..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Krupas
2007-08-04, 20:18
Programy do moddingu
Autor Wiadomość
spot 
Emerytowany Moderator
Modmaker


Wiek: 20
Dołączył: 05 Lip 2005
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2006-07-31, 10:28   Programy do moddingu

Wszystkie pliki linki zamieszczone poniżej, prowadzą do serwera FilePlanet, a więc aby ściągnąć cokolwiek, proszę się zarejestrować. Zamieszczam dokładną instrukcję rejestracji, gdyż może się ona wydawać trochę trudna. Postępujemy krok po kroku:

-> Wchodzimy na stronę: http://www.fileplanet.com
-> Na samej górze po lewej stronie jest żółty, widoczny link "Login"; klikamy w link
-> Po prawej stronie jest formularz rejestracyjny, który musimy wypełnić
-> Wypełniamy wszystkie pola, a datę urodzenia ustawiamy taką, aby mieć fikcyjnie 18 lat lub więcej (bez przegięć)
-> Zip/Postal Code wpisujemy bez myślnika między grupami cyfr, np. 86500
-> Zaznaczamy "I agree to the Terms of Service"
-> Nie zaznaczamy żadnego z Newsletters jeżeli nie chcemy spamu w skrzynce
-> Klikamy na Create My Account
-> Wybieramy "No Thanks" na samym dole - czerwony, widoczny napis

Teraz już tylko ponownie klikamy w dowolny link do pliku na FilePlanet, zjeżdzamy na sam dół ekranu, gdzie widzimy darmowe serwery "Public Free Servers", po czym klikamy na "Download Now!" i zapisujemy plik w wybranym miejscu na dysku.
_________________
Regulamin Imperium Diablo 2:
http://imperiumd2.phx.pl/forum/viewtopic.php?t=11
Ostatnio zmieniony przez spot 2006-07-31, 11:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
spot 
Emerytowany Moderator
Modmaker


Wiek: 20
Dołączył: 05 Lip 2005
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2006-07-31, 10:38   

Winmpq v.164

Program potrafi otwierać pliki .mpq (format archiwów stworzony przez Blizzarda) oraz eksportować, importować z nich pliki. Aby program poprawnie wyświetlał listę plików w archiwach, należy dołączyć do niego listę plików.

Lista plików

Plik mpql.txt czyli lista plików powinna zostać przeniesiona do katalogu z programem WinMPQ. Aby dołączyć ją do programu, w programie rozwijamy menu "Options" -> "File Lists" -> Klikamy na "Add List File" -> Dodajemy wspomniany plik mpql.txt -> Klikamy "Ok"
_________________
Regulamin Imperium Diablo 2:
http://imperiumd2.phx.pl/forum/viewtopic.php?t=11
 
 
     
spot 
Emerytowany Moderator
Modmaker


Wiek: 20
Dołączył: 05 Lip 2005
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2006-07-31, 10:53   

DC6 Creator 1.02

Program pozwala wykonywać wykonywać różne operacje na plikach .dc6 czyli plikach grafik gry. Pozwala na tworzenie nowych plików .dc6, eksport grafiki z tych plików, import plików np. .bmp do plików .dc6, wstawianie nowych klatek i wiele innych.

Aby program działał, wypakowujemy plik DC6_Creator_1.02.exe. Plik install.exe jest niepotrzebny do działania programu.
_________________
Regulamin Imperium Diablo 2:
http://imperiumd2.phx.pl/forum/viewtopic.php?t=11
 
 
     
spot 
Emerytowany Moderator
Modmaker


Wiek: 20
Dołączył: 05 Lip 2005
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2006-07-31, 11:02   

Darkstorm's Tbl Editor

Program służy do edycji plików .tbl, które odpowiadają za wyświetlanie tekstu w grze. Edytując te pliki możemy zmieniać wszystkie nazwy, teksty w grze oraz dodawać własne, w każdym języku.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

AFJ Tbl Editor - download z Imperium

Inny świetny program tego typu, ładny interfejs i prosta obsługa
_________________
Regulamin Imperium Diablo 2:
http://imperiumd2.phx.pl/forum/viewtopic.php?t=11
Ostatnio zmieniony przez spot 2006-08-18, 10:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
spot 
Emerytowany Moderator
Modmaker


Wiek: 20
Dołączył: 05 Lip 2005
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2006-07-31, 11:06   

Diablo2 Excel

Program pozwala swobodnie edytować pliki .txt, które odpowiadają za bardzo dużo rzeczy, a ich edycja jest podstawą moddingu.
_________________
Regulamin Imperium Diablo 2:
http://imperiumd2.phx.pl/forum/viewtopic.php?t=11
 
 
     
spot 
Emerytowany Moderator
Modmaker


Wiek: 20
Dołączył: 05 Lip 2005
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2006-07-31, 11:30   

Download plików z Imperium Diablo:

Win MPQ v.162 + lista plików z patcha 1.11
File List
DC6 Creator 1.02
Darkstorm's Tbl Editor
Diablo2 Excel

Opisy programów są podane kilka postów wyżej.
_________________
Regulamin Imperium Diablo 2:
http://imperiumd2.phx.pl/forum/viewtopic.php?t=11
Ostatnio zmieniony przez Krupas 2007-01-06, 03:46, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
     
Krupas 
Moderator Sekcyjny
nie mam czasu na nic


Wiek: 23
Dołączył: 27 Cze 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2006-10-08, 00:50   

Daję wam wyczesany skrypt exp_generators_2 generujący plik Experience.txt który odpowiada za max lvl postaci w grze. Myślę, że wielu skorzysta z tego skryptu, ułatwi to o wiele tworzenie nowych maksymalnych poziomów naszego bohatera. Więc tu macie małe wytłumaczenie jak to dziala: odpalasz skrypt Experience, wpisujesz maksymalny lvl postaci (niby max do 25000lvl) a pożniej wpisujesz wartość mnożnika (małe liczby, działają nawet 0,0001 [chodzi o to by wpisywac liczby z przedzialu 0,0001 do 1 - trzeba experymentować zależnie od max clvl-u jaki wpiszemy, mozna wieksze wpisac ale by zdobyc maxymalny lvl dajmy na to ustawimy 100 to trzeba expic z 10 lat :P ]), dalej żądaną wartość by mieć 1 lvl (nastepny to podwojenie wymagan na nastepny lvl), nastepnie podstawową wartość przyrostu, dalej przyrost lvla, następnie wciskamy ok i mamy gotową liste, ktora wklejamy do folderu excel.
przykład:
po wpisaniu maxymalnego lvla 100 i pozniej wpisywaniu samych 1 wyszedł nam taki schemat zdobywania doświadczenia na dany lvl (oczywiscie jesli chodzi o pierwsze lvle mozemy ręcznie zwiekszyc wartość expercji by lvl dochodził stopniowo na pierwszych etapach a nie odrazu po zabiciu pierwszego przeciwnika mamy lvl 6). A oto schemat:
Level Amazon Sorceress Necromancer Paladin Barbarian Druid Assassin
Maxlvl> 100 100 100 100 100 100 100
0> 0 0 0 0 0 0 0
1> 2 2 2 2 2 2 2
2> 5 5 5 5 5 5 5
3> 11 11 11 11 11 11 11
4> 30 30 30 30 30 30 30
5> 64 64 64 64 64 64 64
6> 124 124 124 124 124 124 124
7> 220 220 220 220 220 220 220
8> 368 368 368 368 368 368 368
9> 583 583 583 583 583 583 583
10> 884 884 884 884 884 884 884
11> 1291 1291 1291 1291 1291 1291 1291
12> 1829 1829 1829 1829 1829 1829 1829
13> 2522 2522 2522 2522 2522 2522 2522
14> 3398 3398 3398 3398 3398 3398 3398
15> 4489 4489 4489 4489 4489 4489 4489
16> 5825 5825 5825 5825 5825 5825 5825
17> 7441 7441 7441 7441 7441 7441 7441
18> 9376 9376 9376 9376 9376 9376 9376
19> 11668 11668 11668 11668 11668 11668 11668
...
33> 108886 108886 108886 108886 108886 108886 108886
...
58> 1059896 1059896 1059896 1059896 1059896 1059896 1059896
...
90> 6210244 6210244 6210244 6210244 6210244 6210244 6210244
91> 6492304 6492304 6492304 6492304 6492304 6492304 6492304
92> 6783868 6783868 6783868 6783868 6783868 6783868 6783868
93> 7085146 7085146 7085146 7085146 7085146 7085146 7085146
94> 7396351 7396351 7396351 7396351 7396351 7396351 7396351
95> 7717699 7717699 7717699 7717699 7717699 7717699 7717699
96> 8049409 8049409 8049409 8049409 8049409 8049409 8049409
97> 8391699 8391699 8391699 8391699 8391699 8391699 8391699
98> 8744795 8744795 8744795 8744795 8744795 8744795 8744795
99> 9108919 9108919 9108919 9108919 9108919 9108919 9108919
100> 9484301 9484301 9484301 9484301 9484301 9484301 9484301
jak wiemy (lub niewiemy) by zapisac nasz "nowy" max clvl musimy tez wyedytowac plik ItemStatCost.txt. Maksymalny poziom postaci zmienia się w pliku ItemStatCost.txt w wierszu: level
i kolumnie: CSvBits. Liczy się go: (2^X)-1, gdzie X to wpisana liczba.
Orginalnie w grze jest 7, czyli (2^7)-1=127; maksymalny poziom to 127. (Max clvl to potęga liczby 2)
Oczywiście zmiany należy też uwzględnić w pliku Experience.txt, który tworzymy
za pomocą skryptów. Czyli przy naszym clvl 100 nic niezmieniamy w pliku ItemStatCost.txt.
Mam nadzieje ze ten skrypt wraz z tutorialem ułatwi tworzenie clvl-i. A i gdy stworzycie clvl inny niz jest orginalnie to musicie stworzyc nową postać, bo starymi juz niewejdziecie do gry i na odwrot, gdy usuniecie pliki Experience.txt i ItemStatCost.txt to niebedziecie mogli wejsc do gry postaciami z naszym "nowy" clvl-em.
ps: pliki *.txt umieszczamy w folderze data\global\excel , calosc (folder "data") wklejamy w folder glowny, czyli Diablo II i odpalamy metodą " -direct -txt" Pozdrawiam 8) :wink: :wink:
ps 2: ten drugi skrypt (ClassExperience) robi to samo tylko dla kazdej klasy osobno ustawiamy clvl, po skompilowaniu mamy plik ClassExperience.txt. (w sumie malo go uzywalem, a nawet wcale :P ) :wink:
_________________
Nie znam się na D2!!! Ja je tylko moduję!!!
Prosić możecie, ale nie błagajcie!!!
http://diablo.phx.pl/invisiblemod/
Opis plików txt do D2LoD (1.10-1.11x)
 
     
Krupas 
Moderator Sekcyjny
nie mam czasu na nic


Wiek: 23
Dołączył: 27 Cze 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2006-12-22, 00:34   

win_ds1edit
Program do edytowania plansz w Diablo 2 Lod. Zachęcam do czytania pliku README.txt.
_________________
Nie znam się na D2!!! Ja je tylko moduję!!!
Prosić możecie, ale nie błagajcie!!!
http://diablo.phx.pl/invisiblemod/
Opis plików txt do D2LoD (1.10-1.11x)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo