Wysłany: 2017-12-16, 20:00 Pytania odnośnie zmian w TreasureClasEX.txt
Witam.
Ostatnio zabrałam się za pierwsze próby edytowania dropu przedmiotów. po latach grania w Diablo 2 na singlu miałam ochotę zobaczyć choć raz niektóre itemy i runy. Poczytałam trochę i zaczęłam edytować plik TreasureClassEX, mam jednak parę pytań.
Które wartości i w jaki sposób wpływają na drop run? Są wpisane pewne wartości przy numerach run od 1 do 17, ale nie wiem, z której strony to ugryźć.
Druga pytanie odnośnie dropu unikatów i zestawów. Gdy przy danym potworze ustawiam wartości unique i set na 1024 (czyli 100%, z tego, co zrozumiałam), to złote rzeczy lecą czły, czas, a setowe w ogóle. kiedy zmniejszę unikaty do 992, to nie lecą prawie w ogóle, a setowe - czasami. Jak to zbalansować?
Wiem, że to podstawy, ale nigdzie nie znalazłam jasnych odpowiedzi, a to dopiero moje nieśmiałe początki. Czy ktoś z was, obeznanych z modingiem, mógłby mi pomóc?
1. Runy znajdują się w tabelkach Runes 1 - Runes 17, gdzie każda odpowiada za dwie runy (Runes 1 ma r1 - El i r2 - Eld, Runes 2 ma r3 - Tir i r4 - Nef itd.), za wyjątkiem Runes 17, gdzie znajduje się wyłącznie r33 - Zod. Te Runes natomiast znajdują się w Act X Good, gdzie mają ileś % szansy na wylosowanie się spośród biżuterii, talizmanów, klejnotów i kamieni szlachetnych. Samo Act X Good znajduje się w większości innych tabelek i zawiera zazwyczaj małą szansę na wylosowanie się.
Weźmy na przykład potwora, któremu w monstats.txt przypisany jest treasureclass Act 5 (H) H2H C:
- gld: 21 prob
- Act 5 (H) Equip C: 16 prob
- Act 1 (H) Junk: 21 prob
- Act 5 (H) Good: 2 prob
gld = złoto; Act 5 (H) Equip C = wszelaki oręż i uzbrojenie; Act 1 (H) Junk = przeróżne śmieci typu antidotum, mikstury wytrzymałości, odtajenia itp; Act 5 (H) Good = biżuteria, talizmany, klejnoty, kamienie szlachetne, runy.
Łączna wartość prob: 21 + 16 + 21 + 2 = 60.
2x100%/60 = 3,(3)%
Więc Act 5 (H) Good ma 3,(3)% na wylosowanie się u potwora.
Teraz spójrzmy na skład Act 5 (H) Good:
- Jewelry C: 60 prob
- Chipped Gem: 4 prob
- Flawed Gem: 10 prob
- Normal Gem: 14 prob
- Flawless Gem: 28 prob
- Runes 17: 14 prob
Jewelry C = biżuteria, talizmany, klejnoty; Chipped Gem = nadkruszone kamienie; Flawed Gem = kamienie ze skazą; Normal Gem = zwykłe kamienie; Flawless Gem = kamienie bez skazy; Runes 17 = runy od El do Zod.
Łączna wartość prob: 60 + 4 + 10 + 14 + 28 + 14 = 130
14x100%/130 = 10,77%
Więc Runes 17 ma 10,77% na wylosowanie się w wylosowanym u potwora Act 5 (H) Good.
Teraz jeżeli chcesz zwiększyć/zmniejszyć szansę na znalezienie danych run to możesz zrobić to w jeden z dwóch sposobów:
a) Zwiększenie/zmniejszenie prob na rX w Runes 1 - Runes 17 (miej na uwadze, że zwiększając szansę na wyższe r, zmniejszasz szansę na wylosowanie się r z niższego rzędu i vice versa);
b) Zwiększenie/zmniejszenie prob na Runes X w Act X Good/Act X (N) Good/Act X (H) Good, co nie zachwieje częstotliwości pojawiania się niższych run względem wyższych.
2. Od 1000 gra zaczyna wyszukiwać przedmioty z danej klasy, czy posiadają swój unikatowy odpowiednik i je wybierać dropu. Możesz popróbować w tej kwestii z cyframi typu 998, 999 (tak mają wpisane questowe dropy bossów aktowych) i ocenić, jak to się sprawuje. Kwestia prób i błędów w tym przypadku.
_________________ "Karti pan i władca, bog i król, wlaściciel diablo narzucający każdemu jak ma grać"
by Cuirassier
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum