Michal_123
Wiek: 22 Dołączył: 27 Sie 2006 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-07-10, 11:35 Przycinki podczas chodzenia w D3
Witam, mam taki drobny problem z D3. Niezależnie od ustawień graficznych, na ultra low i ultra high detalach wystepuje ten sam problem, a mianowicie, podczas chodzenia postacia po mapie, a wlasciwie jej odkrywania mam takie lekkie przeskoki ekranu raz na ileś kroków, co ciekawe nie wystepuje to juz na odkrytej mapie, ani podczas walki, mimo wszystko troche to jednak drażni na dłuższą metę. Zetknął się może ktoś z takim problemem? Dodam jeszcze, że odpalam diablo na grafice GF GTX 660m, ale myślę, że ten problem może nie mieć wiele wspólnego z grafiką, ponieważ na high detalach śmiga tak samo jak na low, a te przycinki występują niezależnie od ustawień. Z góry dzięki za pomoc.
Konto na IDR: Azet
Dołączył: 13 Lut 2010 Skąd: Z Menzoberranzan
Wysłany: 2012-07-10, 22:51
Niestety, z dużym prawdopodobieństwem mogę powiedzieć że jest to wina dysku. Do tego jeśli system jest świeży wskazuje to na jakąś wadę fizyczną. Ściągnij jakiś program do analizy dysku (np. Crystal Disc), zobacz jaką da ocenę. U mnie mimo 'dobry' jest dość kiepsko przy wchodzeniu do lokacji pierwszy raz.
_________________
Cytat:
Power is a curious thing. Power resides where man believe it resides. Itâs a trick. A shadow on the wall.
na początek [jeśli jeszcze nie masz] zrób te dwie rzeczy żeby nie katować grafy, bo monitor i tak ma max odświeżanie 60Hz
-wymuś w ustawieniach gry ORAZ karty graficznej synchronizacje pionową
-zmień max foreground/background fps na 60
Twój problem na 90% polega na tym, ze gra po prostu ładuje tekstury do pamięci operacyjnej PO RAZ PIERWSZY, jeśli przebiegniesz cały akt, i wyjdziesz z gry i wejdziesz jeszcze raz - prawdopodobnie już nie będzie przeskoków, albo będą znacznie rzadziej... ja też to mam, i podejrzewam, ze każdy tak ma, i gdybyś nie napisał, to bym nie zwrócił nigdy na to uwagi, bo w wielu grach tak jest
dla przykładu w starcrafcie 2 powstała mapa, która ładuje [przewija mape] przez wszystkie możliwe dostepne w grze animacje - wchodząc na tą mape przed rozpoczęciem normalnym rozgrywek poprawiasz performance i eliminujesz wszelkie przycinki w późniejszej grze, aż do resetu gry.
edit: dps->fps
edit2, do Rafikozora na dole:
"ścina" to troche za duzo powiedziane... po prostu raz na jakiś czas ekran zwiesi sie na 0.1s... jest to nemalże niezauważalne jeśli skupiasz sie na grze - jak mówie, jeśli nie opisany w temacie problem nigdy nie zwróciłbym uwagi na 'przycinki' u mnie
_________________ ! KUPIE Starcraft: The Board Game + Expansion !
Ostatnio zmieniony przez Arassuil 2012-08-29, 18:12, w całości zmieniany 1 raz
rafikozor
Konto na IDR: rafikozor
Dołączył: 02 Sty 2008
Wysłany: 2012-08-29, 17:46
Michal_123 napisał/a:
Zetknął się może ktoś z takim problemem?
Gry Blizzarda mają takie problemy. Diablo w szczególności.
Laptopa masz, z tego co widzę, mocarnego. Oby tylko nie było tam jakiegoś dwurdzeniowego i3 - gra zauważalnie reaguje na dodatkowe 2 rdzenie (pozytywnie ofc). Ale tego już nie zmienisz.
Nie wymyślę tu nic ponadto, co Arassuil, doczytywanie danych bardzo wpływa na rozgrywkę. A jeśli on twierdzi, że u niego ścina, to boję szukać konfiguracji na której ta gra nie zwalnia za bardzo.
Cytat:
Tylko wielkim dane jest
Aż się cieszę, że nie jestem wielki, nie chciałbym tyle kasy stracić na kompa. A co dopiero się tym szczycić, zapadłbym się pod ziemię ze wstydu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum