Wysłany: 2008-07-03, 01:32 Klejnot,talizmany,ring,amulet u NPC
Tytuł Tutorialu / Opisu: Klejnot,talizmany,ring,amulet u NPC Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a oraz v1.13c Diablo 2 LoD
Ten tutorial pokaże jak zrobić by dany NPC sprzedawał klejnot, talizmany, pierścień i amulet.
Potrzebny plik: misc.txt.
Zjedź do linii: 13, który odpowiada za amulet, aby ustawić by był do kupienia u konkretnego NPC należy znaleźć kolumnę z NPC, i wpisać tam wartość: 1. Np. AkaraMin wartość: 1, AkaraMax wartość: 1, teraz u Akary będzie można kupić amulet.
Dostępni, NPC, którzy mogą sprzedawać amulet:
Następna linia: 15, która odpowiada za pierścień, aby ustawić by był do kupienia u konkretnego NPC należy znaleźć kolumnę z NPC i wpisać tam wartość: 1. Np. GheedMin wartość: 1, GheedMax wartość: 1, teraz u Gheeda będzie można kupić pierścień.
Dostępni NPC, którzy mogą sprzedawać pierścień:
Następna linia: 97, 98 i 99, która odpowiada za mniejszy talizman, duży talizman i wielki talizman, aby ustawić by był do kupienia u konkretnego NPC należy znaleźć kolumnę z NPC i wpisać tam wartość: 1. Np. CharsiMin wartość: 1, CharsiMax wartość: 1, teraz u Charsi będzie można kupić mniejszy talizman, duży talizman i wielki talizman.
Dostępni NPC, którzy mogą sprzedawać mniejszy talizman, duży talizman i wielki talizman:
Ostatnia linia: 137, która odpowiada za klejnot, aby ustawić by był do kupienia u konkretnego NPC należy znaleźć kolumnę z NPC i wpisać tam wartość 1. Np. CharsiMin wartość: 1, CharsiMax wartość: 1, teraz u Charsi będzie można kupić klejnot.
Dostępni NPC, którzy mogą sprzedawać klejnot:
Wysłany: 2011-04-03, 21:10 Jak przyśpieszyć, zwolnić, naprawić przewijane teksty u NPC
Tytuł Tutorialu / Opisu: Jak przyśpieszyć, zwolnić, naprawić przewijane teksty u NPC Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a oraz v1.13c Diablo 2 LoD
Nudzą Cię szybkie lub wolno przewijane teksty, które wypowiadają NPC?
Ten poradnik pokaże jak przyśpieszyć lub zwolnić przewijane teksty w grze.
Do tego celu polecam użyć programu: AFJ Tbl Editor. Można go pobrać z tematu: Programy do moddingu.
Potrzebne pliki: expansionstring.tbl i string.tbl.
Pierwszy plik można wyciągnąć z pliku: d2exp.mpq, a drugi z pliku: d2data.mpq,
ściślej z tej lokacji: Data\Local\Lng\Pol < tutaj.
Kiedy otworzysz jeden z tych plików, np. String.tbl, to po kliknięciu na jeden z tekstów
na samym początku znajduje się liczba, która odpowiada za szybkość przewijanego tekstu.
Im mniejsza/większa liczba, tym wolniej/szybciej przewija się tekst wypowiadany u NPC.
Przykładowo pierwszy tekst jaki wypowiada: Warriw wynosi: 29 i dotyczy on wszystkich bohaterów, oprócz Paladyna.
Zmień tą wartość na dowolną (mniejszą lub większą) i sprawdź efekty zapisując plik: String.tbl, a następnie umieść plik: String.tbl do drzewa katalogów: Data\Local\Lng\Pol i odpal grę dopisując do niej parametr: "-direct".
Uwaga!
Szybkość przewijanego tekstu jest uzależniona od mówionego głosu NPC i jeżeli tekst się przewinie do końca, a NPC jeszcze nie skończy nawijać, to rozmowa zostanie przerwana. Dlatego nie polecam używać zbyt dużych liczb.
O co chodzi z naprawą przewijanego tekstu?
W pliku: String.tbl, gdy zabije się Mefisto i wróci do miasta w celu rozmowy z Cainem.
Będzie widoczny bardzo wolno przewijający się tekst ze względu na to, że wartość przewijania tekstu wynosi: 3.
W celu naprawy tego błędu wystarczy kliknąć na przycisk: "Go to index # (Dwa znaki ##)" i wprowadzić wartość: 662, a następnie kliknąć przycisk: OK lub klawisz: "Enter".
Dzięki temu program przejdzie do wskazanego indeksu lub użyć kombinacji klawiszy: ctr+f i wpisać: A3Q6SuccessfulCainAct3, a następnie kliknąć przycisk: OK lub klawisz: "Enter".
Gdy już program przejdzie pod wskazany indeks, należy liczbę: 3 zamienić na liczbę: 39 i zapisać plik: String.tbl.
Teraz można to przetestować, umieszczając plik: String.tbl do drzewa katalogów: Data\Local\Lng\Pol i odpalić grę dopisując do skrótu parametr: "-direct".
Wysłany: 2011-04-03, 21:11 Zmiana kary doświadczenia
Tytuł Tutorialu / Opisu: Zmiana kary doświadczenia Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a oraz v1.13c Diablo 2 LoD
Jeżeli jesteś na poziomie trudności koszmar lub piekło, to musisz liczyć się z tym, że jak bohater umrze, to traci pewną ilość doświadczenia.
Pokażę jak nie stracić doświadczenia na wyższych poziomach trudności i jak stracić większą ilość doświadczenia.
Potrzebny plik: DifficultyLevels.txt.
Otwórz plik: DifficultyLevels.txt. Następnie zjedź do linii: 2 i odnajdź kolumnę: DeathExpPenalty.
Domyślnie jest tam wartość: 5, która odpowiada za poziom trudności koszmar. Aby zrobić, by nie otrzymać kary straconego doświadczenia, wpisz wartość: 0 lub jeżeli chcesz zwiększyć karę straconego doświadczenia, wpisz większą liczbę od liczby: 5, to pozostawiam już tobie.
Podobnie zrób z poziomem trudności piekło, w tym celu zjedź do linii: 3 i tam w kolumnie: DeathExpPenalty jest domyślnie wartość: 10, by nie otrzymać kary straconego doświadczenia wpisz wartość: 0 lub jeżeli chcesz zwiększyć karę straconego doświadczenia, wpisz liczbę większą od liczby: 10, to pozostawiam już tobie. Zapisz plik: DifficultyLevels.txt i sprawdź efekty.
Wysłany: 2011-04-03, 21:11 Identyfikacja dowolnego przedmiotu przy pomocy kostki
Tytuł Tutorialu / Opisu: Identyfikacja dowolnego przedmiotu przy pomocy kostki Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a oraz v1.13c Diablo 2 LoD
Ten poradnik pokaże jak identyfikować przedmioty mając przy sobie kostkę horadrimów. Dzięki temu Decard Cain i zwoje identyfikacji stają się zbędne, i nie trzeba tak często teleportować się do miasta, by zidentyfikować przedmioty.
Od razu zaznaczam, że nie istnieje w kostce horadrimów dokładnych wpisów w kodzie gry, jak i w plikach tekstowych, które mogą przyczynić się do kasacji flagi niezidentyfikowanej na zidentyfikowaną, ale można użyć takiego wpisu, że przedmiot traci tą flagę.
Potrzebne pliki: CubeMain.txt.
Otwórz plik: CubeMain.txt. Podaję tutaj najszybszy sposób. Jak będziesz chciał, to sobie go urozmaicisz.
Zjedź na sam dół i prawym przyciskiem myszy wybierz opcję: Add Row (Dodaj Wiersz).
Owa formuła oznacza, że po włożeniu dowolnego przedmiotu, który jest niezidentyfikowany, stanie się zidentyfikowany. Oczywiście nawet jak przedmiot, który jest zidentyfikowany zostanie umieszczony w kostce i kliknie się na przycisk transmutacji, to usłyszy się dźwięk efektu, ale przedmiot nie ulegnie żadnym zmianom, bo nie wpisano do niego żadnych nowych właściwości. Jest to niestety pewnego rodzaju błąd, ale jak już wyżej napisałem. Kostka horadrimów nie posiada specjalnego wpisu, który mógłby kasować flagę niezidentyfikowanego przedmiotu.
Tytuł Tutorialu / Opisu: Jak zwiększyć ExpRatio Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a oraz v1.13c Diablo 2 LoD
Ten poradnik pokaże jak zmienić exp, na: x2,x4,x8,x16,x32,x64,x128,x256,x512 i opcjonalnie można wstawić mnożnik na każdy poziom.
Potrzebny plik: Experience.txt.
Otwórz plik: Experience.txt.
W pierwszej linii na samym końcu wiersza, w kolumnie: ExpRatio jest wartość: 10, która odpowiada za mnożnik (obecnie jest x1).
Zmieniając tą liczbę w dół możesz otrzymać następujące mnożniki:
9 - Exp za potwory będzie: x2 8 - Exp za potwory będzie: x4 7 - Exp za potwory będzie: x8 6 - Exp za potwory będzie: x16 5 - Exp za potwory będzie: x32 4 - Exp za potwory będzie: x64 3 - Exp za potwory będzie: x128 2 - Exp za potwory będzie: x256 1 - Exp za potwory będzie: x512
Opcjonalnie możesz ustawić dodatkowy mnożnik na każdy lvl.
Zjeżdżając do linii: 3, która odpowiada za pierwszy poziom, w kolumnie: ExpRatio jest wartość: 1024.
Jeżeli chcesz wprowadzić np. mnożnik: x4, to kliknij prawym przyciskiem myszy (Jeżeli używasz d2excel) i wybierz opcję: * Multiply (Mnożyć) i wpisać wartość: 4. Dzięki temu wartość: 1024 zostanie pomnożona czterokrotnie i wyniesie: 4096.
To tyle, życzę miłych testów i oczywiście zapisz plik: Experience.txt i sprawdź efekty.
Tytuł Tutorialu / Opisu: Jak odblokować 100 lvl Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a oraz v1.13c Diablo 2 LoD
W Diablo 2 jest błąd, gdy osiągasz 99 lvl, mianowicie po najechaniu na pasek doświadczenia widzisz taki wpis: Doświadczenie: 3520485254/3837739017 i dalej nie możesz expić.
Potrzebny plik: Experience.txt.
Otwórz plik: Experience.txt.
I w pierwszej linii zamień wartość: 99 na wartość: 100, dla siedmu kolumn, tj: Amazon (Amazonka), Sorceress (Czarodziejka)Necromancer (Nekromanta), Paladin (Paladyn), Barbarian (Barbarzyńca), Druid (Druid), Assassin (Zabójczyni).
Zapisz plik: Experience.txt, sprawdź efekty i od teraz możesz nabić odblokowany 100 lvl.
Wysłany: 2011-04-03, 21:13 Jak zmniejszyć/zwiększyć czas działania kapliczek
Tytuł Tutorialu / Opisu: Jak zmniejszyć/zwiększyć czas działania kapliczek Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a oraz v1.13c Diablo 2 LoD
Chcesz, żeby czas kapliczek trwał wg Twoich ustawień? Ten poradnik pokaże jak to zrobić.
Potrzebny plik: Shrines.txt.
Otwórz plik: Shrines.txt.
Linie w których możesz zmienić czas to:
7 - Kapliczka Zbroi.
8 - Kapliczka Walki.
9 - Kapliczka Odporności na Ogień.
10 - Kapliczka Odporności na Zimno.
11 - Kapliczka Odporności na Błyskawice.
12 - Kapliczka Odporności na Trucizny.
13 - Kapliczka Umiejętności.
14 - Kapliczka Odzyskania Many.
15 - Kapliczka Wytrzymałości.
16 - Kapliczka Doświadczenia.
Do zmiany czasu działania wyżej wymienionych kapliczek, służy kolumna: Duration in frames (Czas trwania w ramkach).
Pamiętaj, że: 1 sekunda w diablo 2 jest liczona jako: 25.
Jak już ustawisz odpowiedni czas, zapisz plik: Shrines.txt i sprawdź efekty.
Wysłany: 2011-04-03, 21:13 Jak zmniejszyć/zwiększyć moc działania kapliczek
Tytuł Tutorialu / Opisu: Jak zmniejszyć/zwiększyć moc działania kapliczek Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a oraz v1.13c Diablo 2 LoD
Potrzebny plik: Shrines.txt.
Otwórz plik: Shrines.txt.
Linie w których możesz zmniejszyć/zwiększyć moc to:
7 - Kapliczka Zbroi.
8 - Kapliczka Walki.
9 - Kapliczka Odporności na Ogień.
10 - Kapliczka Odporności na Zimno.
11 - Kapliczka Odporności na Błyskawice.
12 - Kapliczka Odporności na Trucizny.
14 - Kapliczka Odzyskania Many.
16 - Kapliczka Doświadczenia.
20 - Kapliczka Ognia.
Do zmniejszenia/zwiększenia mocy działania kapliczek, służą dwie kolumny: Arg0 i Arg1, przy czym kolumna: Arg1 nie zawsze nadaje się do edycji i warto ją zostawić w spokoju lub eksperymentować.
Jak już zmniejszysz/zwiększysz moc działania kapliczek. Zapisz plik: Shrines.txt i sprawdź efekty.
Wysłany: 2011-04-03, 21:14 Zmiana ilości mikstur z kapliczek
Tytuł Tutorialu / Opisu: Zmiana ilości mikstur z kapliczek Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a oraz v1.13c Diablo 2 LoD
Standardowa ilość mikstur trucizny lub mikstur eksplodujących, które wylecą z kapliczek, to minimalnie: 5 sztuk, a maksymalnie: 10 sztuk.
Potrzebny plik: Shrines.txt.
Otwórz plik: Shrines.txt.
Linia: 22 odpowiada za: Eksplodującą Kapliczkę.
Aby zmienić ilość mikstur, zmień wartości w kolumnie: Arg0 i Arg1 (Pierwsza kolumna odpowiada za minimalną ilość, a druga za maksymalną ilość.)
Linia: 23 odpowiada za: Kapliczkę Trucizny.
Aby zmienić ilość mikstur, zmień wartości w kolumnie: Arg0 i Arg1 (Pierwsza kolumna odpowiada za minimalną ilość, a druga za maksymalną ilość.)
Po ustawieniu ilości mikstur, zapisz plik: Shrines.txt i sprawdź efekty.
Otwórz plik: DifficultyLevels.txt i zjedź do linii: 1, która odpowiada za normalny poziom trudności.
Znajdź następujące kolumny, które są na samym końcu:
GambleRare (Rzadkie przedmioty): 10000 GambleSet (Setowe przedmioty): 100 GambleUnique (Unikalne przedmioty): 50 GambleUber (Wyjątkowe przedmioty): 90 GambleUltra (Elitarne przedmioty): 33
Podane zostały też wartości, jakie znajdują się w tych kolumnach.
Ważna informacja:
Szansa na magiczny przedmiot w hazardzie, jest uzależniona od szans na rzadkie, setowe i unikalne przedmioty.
Teraz wystarczy zmienić liczby na większe/mniejsze, by % szansy na kupienie przedmiotu był większy/mniejszy.
Czynność tą możesz powtórzyć dla linii: 2, która odpowiada za koszmar i dla linii: 3, która odpowiada za piekło.
Zapisz plik: DifficultyLevels.txt i sprawdź efekty.
Konto na BN: to wstyd
Konto na IDR: SevenHeaven
Wiek: 22 Dołączył: 03 Gru 2010 Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-09-24, 20:32
Tytuł Tutorialu / Opisu: Jednoręki bandyta z run w Kostce Horadrimów, czyli losowanie run Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c oraz v1.13d Diablo 2 LoD
W tym tutorialu pokażę jak w Diablo 2 pobawić się w *jednorękiego bandytę przy użyciu Kostki Horadrimów. Dodana zostanie nowa formuła do kostki, której składnikami będą 3 dowolne runy, natomiast wynikiem również będą 3 runy, lecz już losowe z zakresu EL - dowolna runa.
*Jednoręki bandyta - to taka znana maszyna hazardowa, w której pociągaliśmy za wajchę, a w środku obracały się zazwyczaj 3 bębny z kolorowymi obrazkami owoców. Wylosowanie trzech takich samych obrazków w jednym rzędzie oznaczało wygraną. Wygrana nie była wcale taka prosta ze względu na ilość obrazków na każdym z bębnów oraz ilość bębnów.
Potrzebne pliki:
CubeMain.txt
Wyciągamy plik CubeMain.txt z biblioteki Patch_D2.mpq odpowiednim programem. Program do obsługi bibliotek MPQ możemy znaleźć w dziale programy do moddingu.
Otwieramy plik CubeMain.txt dowolnym programem do edycji tabelek. Programy możemy znaleźć w dziale programy do moddingu.
Na samym początku musimy usunąć/wyłączyć kilka linijek odpowiedzialnych za mutowanie trzech run w wyższe, po to aby nie występowały receptury o jednakowych składnikach.
Linie które należy usunąć poznamy po wpisie w kolumnie description. A są to następujące receptury:
Zaznaczamy wszystkie powyższe linijki i w całości je usuwamy metodą "delete rows" (lub podobnie brzmiącą).
Aby zachować powyższe linijki można je po prostu wyłączyć. W kolumnie enabled usuwamy wartość 1 dla każdej z tych receptur (pusta komórka będzie traktowana jako 0).
Dalsze receptury z runami mają już jako dodatkowy składnik różnego rodzaju kamienie, więc nie stanowią problemu - nie trzeba ich usuwać.
Teraz dodajemy do pliku jedną nową linijkę (zazwyczaj opcja add row), po czym wypełniamy kolumny w następujący sposób:
W kolumnach lvl, b lvl oraz c lvl użyłem poziomu 99 w celu wykorzystania wszystkich run, aż do zod. Minusem tej receptury jest to, że zakres run można ograniczać tylko z góry. Minimalną runą zawsze będzie EL.
Jeżeli chcemy ograniczyć zakres z góry np. do runy ist (włącznie), wtedy w kolumnach lvl, b lvl oraz c lvl wpisujemy ilvl runy ist, czyli wartość 51
Teoretycznie możemy już zapisać plik CubeMain.txt i sprawdzić działanie modyfikacji. Jednak istnieje mała niedogodność, którą możemy w łatwy sposób ominąć. Mianowicie gdy będziemy dość szybko mutować trzy runy w kostce możemy łatwo przegapić moment wylosowania się trzech identycznych run.
Aby temu zapobiec dodamy kolejne receptury, które będą miały za zadanie przeszkodzenie nam w przegapieniu momentu wylosowania trzech takich samych run, czyli naszej "wygranej".
Wstawiamy nową linijkę nad tą, która losuje nam 3 runy UWAGA: Linijka, która odpowiada za losowanie trzech run musi być zawsze pod linijkami odpowiedzialnymi za sprawdzanie wylosowania trzech identycznych run.
Wstawioną linijkę wypełniamy w następujący sposób:
Dodaliśmy formułę, która trzy runy EL zamieni nam w jedną runę EL. W zasadzie tylko po to, abyśmy nie mogli tego dalej niechcący zmutować. Wiemy dzięki temu, że 3 runy jakie nam się wylosowały były runami EL.
Teraz analogicznie do ostatnio dodanej linii, tworzymy kolejne dla pozostałych run. Najlepiej je kopiować i zmieniać tylko description oraz kody run w input 1, czyli:
Tutaj jest plik tekstowy zawierający tylko nowe wpisy, można je sobie przekopiować do swojego pliku CubeMain.txt: CubeMain wiersze ze zmianami
Gdy już dotarliśmy do końca zapisujemy plik: CubeMain.txt w lokalizacji roboczej Diablo II\data\global\excel.
Odpalamy grę metodą -direct -txt, wkładamy trzy runy do kostki i bawimy się w losowanie.
Należy pamiętać, że na wylosowanie trzech takich samych run w zakresie EL - ZOD jest bardzo mała szansa, dlatego też polecam ograniczyć zakres z góry jakąś niższą runą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum