestratora windowsowskiego. Odpalacie skrót i włącza sie wam "Rejestrator Dźwięku". Teraz klikamy "Plik->Otwórz..." i wybieramy plik "SAMPLE.wav". Teraz klikamy "Edycja->Wstaw plik..." i wybieramy własny plik ".wav" z muzyką. Teraz dajemy "Plik->Zapisz jako..." i zapisujemy. Tak oto w prosty sposob dostajemy plik który na pewno poleci w Diablo :)


C) Po prostu podmianka.


Jednym ze sposobów jest po prostu zwykła podmianka. Np zmieniamy nazwe naszego ".wav'a" na nazwę któregoś z utworów np. z pierwszego aktu "caves.wav" i wrzucamy do folderu gdzie powinien się on znajdować podmieniając stary i teraz w jaskiniach będzie wam leciała wasza muzyczka.


D) Drugi sposób.


Innym sposobem jest otwarcie pliku ".txt".

Tutaj wypakujemy pliki textowe z ".mpq". A więc znów wchodzimy do folderu "MPQ" i odpalamy program "MPQView". Klikamy "File->Open data file.." i wybieramy plik "Txt.txt". Teraz klikamy przycisk "Open archive" i wybieramy z folderu z Diablo plik o nazwie "D2data.mpq". Zaznaczamy pierwszy plik klikając na niego i nie puszczając klawisza myszki zjeżdżamy na sam dół. W ten sposób zaznaczone mamy wszystkie pliki. Teraz klikamy na przycisk "Save" i wybieramy folder z grą. Jeżeli program zapyta w jakiej formie zapisać należy wybrać "Keep structure". Teraz tak samo postępujemy z plikami "D2exp.mpq" oraz "Patch_D2.mpq". Jeżeli program wyskoczy że jakieś pliki istnieją i będzie pytał czy zastąpić to klikamy "YES".

Teraz otwieramy folder "TXT" (ten który jest ode mnie) i odpalamy "D2Excel". Jest to program do edycji plików textowych Diablosa. Teraz klikamy "Load txt" i w folderze z grą w "..Data\Global\Excel" znajdujemy plik "Sounds.txt". Teraz zjeżdżamy na dół. Od lini 4658 do 4699 sa utwory które lecą w Diablo. Łatwo je dopasować przeglądając foldery z muzyką. W kolumnie "FileName" są ścieżki dostępu do utworków. Tak więc jeżeli stworzymy folder np. "moj" w folderze "Music" oczywiście. I wrzucimy tam naszą muzykę z nazwą powiedzmy "discopolo.wav" a chcemy żeby leciała ona w jaskiniach to odszukujemy w pliku "Sounds.txt" linie nr 4658 bo w niej znajduje się właśnie "music_caves". W kolumnie "FileName" wpisujemy "moj\discopolo.wav" i to wszystko. Na koniec zapisujemy poprzez kiknięcie "Save txt" i wybranie pliku "Sounds.txt". Teraz można zrobić własne foldery z własną muzyką wpisując tylko ścieżki dostępu w "Sounds.txt" zamiast podmieniać już istniejące pliki.


2. Cały pozostały sound.


A) wypakowanie dźwięków.


Powtarzam żeby utrwalić :) Wchodzimy do folderu "MPQ" i odpalamy program "MPQView". Klikamy "File->Open data file.." i wybieramy plik "sound.txt". Teraz klikamy przycisk "Open archive" i wybieramy z folderu z Diablo plik o nazwie "D2sfx.mpq". Zaznaczamy pierwszy plik klikając na niego i nie puszczając klawisza myszki zjeżdżamy na sam dół. W ten sposób zaznaczone mamy wszystkie pliki. Teraz klikamy na przycisk "Save" i wybieramy folder z grą. Jeżeli program zapyta w jakiej formie zapisać należy wybrać "Keep structure". Teraz tak samo postępujemy z plikiem "D2exp.mpq" oraz "Patch_D2.mpq". Otwieramy takze pliki "D2speech.mpq" oraz "D2XTalk.mpq" w których znajdują się dialogi mówione w grze.


B) Zmiana jakości.


Patrz punkt 1.B.


C) Po prostu podmianka.


Postępować podobnie jak w punkcie 1.C.


D) Drugi sposób (zapamiętać).


Podobnie jak w pukcie 1.D. z tym ze tutaj możemy dodawać własne rekordy do listy. Np kopiujemy rekord nr 2 o nazwie "cursor_pass" klikając na "2" i wybierając "Copy Selection" i wklejamy go na samym dole najpierw klikając w nr rekordu i wybierając "Add Row" następnie znów klikając w nr tylko w tej pustej linii wybieramy "Paste Selection" i mamy wklejone. Co jest ważne to numer porządkowy w kolumnie "Index" musimy tam wpisać następny z kolei po tym wyżej. Drugą rzeczą jest kolumna "Sound", tutaj wpisujemy nazwę jakiej później będziemy urzywać, oraz kolumna "FileName" gdzie wpisujemy scieżkę dostępu. I ot gotowe. Tzn. dźwięk dodany lecz na razie go nie będzie nigdzie słychać ;)


E) Dodawanie w plikach txt.

-

Aby wstawić wybrany dźwięk do przedmiotu wystarczy otworzyć takie pliki jak "armor.txt", "weapons.txt", "misc.txt" i odnaleźć kolumny "dropsound" oraz "usesound". Dźwięki wstawiamy oczywiście w rekordach odpowiadających zmienianym przedmiotom. "dropsound" jest to dźwięk kiedy przedmiot upada na ziemię lub gdy upuszczamy go w ekwipunku. "usesound" odpowiada użyciu przedmiotu, jest to przydatne kiedy możemy przedmiot w jakikolwiek sposób użyć np. wypijając miksture możemy słyszeć jak nasza postać pije. W tych kolumnach wpisujemy nazwy z pliku "sounds.txt" z kolumny "Sound".

-

Aby dodać dźwięki potworom należy najpierw otworzyć plik "monsounds.txt". Możemy tu edytować istniejące dźwięki lub dodać swoje nowe. Należy wtedy stworzyć nowy rekord na samym dole i wrzucać nazwy plików gdzie i jakie chcemy.

Ważniejsze kolumny:
Id - nazwa ktorej będziemy później używać
Attack1 - atak zwykły
Weapon1 - atak bronią pierwsza
Attack2 - drugi zwykły atak
Weapon2 - atak bronią drugą
HitSound - kiedy potworek oberwie
DeathSound - kiedy umiera
Skill1-4 - dźwięki poszczególnych umiejętności
Footstep - dźwięk chodzenia
Neutral - kiedy potworek nie atakuje
Taunt - kiedy cie wyzywa
Flee - kiedy ucieka

Kiedy dodamy już własny rekord i wymyślimy nazwę oraz powstawiamy dźwięki otwieramy plik "monstats.txt" i szukamy kolumn "MonSound" oraz "UMonSound". Tutaj wstawiamy naszą nazwe czyli "Id" z poprzedniego pliku. Nie doszedłem co oznacza "UMonSound" być może "U" to "Uber". Jeżeli wszystko dobrze zrobiliśmy to potworek będzie śmigał z naszymi dźwiękami :)

-

Jeżeli chcemy dodać dźwięki do czarów i umiejętności otwieramy plik "skills.txt".

Ważniejsze kolumny:

stsound - dźwięk wykonywania
dosound - dźwięk jaki wydaje sama umiejętność lub czar
tgtsound - nie jestem pewien ale może zakończenie
prgsound - dźwięk przeładowania

Wstawiamy w nie oczywiście nazwy z pliku "sounds.txt" z kolumny "Sound".


3. Uruchamianie gry ze zmianami.


Należy stworzyć skrót do pliku "game.exe" i we właściwościach tam gdzie jest napisane "Element docelowy:" należy dopisać "-direct -txt" zeby wyglądało to mniej więcej tak:
"X:\Diablo II\Game.exe"-direct -txt
Dla leniwych. Proszę wejść w folder ode mnie ten o nazwie "Direct Txt", skopiować plik z niego do folderu z gra i odpalać Diablo przez niego.


4. Na razie to tyle ;)


Dźwięki można dodawać jeszcze w innych miejscach ale na razie to tyle bo to i tak dużo :)


BishoYo.
_________________
________________

Death is Forever !!!
________________
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo