..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Tutorial] Jak zmienić plansze w Diablo 2 LoD
Autor Wiadomość
Krupas 
Moderator Sekcyjny
nie mam czasu na nic


Wiek: 22
Dołączył: 27 Cze 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2006-12-22, 00:54   [Tutorial] Jak zmienić plansze w Diablo 2 LoD

Witam! Stało się! Powstał następny Tutorial :!: 8) :!:
W tym tutorialu dowiemy się jak stworzyć własne miasta w Diablo 2 LoD (przerobić istniejące). A więc zaczynamy:
Potrzebne pliki lvltypes.txt i lvlprest.txt wyciągamy z Patch_d2.mpq odpowiednim programem (Win MPQ v.162 dostępnym w dziale Programy_do_moddingu), dalej potrzebujemy plików miast, które to kolejno znajdziemy w d2data.mpq, a są to:

1.Obozowisko Łotrzyc;
- data\global\TILES\ACT1\town\townE1.ds1,
- data\global\TILES\ACT1\town\townN1.ds1,
- data\global\TILES\ACT1\town\townS1.ds1,
- data\global\TILES\ACT1\town\townW1.ds1.
Są to 4 obozowiska, każde ma wyjście w innym kierunku, wschodnim, północnym, południowym, zachodnim.

2.Lut Gholein;
- data\global\TILES\ACT2\town\lutN.ds1,
- data\global\TILES\ACT2\town\lutW.ds1.
Wyjście północne i zachodnie z miasta.
PS: Są to różne pliki miast (”różne” miasta), każdy plik możemy zmienic na inny sposób i wtedy, po wejściu do gry mista generują się losowo (po wybraniu nowej postaci lub zmianie poziomu trudności).

3.Kurast;
- data\global\TILES\ACT3\docktown\docktown3.ds1.

4.Forteca Pandemonium;
- data\global\TILES\ACT4\fort\fortress.ds1.

5.Harrogath (tutaj dla odmiany plik wyciągamy z d2exp.mpq; wszystkie pliki z dodatku do Diablo 2 wyciągamy z d2exp.mpq - expansion-rozszerzenie);
- data\global\TILES\EXPANSION\townWest.ds1.

Następnie, po ich wyciągnięciu z archiwów mpq otwieramy plik (wszystkie pliki txt najlepiej otwierac programem Diablo2 Excel, dostępnym w dziale Programy_do_moddingu)
- lvltypes.txt
i sprawdzamy id (jest obok nazwy aktu i miejsca, czyli obok kolumny Name), każdej nazwie aktu i miejsca jest przypisany odpowiedni znacznik id.
Później otwieramy plik
- lvlprest.txt
i sprawdzamy kolumnę Def (obok kolumny Name; w kolumnie Name jest zawarta nazwa edytowanego, danego pliku).

Czyli by wyedytować Obozowisko Łotrzyc powinniśmy mieć dla odpowiednich plików następujące ”współrzędne”:
1 1 townE1.ds1
1 1 townN1.ds1
1 1 townS1.ds1
1 1 townW1.ds1
Harrogath współrzędne:
29 863 TownWest.ds1
Resztę mam nadzieje już wyczaicie sami.

Teraz do sedna sprawy, gdzie to wpisać, czyli do programu edytującego pliki .ds1:
A więc w program o nazwie win_ds1edit można się zaopatrzyć we wspomnianym już dziale Programy_do_moddingu.
Po ściągnięciu programu i rozpakowaniu wchodzimy w plik Demo.ini i wpisujemy nasze współrzędne (nie więcej jak 10, jedna pod drugą), następnie wklejamy pliki, które chcemy wyedytować; dajmy na to pliki townE1.ds1 i TownWest.ds1 (w Demo.ini powinniśmy wpisać:
1 1 townE1.ds1
29 863 TownWest.ds1
i zapisać plik).
Następnie klikamy w _Multiple ds1 demo.bat…..po chwili jesteśmy już w programie i widzimy pierwsze miasto (townE1.ds1), przyciskami 1 do 0 przełączamy się pomiędzy naszymi mapami, w naszym przypadku 1 włącza townE1.ds1, a 2 TownWest.ds1.
Teraz mały tutorial (chyba mały będzie) jak korzystać z programu win_ds1edit:

1.Gdy chcemy zmienić planszę klikamy na dowolnym elemencie planszy prawym przyciskiem myszy (ppm), nastepnie przycisk Floor1, wybieramy interesujące nas tło ”podłogi” (a raczej kawałek tła, z paru kawałków zrobimy całość) i klikamy lpm (lewym), po zrobieniu ”podłogi” możemy zacząć robić mury…Klikamy na Wall1 i wybieramy murek. Floor1 od Floor2 różni się pierwszeństwem wyświetlania (czyli co jest widoczne na ekranie w pierwszej kolejności), tak samo Wall1, Wall2, Wall3, Wall4, w pierwszej kolejności wyświetlają się (nakładają, są na górze) Wall4 następnie Wall3, Wall2, Wall1, Floor2 i na końcu Floor1, czyli po wybraniu czegoś z Floor1 i nałożeniu (klikamy w to samo miejsce ppm) Wall1 wyświetli nam się np.mur z Wall1 a pod nim będzie ”podłoga” z Floor1.

2.W zakładce Specials możemy ustawić TP w dowolne miejsce, jak i też w którym miejscu ma się pojawić postać po wejściu do gry w danym mieście.

3.By przesunąć postać NPC na planszy wciskamy raz TAB, klikamy lpm na postaci, aż jej ikona zaświeci się na zielono następnie wciskamy ALT i klikamy zaś lpm i przenosimy postać (musimy trzymać podczas tej operacji klawisz ALT). By usunąć jakieś tło lub jakąś postać (musimy przełączać się TABem, zależnie co chcemy usunąć), zaznaczamy element tła lub postać i wciskamy CTRL+X. By cofnąć ruch wciskamy CTRL+U. Aby dodać postać musimy przełączyć się TABem na odpowiednią opcję (pierwsza po edycji planszy/tła), a następnie wciskamy INSERT. By zmienić dodaną postać, klikamy lpm na niej i wybieramy inną z tabelki po lewej stronie ekranu.

4.Gdy wciśniemy TAB 2gi raz, pojawi nam się po prawej stronie tabelka Set New Action… tutaj ustawiamy akcje dla naszych NPC, np. Charsi uderza młotem w kowadło (gdybyśmy przesunęli grafikę kowadła to Charsi uderzałaby w powietrze, aż by iskry szły :lol: , żeby wszystko było po staremu musimy zrobić jej nową akcję.

Po edycji planszy wciskamy ESC i zapisujemy plik, stworzy nam się od razu kopia edytowanej planszy (lub tych co edytowaliśmy, w naszym przypadku dwóch). Pliki kopiujemy do ścieżek z których je wyciągnęliśmy… Nasz przypadek:
data\global\TILES\ACT1\town\townE1.ds1, data\global\TILES\EXPANSION\townWest.ds1.
Folder Data wklejamy do folderu z grą Diablo 2 I odpalamy wszystko metodą ”-direct -txt”.
Po wejściu do gry powinno ukazać się nam zmienione Obozowisko Łotrzyc (są 4 możliwości, my edytowaliśmy jedną), a gdy przeniesiemy się do 5tego aktu to już bez wątpienia będziemy w zmodyfikowanym Harrogath…

Zmieniać możemy każdą planszę w D2LoD, ale musimy znaleźć współrzędnie danego pliku planszy w plikach lvltypes.txt i lvlprest.txt.

Konfiguracja win_ds1edit:
Plik konfiguracyjny to Ds1edit.ini; zmienić w nim możemy (jeśli nam monitor i karta pozwala):

; screen configuration
; screen_depth can be either 8, 15, 16, 24 or 32 bits per pixel
; (if your video card support it)
; if full_screen is not set to YES, it'll be a windowed screen
; (will always fail under MS-DOS)
; =============================================================
full_screen = YES
screen_width = 1024
screen_height = 768
screen_depth = 32


; Try to use this refresh rate, if possible. Not all drivers are able to
; control this at all, and even when they can, not all rates will be
; possible on all hardware, so the actual settings may differ from what
; you requested. Some non-exhaustive values : 60, 70, 72, 75, 85, 100, 120
; =============================================================
refresh_rate = 85

by ujrzeć planszę z Diablo 2 w rozdziałce 1024x768 i odświeżaniu 85Hz…Domyślnie jest ustawione na 640x480 na 60Hz.

No i oczywiście musimy podać ścieżkę do Diablo 2, bo inaczej nie zadziała nam program:

; Paths to the mpqs. When the editor need to read a file from a mpq
; it scan first in mod_dir. If not found, in patch_d2. If not found,
; in d2exp. If again not found, in d2data (just like the game)
; =================================================================
d2char = C:\Program Files\Diablo II\d2char.mpq
d2data = C:\Program Files\Diablo II\d2data.mpq
d2exp = C:\Program Files\Diablo II\d2exp.mpq
patch_d2 = C:\Program Files\Diablo II\patch_d2.mpq

Poniżej screeny (kliknij by powiększyć):

Wyedytowane Harrogath.


Wstawianie nowego drzewa do miasta.

Przeniesienie skrytki.


Wstawienie Tyraela do miasta.


Jak to wygląda w praktyce.

Radze przeczytać plik README.txt, zawarty w programie win_ds1edit. Jakby coś było niejasne proszę pisać w tym temacie.

PS: W programie, gdy edytujemy planszę (przy wyborze Floor lub Wall, mamy jeszcze Specials, poza opisanymi przezemnie opcjami w tej zakładce, możemy również zmieniać wejścia/wyjścia różnych lokacji, np. zrobić w Obozowisku Łotrzyc wejście na Cmentarz czy do Ukrytego Krowiego Levelu… Ale to już zabawa dodatkowymi plikami txt… Może kiedyś pojawi się tutorial na ten temat…

PS2: Dodatkowo zamieszczam Przykład jak to wygląda w praktyce, do ściągnięcia poniżej. W programie win_ds1edit znajdziecie dodatkowo zmienione przezemnie Harrogath (screeny zamieszczone powyżej są właśnie z tego (townWest.ds1) modyfikowanego pliku).

Pozdro :wink:

Przykład.rar
Przykład do zmienionego Harrogath.
Pobierz Plik ściągnięto 80 raz(y) 5,84 KB

_________________
Masz problem?? Wrzuć pierścień do ognia!!
Prosić możecie, ale nie błagajcie!!!
http://diablo.phx.pl/invisiblemod/
http://phrozenkeep.it-point.com/
 
     
Piotrek_01 
Piotrek_01

Wiek: 15
Dołączył: 26 Sie 2006
Skąd: Bogucin
Wysłany: 2007-01-12, 18:02   

Ee nie za fajny był ten Tutorial.Ale przydatny do robienia własnych modów.Pokażesz kiedyś jak zrobić własnego potworka?I jeszcze jedno kiedy ukaże się nowy Tutorial?
 
     
Krupas 
Moderator Sekcyjny
nie mam czasu na nic


Wiek: 22
Dołączył: 27 Cze 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2007-01-13, 17:13   

Piotrek_01 napisał/a:
Ee nie za fajny był ten Tutorial

Dlaczego? Jak nie chcesz zmieniać planszy to było go ominąć.

Nowy tutorial ukaże się niebawem, jak pozałatwiam sprawy ze szkołą... (za jakieś 2 tygodnie wezmę się za pisanie).

PS: Tylko ja jestem aktywnym członkiem tego działu, więc narazie tylko ja będę zamieszczał tutoriale...
_________________
Masz problem?? Wrzuć pierścień do ognia!!
Prosić możecie, ale nie błagajcie!!!
http://diablo.phx.pl/invisiblemod/
http://phrozenkeep.it-point.com/
 
     
eps 
EPS FOR MODDING


Wiek: 17
Dołączył: 18 Maj 2006
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2007-01-18, 12:09   

No NO dobry tutek Ja się bawiłem trochę w Mapki więc ten tutek to tylko uzupełninie tego czego nie próbowałem POZDRO
_________________

 
 
     
Venoroth 

Dołączył: 01 Gru 2006
Wysłany: 2007-02-02, 01:52   

hmm... posiadam windows XP .. jak mogę uruchomić ten program ?...
 
     
Krupas 
Moderator Sekcyjny
nie mam czasu na nic


Wiek: 22
Dołączył: 27 Cze 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2007-02-03, 07:24   

Krupas napisał/a:
Następnie klikamy w _Multiple ds1 demo.bat…..po chwili jesteśmy już w programie

Chyba nie masz problemu z czytaniem? W czym masz problem?
_________________
Masz problem?? Wrzuć pierścień do ognia!!
Prosić możecie, ale nie błagajcie!!!
http://diablo.phx.pl/invisiblemod/
http://phrozenkeep.it-point.com/
 
     
arek_miasek 

Dołączył: 04 Lut 2007
Wysłany: 2007-02-04, 17:35   

Jak wchodze w win_ds1edit to nie mam tam Demo.ini . Czy mógłby ktoś zamieścic link do
win_ds1edit w którym jest ten plik z góry dziękuje.
 
     
Krupas 
Moderator Sekcyjny
nie mam czasu na nic


Wiek: 22
Dołączył: 27 Cze 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2007-02-05, 22:42   

arek_miasek napisał/a:
Jak wchodze w win_ds1edit to nie mam tam Demo.ini . Czy mógłby ktoś zamieścic link do
win_ds1edit w którym jest ten plik z góry dziękuje.

To ściągaj ten program co jest na ID, tam są wszystkie pliki.
_________________
Masz problem?? Wrzuć pierścień do ognia!!
Prosić możecie, ale nie błagajcie!!!
http://diablo.phx.pl/invisiblemod/
http://phrozenkeep.it-point.com/
 
     
arek_miasek 

Dołączył: 04 Lut 2007
Wysłany: 2007-02-06, 12:15   

zrobilem zdjecie tego programu z imperium.
http://img228.imageshack....beztytuuta6.png
_________________
http://world2.monstersgam...id&vid;=35068786
wejdź , masz szanse wygrać
 
     
Krupas 
Moderator Sekcyjny
nie mam czasu na nic


Wiek: 22
Dołączył: 27 Cze 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2007-02-06, 23:46   

No i pięknie tam wszystko widać. Plik Demo.ini to plik wyglądający jak taki notatnik z zębatką (nad plikiem TownWest.DS1). Klikasz go 2x i wpisujesz dane. :wink:
_________________
Masz problem?? Wrzuć pierścień do ognia!!
Prosić możecie, ale nie błagajcie!!!
http://diablo.phx.pl/invisiblemod/
http://phrozenkeep.it-point.com/
 
     
sasorro 


Wiek: 18
Dołączył: 07 Mar 2007
Wysłany: 2007-03-07, 14:48   

proszę o pomoc z tym programem niby robie wszystko co potzreba w readme
ale program się nie uruchamia tylko pokazuje się dos jak się skończy tam robota program się nie włącza tylko znika okno od dos-a a jak patrzyłem w jakimś pliku gdzie zapisują sie moje inf o moim kompie jest napisane że coś nie tak z video????POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
     
Krupas 
Moderator Sekcyjny
nie mam czasu na nic


Wiek: 22
Dołączył: 27 Cze 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2007-03-08, 01:32   

Pisz po polsku ze znakami interpunkcyjnymi, bo nie idzie się dowiedzieć ocb. Okno dosa zostaje po wyłączeniu programu, a tak pozatym to edytuje ci planszę czy jak?? Bo nic z tego co napisałeś nie rozumiem... :|
_________________
Masz problem?? Wrzuć pierścień do ognia!!
Prosić możecie, ale nie błagajcie!!!
http://diablo.phx.pl/invisiblemod/
http://phrozenkeep.it-point.com/
 
     
kicksaw 


Dołączył: 13 Mar 2007
Wysłany: 2007-03-16, 23:03   

Hmm ja też nie kumkam ocb... Wszysto to co piszę poniżej można znaleść w 1 poście, ale co mi tam, może komuś się nie chce szukać to podsumuję. Na takie 'zamykanie' się programu jest kilka wytłumaczeń:

1) Nie ustawione ścieżki do plików MPQ

edytujemy plik Ds1edit.ini

zmieniamy ścieżki do plików jeśli Diablo nie mamy zainstalowane w C:\Program Files\Diablo II

To są standardowe:

Kod:
d2char   = c:\program files\diablo II\d2char.mpq
d2data   = c:\program files\diablo II\d2data.mpq
d2exp    = c:\program files\diablo II\d2exp.mpq
patch_d2 = c:\program files\diablo II\patch_d2.mpq


A to dla ścieżki D:\Diablo II

Kod:
d2char   = d:\diablo II\d2char.mpq
d2data   = d:\diablo II\d2data.mpq
d2exp    = d:\diablo II\d2exp.mpq
patch_d2 = d:\diablo II\patch_d2.mpq


(tak żeby było łatwiej zrozumieć o co mi chodzi :)

2) Uruchamianie Win_ds1edit

Samo uruchomienie Ds1Edita nic nam nie da! Musimy spełnić następujące warunki:

- ustawić ścieżki do plikó MPQ (patrz punkt 1)
- posiadać mapę którą chcemy edytować
- mieć plik .bat, tórym uruchomimy ds edita z odpowiednimi parametrami

Jak zrobić plik .Bat (Step by Step):

1 Wchodzimy do katalogu gdzie mamy Win_Ds1edita
2 klikamy PPM i Wybieramy z Menu Nowy -> Dokument tekstowy (*.txt)
3 otwieramy go, edytujemy i dajemy w nim Plik/Zapisz Jako...
4 wpisujemy nazwę jaka nas interesuje np. Mapka
5 Zmieniamy zapisz jako typ na: Wszystkie pliki
6 Do naszej nazwy dopisujemy na końcu .bat
7 klikamy na zapisz. Oczywiście zapisujemy ten plik w folderze Win_Ds1edita

Albo po prostu kopiujemy już istniejący i edytujemy :)


3) Brak Pliku alleg40.dll

Zasadniczo powinien nam wyskoczyć komunikat o braku tego pliku, teśli go nie mamy to musimy sobie go pobrać (polecam Google, a tam w szukaj: alleg40.dll, bądź na stronie Paula Siramy jest do pobrania (Adres w pliku ReadMe)

to chyba tyle, więcej szczegółów w pliku ReadMe :)
  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo