..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Poradnik Craftera
Autor Wiadomość
Szeranf 

Cult of Personality


Dołączył: 18 Mar 2012
Skąd: (✌ ゚ ∀ ゚)☞
Wysłany: 2012-05-15, 10:21   

Nie widzę już sensu prowadzenia dalej tej dyskusji - odparłem argumenty w których oskarżałeś mnie o plagiat - gdybyś tego nie zauważył, to skomentuje je jeszcze raz:

1. Wydaje ci się, że obrazek ma prawo umieścić w swojej pracy tylko jedna osoba. Myśl sobie co chcesz. Czepiasz się stylu? Kolorków?

rafikozor napisał/a:
nie masz wrażenia, że kolorki (pomarańczowy craft, niebieskie affixy) są zaczerpnięte (splagiatowane/skradzione) z samej gry?


2. Tabelka nie jest identyczna, została skonwertowana do jednej z dwóch, by była w przystępnej formie. Wszystkie dane są do obliczenia, więc są poniekąd oczywiste. Nie ma tutaj mowy o jakimkolwiek plagiacie. To tak jakbyś wymagał by tabelki do trygonometrii były własnością jednego wydawnictwa książek do matematyki.

3, 4, 5, 6. Kolejność wymieniania została przeze mnie posegregowana wg mojego uznania i rozbudowana. Z resztą jak już pisałem "odgapienie" kolejności nie może iść w parze z posegregowaniem. To, że posegregowałem, tudzież kolejności nie przepisałem przyznałeś sam:

peszmerd napisał/a:
Jasne, że nie przepisałeś bezmyślnie, tego Ci nigdy nie zarzuciłem.. Nie insynuuj. Staty posegregowałeś, to fakt.


7. Itp - nie wymaga żadnego tłumaczenia.

Tak więc uważam, że odparłem te zarzuty i nie zamierzam się już tutaj wykłócać z kimś powołującym się na swój niewiadomo jaki poziom, życie zazwyczaj prostuje ludzi z takim mniemaniem o sobie.

Już od jakiegoś czasu, wszystkie Twoje argumenty odnoszą się do całokształtu mojego bytu na tym forum i ocenie mojej osoby "z góry". Ja pokazałem Ci, jakie są Twoje wypowiedzi. Uważasz, że opacznie coś zrozumiałem? Sam mówisz tyle o prawie do własnej interpretacji, o własnym zdaniu i odczuciach indywidualnych. Anubin też ukazał jak się zachowujesz na forum w stosunku do innych userów. To, że wiesz, że jesteś porywczy, to nie usprawiedliwia Cię w ogóle - może lepiej obić sobie pokój materacami i tam wyładowywać swoją porywczość obijając się o ściany niż n Internecie?

Teraz chcesz ze mną dyskutować o polityce - co to ma do zarzutów odnośnie mojej pracy?

peszmerd napisał/a:
znów polegniesz.


Pff, jasnowidz na forum? Kiedy poległem w swojej obronie? To że ty coś widzisz/masz swoje zdanie, nie znaczy, że każdy widzi to w taki sposób. Nie jesteś w centrum wszechświata, ani tego forum i oswój się z tym.

peszmerd napisał/a:
język nienawiści i insynuacji włączyłeś Ty.


Tak, swoimi atakami na innych w SB, zamiast jak mężczyzna dyskutować o swoim zdaniu w odpowiednim do tego miejscu.

peszmerd napisał/a:
Dostałeś to na co zasłużyłeś.


Proszę cię... Zasłużyłem na takie odzywki starając się odeprzeć Twoje "niepodważalne" argumenty? Od razu powiedz, że dostałem to, na co zasłużyłem niecałe pół godziny po dołączeniu...

peszmerd napisał/a:
Nie z takimi kozaczkami jak Ty już dyskutowałem, żaden nie był na tyle bezczelny.


Zabawne w Twoim poście jest słowo bezczelność...


Jeśli nie masz żadnych kontrargumentów, którymi mógłbyś obronić swoje oskarżenia wobec mnie, to skończ łaskawie ten cyrk, który zacząłeś. Nie ma sensu byś dalej poniżał mnie, albo kogoś jeszcze, kto wyrazi się o Tobie negatywnie. Teraz jedziesz po mnie, zapominając o co Ci chodziło na początku. I nadal uważam, że trzeba zrobić z tym porządek i szczerze mało mnie obchodzi, czy ja będę mógł się pochwalić plusikiem w profilu, czy Ty. Zachciało Ci się możliwości do pohejtowania i pokazania swojego poziomu w nadnaturalnie długich wypowiedziach z Twojej strony i otrzymałeś ją. Tyle z mojej strony, jeśli nie masz innych, sensownych argumentów, przemawiających za słusznością obrażenia mnie w SB.
 
     
Zielarz 
Reprezentuję biedę


Konto na BN: Nigdy nie miałem :c
Konto na IDR: Zielarz
Wiek: 23
Dołączył: 05 Wrz 2011
Wysłany: 2012-05-15, 13:36   

Możnaby to już zamknąć w cholerę? Ustaliliśmy już, że praca Szeranfa w opinii większości plagiatem nie jest, a Pesza i tak nikt do tego nie przekona. Niby fajna drama, ale robi się jałowo, zaś poziom retoryki zmierza do tego, że niedługo dowiemy się że "w 15 linijce słychać strzały", a Szeranf "stoi tam, gdzie stało zomo". Jakby to miało cokolwiek do rzeczy.
_________________
Obrażaj, nie komentuj
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Eczeg - myślisz, że to Iluminata, a może to http://alturl.com/knwsc

Ja nie trolluję, to poniżej mojej godności.
 
     
peszmerd 
orly '06


Konto na BN: nie posiadam
Konto na IDR: ofc peszmerd
Wiek: 22
Dołączył: 16 Sty 2006
Skąd: Słupsk/Wawa
Wysłany: 2012-05-15, 14:02   

Szeranf napisał/a:
Nie widzę już sensu prowadzenia dalej tej dyskusji - odparłem argumenty w których oskarżałeś mnie o plagiat - gdybyś tego nie zauważył, to skomentuje je jeszcze raz:

Powtarzaj wciąż w kółko to samo, żeby inni widzieli jak sobie nie radzisz z poziomem dyskusji.

Szeranf napisał/a:
nie zamierzam się już tutaj wykłócać z kimś powołującym się na swój niewiadomo jaki poziom, życie zazwyczaj prostuje ludzi z takim mniemaniem o sobie.

Dzięki za ostrzeżenie.

Szeranf napisał/a:
Twoje argumenty odnoszą się do całokształtu mojego bytu na tym forum i ocenie mojej osoby "z góry"

Nie.

Szeranf napisał/a:
Uważasz, że opacznie coś zrozumiałem? Sam mówisz tyle o prawie do własnej interpretacji, o własnym zdaniu i odczuciach indywidualnych.

Nie w dyskusji, kluczem do czegokolwiek jest zrozumienie tego co mówi druga osoba, masz z tym najwyraźniej problem.

Szeranf napisał/a:
to nie usprawiedliwia Cię w ogóle

Nigdzie się tym nie usprawiedliwiałem.

Szeranf napisał/a:
może lepiej obić sobie pokój materacami i tam wyładowywać swoją porywczość obijając się o ściany niż n Internecie?

Może lepiej się przymknąć i nie prowokować?

Szeranf napisał/a:
Teraz chcesz ze mną dyskutować o polityce - co to ma do zarzutów odnośnie mojej pracy?

Nie o polityce, o poglądach. To się odnosiło do "własnego zdania" i zmieniania pozycji w dyskusji.

Szeranf napisał/a:
Zasłużyłem na takie odzywki starając się odeprzeć Twoje "niepodważalne" argumenty?

Sposób, w jaki pociągnąłeś tą dyskusję z Anubinem.

Szeranf napisał/a:
Od razu powiedz, że dostałem to, na co zasłużyłem niecałe pół godziny po dołączeniu...

Jeszcze jakieś sugestie (insynuacje? ; o )

Szeranf napisał/a:
poniżał

Poniżał...

Szeranf napisał/a:
kogoś jeszcze, kto wyrazi się o Tobie negatywnie.

Bez komentarza :):

Szeranf napisał/a:
zapominając o co Ci chodziło na początku

Nie zapomniałem.

To tyle szybkich odpowiedzi i próby tłumaczeń Szeranfowi czegokolwiek.
_________________
Tom'Ash napisał/a:
Niezły hardkor.

Ostatnio zmieniony przez peszmerd 2012-05-15, 14:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Krulik 



Wiek: 25
Dołączył: 26 Wrz 2006
Wysłany: 2012-05-15, 14:11   

Starczy już panowie. Z dyskusji na 'jakimś tam' poziomie zrobiła się prywatna sprzeczka, która coraz mniej wiąże się z tematem. Wewnętrzne spory można załatwiać, ale nie tak publicznie, bo domniemam, iż większości nie interesują.
_________________
 
     
Szeranf 

Cult of Personality


Dołączył: 18 Mar 2012
Skąd: (✌ ゚ ∀ ゚)☞
Wysłany: 2013-04-17, 20:33   

Ostatnio z racji tego że na realmie pojawiła się moda na mld, to pewna osoba zapytała mnie przez pw, czy nie obliczyłbym szybciutko na jakich levelach craftować pomarańczowe itemy do właśnie dueli na 49lvl. Trochę się naprodukowałem przy tym, ale to dobrze - dawno się w to nie bawiłem, więc sobie trochę przypomniałem. No ale skoro trochę czasu mi to zajęło, to szkoda mi żeby to się marnowało tylko w mojej skrzynce wysłanych wiadomości prywatnych. Także dorzucam do poradnika, który być może kiedyś jeszcze przeredaguję nieco, bo na dzień dzisiejszy jest kilka rzeczy, które pewnie potrafiłbym ująć w sposób bardziej przystępny i zrozumiały.

PS: trochę może być to bardziej forma właśnie na pw - zwroty "na Ty", ale nie ma sensu tego przerabiać.



Pierwsze PW - dość ogólne



Crafting jest bardzo złożony i zależy od preferencji - możesz zdobywać przedmiot tą samą postacią i nią craftować, ale równie dobrze robić to różnymi charami i osiągniesz różne efekty.

Skoro mowa o mld, to na nic Ci będą przdmioty wymagające 50lvl postaci i więcej. mamy wzór:

rlvl = [rlvl affixa lub rlvl przedmiotu bazowego] + 10 + 3* Ilość losowych affixów

Do nawiasu kwadratowego bierzesz większą liczbę - albo wymagany poziom przedmiotu ( np. święty pancerz ma 66, więc już się nie nadaje), albo wymagany poziom affixu, którego chyba nigdzie nie ma w sieci, są tylko poziomy affixu, ale to inna sprawa. Możesz znaleźć ten poziom w moich tabelkach, które chyba już zniknęły z publicznego hostingu, ale wrzucam Ci je tutaj: http://download.phx.pl/di...ingtabelki.xlsx tam masz zakładkę prefixy i suffixy - dla każdego jest ten poziom określony w kolumnie levelreq.

Dużo zależy od tego ile tych affixów przedmiot wylosuje i tutaj już się zaczynają schody - im mniej, tym mogą być lepsze, także możemy ustalić sobie, że 3, ale gdy wylosujemy 4 to przedmiot jest na śmietnik, bo ma lvl req 50+. Ustalmy więc, że mamy 4 losowe affixy:

49 = [rlvl affixa/przedmiotu zależy co większe] + 10 + 3*4
49 - 10 - 12 = 27 = [rlvl affixa/przedmiotu]
Wtedy wymagany ani poziom affixa, ani wymagany poziom bazowego przedmiotu z którego jest craft (możesz go znaleźć w działach ze zwykłymi przedmiotami na ID) nie może być większy od 27. Ale gdybyśmy ustalili, że mamy 3 losowe atrybuty zamiast 4, to byłoby to 30, ale niektóre przedmioty byśmy wywalali. Także widzisz jak to jest i musisz rozeznać się jakie affixy chcesz mieć, bo czasem warto zaryzykować.

Dobra, to dzięki temu zrobisz sobie mniej więcej rozeznanie jakie prefixy i suffixy możesz mieć i móc używać tych przedmiotów na poziomie 49. Teraz dla tych samych affixów musisz odczytać alvl, który znajdziesz na ID (jeśli jest na żółto napisane zbroja a w nasiasie 20, to znaczy, że alvl tego affixa to własnie 20 - zbroja(20)), albo w moich tabelkach w kolumnie level (1.09+). No i teraz mając ten alvl przechodzimy do kwintesencji craftingu, czyli do szukania odpowiedzi skąd wziąć przedmiot i postacią na którym poziomie craftować.



Drugie PW - szczegółowe obliczenia



Uff, rozpisałem się - w pierwszym przykładzie starałem się tłumaczyć, jeśli zrozumiesz to super, a że kolejne przykłady mają tylko inne liczby podstawione, to jechałem z obliczeniami. Wyszło, że 4 postacie wystarczą żeby wycraftować te przedmioty, ale chyba da się to zredukować do dwóch, bez żadnych skutków ubocznych - do 32 i 37 poziomowej postaci. Przy przypadkach postawiłem znaczek *, co znaczy, że dopisałem to już na samym końcu w celu właśnie zredukowania liczby postaci jaka będzie Ci potrzebna. Przyznam się, że dawno nie bawiłem się craftami i że trochę wyszedłem już z wprawy w liczeniu, ale poniższe wyliczenia powinny być poprawne.

Będziesz miał wieczór z craftigiem, chyba że odczytasz to dopiero jutro - mam nadzieję, że duża ilość tekstu Cię nie przerazi - poszczególne przykłady oddzielałem cytatami.


Postaram się uprościć wszytko do minimum, więc będziemy stosowali wersje normalne przedmiotów dostępnych w recepturach, czyli np. w recepturze na krwawe rękawice wybierzemy Ciężkie Rękawice, a nie z rekiniej skóry lub kości wampira. Elitarne w większości będę miały za duży wymagany poziom, a normalne zawsze szybciej znajdziesz: na handlu, na hazardzie, w lokacjach, do wyjątkowych uciekniemy się tylko jeśli nie będzie innej możliwości. ustalmy, że chcemy mieć 4 losowe affixy, więc rlvl przedmiotu i affixu nie może być większy od 27, tak jak tłumaczyłem w poprzednim pw.

Cytat:
krwawy pas: fhr/ow/life/dex

Wybieramy Pas [rlvl=0, qlvl=12], w ostateczności możemy wziąć pas kolczy [rlvl=25, qlvl=43], mithrilowej kolczugi nie tykamy absolutnie do mld.

fhr - suffix stabilności, +24% fhr, rlvl=13, alvl=18
life - suffix kolosa, +41-60 life, rlvl=22, alvl=30, ofc +10-20life z bazowego affixu craftu, czyli nawet do 80 life
ow - mamy standardowo jako bazowy affix.
dex - craft belt nie może mieć jako losowego affixa dexa, fail ;)

Musimy mieć jeszcze jakiś prefix, bo craft nie może mieć samych suffixów, bądź samych prefixów. Proponuję:
pojedynczy res - 21-30%, rlvl=13, alvl=18, możemy mieć nawet dwie pojedyncze odporności odporności (w sumie nawet trzy, ale wybraliśmy inne affixy wcześniej)
mana - +11-20, rlvl=10, alvl=14 - nie wiem czy się przyda, ale i tak jest szansa na jej wylosowanie.

Jeśli wybierzemy tylko jeden prefix, to możemy dobrać jeszcze jeden suffix:
rl 3-5 - rlvl=7, alvl=10, i tak mamy na niego szansę
str 6-9 - rlvl=19, alvl=26 i tak mamy na niego szansę

Tak jak napisałem przy tych dobieranych do life i fhr affixach i tak mogą się one pojawić, bo skoro chcemy mieć life mający alvl=30, to wszystkie inne affixy z mniejszym alvl też mogą się pojawić.



Pamiętaj, że gra na podstawie poziomu postaci i poziomu przedmiotu oblicza poziom affixu dla craftu, my idziemy w drugą stronę i przez to używając wzoru z pkt. 1.5.3 nie znamy Ilvl, przez co musimy rozważyć oba przedstawione tam warianty, chyba że pierwszy nam spasuje:

Pierwszy :
Jeśli max(Ilvl,qlvl) < 99 - (qlvl/2), to alvl = max(Ilvl,qlvl) - (qlvl/2)
qlvl przedmiotu to tak jak na początku napisałem 12, jeśli przed nawiasem napisane jest max, to wybieramy większą liczbę z nawiasu.
max(Ilvl, 12) < 99 - (12/2)
max(Ilvl, 12) < 93
Czyli Ilvl musi być dla tego wariantu mniejszy od 93, qlvl=12 jest mniejszy bez wątpienia od tej liczby.

Jeśli warunek ten jest spełniony, to używany jest wzór:
alvl = max(Ilvl,qlvl) - (qlvl/2)
nasz alvl ma być równy 30:
30 = max(Ilvl,12) - (12/2)
30 = Ilvl - 6
Ilvl = 36

Teraz bierzemy wzór z rozdziału 1.5.2 poradnika na Ilvl, mianowicie: Ilvl = (clvl/2) + (ilvl/2). Jak widzisz wiemy, że Ilvl ma być równy 36, ale nie wiemy ile musi wynosić ilvl oraz clvl - mamy więc dwie niewiadome i kilka wyjść w zaleźności od tego, skąd mamy przedmiot: czy z handlu, z hazardu, czy wypadł w lokacji:
a) handel - wzór na ilvl przedmiotu z handlu wynosi ilvl=clvl+5, więc powyższe równanie możemy uprościć do jednej niewiadomej:
Ilvl=(clvl/2) + ((clvl+5)/2)
36=(clvl+clvl+5)/2 |mnożymy obustronnie *2
72=2clvl +5 | przerzucamy 5 na drugą stronę i zmieniamy znak
67=2clvl |dzielimy przez 2, żeby mieć clvl
clvl=33,5 - nie można mieć poziomu postaci 33,5 - musimy zaokrąglić w górę do 34 - kupując postacią na tym poziomie pas i tą samą postacią pozwoli nam otrzymać zamierzony wcześniej efekt, według http://members.iinet.net.au/~dcarson/shopcalc.html pas ten kupisz u: Charsi (Normal), Fara (Normal), Asheara (Normal), Charsi (Nightmare), Gheed (Nightmare), Fara (Nightmare), Elzix (Nightmare)

*34 lvl to minimum, żeby to osiągnąć. Możesz mieć nieco wyżej np. lvl 37 co obliczyłem jak już miałem wyliczone pozostałe przedmioty. Nie możesz też przeginać, bo im większy lvl to wtedy pojawią się affixy wymagające wyższego poziomu.

Innych możliwości dla tego przedmiotu rozważał nie będę, bo jest to chyba najlepsza opcja - w przypadku hazardu nie mamy pewności co do ilvl przedmiotu, który ma rozrzuc clvl-4 do clvl+5. Handlując masz pewność.

Ofc możesz craftować inną postacią niż kupiłeś przedmiot, bo jeśli chcesz craftować różne przedmioty, to może ci braknąć konta na postacie dajmy więc na to, że kupiłeś pas postacią na 7 lvl (wtedy ma go tylko charsi, fara i ashera), będziesz musiał craftować na:

36= (clvl/2)+ ((7+5)/2) |*2
72 = clvl + 13
clvl= 72-13 = 69 - czyli jeśli kupiłeś pas postacią na 7lvl, to musisz go craftować postacią na 69lvl, ale to na końcu będziemy myśleli jak to pogodzić.

Cytat:
krwawe rękawice: dex/life/druzgocące uderzenie/str

Od razu wybierzmy ciężkie rękawice, nie wybrzydzajmy może - rlvl=0, qlvl=7.

dex - tylko 3-5 rlvl=16, alvl=22, jeśli chciałbyś więcej dex, to musiałbyś się ograniczyć do 2 losowych affixów, a co za tym idzie nie miałbyś siły.
str - 3-5 rlvl=25, alvl=33 <- największy alvl spośród podanych
druzgocące masz bazowo w tych rękawicach.
life - tylko bazowo, nie można dolosować

jak w przypadku pasów, są to same suffixy, musimy mieć co najmniej jeden prefix:
- pojedynczy res tak jak w pasie
- +1 skill java/bow/passive/martial arts - Tobie nie potrzebne, ale jeśli wyjdzie coś dobrego, to może inny gracz na mld kupi dla swojej postaci. Jeśli przedmiot wylosuje tylko 3 losowe affixy, to może być nawet +2 do tych skilli i wtedy byłby gosu przedmiot do mld, jakby miał jeszcze inne staty.

jakie suffixy jeszcze?
- +10 ias - i tak się może pojawić, nie wiem czy Ci się przyda, do barba pewnie tak do czarki nie, ale jeśli będziesz miał +1/2 skill o którym spomniałem wczęsniej i to, to będzie to raczej dobry item do mld, choćby na sprzedaż. Niestety +20 ias jest poza zasięgiem dla tego typu dueli.

Teraz nie będę Ci już tego tak tłumaczył, jak za pierwszym razem, napiszę po prostu równania:
max(Ilvl, 7) < 99 - (7/2) -> Ilvl < 96
33 = max(Ilvl,7) - (7/2)
Ilvl=33+3,5=36,5 -> 37
handel:
37=(clvl+clvl+5)/2
clvl=72/2=36 -> postać kupująca i craftująca na 36 poziomie - na kalkulatorze sprawdź u kogo kupisz na tym poziomie ciężkie rękawice

*teraz sprawdziłem, możesz to też robić postacią na 37 poziomie, da to kilka dodatkowych affixów, bez szkody dla wymaganego poziomu przedmiotu.

Cytat:
pas maga: fcr/fhr/mana/dex

bez ceregieli bierzemy lekki pas - którego qlvl=7

fcr - bazowo w crafcie
fhr - tak jak w krwawym pasie +24% fhr, rlvl=13, alvl=18
mana - +20 mana - rlvl=10, alvl=14
dex - w pasach nie ma dexa

możemy dobrać dwa dowolne affixy, bo powyższe to suffix i prefix:
life - tak jak w krwawym +41-60 life, rlvl=22, alvl=30
pojedynczy res - szansa na niego jest "skutkiem ubocznym" fhr
pewnie coś jeszcze będzie, ale i tak się pojawi z racji życia z alvl=30

Jedziemy z obliczeniami:
max(Ilvl, 7) < 99 - (7/2) -> Ilvl < 96
30 = max(Ilvl,7) - (7/2)
Ilvl=30+3,5=33,5
handel:
34=(clvl+clvl+5)/2
clvl=63/2=31,5 -> kupujemy i craftujemy na 32 poziomie


Cytat:
buty maga: fhr/mana/dex/frw

Buty mają qlvl=3

dex - 4-5, alvl=34
fhr - 10% alvl=5
frw - 20% frw alvl=22, niestety 30% ma za duży alvl=37 i rlvl=29, ale dzięki poniższemu...
mana - mana w tych butach to już kaskaderka - rlvl=27, czyli na granicy, a alvl jest bardzo wysoki: alvl=37. Świetny przykład do omówienia pewnej zależności - trzbe zwrócić uwagę, że taki sam alvl ma 30% frw, które ma za duży rlvl - jeśli więc chcemy mieć szansę na manę w tych butach, to automatycznie mamy szansę na 30%frw, dzięki któremu nie włożymy już tych butów, jeśli wylosują 4 affixy. Podręcznikowy przykład - ale imo warto zaryzykować.

Liczmy:
max(Ilvl, 3) < 99 - (3/2) -> Ilvl < 98
37 = max(Ilvl,3) - (3/2)
Ilvl=37+1,5=38,5
handel:
39=(clvl+clvl+5)/2
clvl=73/2=36,5 - kupujemy i craftujemy na 37 poziomie

Cytat:
rękawice maga: mana/dex/reg many/fcr - jeśli to możliwe

skórzane rękawice qlvl=3

mana - tak jak w poprzednim przykładzie z butami maga, alvl=37.
dex - 3-5, alvl=22
reg mana - bazowo w crafcie
fcr - niestety, nie można

Tutaj na szczęście nie ma problemów tak jak z frw w przypadku butów - alvl nadal jest stosunkowo wysoki i będzie zwiększał pulę affixów. Dobra wiadomość jest taka, że skoro największy alvl i qlvl przedmiotów w tym przykładzie i poprzednim jest taki sam, to wystarczy nam jedna postać - re rękawice również będziemy kupować i craftować postacią na 37 poziomie.

Cytat:
pierścień maga: fcr/mana/life/dex



fcr - 10% alvl=10
mana - 41-60, alvl=30, można zaryzykować 61-90 z alvl=37, ale ten prefix ma rlvl taki, że w przypadku wylosowania 4 losowych affixów, pierścionek nie będzie się nadawał do mld.
life - tylko 11-20 dla którego alvl=34
dex - 3-5 alvl=22

jak chcesz ryzykować alvl=37, jak nie, to alvl=30

tutaj nie ma qlvl, nie można też kupić pierścieni, hazard też z racji rozbieżności ilvl otrzymanego na nim przedmiotu jest bardzo niepewny, zwłaszcza że z alvl=37 jest dla granicznych rlvl

Obliczenia dla biżuterii są nieco inne, normalne łatwiejsze bo nie ma ona qlvl, ale w tym przypadku może być bardzo ciężko. Nie możemy handlować, a na hazardzie rozrzut ilvl jest od clvl-5 do clvl+4 - nawet hazardując 1lvl postacią możemy mieć ilvl=1 lub ilvl=5 w skrajnych przypadkach - przy skrajnych alvl jak w naszym przypadku alvl=37 taka niepewność może prowadzić do tego, że wylosujemy affix ze zbyt dużym rlvl i nasza postać do mld nie założy już tego przedmiotu. Na upartego dałoby się hazardować ale magiczne pierścienie nie są jakąś rzadkością i może warto pobiegać troszeczkę po jakiejś lokacji i po prostu nazbierać ich kilkadziesiąt - to daje nam pewność co do ilvl, o ile wiemy czy wypadł ze zwykłego potwora, czy jakiegoś czempiona.

Pierwsze co ustala się w takim przypadku, to którą postacią z jakim poziomem będziemy craftować - no, powiedzmy że w 2 przykładach wyszło 37lvl dla rękawic i butów maga, to pierścień maga będzie robiony tym samym charem. Teraz musimy dowiedzieć się, w jakiej lokacji szukać - to, jaka postać znajdzie pierścień jest bez znaczenia, liczy się tylko lokacja, oraz typ potwora jaki upuścił pierścień. Trzeba być minimalnie precyzyjnym np. zabijać same czempiony, z których relatywnie często wypadają magiczne rzeczy, lub same zwykłe potwory.

dla pierścieni Ilvl=alvl, więc

37 = (37/2) + (ilvl/2)
37-18,5 = ilvl/2
ilvl = 37 - hehe, tutaj bardzo fajnie wyszło, bo zarówno clvl jak i Ilvl był równy tyle samo - wtedy ilvl=clvl=Ilvl

no i teraz odsyłam do rozdziału 1.4.3, gdzie są wymienione zależności ilvl od poziomu lokacji i poziomu potworów. Taki przedmiot z ilvl=37 dostaniemy ze zwykłego potwora (ilvl=mlvl=Alvl) przebywającego w lokacji o Alvl (area level) również równej 37 - szukamy takich w tabeli w tymże rozdziale, będą to np. Kamienne Pola (koszmar), Podziemny Tunel Poz.1 (koszmar), Jaskinia Poz. 1 (koszmar), krypta i mauzoleum (koszmar)

Ale jeśli wypadnie z czempiona, to wtedy ilvl=mlvl=Alvl+2 , czyli jeśli chcemy zabijać samych czempionów, to wtedy musimy szukać w lokacji z Alvl pomniejszonym o 2, czyli 35. Natomiast jeśli wypadnie z bossa, lub jego sługi, to szukamy w lokacjach z Alvl miejszym o 3, czyli Alvl=34


Dobrym sposobem byłoby też wybranie sobie jakiegoś bossa, który ma jakiś stały level - dla przykładu andy norm ma 12, wtedy musimy pierścienie które z niej wypadły craftować postacią na 62 poziomie - oczywiście to tylko przykład, bo w zależności od tego którą postacią byś craftował, możesz znaleźć bossa, który ma ten odpowiedni poziom, by uzyskać wynik 37 z powyższego wzoru.

Cytat:
Podsumowanie



Podsumowując, musisz mieć postacie:
krwawy pas - clvl=34 - powinno dać się podciągnąć do 37, przeliczyłem to szybko na końcu
krwawe rękawice - clvl=36, albo 37 bez żadnych negatywnych konsekwencji
pas maga - clvl=32
buty maga - clvl=37
rękawice maga - clvl=37
pierścień maga - clvl=37, lub inny w zależności od tego jaki ilvl będzie miał pierścień.


Cytat:
Eh nie wiem jak ja Ci się odwdzięczę.

Jak Ci wyjdą jakieś ciekawe crafty właśnie do tego mld, to podrzuć mi screeny. Trochę się naprodukowałem przy tym i szkoda, żeby to zostało w skrzynkach wiadomości prywatnych u mnie i u Ciebie - prawdopodobnie wkleję to sobie wszystko do tematu poradnika, żeby służyło też innym w przyszłości. Oczywiście jeśli wyraźnie nie będziesz chciał, żebym zaznaczył że Ty pytałeś o te przedmioty, to anonimowo napiszę, że ktoś mnie prosił o te obliczenia.

Uff...



/koniec

Także jakby Wam też wyszło coś ciekawego to również prosiłbym o wrzucanie tutaj screenów.
 
     
staralama 

Konto na BN: chyba już wygasło
Konto na IDR: staralama
Dołączył: 03 Sty 2010
Wysłany: 2013-04-19, 17:26   

Hmm jako że nie umiem wstawiać screenów napiszę co mi wyszło. Mało crafciłem bo słabo z pgmami stoję i ping nie bardzo pozwala grać. Generalnie próbowałem wszystkiego co mi opisałeś ale narazie wyszedł mi tylko ładny krwawy pas. A oto jego statystyk i:
34 lvl req
24 frw
3%ll
10ow
55life
Jeszcze raz dziękuję za fatygę Szeranf.
 
     
dizelsky 

nomad, vagabond


Konto na BN: sp rulz =]
Konto na IDR: dizelsky
Wiek: 31
Dołączył: 14 Cze 2009
Wysłany: 2014-10-04, 01:04   

Powiem krótko - nie widziałem tu na forum żadnego poradnika/strategii/innego typu wypocin, które byłyby tak do bólu dokładne, dogłębne i wyczerpujące jak poradnik craftera Szeranfa. ilość wiedzy i zagłębienie się w temat no i oczywiście wykonana praca jest porażająca. dałbym 10^n/10 :) )

najciekawsze były receptury craftów z 1.07 - szkoda, że tylko 1 dzień pochulały na bn, mielibyśmy dziś kosmiczne itemy na nld :>
_________________
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way...
http://diablo.phx.pl/forum/viewtopic.php?t=67321

Liga MF ID: 94,5 pkt.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo